سلام به همه ی همراهان و دنبال کنندگان مجله خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Assassin’s Creed Unity به صورت کامل و همچنین معرفی سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی با شما هستیم. پس حتما ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

معرفی

سری بازی Assassin’s Creed عرضه ی خود را از سال 2007 آغاز کرده است ، سالهاست که جای خاصی در دل هواداران بازی های مخفی کاری دارد. بازی ای که کار خود را ایده ی نو شروع کرد و امروزه نیز با انتشار نسخه های جدید طرفداران خود را خوشحال میکند. البته که طی سال های اخیر این سری بازی ها کمی ناامید کننده ظاهر شده اند اما همچنان از شهرت خاص خود برخوردار هستند.

شرکت Ubisoft در سال 2014 ، با انتشار بازی Assassin’s Creed Unity برای کنسول های PS4 و همچنین XBOX One به همراه PC به استقبال طرفداران این مجموعه رفت. Assassin’s Creed Unity که هشتمین بازی منتشر شده برای این سری به حساب می آید توانست از نگاه منتقدان نمره ی تقریبا متوسط 72 را دریافت کند. همچنین نمره ی کاربران بازی نیز به همین شکل بود و این بازی نمره 5.7 از 10 از نگاه کاربران دریافت کرد.

حال در ادامه این مطلب به نقد و بررسی Assassin’s Creed Unity و این که دلیل این انتقادات چه بوده است میپردازیم. بازی ای که علی رغم دریافت نمره های ناامید کننده ، همچنان بین طرفداران شناخته شده و حتی در مواردی محبوب است. در ادامه مطلب به بررسی سیستم مورد نیاز این بازی میپردازیم.

سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Unity

بازی Assassin’s Creed Unity در زمان انتشار ، وعده ی کیفیت بالا از لحاظ گرافیکی را به کاربران خود داده بود. چیزی که میتوان گفت جزو اهداف همیشگی شرکت Ubisoft بوده است. اما موفقیت این شرکت در انجام این امر را باید با توجه به نقد های وارد شده بر بازی بررسی کرد.

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Assassin’s Creed Unity

  • سیستم عامل (OS): (Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64bit
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • حافظه رم (RAM): 6 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 680 یا AMD Radeon HD 7970
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 50 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مستر مگ برای اجرای Assassin’s Creed Unity

  • سیستم عامل (OS): (Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64bit
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-3770 @ 3.4 GHz یا  AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 780 یا AMD Radeon R9 290X
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 50 GB

البته که توجه داشته باشید که با مشخصات بهتر ، میتوانید این بازی را روان تر اجرا کرده و تجربه بهتری داشته باشید. در ادامه به نقد و بررسی Assassin’s Creed Unity میپردازیم.

گیم پلی ( Game Play ) Assassin’s Creed Unity

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

مرحله اول برای نقد و بررسی Assassin’s Creed Unity بررسی گیم پلی آن است. بازی Assassin’s Creed Unity با تلاش به دنبال کردن فلسفه بازی های قبلی این مجموعه جلو میرود. در حالی که در کنار آن سعی میکند تا چیز جدیدی به این بازی اضافه کند و اثر و حس خاص خود را داشته باشد. میتوان گفت هدف آن پیدا کردن هویتی جدید برای خود است.

بازی در زمان انقلاب فرانسه و در شهر پاریس در جربان است. چیزی که Ubisoft در انجام آن به خوبی موفق بوده است ، به تصویر کشیدن شهر پاریس است. قدم زدن در دنیای بازی ، بالا رفتن از ساختمان های بلند شهر ، نگاه به منظره های دوردست و شلوغی پاریس از بالا آسمان خراش های مختلف حس تازه ای را به بازیکن منتقل میکند.

بخش پارکور بازی و بالا رفتن از ساختمان ها که تمرکز اصلی بازی های Assassin’s Creed بوده است هم ، تقریبا بی نقص است. میتوان گفت هر ساختمانی که میبینید را میتوانید فتح کنید و از آن بالا بروید. و همین مورد به شما راه های جدیدی برای جلو بردن داستان بازی و گذر کردن از مأموریت های مختلف را میدهد. و همین مورد تنوع در مبارزات را بالا میبرد.

همچنین تنوع در جلو بردن هر مأموریت در Assassin’s Creed Unity برای رسیدن به هدف نهایی نیز لذت بخش است. بازی راهی ثابت برای حل هر مشکل را به شما نمیدهد ، بلکه فقط مشکل را مطرح میکند. اینکه شما کدام راه برای حل این مسئله را انتخاب میکند اما ، بر عهده ی شماست. آیا میخواهید برای انجام مأموریت خود ، به شکلی مخفیانه وارد مکان مورد نظر شوید؟ یا میخواهید راه خود را با گذشتن از تمام دشمنان باز کنید؟ این تماماً انتخاب شماست.

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

انتقادات وارد بر Assassin’s Creed Unity

اما چیزی که باعث میشود Assassin’s Creed Unity نمره ای نسبتاً متوسط کسب کند چیست؟ میتوان گفت که مجموعه ای از دلایل باعث میشوند این بازی به نقطه ی اوجی که در نظر دارد نرسد. اما اصلی ترین آنها ، مشکلات فنی است. به خصوص روی رایانه های شخصی ، این بازی از مشکلات فنی متعددی رنج میبرد.

باگ های ( Bug ) مختلف که در برخی موارد حتی جلوی این که شما تجربه ی دل چسبی از این بازی داشته باشید را میگیرند. جلوی درست پیش رفتن مأموریت ها را گرفته و باعث میشوند احساس شما نسبت به بازی منفی باشد. بازی با تلاش بر استفاده ی کامل از نسل جدید کنسول ها و تکنولوژی پیشرفته تر بر روی کامپیوتر ها میخواهد گرافیکی انقلابی را به کاربر ارائه دهد. کاری که فقط تا حدودی در آن موفق است.

Assassin’s Creed Unity با نگاهی جاهطلبانه به کیفیت بصری منتشر شد. درست است که بازی از نظر بصری دل انگیز و حتی در مواردی یکتا است اما همین مورد و بهینه نبودن ساخت آن باعث شده که این بازی فقط از نظر سطحی بی مثال باشد. مشکلاتی که این گرافیک سنگین به همراه دارد مثل همان باگ هایی که به آنها اشاره شد یا حتی کرش کردن ( Crash ) بازی به طور کامل نشان میدهد Assassin’s Creed Unity با یک بازی کامل بودن فاصله دارد.

این مورد البته چیزی است که شرکت Ubisoft در آن بی سابقه نیست. عرضه ی بازی هایی که در تریلر های قبل از انتشار مانند فیلم های سینمایی به نظر می آیند اما وقتی خود بازی اصلی منتشر میشود ، همه را ناامید میکند. و بازی Assassin’s Creed Unity با اینکه تقریبا بر سر قول خود بر انقلابی بودن گرافیک میماند اما بی ایراد نیست.

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

داستان Assassin’s Creed Unity

داستان بازی Assassin’s Creed Unity در سال 1789 تا 1794 اتفاق می افتد. جایی که شخصیت اصلی به دنبال آشکار کردن اشخاص اصلی پشت انقلاب فرانسه است و در کنار آن به دنبال انتقام از افرادی است که پدر خوانده ی او را به قتل رسانده اند. داستان به شکلی جلو میرود تا نشان دهد دست های پشت پرده ی این اتفاقات از آن چه اشخاصی است و سرنوشت همه چیز چه میشود.

جای دیگری که بازی Assassin’s Creed Unity مورد انتقاد است ، داستان آن میباشد. موردی که به عنوان مشکل داستان مطرح میشود ، شخصیت اصلی بازیست. آرنو ( Arno ) که شخصیت اصلی Unity میباشد ، گزینه ی سختی برای ارتباط برقرار کردن است! به شکلی که تا میانه های بازی ، بازیکن اهمیت دادن به این شخص را برای خود سخت میبیند.

با اینکه بازی در ادامه راه توانست با معرفی شخصیت های دیگر نیز داستان بازی را پیچیده تر ، درگیر کننده تر و حتی غمگین تر بکند ، اما به سختی میتواند در شورع کار ، ارتباط بین آرنو و بازیکن را ایجاد کند. البته که این مورد به تنهایی مشکل بزرگی به نظر نمی آید اما وقتی که در کنار مشکلات دیگر مانند مسائل فنی قرار میگیرد ، به چشم می آید.

اما جدای از این مورد ، داستان بازی شنیدنیست. به شکلی که بازیکن را دعوت به دنبال آن و تلاش برای برداشتن پرده از راز ها دیدن پایان هر شخصیت میکند. داستان Assassin’s Creed Unity به خوبی در دوره ی زمانی این بازی جای میگیرد. بازی از حال و هوای خاص دنیای خود برای جلوه دادن به دستان استفاده میکند و در این کار موفق است.

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

فروش Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed Unity تا امروز حدود 10 میلیون نسخه از خود را به فروش رسانده است. عددی که نشان میدهد با تمام نواقص این بازی ، Assassin’s Creed Unity توسط طرفداران این مجموعه مورد تقدیر است. فروش بازی طی سالهای اخیر متوقف نشده و این مورد به این معناست که طرفداران مجموعه ی Assassin’s Creed هر چه بیشتر به دنبال حس گذشته این سری بازی ها هستند. حسی که این مجموعه در حال حاضر از آن دور است.

همچنین فروش این تعداد نسخه Assassin’s Creed Unity را یکی از پر فروش ترین نسخه های این مجموعه می نماید. فروش فوق العاده ای که با تعداد نسخه فروخته شده توسط Assassin’s Creed های شاهکاری مانند Black Flag تا حدودی برابر است. که نشان دهنده ی محبوبیت این بازی است.

محتوای افزوده ( DLC )

شرکت Ubisoft برای Assassin’s Creed Unity دو DLC به نام های Dead Kings و AC Chronicles : China را منتشر کرده است. البته که DLC دوم به عنوان یک بازی جدا و قابل دانلود عرضه شده است اما در Season Pass بازی Assassin’s Creed Unity نیز موجود بود. اما Dead Kings را میتوان به عنوان DLC اصلی این بازی نام برد.

داستان این محتوای افزوده بر اساس جست و جو برای گنج در مقبره های اشخاص مهم در تاریخ فرانسه است. بازیکنان در این DLC از پاریس خارج شده و به جایی که در دنیای امروزه به نام Saint-Denis میروند و با دیگر شخصیت های سری بازی های Assassin’s Creed دیدار میکنند و با چند شخصیت جدید نیز آشنا میشوند.

نقد و بررسی Assassin's Creed Unity

جمع بندی

بازی Assassin’s Creed Unity با تمام ایراداتی که به درستی به آن وارد است اما ، به هیچ وجه تجربه ی بدی نیست. این بازی با ارائه ی آزادی عمل شگفت انگیز ، دنیایی چشم نواز و داستانی درگیر کننده ، میتواند هر علاقه مند به این مجموعه بازی را راضی کند. اما در کنار این موارد ، شخصی که این بازی را تهیه میکند باید از مشکلات آن مطلع باشد و بداند که انتظار چه چیزی را داشته باشد.

همچنین اگر به تجربه دیگر بازی های این مجموعه مانند Assassin’s Creed Mirage یا Assassin’s Creed Valhalla علاقه مند هستید ، میتوانید مقالات مربوط به سیستم مورد نیاز این عناوین تحسین شده را با کلیک روی اسامی این بازی ها ، در مجله خبری مستر مگ مطالعه بکنید.

نمره ی Assassin’s Creed Unity از نگاه مجله ی خبری مستر مگ : 7.6 از 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *