OpenAI، استارت آپ پرهیاهوی هوش مصنوعی که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، نسخه اندروید برنامه ChatGPT خود را معرفی کرد. عرضه این برنامه به دنبال اولین برنامه iOS در ماه May انجام شد که اولین باری بود که خارج از وب سایت OpenAI در دسترس قرار گرفت. این برنامه تاریخچه کاربر را در بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند و ورودی صوتی را فعال می‌کند، و کاربران می‌توانند از چت‌بات پاسخ فوری به سؤالات، راهنماها یا توصیه‌ها، الهام‌بخش خلاقانه، خلاصه‌ها و پیش‌نویس‌های ایمیل‌ها یا ارائه‌ها و موارد دیگر را بپرسند. اما پاسخ‌های هر ربات چت ممکن است اشتباه یا نادرست باشد زیرا بر روی داده‌های اینترنتی آموزش داده شده است.

برنامه اندروید در ایالات متحده، هند، بنگلادش و برزیل در دسترس است. در تلاشی برای تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از هوش مصنوعی مولد در برنامه‌های روزمره خود، غول‌های فناوری در حال رقابت برای راه‌اندازی نه تنها اپلیکیشن‌های ربات چت، بلکه ویژگی‌های جدید مانند جستجوی بصری هستند.

طبق گفته فروشگاه Google Play، برنامه ChatGPT برای اندروید داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد

در اوایل سال جاری، سرمایه گذاری گسترده مایکروسافت در OpenAI آن را به بزرگترین سرمایه گذاری هوش مصنوعی در سال تبدیل کرد، و در ماه آوریل، طبق گزارش ها، این استارت آپ فروش 300 میلیون دلاری سهام را با ارزشی بین 27 تا 29 میلیارد دلار با سرمایه گذاری‌های انجام داد. شرکت هایی مانند Sequoia Capital و Andreessen Horowitz.

اگر با ChatGPT در وب آشنایی دارید، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج مشابهی را از چت ربات OpenAI دریافت کنید. اما رابط کاربری برای موبایل بهینه شده است. تعامل با ChatGPT کم و بیش مانند ارسال پیام به یک دوست در یک برنامه پیام رسانی عمل می‌کند. می‌توانید متنی را در پایین صفحه تایپ کنید و ارسال کنید و پاسخ‌های ChatGPT با مشاوره، نکات و هر آنچه را که نیاز دارید، دریافت کنید.

برنامه تلفن همراه با اکانت OpenAI موجود شما کار می‌کند، به این معنی که اگر «سابقه و آموزش چت» را فعال کرده باشید، می‌توانید مکالمات گذشته خود را در همه دستگاه‌های خود مشاهده کنید. در حالی که می‌توانید با یک حساب رایگان ثبت نام کنید، OpenAI همچنین اشتراک اختیاری را برای دسترسی به یک مدل زبان بزرگ بهتر (GPT-4) و ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهد. ChatGPT Plus در اندروید از طریق خرید درون برنامه‌ای نیز در دسترس خواهد بود. اگر قبلاً مشترک بودید، باید بتوانید با اشتراک موجود خود به ویژگی‌های ChatGPT Plus از Android دسترسی داشته باشید.

برنامه ChatGPT در اندروید در مقایسه با تجربه دسکتاپ آهسته و تند و سریع ربات چت، یک ارتقای قطعی است

طراحی و رابط کاربری

برنامه ChatGPT ربات چت را با یک رابط مبتنی بر چت تمیز و هر دو حالت روشن و تاریک به گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌آورد. عملیات کلی یکسان باقی می‌ماند: درخواست خود را تایپ کنید و منتظر بمانید تا پاسخ ایجاد شود.

برنامه ChatGPT دارای نماد میکروفون برای تایپ صوتی است. یک منوی کناری به شما امکان می‌دهد بین حالت‌ها جابجا شوید، تنظیمات حریم خصوصی را مشاهده یا تغییر دهید، بازخورد لمسی را روشن یا خاموش کنید، تاریخچه چت خود را مشاهده کنید و زبان اصلی را برای تایپ صوتی انتخاب کنید. با فشار طولانی، کاربران ممکن است متن را کپی کنند، آن را از یک صفحه جدید انتخاب کنند، پاسخ‌ها را به عنوان خوب یا بد علامت گذاری کنند، یا پاسخ‌ها را بازسازی کنند.

طبق گفته فروشگاه Google Play، برنامه ChatGPT برای اندروید داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه داده‌هایی مانند مکان کاربران، اطلاعات شخصی، پیام‌ها، فعالیت برنامه و اطلاعات/عملکرد برنامه را جمع‌آوری می‌کند. داده‌ها در حین انتقال رمزگذاری می‌شوند و کاربران ممکن است درخواست حذف داده‌ها را داشته باشند. تاریخچه چت بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود، بنابراین کاربران می‌توانند به مکالمات قدیمی مراجعه کنند و از جایی که در دسکتاپ متوقف شده‌اند، ادامه دهند.

بررسی برنامه ChatGPT اندروید

آیا برنامه ChatGPT در اندروید ارزش دانلود دارد؟

برنامه ChatGPT در اندروید در مقایسه با تجربه دسکتاپ آهسته و تند و سریع ربات چت، یک ارتقای قطعی است. در حالی که نسخه رایگان ChatGPT برای پرسش‌های اساسی و موقعیت‌های کم خطر که دقت در اولویت نیست، مفید است، قطع دانش یک نقص بزرگ است و هنوز توهم وجود دارد.

Bard Google و Bing مایکروسافت ممکن است چت ربات‌های دقیق‌تری باشند، اما در حال حاضر برنامه ChatGPT یک همراه جیبی آسان و بدون bloatware را ایجاد می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

برای دانلود نسخه اندروید برنامه ChatGPT اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *