کارت گرافیک «AMD Radeon RX Vega 64-8GB» محصولی از برند «اکس اف اکس» (XFX) است. این کارت گرافیک از هسته‌ی گرافیکی AMD Radeon RX VEGA شرکت «ای ام دی» (AMD) استفاده می‌کند.هدف از معرفی رقابت با کارت‌های گرافیک پرچمدار NVIDIA GeForce GTX 1000 بود.همراه ما باشید با بررسی کارت گرافیک vega 64 .

بررسی تخصصی کارت گرافیک

در آن از 4096 عدد هسته‌ی Stream Processors استفاده شده‌ است. شرکت سازنده، 8 گیگابایت رم برای این کارت گرافیک در نظر گرفته که باس رابط آن 2048 بیت است و در فرکانس 945 مگاهرتز فعالیت می‌کند. در پنل خروجی کارت گرافیک، چهار پورت خروجی تصویر وجود دارد که شامل  HDMI و DisplayPort هستند. نسخه‌ی 2.0 پورت HDMI در این کارت گرافیک به کار رفته است و از آخرین ورژن‌های این استاندارد به شمار می‌آید.گرافیک Radeon RX Vega با معماری پردازش گرافیکی رو به جلو ساخته شده است تا عملکرد فوق العاده ای را در جدیدترین بازی ها با DirectX۱۲ و Vulkan ارائه دهد. کارت گرافیک ای ام دی مدل Radeon Vega 64-8GB بعلت سیستم خنک کننده Liquid Cooling  منحصر بفرد و هش ریت بسیار بالا و توان مصرفی متعادل و به صرفه مورد توجه اکثر ماینرهای حرفه ای قرار گرفته است.بررسی کارت گرافیک vega 64

علاوه بر حافظه اختصاصی، کارت‌های گرافیکی می‌توانند از حافظه RAM اصلی کامپیوتر به عنوان حافظه اشتراک گذاشته شده نیز استفاده کنند (مثل گرافیک‌های تعبیه شده). برای مثال اگر سیستم شما ۴ گیگ رم داشته باشد و حافظه اختصاصی (نه اشتراکی) کارت گرافیکی شما ۲ گیگ باشد، این ۲ گیگ بصورت کاملاً مجزا از ۴ گیگ سیستم، توسط کارت گرافیک استفاده خواهد شد.

ویژگی های عمومی کارت گرافیک vega 64

تعداد هسته:
4096 هسته استریم
لیتوگرافی:
14 نانومتری
فرکانس پایه:
1247 مگاهرتز
فرکانس بوست:
1546 مگاهرتز
توان پردازشی:
12.6 ترافلاپس
توان مصرفی کارت گرافیک:
295 وات
حداقل توان پاور پشنهادی:
750 وات
کانکتور برق:
دو عدد 8 پین
رابط اتصال:
PCI Express 3.0
نسخه :Direct X
12
نسخه :Open GL
4.5
اتصال همزمان چند کارت گرافیک:
دارد
قیمت در زمان عرضه:
599 دلار

تست گیمنگ:

تست در بازی red dead2:بررسی کارت گرافیک vega 64

بازی فورزا هورایزون 5:بررسی کارت گرافیک vega 64
تست در بازی call of duty:بررسی کارت گرافیک vega 64بازی اسپایدرمن ریمستر:
بررسی کارت گرافیک vgea 64

مشخصات سیستم تست شده:

cpu:intel i9 9820x

graphics:amd radean vega 64

ram:4×8 gb 3600mhz

main:msi x299 pro

hdd:2tb

جمع بندی

هر چند که AMD در گذشته اقدام به کاهش قیمت نسبی این دو کارت گرافیک کرده است، اما شاید بهتر بود که کمی قبل به فکر توقف تولید آنها باشد. همانطور که گفته شد، هر چند که عملکرد این دو کارت گرافیک با معماری وگا در برخی از بازی‌ها بسیار جالب توجه بود، اما امروز نمی‌توانیم آنها را یک پرچمدار کامل بنامیم. خرید این دو محصول امروز توجیه چندانی نداشته و بهتر است که برای انتخاب‌های جدید خود، از بین مدل‌های GeForce RTX/GTX از معماری Turing یا AMD RX 5000ها تصمیم بگیرید.

مررسی از اینکه با بررسی کارت گرافیک vega 64 همراه بودید.نظرات و پیشنهاداتتون رو حتما کامنت کنید..

2 پاسخ به “بررسی کارت گرافیک vgea 64

  • گیماتک
    گیماتک
    پاسخ

    فکر کنم این کارت گرافیک یکی از کارت های خوب موجود توی بازار باشه اما با وجود تنوع قیمت ها آدم واقعا گیج میشه چه کارت گرافیگکی با چه مشخصاتی بخره

    • مدیر
      مدیر
      پاسخ

      سلام
      کاربر محترم در حال حاضر ارزش خرید اکبند نداره دست دوم بازار بهتر و ارزش خرید بهتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *