آیا پردازنده Intel Core i7-11700 برای بازی خوب است؟

این CPU نسبتاً جدید است که شامل 8 هسته و 16 رشته است. پردازنده Intel Core i7-11700 همچنین دارای عملکرد رشته‌ای مناسبی است که در بازی ها به خوبی عمل می کند. آیا جفت شدن این CPU با یک کارت گرافیک خوب برای بازی خوب است؟ بله، این یک CPU مناسب برای بازی خواهد بود. پردازنده Intel Core i7-11700K هم دارای عملکرد رشته‌ای معقولی است که در بازی‌ها به خوبی عمل می‌کند.

 

مشخصات پردازنده Intel Core i7-11700

پردازنده Intel Core i7-11700 یک CPU رومیزی رده بالا بر اساس معماری Rocket Lake است. این CPU دارای 8 هسته و 16 رشته با فرکانس 2.5 تا 4.9 گیگاهرتز است. قدرت طراحی حرارتی (TDP) در 65 وات (PL1، محدودیت توان بار پایدار) رتبه بندی شده است، اما PL2 برای تقویت های کوتاه مدت (تا 56 ثانیه) روی حدود 224 وات تنظیم شده است. پردازنده Intel Core i7-11700K نیز دارای مشخصات مشابهی است با این تفاوت که دارای فرکانس 3.6 تا 4.9 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین قدرت طراحی حرارتی آن 125 وات در PL1 و حدود 250 وات در PL2 می‌باشد.

هسته‌های پردازنده Sunny Cove (معروف به پردازنده‌های موبایل Ice Lake) حافظه پنهان بزرگ‌تر و IPC بهبود یافته (تا 19 درصد) را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، این تراشه دارای WiFi 6E و Thunderbolt 4 است. این پلتفرم از PCIe 4.0 و Intel DL Boost برای شتاب هوش مصنوعی پشتیبانی می کند.

پردازنده‌های سریع‌تر Rocket Lake-S یک گرافیک یکپارچه (iGPU) جدید Intel UHD Graphics 750 را نیز ادغام می‌کنند که بر اساس معماری فعلی Xe اینتل (مثلاً Tiger Lake) ساخته شده است. این CPU در طراحی قدیمی 14 نانومتری مانند مدل‌های قبلی از نوع Comet Lake ساخته شده است.

پردازنده Intel Core i7-11700

بررسی مدل K این پردازنده

i7-11700K دومین پردازنده سریع در سری یازدهمین نسل Rocket Lake-S اینتل است که دارای IPC (دستورعمل در هر ساعت) بالاتر و 50٪ گرافیک یکپارچه قوی تر می‌باشد. همچنین تراشه‌های سری 500 دارای بهبودهایی مانند: داشتن 20 خط پردازنده PCIe4 (از 16) و پیشتیبانی تا حداکثر 2تا USB 3.2 Gen 2 (از 10 گیگابیت بر ثانیه به 20 گیگابیت بر ثانیه) هستند. ارتقاء به IPC Rocket Lake آن را تقریباً 10٪ سریعتر از نسل دهم اینتل و سری 5000 AMD کرده است.

علیرغم برتری عملکرد اینتل، AMD همچنان به فروش بیشتر از اینتل ادامه می‌دهد. با توجه به عملکرد اینتل، عجیب است که بازاریابی آنها تا این حد نادیده گرفته شده است. شرکت اینتل تلاش کمی برای مقابله با اطلاعات نادرست گسترده مانند: «الکتریسیته زیادی مصرف می‌کند» یا مثلا: «به هسته‌های بیشتری نیاز دارد» انجام می‌دهد.

فعال نکردن XMP یا فقط تست با محدودیت‌های قدرت بایوس فعال، شبیه به بالا نگه داشتن ترمز دستی در طول مسابقه است. امتیازات رندر بی‌نظیر به عنوان انجیل ارائه می شوند. بازی‌های مختلف، که اکثراً توسط کاربران واقعی انجام نشده‌اند، برای هر «بازبینی» انتخاب می‌شوند. یا مثلا بازی‌هایی مانند CSGO که تقریباً دو برابر فریم در ثانیه را می‌دهند، برای تست انتخاب می‌شوند.

در هر نسخه، بازاریابان AMD روایت‌ها را هماهنگ می‌کنند تا یک پیروزی دیگر را تضمین کنند. با پیشروی خالص عملکرد 30 تا 40 درصد اینتل، احتمالاً با وجود بازاریابی بهتر AMD، سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *