موتورولا این‌بار از محصول جدیدی با عنوان moto G22 رونمایی و آن را در رده گوشی‌های خوش قیمت در ماه مارس 2022 روانه بازار کرده است. از مشخصات بارز موتورولا moto g22 می‌توان به ماندگاری عالی شارژ باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی اشاره کرد. مسلماً قابلیت‌های خوب این محصول در این دو مورد خلاصه نمی‌شود و برای پیدا کردن آنها لازم است تمام مشخصات را مورد بررسی قرار دهیم و در آخر ببینیم که آیا قابلیت‌های آن نسبت به قیمت گوشی موتورولا moto G22 کافیست یا خیر. بنابراین اگر شما هم در مورد محصول جدید این کمپانی کنجکاوید در ادامه بررسی همراه تیم مسترمگ باشید…

مشخصات دریک نگاه

گوشیموتورولا موتو G22
صفحه نمایشIPS LCD (90 هرتز)
ابعاد صفحه نمایش6.5 اینچ (~84.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~268 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
ابعاد بدنه164 در 75 در 8.5 میلی‌متر
وزن بدنه185 گرم
ساخت بدنهجلوی شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
سیستم عامل در زمان عرضهاندروید 12
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 165 دلار
پردازندهمدیاتک هلیو G37 (12 نانومتر)
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (4 هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه داخلی و رم64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
نوع حافظهUFS 2.2
سنسورهای دوربین50 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 0.64 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8)
8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید، پوشش 118 درجه ای، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
2 مگاپیکسل (لنز تشخیص عمق، f/2.4)
قابلیت های دوربینفلاش LED، پانوراما و HDR
فیلمبرداری1080p@30fps
دوربین سلفی16 مگاپیکسل (لنز واید، 1.0 میکرومتر سایز پیمکسل، f/2.5)
فیلمبرداری دوربین سلفی1080p@30fps
بلندگومونو
جک 3.5 میلی متری صدادارد
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژدهیشارژ 15 وات
حسگرحسگر اثر انگشت کنار گوشی، شتاب سنج،  سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE
بلوتوث5.0، A2DP، LE
فناوری مکانیابی (GPS)بله، با GPS, GLONASS, GALILEO
NFCدارد
رادیونامشخص
USBUSB Type-C 2.0
رنگ هاسفید، آبی، مشکی، سبز

بررسی موبایل موتورولا مدل moto g22

طراحی moto g22

بدنه پشتی و فریم دور گوشی موتورولا جی 22 از پلاستیکه و طراحی خوبی دارد. البته به خاطر جنس و نوع طراحی که دارد کمی اثر انگشتتون روی قاب پشتی می ماند. وزن این گوشی 185 گرمه که در مقایسه با گوشی های هم رده خودش وزن کمی دارد و باعث شده کار کردن با این گوشی راحت تر بشود. با این که Motorola Moto G22 گواهی IP خاصی ندارد اما موتورولا ادعا کرده که طراحی این گوشی در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاوم هست.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g22

چهار سنسور اصلی در یک مستطیل گوشه سمت چپ گوشی قرار گرفته و ظاهر جالبی به قسمت پشت گوشی دادند. برآمدگی دوربین خیلی زیاد نیست. زیر گوشی درگاه Type-C، اسپیکر و میکروفون وجود داره. سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاوره که با حسگر اثر انگشت ترکیب شده است.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g22

خشاب سیم کارت سمت چپ قرار گرفته که از دوتا سیم کارت و یه رم میکرو اس دی رو به صورت همزمان پشتیبانی می کند. بالای گوشی هم جک 3.5 میلیمتری هندزفری وجود دارد.

توی پنل جلویی یه نمایشگر تخت رو می بینیم. دوربین سلفی توی پانچ هول دیده میشه که به نسبت ناچ قطره ای طراحی بهتر و به روزتری دارد. حاشیه های صفحه نمایش به خصوص از پایین زیاده و حدود ۸۴.۲ درصد از قسمت جلو رو صفحه نمایش تشکیل میدهد.

صفحه نمایش moto g22

از یه نمایشگر IPS LCD استفاده کرده، که نرخ به روز رسانی 90 هرتزی دارد که تو این رنج قیمتی قابلیت خوبی به حساب می اید. امکان تنظیم هوشمند نرخ به روز رسانی هم وجود دارد تا برای مصرف بهینه باتری مقدارش رو تنظیم کند. اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و حدود ۸۴.۲ درصد از قسمت جلوی گوشی رو تشکیل میدهد. رزولوشن ۷۲۰ و تراکم رنگی کم باعث شده شاهد رنگ های بی جون و کنتراست پایین تو این صفحه باشیم و خیلی جزئیات توش معلوم نباشد. زاویه دید هم کمه نسبتا و زیاد مناسب دیدن محتوای ویدئویی نیست. روشنایی صفحه نمایش هم نسبتا پایینه به رقبا و تو محیط بیرون کمی ا‌ذیتتون میکند.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g22

بررسی دوربین

دوربین این گوشی از چهار لنز 50 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. کیفیت و رنگ و لعاب عکس ها خوبه. سنسور اصلی توی نور خوب و محیط بیرون عکس های با جزئیات مناسبی میگیرد و نسبتا شبیه به واقعیته. تو محیط داخل و نور کمتر کمی عکس ها گرم تر میشه و کمی زرد تر میشوند. فوکوس خیلی خوبی ندارد و کمی باید جلو عقب برید تا خوب در بیاد. عکاسی در شب هم خیلی نویز زیادی ندارد.

دقت رنگ ها تو سنسور واید مقداری کم میشه و جزئیات هم مقداری افت میکنند. در مورد لنز ماکرو باید بگم که اگه حوصله به خرج بدید میشه عکس های ماکرو خوبی گرفت اما نباید انتظار عکس های فوق العاده داشته باشید.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسله که عکس های نسبتا خوبی میگیره و اگه چت تصویری میکنید یا خیلی جلسه آنلاین دارید کارتون رو راه میندازه.

فیلمبرداری این گوشی توی لنز سلفی و هم لنز اصلی با کیفیت 1080 و فریم ریت 30 ضبط میشه. در مجموع دوربین این گوشی تو شرایط نوری خوب عکس های خوبی میندازه و میشه گفت پکیج دوربین این گوشی کار راه اندازه نه بیشتر.

اسپیکر و امنیت موتورولا

در این بخش از یه اسپیکر استفاده شده که تو این رنج قیمتی عادیه و انتظار بیشتری نمیشه داشت. بلندی صدای خوبی داره و کیفیتش نسبتا رو به پایینه اما اذیت کننده نیست و تو رنج خودش تقریبا عملکرد خوبی داشته. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم مانند گوشی های دیگه این رنج اینجا هم وجود دارد.

حسگر اثر انگشت در قسمت کناری و روی دکمه پاور استفاده شده، دقت خوبی دارد اما خیلی سریع نیست و شاید در حدود چند ثانیه باز کردن گوشی زمان ببرد.

سخت افزار در کنار نرم افزار moto g22

تراشه هلیو G37 مدیاتک استفاده شده.تنها گزینه رم ۴ گیگ و حافظه ۶۴ و ۱۲۸ هم برای فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده. این پردازنده متناسب با بازه قیمتی خودشه و عملکردش با توجه به بازه خودش خوبه. بیشتر برای مصرف بهتر باتری بهینه شده و عملکرد پردازشی خیلی بالایی ندارد.

تو کاربری روزانه مثل وبگردی، چت کردن، گردش در فضای مجازی کاملا کارتون رو راه میندازد. به خاطر روابط کاربری سبکش هم تجربه روون و خوبی از این گوشی تو کاربری ساده خواهید داشت.

بازی کالاف رو با جزئیات پایین و فریم متوسط اجرا میکنه اما اگر کمی بازی کنید قدرت پردازشی افت میکنه و دچار لگ و باگ میشود. دقت تاچ گوشی هم برای بازی های با سرعت واکنش بالا مناسب نیست و اذیتتون میکند.

تو گوشی moto g22  از اندروید ۱۲ استفاده که که رابط کاربری خاصی روش استفاده شده و تقریبا اندروید خام هست. تقریبا هیچ برنامه اضافه و به درد نخوری روش نصب نیست و با یه رابط کاربری روون و سبک طرفیم که تجربه خوبی موقع استفاده از گوشی میده و تو این رنج قیمتی تقریبا عملکرد خوبی داره. با توجه به جدید بودن گوشی هم به احتمال زیاد تا دو سال آینده هم آپدیت های نرم افزاری و امنیتی رو دریافت میکند و از این بابت هم میتواند خیالتون راحت باشد.moto g22

باتری moto g22

موتورولا moto g22  یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که شارژدهی نسبتا خوبی دارد. تو کاربری روزمره و عادی حدود ۲ روز شارژدهی میدهد و اگه کمی بیشتر از معمول ازش کار بکشید و یا استفاده های سنگین تری از گوشی داشته باشید حدود ۸ الی ۱۰ ساعت ب بازدهی میدهد. شارژ ۱۵ واتی رو ساپورت میکنه اما شارژر قرار گرفته در جعبه ۱۰ وات هست و شارژ مجدد زمان نسبتا زیادی میگیره (در حدود ۲ ساعت و نیم) که تو این رنج قیمتی طبیعیه و نمیشه به عنوان نقطه ضعف خیلی مهم بهش اشاره کرد. در مجموع پکیج باتری با توجه به عملکرد بهینه پردازش گر در مصرف باتری بازدهی خوبی دارد و ولی سرعت شارژ خوب نیست.

ایا موتورولا moto g22  ارزش خرید دارد؟

گوشی موتورولا moto g22  یه گوشی اقتصادیه که بیشتر برای استفاده روزمره و ساده به کارتان میاد. عملکرد شارژدهی باتری خوبه اما سرعت شارژ بالایی نداره و مثل بقیه گوشی های این رنج عمل میکنه. دوربین هم عکس های نسبتا خوبی برای این رنج قیمتی میگیره ولی تو این قیمت انتظار بالایی نباید داشته باشید. صفحه نمایش نسبتا بی کیفیت جز نقاط ضعف گوشیه. تو طراحی هم از رقبای سامسونگیش بهتر عمل میکنه اما به شیائومی نمیرسه. در مجموع ارزش خرید پایین تری نسبت به رقباش داره و تو هیچ بخشی برتری خاصی نداره.

در اخر شما به ما بگویید که حاضر هستید این گوشی رو خریداری میکنید؟

 

مقاله پیشنهادی: بررسی moto g84 5g

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *