سلام به همه ی شما خوانندگان و دنبال کنندگان مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Resident Evil 6 و همچنین معرفی مشخصات سیستم مورد نیاز این بازی با شما هستیم. پس تا آخر این مطلب ، با ما همراه باشید.

معرفی

سری بازی های Resident Evil سالها با ویژگی های خاص خودشان ، در دل هواداران صنعت گیمینگ جای خاصی برای خود پیدا کردند. از نسخه های قدیمی تر Resident Evil 2 و Resident Evil 3 تا یکی از بهترین نسخه های این مجموعه ، یعنی Resident Evil 4 ، این بازی ها همیشه موفق بوده اند که طرفداران خود را راضی نگه دارند. اما این موضوع در مورد Resident Evil 6 کاملاً درست نیست.

بازی Resident Evil 6 با انتشار در سال 2012 ، سر و صدای زیادی به پا کرد. هواداران یکی پس از دیگری به وضعیت غیرقابل قبول این بازی اعتراض میکردند. به گفته ی آنها ، این بازی را به سختی میتوان Resident Evil 6 نامید. به این دلیل که این بازی به هیچ وجه به یک Resident Evil شباهت ندارد. و همین اعتراضات باعث شد که این بازی یکی از منفور ترین بازی های این سری نام بگیرد و با دریافت نمره های بسیار پایین ، یکی از ضعیف ترین Resident Evil های تاریخ باشد.

امروز با نقد و بررسی Resident Evil 6 به صورت کامل با شما هستیم و در این مقاله ، می خواهیم به بررسی نکاتی که باعث این اعتراضات شد ، بپردازیم و ببینیم آیا این بازی لایق این حجم از بدگویی می باشد یا خیر؟ اما قبل از این کار ، مشخصات سیستم مورد نیاز Resident Evil 6 را بررسی خواهیم کرد. بازی ای که از لحاظ گرافیکی ، به هیچ وجه عملکرد متوسطی دارد.

نقد و بررسی Resident Evil 6

سیستم مورد نیاز Resident Evil 6

از لحاظ جلوه ی بصری ، این بازی تقریباً موفق است. Resident Evil 6 یکی از بزرگ ترین Resident Evil ها به شمار میرود. با دارا بودن چندین کمپین داستانی مختلف برای شخصیت های مختلف ، این بازی شما را به دور دنیا می فرستد تا مأموریت خود را انجام دهید. با این که طراحی شخصیت ها به خوبی انجام شده است اما ، طراحی محیط های بازی نسبت به Resident Evil 5 ضعیف تر شده است. جایی که با نزدیک شدن به اشیای مختلف در محیط ، میتوان دید که چقدر زمان کمی صرف طراحی جزئیات این بازی شده است.

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Resident Evil 6

  • سیستم عامل (OS): Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8
  • پردازنده (CPU): Intel CoreTM2 Duo 2.4 Ghz یا AMD AthlonTM X2 2.8 Ghz
  • حافظه رم (RAM): 2 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce 8800GTS
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 16 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مجله ی مستر مگ برای اجرای Resident Evil 6

  • سیستم عامل (OS): Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8
  • پردازنده (CPU): Intel CoreTM 2 Quad 2.7 Ghz یا AMD PhenomTM II X4 3 Ghz
  • حافظه رم (RAM): 4 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 560
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 16 GB

توجه داشته باشید که با داشتن سیستمی با مشخصات بهتر نسبت به موارد ذکر شده ، میتوانید بازی Resident Evil 6 را به شکلی بهینه تر اجرا کرده و تجربه ی روان تری داشته باشید. حال در ادامه ی مقاله ، به نقد و بررسی Resident Evil 6 میپردازیم.

نقد و بررسی Resident Evil 6

گیم پلی ( Game Play ) بازی Resident Evil 6

بازی Resident Evil 6 با ارائه ی بخش های داستانی مختلف تلاش میکند گیم پلی خود را مفرح و اعتیاد آور کند. این بازی با فاصله بزرگ ترین Resident Evil تاریخ است. Resident Evil 6 چهار کمپین داستانی با زمان طولانی و همچنین چندین شخصیت مختلف دارد که داستان بازی سرنوشت این شخصیت ها را به یکدیگر گره میزند. Resident Evil 6 با این فلسفه که “هرچه بزرگ تر ، بهتر” ساخته شده است و این موضوع را راه موفقیت خود میبیند. موردی که در آخر ، به ضرر این بازی تمام می شود.

هر شخصیت Resident Evil 6 در داستان خود با چالش های متفاوتی رو به رو می شود. حل پازل ، مبارزه با انبوهی از دشمنان و صحنه های اکشنی که تا به حال در این سری بازی ها دیده نشده است. در بعضی موارد ، این تجربه ها به شدت مفرح و دلچسب هستند ، اما در موارد دیگر ، تبدیل به یک وظیفه و کار اجباری می شوند ، تا یک تجربه ی به یاد ماندنی. همچنین بازی با استفاده ی بیش از حد از Quick Time Events یا QTE ( جایی که شما باید با کلیک روی دکمه های مختلف ، یک صحنه ی سینمایی را کنترل کنید ) حضور آنها را بی معنی می کند.

اما بزرگ ترین مشکل Resident Evil 6 ، این است که به هیچ وجه یک بازی در سبک ترس و بقا به شمار نمیرود. این بازی یک اثر اکشن ، پر از موقعیت های مبارزه و سینمایی است که هیچ شباهتی به یک Resident Evil کلاسیک ندارد. این مورد به تنهایی مشکل بزرگی نیست ، اما این بازی در رسیدن به هدف خود به عنوان یک بازی اکشن نیز موفق نیست. کاربر از جایی به بعد ، دیگر از مبارزه با موج انبوه زامبی ها لذت نمیبرد و این مورد تکراری میشود.

نقد و بررسی Resident Evil 6

انتقادات

منتقدان در نقد و بررسی Resident Evil 6 ، این بازی را به هیچ وجه بازی محبوب خود نمی دانند. نمراتی که این بازی بعد از انتشار دریافت کرد ، برای همه عجیب بود. مجموعه ی Resident Evil که همیشه بازی های موفق و مورد قبولی را به دست هواداران خود رسانده است ، حال با نسخه ی ششم خود ، در پایین ترین مکان خود قرار دارد. منتقدان آن را یک اثر فاجعه ، تکراری و با بودجه ی شدیداً بالا میدانند. به گفته ی آنها Resident Evil 6 هر چیزی که یک بازی خوب نیاز دارد را در خود ندارد.

Resident Evil 6 شدیداً مورد نقد قرار گرفت ، چون نظر منتقدان این بود که این بازی میخواهد از موفقیت دیگر بازی های شوتر و اکشن ، برای کسب درآمد خود بهره ببرد. و با دیدن موفقت این بازی ها ، تصمیم به تغییر مسیر خود گرفته و خود را تبدیل به یک بازی اکشن و شوتر معمولی تبدیل کرده است. سری بازی هایی که در گذشته با نوآوری های خود و دوری از تقلید از دیگر بازی ها همیشه به یاد طرفداران مانده اند ، حال تبدیل به یک تلاش برای سود بیشتر تبدیل شده اند.

نمره بازی Resident Evil 6 از نگاه منتقدان در سایت متاکریتیک نشان دهنده ی این موضوع است. این بازی با دریافت نمره ی 67 از 100 ، یکی از پایین ترین نمرات در تاریخ مجموعه بازی Resident Evil را کسب کرده است. همچنین این مورد در نگاه کاربران نیز به همین شکل بوده است. این بازی با دریافت نمره ی 5.4 از 10 ، از نگاه بازیکنان نیز ، یک بازی ضعیف است. نظراتی که هرچند درست ، اما کمی سخت گیرانه هستند.

نقد و بررسی Resident Evil 6

داستان بازی

داستان Resident Evil 6 یکی از گسترده ترین داستان ها در این مجموعه است. تقریبا تمام شخصیت های قبلی در کنار شخصیت های جدید پیش هم آمده اند و طی چهار کمپین داستانی ، به مبارزه با دشمنان خود می پردازند. هر کمپین به شکلی منحصر به فرد طراحی شده است و در هر کدام ، داستان بازی به شیوه ی خاص خود پیش میرود.

شخصیت های داستان Resident Evil 6 یعنی Leon S. Kennedy ، Chris Redfield ، Jake Muller و Ada Wong طی این بازی ، با یک سازمان که پشت یک حمله ی تروریستی با استفاده از سلاح های زیستی است ، به مبارزه می پردازند. اما به گفته ی خود شرکت Capcom ، ساخت چهار بخش داستانی جدا ، که هر کدام به بزرگی یک بازی جداگانه بودند ، سخت تر از چیزی بود که فکر می کردند. و این مورد را میتوان به خوبی در خود بازی دید. جایی که حتی توجه به طراحی جزئیات بصری نیز کاهش یافته است.

بخش های داستانی بازی Resident Evil 6 ، نقطه های خوب و بد خودشان را دارند. اما بازی از نقطه های مثبت داستانی به خوبی استفاده نمیکند. همانطور که در بازی های قبلی مانند Resident Evil 4 می دیدیم ، بازی هم نقطه های اکشن داستانی داشت و هم نقطه هایی که تلاش میکرد تا با اتمسفر خود و فضاسازی خاص کاربر را سرگرم کند. جایی که مبارزات بازی کاهش می یافت اما همچنان تجربه ی آن جذاب بود. اما در Resident Evil 6 ، این بخش ها نیز مانند یک عمل حوصله سر بر و یک شکنجه ی طولانی طراحی شده اند و جلوی پیشرفت و لذت بازی را میگیرند.

نقد و بررسی Resident Evil 6

فروش

بازی Resident Evil 6 بر خلاف نقد های منفی دریافت شده ، فروش خیلی خوبی را تجربه کرد. موردی که میتوان گفت تمرکز اصلی Capcom در ساخت این بازی بوده است. این بازی با فروش حدود 11.4 میلیون نسخه ، یکی از پرفروش ترین Resident Evil های تاریخ است. که نشان میدهد با اینکه این بازی ضعیف است ، اما هواداران این مجموعه همیشه از بازی کردن یک Resident Evil جدید لذت خواهند برد.

یکی از دلایل اصلی ساخت Resident Evil 6 به این شکل ( اکشن ) فروش خوب Resident Evil 5 است. همین مورد باعث شد که سران شرکت Capcom تصمیم بگیرند که این بازی را بر اساس مبارزات پر سر و صدا و صحنه های سینماتیک بسازند. نقشه ای که در نهایت برای آنها موفق بود ، اما طرفداران را ناراضی کرد. و همین موضوع باعث شد که در ادامه ، این شرکت ساز و کار خود در مسیر ساخت Resident Evil ها را تغییر دهند.

نقد و بررسی Resident Evil 6

بررسی نهایی

حال در این بخش ، با بررسی تمام نکات گفته شده در مطلب ، یک نتیجه ی کلی برای این بازی ارائه می کنیم. Resident Evil 6 بازی ای است که شاید اگر اینگونه با نظرات منفی مواجه نمی شد ، شرکت Capcom هرگز به مسیر اصلی و قبلی ساخت بازی های Resident Evil برنمی گشت و بازسازی ( Remake ) های موفق این شرکت هرگز منتشر نمی شد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی بصری شخصیت ها

 

طراحی ضعیف جزئیات بصری
داشتن چهار کمپین داستانی مختلفاجبار به انجام چندین باره ی مأموریت ها در بخش های داستانی مختلف
کنترل خوب با اینکه عادت کردن به آن در ابتدا سخت است

 

فاصله زیاد از دیگر Resident Evil ها
مبارزات مفرح ( در بعضی موارد )QTE های بی معنی و متعدد
———فهرست دارایی ها ( Inventory ) با طراحی ضعیف
———اسکیل های ( Skills ) قابل خرید اما بلااستفاده
———مهمات شدیداً محدود برای یک بازی اکشن!

نمره ی بازی Resident Evil 6 از نگاه مجله ی خبری مستر مگ: 6.8 از 10

نقد و بررسی Resident Evil 6

جمع بندی

بازی Resident Evil 6 یک اثر قابل بحث است که برای دنبال کردن مسیر فروش موفق Resident Evil 5 ساخته شد. این بازی به گفته بعضی طرفداران یک محصول شدیداً ضعیف است که فقط برای کسب درآمد ساخته شده و به گفته ی دیگر هواداران ، یک بازی خوب است که بیش از حدی که باید ، به آن نقد منفی وارد شده است. اما انتخاب اینکه نظر کدام گروه در مورد Resident Evil 6 درست است ، بر عهده ی شماست.

همچنین اگر به دیگر بازی های سری Resident Evil علاقه مند هستید و می خواهید که نقد و بررسی آثار نوستالژی و کلاسیکی مانند Resident Evil 5 و Resident Evil 4 را مطالعه کنید ، میتوانید با کلیک روی نام این بازی ها ، به صفحه مربوط به نقد و بررسی آنها منتقل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *