سومین نسخه از سری Moto Edge است که بهبود‌ها و بروزرسانی‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد. در حقیقت، سری Moto Edge در سال 2023 دسخوش تغییراتی شده است و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دور از انتظار را روانه بازار می‌کند.بررسی موبایل موتورولا مدل moto edge 40 neo

مشخصات گوشی moto edge 40 neo

مشخصات

Motorola Edge 40 Neo

زمان رونمایی۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳
زمان عرضه۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE / 5G
سرعت شبکهHSPA، LTE-A، 5G
سیم کارتدو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
نوع سیم کارتنانو سیم کارت
جنس بدنه‌جلو شیشه (گوریلا گلس ۳)، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی
وزن۱۷۰ گرم
ابعاد159.6 x 72 x 7.9 میلی متر
سیستم عاملاندروید ۱۳
رابط کاربریMIUI 14
گواهی ضد آبIP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
چیپستمدیاتک دیمنسیتی ۷۰۳۰
فرآیندهای ساخت۶ نانومتری
تعداد هسته هاهشت هسته
پردازنده مرکزیهشت هسته ای (2×2.5 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G610 MC3
رم۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافطه ذخیره سازی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1
درگاه کارت حافظهبله، microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)
ترکیب رم و حافظه‌۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم
نوع صفحه نمایشP-OLED
سایز نمایشگر۶.۵۵ اینچ
ابعاد صفحه نمایش۱۰۳.۶ سانتی متر مربع
تراکم پیکسلی~402ppi تراکم در هر اینچ
نسبت تصویر۲۰:۹
رزولوشن1080 x 2400 پیکسل
روشنایی۱۳۰۰ نیت
نسبت تصویر به بدنه~۹۰.۱%
نرخ نوسازی۱۴۴ هرتز
ویژگی های نمایشگرکورینگ گوریلا گلس 3/ HDR10+ / بیش از 1 میلیون رنگ
دوربین هادوگانه/ واید/ اولتراواید
دوربین اصلی۵۰ مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلیلنز واید
۱/۱.۵ اینچ سایز سنسور
۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل
فوکوس چند جهته
لرزشگیر اپتیکال تصویر
f/1.8
حداکثر کیفیت فیلمبرداری1080p
رزولوشن ضبط ویدئو4K@30fps
1080p@30/60/120/240fps
ویژگی های دوربین اصلیدارای فلاش LED دوگانه، پانوراما، HDR، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
دوربین اولتراواید۱۳ مگاپیکسلی
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید
پوشش ۱۲۰ درجه
۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل
فوکوس خودکار
f/2.2
دوربین ماکرو۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکرولنز ماکرو، f/2.4
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفیلنز واید
۰.۷ میکرومتر سایز پیکسل
f/2.4
حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی4K/ HDR
فیلمبرداری دوربین سلفی4K@30fps
1080p@30fps
ویژگی های دوربین سلفیدارای HDR، پانوراما
نوع باتریلیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی
توان شارژ سیمی۶۸ وات
مدت زمان شارژ۱۰۰٪ در ۳۰ دقیقه
فناوری های شارژپشتیبانی از سریع
شارژ بی سیم❌️
پشتیبانی از شارژ معکوس❌️
درگاه شارژUSB Type-C 2.0
بلندگوبله، اسپیکر های استریو
مشخصات بلندگوصدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز
جک ۳.۵ میلی متری صدا❌️
NFCبله، وابسته به منطقه
بلوتوثورژن 5.4، A2DP، LE
مشخصات بلوتوثاز نوع کم مصرف A2DP، LE
OTG✔️
حسگر اثر انگشتبله، زیر نمایشگر، نوری
فناوری مادون قرمزبسته به منطقه
رادیو FM❌️
موقعیت یابیGPS (L1+L5), GLONASS (L1), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5)
حسگر هاحسگرهای اثرانگشت (زیر نمایشگر، نوری)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، طیف رنگی
وای فایWLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e
سه باند، Wi-Fi Direct
هات اسپات✔️
پیام رسانپیام کوتاه (نمایش رشته ای)، MMS، ایمیل، ایمیل فشاری، IM، مرورگر HTML5
رنگ هامشکی، آبی، سفید
مدل هاXT2307-1
محدوده قیمت۴۹۰ دلار

به طور کلی به نظر می‌رسد که Edge 40 Neo یک پیشنهاد متعادل و مناسب از موتورولا در کلاس میان رده باشد و بتواند به خوبی به نیاز‌های شما پاسخ دهد؛ به همین منظور ما در این مقاله  تصمیم گرفتیم به بررسی این گوشی موبایل بپردازیم و هر‌یک از مشخصات آن را به طور کامل معرفی کنیم.

جعبه گشایی گوشی موتورولا edge 40 neoبررسی موبایل موتورولا مدل moto edge 40 neoمحتویات جعبه Edge 40 Neo شامل یک آداپتور 68 وات و یک کابل USB-C به همراه آن است؛ علاوه بر این موارد، یک قاب نیز در جعبه مشاهده می‌شود که برای محافظت بیشتر از بدنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. قاب به گونه‌ای طراحی شده است که با رنگ گوشی مطابقت داشته باشد و جلوه‌ای زیبا را ایجاد کند. در نهایت دفترچه راهنمای کاربر و سوزن سیم کارت نیز در جعبه وجود دارد.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت در moto edge 40 neo

این گوشی 159.6 میلی‌متر طول و 72 میلی‌متر عرض داره و ضخامتش هم 7.9 میلی‌متره. وزنش 170 تا 172 گرمه و در دسته گوشی‌های سبک وزن قرار می‌گیره. بدنه Edge 40 Neo با فرورفتگی و برآمدگی‌های زیادی به شکل عضلانی طراحی شده و از این جهت جذابیت بالایی داره. این گوشی در چهار رنگ مشکی، آبی روشن (Soothing Sea) و آبی تیره (Caneel Bay) و هلویی (Peach Fuzz) تولید و روانه بازار شده. بررسی موبایل موتورولا مدل moto edge 40 neo

در سمت راست گوشی، کلیدهای ولوم و پاور رو مشاهده می‌کنید، در سمت چپ چیزی نیست، در پایین، میکروفون، اسپیکر، پورت شارژ USB-C و شیار سیم کارت قرار داده شده و در بالای گوشی اسپیکر Dolby Atmos قرار داده شده. دوربین دوگانه و فلاش گوشی در یک جزیره مربع شکل،‌ روی قاب پشت گوشی قرار دارن و در زیرشون لوگوی موتورولا و اسم رنگی که سایت Pantone برای رنگ این گوشی‌ها در نظر گرفته دیده میشه.

این گوشی تونسته گواهینامه IP68 رو دریافت کنه و این یعنی یه گوشی با قابلیت ضدآب بودن پیش روی شماست. طبق آزمایش‌ها، موتورولا Edge 40 Neo می‌تونه تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب قرار بگیره و آسیبی هم نبینه.

یک سوراخ کوچک در کنار شکاف بالای Edge 40 Neo وجود دارد که دوربین سلفی را به خوبی در خود جای می‌دهد و عکس‌های شما را با کیفیت مناسبی به ثبت می‌رساند. در قسمت پایینی گوشی، موارد معمولی مانند پورت USB-C، بلندگوی اصلی و میکروفون مشاهده می‌شود و با یک اسلات سیم کارت همراه شده‌اند که بسته به نسخه گوشی دو سیم کارت نانو فیزیکی یا فقط یک سیم کارت فیزیکی را می‌پذیرد، با این حال یک eSIM اضافی را نیز در خود جای می‌دهد.بررسی موبایل موتورولا مدل moto edge 40 neo

به طور کلی، با توجه به قیمت ارزون‌تر این گوشی، جنس بدنه و فریم پلاستیکی، وزن سبک و البته ضدآب بودن، میشه گفت که موتورولا Edge 40 Neo از نظر ساختار بدنه بسیار خوب و مقاومه ولی از نظر طراحی در حد یه گوشی معمولیه و نمیشه طراحیش رو خیلی خارق‌العاده دونست.

بررسی صفحه نمایش گوشی

صفحه‌نمایش 6.55 اینچی گوشی موتورولا اج 40 نئو یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. این نمایشگر با اندازه بزرگ، رزولوشن بالا، نرخ روشنایی و نرخ نوسازی بسیار عالی، تجربه‌ای بسیار روان و دل‌چسب را برای شما فراهم می‌کند.

موتورولا Edge 40 Neo از نمایشگر 6.55 اینچی P-OLED استفاده شده. این پنل در مقابل AMOLED قرار داره ولی از نظر عملکرد و کیفیت،‌ شبیه به هم عمل می‌کنن. پنل‌های P-OLED انعطاف بیشتری دارن و به همین دلیل برای گوشی‌هایی که نمایشگر با لبه‌های خمیده دارن مناسب‌تر هستن. این پنل‌ها طول عمر بالاتر و تولید رنگ بهتری هم نسبت به AMOLED دارن.

نمایشگر این گوشی نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی داره که برای یه گوشی با این محدوده قیمت، عدد خیلی خوبیه. در واقع شما می‌تونید با این گوشی، بازی‌های اکشن و سریع رو بدون تاخیر در پردازش یا کندی اجرا کنید.بررسی موبایل موتورولا مدل moto edge 40 neo

فناوری HDR

Edge 40 Neo مانند Edge 40 Pro دارای گواهینامه Dolby Vision نیست، اما مانند مدل‌های کوچکتر از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. یوتیوب می‌گوید پخش‌های HDR را در نئو ارائه می‌دهد، اما تا زمانی که آن‌ها را به حالت تمام صفحه تغییر ندهید، روشنایی مورد انتظار را افزایش نمی‌دهند، در این مرحله نمایشگر زنده می‌شود. با این حال نتفلیکس اجازه پخش HDR در نئو را نمی‌دهد و ممکن است این موضوع مربوط به این باشد که سرویس استریم دستگاه را در لیست سفید قرار داده است.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ در Edge 40 Neo

این گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده. با یه بار شارژ کردن این باتری می‌تونید حداقل تا 24 ساعت از گوشی استفاده کنید و نگران تموم شدن شارژ باتری گوشی نباشید. اگه از شارژر مخصوص موتورولا که در جعبه این گوشی قرار داده شده برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید، سرعت شارژ بالاتری در اختیارتون قرار می‌گیره.

یک آداپتور 68 واتی در جعبه Edge 40 Neo وجود دارد که در عرض 15 دقیقه انرژی گوشی را از صفر به صد در صد می‌رساند. بر‌این اساس، در عرض 30 دقیقه، 81 درصد شارژ و در عرض 51 دقیقه، 100 درصد شارژ کامل می‌شود. این اعداد، گوشی جدید موتورولا را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های موجود در بازار از لحاظ شارژ تبدیل می‌کند و از این رو مورد توجه توجه کاربرانی که بیشتر وقت خود را با گوشی صرف می‌کنند، قرار می‌گیرد. اگر شما نیز یکی از این کاربران هستید، می‌توانید این مدل گوشی از سری Edge را با خیال راحت خریداری کنید.

یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید در متو‌های اخیر که به Edge 40 Neo نیز می‌رسد، کلید محافظ Over Charge در منوی باتری است. این کلید هنگامی که تشخیص دهد گوشی برای سه روز متوالی از برق جدا نشده است، شارژ را قطع می‌کند و باتری را در 80 درصد سالم‌تر نگه می‌دارد. گوشی از شارژ بهینه نیز پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که گوشی را فقط تا 80 درصد شارژ می‌کند و 20 درصد نهایی را درست قبل از نیاز به گوشی اضافه می‌کند؛ البته ابتدا باید الگو‌های استفاده شما را یاد بگیرد تا بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد.

بررسی دوربین

مهندسان شرکت موتورولا برای عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت با گوشی Edge 40 Neo لنزها، فیلترها و امکانات خاصی برای این گوشی در نظر گرفتن. قبل از هرچیز باید بگیم که این گوشی برخلاف نسخه Edge 40 Pro که سه دوربین (اصلی، اولترا واید و تله فوتو) داره، تنها به دو دوربین (اصلی و اولترا واید) مجهز شده.

  • دوربین واید 50 مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی واید 32 مگاپیکسلی

همچنین قابلیت فیلمبرداری 8K که در اون نسخه وجود داره هم در این گوشی تعبیه نشده و شاید یکی از دلایل ارزون‌تر بودن Edge 40 Neo همین‌ها باشه.

 

بررسی دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی لنز 50 مگاپیکسلی از نوع OmniVision OV50A با دیافراگم f/1.5 هست که همین لنز روی دو مدل گوشی دیگه از این خانواده هم قرار داده شده. اولین و مهم‌ترین ویژگی این لنز، قابلیت OIS هست که از تار شدن عکس به خاطر لرزش دست شما، جلوگیری میکنه. این قابلیت به ویژه برای کسایی که دوست دارن در حال قدم زدن یا ماشین سواری عکاس کنن،‌ بسیار مناسبه.

قابلیت PDAF هم روی این لنز 50 مگاپیکسلی قرار داده شده تا به صورت خودکار روی سوژه‌های عکاسی شما فوکوس انجام بده. با این قابلیت، سوژه اصلی عکس واضح‌تر و پس‌زمینه‌ش به شکل تار یا بوکه ثبت میشه که روی زیباتر شدن عکس تاثیر زیادی داره. دوربین اصلی Edge 40 Neo به قابلیت عکاسی پانوراما، پرتره، حالت عکاسی در شب و حالت ماکرو مجهز شده.

بررسی‌های ما نشون میده که عکاسی در نور کم و شب با دوربین اصلی این گوشی،‌ کیفیت خوب و نویز کمی داره. وقتی دوربین رو در حالت عکاسی در شب قرار می‌دید، فناوری دید در شب خودکار دوربین فعال میشه و باعث میشه سوژه‌ها اصلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ثبت بشن. این دوربین همچنین عکاسی پرتره رو در سه حالت مختلف استاندارد (50 میلی‌متری)، عریض (35 میلی‌متری) و نمای کامل (24 میلی‌متری) در اختیارتون قرار میده که حالت نمای کامل از همه بهتره و جزئیات و رنگ پوست و بافت‌های موجود در صحنه رو به بهترین شکل ممکن نمایش میده.

برای فیلم‌برداری با این دوربین هم کیفیت 4K در اختیار شما قرار داده شده که به لطف قابلیت gyro-EIS جلوی لرزش‌های احتمالی در حین فیلمبرداری گرفته میشه. همچنین با این دوربین می‌تونید فیلم‌های اسلوموشن با کیفیت 1080p و نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کنید که قابلیت جذابی محسوب میشه.

به طور کلی، دوربین موتورولا Edge 40 Neo از نظر کیفیت و امکانات در حد متوسط قرار می‌گیره و نمیشه گفت که یه دوربی فوق‌العاده روی این گوشی قرار داده شده. البته قابلیت ضبط فیلم‌های 4K و اسلوموشن و وجود فناوری OIS و PDAF جذابیت‌های این دوربین رو بیشتر کرده.

 

بررسی دوربین اولترا واید

موتورولا برای دوربین دوم گوشی Edge 40 Neo از لنز SK Hynix HI1336 با کیفیت 13 مگاپیکسل استفاده کرده. این دوربین کیفیت خیلی بالایی نداره و در محیط های با نور کم ممکنه نویزهایی در تصویر مشاهده کنید. اما برای عکاسی از مناظر طبیعی در روشنایی روز کیفیت خوبی در اختیارتون قرار میده. در ضمن به قابلیت PDAF برای فوکوس خودکار روی سوژه‌های اصلی هم مجهز شده. اما به طور کلی، خیلی روی این دوربین حساب باز نکنید.

 

دوربین سلفی

در زیر نمایشگر Edge 40 Neo دوربین 32 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی قرار داده شده. این دوربین از لنز OmniVision OV32B برای عکاسی سلفی استفاده می‌کنه و برای باز کردن قفل گوشی هم میشه از سنسور تشخیص چهره‌ش استفاده کرد. با این دوربین می‌تونید عکس‌های پرتره و ماکرو نسبتاً خوبی بگیرید و البته در نورهای کم، نویزهایی روی عکس‌هاتون به وجود میاد. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌تونید فیلم‌های 4K‌ ضبط کنید که این یه قابلیت جذاب برای گوشی محسوب میشه. بنابراین دوربین سلفی این گوشی در قد و قواره قیمت این گوشی، امکانات و کیفیت خوبی در اختیار شما قرار میده اما نباید توقع خیلی زیادی ازش داشته باشید.

بررسی نرم افزار و عملکرد پردازشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گوشی موتورولا Edge 40 Neo قیمت کمتری به نسبت برادرهای بزرگترش داره، پردازنده‌ایه که براش در نظر گرفته شده. موتورولا برای کاهش هزینه‌ها،‌ از یه چیپست 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 7030 برای پردازش برنامه‌های این گوشی استفاده کرده. این پردازنده هشت هسته‌ای جزو پردازنده‌های میانرده قرار می‌گیره که سرعت پردازش متوسط و نسبتاً کمی داره و در عملکردهای چند وظیفه‌ای خیلی خوب عمل نمی‌کنه. پس خیلی بهش فشار نیارید!

در کنار این پردازنده،‌ موتورولا از رم‌های 8 و 12 گیگابایتی برای Edge 40 Neo استفاده کرده. دو مدل 8 گیگابایت رم با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و یه مدل 12 گیگابایت رم با حافظه داخلی 256 گیگابایت به بازار عرضه شده

Edge 40 Neo با یک نسخه تقریبا AOSP مانند اندروید عرضه می‌شود که با برخی از ویژگی‌ها و عملکرد‌های موتورولا بهبود یافته است. Neo همچنین همان بروزرسانی Edge 40 را دریافت می‌کند و دو ارتقا سیستم عامل همراه با بروزرسانی‌های امنیتی را به مدت 3 سال در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از مواردی به راحتی نسخه‌های AOSP و به نوبه خود نسخه موتورولا را از دیگر سازندگان متمایز می‌کند، تنظیمات سریع و سایه اعلان می‌باشد.

ایا گوشی موتورولا moto edge 40 neo ارزش خرید دارد؟

Edge 40 Neo جدید‌ترین گوشی از این سری موتورولا است که ویژگی‌های بهبود یافته‌ای همچون صفحه نمایش ارتقا یافته، شارژ سریع و همچنین بلندگو‌های با کیفیت را ارائه می‌دهد. با این همه سیستم دوربین مانند مدل قبلی است و از همان استاندارد IP68 در همه مدل‌های Moto پشتیبانی می‌کند. طراحی خوب گوشی نیز در کنار همکاری مداوم با متخصصان رنگ در Pantone ارائه می‌شود و جلوه‌ای چشم نواز را ایجاد می‌کند.

مقاله پیشنهادی: بررسی a54

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *