بهترین پردازنده گیمینگ

ما در این مقاله درباره نام گزاری پردازنده ها و دو پردازنده گیمینگ میانرده از دو شرکت برتر دنیا یعنی اینتل و ای‌ام‌دی را حرف زده‌ایم، با ما همراه باشید.

نکات قابل توجه در انتخاب پردازنده گیمینگ

مثل دیگر قسمت های سخت افزاری کامپیوتر، یک پردازنده خوب و متناسب هم، اصول و نکات مهم خود را دارد و اگر شخصی این نکات را نداند، توانایی انتخاب بهترین پردازنده را برای سیستم خود نخواهد داشت. در ادامه این مقاله به بهترین شیوه و نحوه‌ی انتخاب پردازنده گیمینگ خواهیم پرداخت.

توجه به نسل و ریز معماری های پردازنده ها

یکی از نکات قابل توجه و بسیار مهم در انتخاب یک پردازتده گیمینگ برای سیستمها نسل و یا ریز معماری آن پردازنده می باشد. هر دو شرکت بزرگ اینتل و ای ام دی هر سال یک یا نهایتا دو نسل جدید از پردازتده های برند خودشان (به صورت دسکتاپ) را عرضه می کنند که معمولا بهترین عملگرایی و کارآمدی را دارند. اما با تمام این شرایط امکان دارد که در یک زمان چندین نسل مختلف از پردازنده های اینتل و ای ام دی در بازار موجود شود.

نسل پردازنده های شرکت اینتل به راحتی و با توجه به دو رقم اغازین مدل ان قایل تشخیص است. برای مثال اگر عدد ۱۲۴۰۰ در پردارنده باشد، نشان دهنده نسل ۱۲ بودن آن پردازنده می‌شود اما شرکت ای ام دی از نوع نام گزاریه متفاوتی استفاده می‌کند

پردازنده گیمینگ اینتل

هم اکنون در این بخش، به بررسی بهترین پردازنده و پرچم دار شرکت اینتل پرداخت خواهیم کرد:

در حال حاضر و به تاریخ انتشار این مقاله، پردازنده (Intel Core i9-14900K) یکی از بهترین و اقتصادی ترین پردازنده برای گیمر ها می‌باشد.

مشخصات این پردازنده :

برای بررسی تخصصی  در یک مقاله ی مفصل پردازنده ی 14900k اینجا کلیک کنید.

پردازنده گیمینگ ای ام دی

حال بیاید سراغ شرکت ای ام دی و پرچمدار این شرکت برویم

AMD Ryzen 7 7800x3d

دارای 8 هسته و 16 رشته

96 مگابایت حافظه ی کش

فناوری ساخت: 5 نانومتری

اگر بهترین پردازنده گیمینگ میان رده حال حاضر نباشد، حداقل یکی از بهترین پردازنده‌های میانرده دنیا در حال حاضر می‌باشد . این پردازنده 8 هسته‌ای از ریزمعماری بروز Zen 4 استفاده میکند. فناوری ساخت ۵ نانومتری و از آخرین فناوری های مدرن بازار مانند ddr5 و … بهره میبرد که این پردازنده را به یکی از بهنرین انتخاب ها برای گیمینگ تبدیل کرده است. حال انتخاب با شماست که کدام پردازنده را برای کامپیوتر خود انتخاب کرده و از ان استفاده خواهید کرد.

ممنون که با مسترمگ همراه شدید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *