تو این مقاله میخوایم  موبایل وان پلاس nord رو بررسی کنیم . این گوشی که یکی از گوشی های میان رده تولیدی در کمپانی OnePlus هست ویژگی های منحصر به فردی را دارا میباشد که  با این ویژگی ها و عملکرد جذاب خودش بسیار جلب توجه کرده. حال تو این مقاله مروری خواهیم داشت روی این ویژگی ها و بررسی اون ها.

شرح مشخصات موبایل وان پلاس nord

تو قسمت شرح مشخصات این موبایل ابتدا میپردازیم به بررسی صفحه نمایش این گوشی. این تولیدی کمپانی OnePlus از صفحه نمایشی از نوع Fluid AMOLED بهره برده.  همچنین  این گوشی ابعادی در حدود 6.44 اینچی داره که ابعاد نسبتا بزرگی در مقایسه با گوشی های هم سطح به حساب میاد. این گوشی وضوحی در حدود 1080 * 2400 پیکسلی داره و همچنین نسبت تصویر آن 20 در 9 هست.

تو قسمت دوم پردازنده این گوشی رو بررسی میکنیم. پردازنده این گوشی از نوع Qualcomm Snapdragon 765G هست که جز پردازنده های سطح بالای بازار به شمار میاد. تعداد هسته های این پردازنده هشت عدد هست (Octa-core)

one plus nord

حافظه این گوشی 64 ، 128 و 256 گیگابایت بوده و همچنین رم این گوشی 6 ، 8 و 12 گیگ هست.

سیستم عامل این گوشی OxygenOS 10  که این سیستم عامل مبتنی بر اندروید 10 هست .

این گوشی سه دوربین داره . دوربین اصلی، دوربین 8 و دوربین ماکرو. و دوربین سلفی دوربین های این گوشی هستن. دوربین اصلی با کیفیت 48 مگاپیکسل هست که کیفیت خوبیه . دوربین 8 و دوربین ماکرو هم به ترتیب با کیفیت Ultra Wide و 5 مگایکسل و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل هست. در کل کیفیت دوربین این گوشی بسیار خوب هست که ما تو قسمت پایین تر به اون مفصل تر خواهیم پرداخت.

از ویژگی های دیگه این گوشی میشه به ایجاد قسمت اثر انگشت در زیر صفحه نمایش اشاره کرد. همچنین این گوشی قابلیت استفاده دو سیم کارته رو داره . اسپیکر اون حالت استریو داره که این ویژگی رو ما تو اکثر گوشی های اندروید امروزی موجود هست و از اون بهره میبرن.

یکی از ویژگی های مهم این گوشی مجهز بودن اون به گواهی IP68 هست . گواهی که در اون ذکر شده این گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار هست .

بررسی گوشی oneplus nord

عملکرد باتری این گوشی هم نسبتا قابل قبول هست . باتری که ظرفیت 4115 میل آمپر-ساعتی داره و میتونه تو مدت زمان مناسبی میتونه باتری این گوشی رو پر کنه.

توبررسی اتصالات شبکه این گوشی هم میشه اشاره کرد که شبکه 5G رو داره .

این مشخصات به طور کلی مهمترین ویژگی‌های گوشی OnePlus Nord هستن. لازم به ذکر هست که ممکن است در نسخه‌های جدیدتر از این گوشی، تغییراتی اعمال شده باشد.

مشخصات دوربین

گوشی OnePlus Nord با دوربین‌های چهارگانه در قسمت عقب و دوربین دوگانه در قسمت جلو ارائه شده. در ادامه به بررسی دوربین‌های این گوشی می‌پردازیم:

دوربین اصلی: دوربین اصلی OnePlus Nord دارای سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 با اپنینگ f/1.75 هست که عکس‌های با وضوح بالا و جزئیات زیادی تولید میکنه.

دوربین Ultra Wide: این دوربین دارای لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه هست و به شما امکان عکسبرداری از مناظر گسترده‌ تر رو میده.

دوربین ماکرو: دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی جزئیات ریز و کوچک رو به تصویر می‌ کشه و به عکس‌ های نزدیک بسیار نزدیک‌ تر می‌ شه.

بررسی موبایل وان پلاس nord

در ادامه شرح ویژگی ها و بررسی موبایل وان پلاس nord میپردازیم به دوربین عمق این گوشی:

این دوربین 5 مگاپیکسلی برای ایجاد افکت عمق میدان (Bokeh) و عکس‌های پرپس زمینه (Portrait) استفاده میشه.

دوربین سلفی: دوربین سلفی OnePlus Nord  دو سنسور  داره. یکی از اونا سنسور 32 مگاپیکسلی با اپنینگ f/2.45 داره و اون یکی دسنسور 8 مگاپیکسلی Ultra Wide با زاویه دید 105 درجه .

این دوربین‌ها از ویژگی‌های مختلفی مثل عکس‌ برداری HDR، پانوراما، زوم دیجیتال و قابلیت ضبط ویدیو 4K با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌ کنن. همچنین، شما میتونید از حالت‌ های مختلف عکسبرداری مثل Night Mode (حالت شب) و Pro Mode (حالت حرفه‌ای) نیز استفاده کنید.

ترکیب دوربین‌های OnePlus Nord امکان عکاسی در شرایط مختلف رو فراهم میکنه. دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی و تکنولوژی Triple Pixel باعث عکس‌ های با وضوح بالا و جزئیات دقیق میشه.

دوربین Ultra Wide همچنین از زاویه دید گسترده‌ تری برخوردار هست که برای عکاسی گروهی و مناظر گسترده بسیار مفیده. همچنین، دوربین ماکرو و سنسور عمق می‌توانند تنوعی بیشتر به تجربه عکاسی اضافه کنن. در قسمت جلویی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و دوربین Ultra Wide دوگانه برای سلفی‌ ها و عکس‌ های گروهی عالی هستن.

بررسی گوشی one plus nord

به علاوه، از ویژگی‌های عکاسی مانند حالت Nightscape برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف و حالت Pro Mode برای کنترل دستی تنظیمات دوربین هم پشتیبانی میشه.

مشخصات باتری

گوشی OnePlus Nord دارای یک باتری با مشخصات زیر هست:

ظرفیت باتری: باتری OnePlus Nord دارای ظرفیت 4115 میلی‌آمپرساعت (mAh) هست. همونطور که اشاره کردیم  این ظرفیت ایده آلی هست که به کاربرا اجازه میده برای مدت طولانی‌ تری از گوشی خودشون استفاده کنن.

شارژ سریع: OnePlus Nord از تکنولوژی Warp Charge 30T پشتیبانی می‌ کنه که به شما امکان شارژ سریع باتری فراهم میکنه. این تکنولوژی به شما اجازه میده تا باتری رو به سرعت شارژ کنید و در مدت زمان کمی باتری به ظرفیت خودش برسه.

مدت زمان استفاده: مدت زمان استفاده از گوشی OnePlus Nord بستگی به نحوه استفاده شما داره. با استفاده معمولی، ممکن هست گوشی بتونه یک روز کارکرد رو بدون نیاز به شارژ دوباره ارائه بده.

 

از طریق تنظیمات دستگاه و مدیریت مصرف باتری، شما میتونید عمر باتری رو بهبود بخشید. همچنین، مصرف باتری تو شرایط مختلف  (مثلاً حالت صفحه خاموش) قابل تنظیم هست تا به نیازهای شما پاسخ بده.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *