موتورولا موتو G14 یکی از گوشی‌های اقتصادی با کیفیت بازار است که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات مناسب و قابل قبولی بهره برده است.

بریم سراغ بررسی با جزیبات از گوشی موتورولا moto g14بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

مشخصات دریک نگاه

نوع پردازنده – CPU :

Unisoc Tiger T616 (12 نانومتری)

فرکانس پردازنده مرکزی :

2 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55

تعداد هسته پردازشگر :

هشت هسته

پردازنده گرافیکی – GPU :

Mali-G57 MP1

تعداد سیم کارت :

دو سیم‌ کارت نانو سیم (همزمان فعال)

سیستم عامل :

Android 13 (در زمان عرضه)

ابعاد/ وزن :

161.5×73.8×8 میلی متر/ 177 گرم

ساختار بدنه :

جلو شیشه، فریم و پشت پلاستیک

حافظه داخلی :

128 گیگابایت

حافظه RAM :

4 گیگابایت

امکان افزایش حافظه/ نوع کارت حافظه :

دارد/ microSDXC، درگاه اختصاصی

نوع حافظه :

UFS 2.2

نوع صفحه نمایش :

IPS LCD

سایز صفحه نمایش :

6.5 اینچ

تعداد رنگ/ رزولوشن :

2400×1080 پیکسل

درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه :

85.6%

نسبت صفحه نمایش :

20:9

تراکم پیکسل :

حدود 405 پیکسل بر اینچ

محافظ صفحه نمایش :

Panda Glass

دوربین پشت :

دو گانه 50 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل

مشخصات دوربین واید :

50 مگاپیکسل، 0.64 میکرومتر سایز پیکسل، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، f/1.8

مشخصات دوربین ماکرو :

2 مگاپیکسل، f/2.4

فیلمبرداری دوربین پشت :

1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

فلاش :

دارد

دوربین جلو :

8 مگاپیکسل

مشخصات دوربین واید جلو :

8 مگاپیکسل، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4 اینچ سایز سنسور، f/2.0

فیلمبرداری دوربین جلو :

1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

سایر ویژگی‌ های مهم دوربین :

HDR ،panorama

شبکه اینترنت :

4G

شبکه‌ های مخابراتی قابل پشتیبانی :

GSM /HSPA /LTE

پورت USB/ ورژن و نوع :

دارد/ USB Type-C 2.0

بلوتوث/ ورژن و ویژگی :

دارد/ ورژن 5.0، همراه با A2DP، LE

جک 3.5 میلی متری صدا :

دارد

شبکه Wi-Fi (وایرلس)/ ورژن :

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده

موقعیت‌ نما GPS/ ویژگی‌ ها :

GPS ،GLONASS ،GALILEO

نوع اسپیکر :

استریو

سنسورها :

حسگر اثر انگشت (کنار بدنه)، شتاب‌ سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار/ درجه گواهینامه :

مقاوم در برابر پاشش آب و رطوبت

ظرفیت باتری :

5000 میلی آمپر ساعت

نوع باتری/ قابل تعویض توسط کاربر :

لیتیوم پلیمری / خیر

طراحی

بدنه و فریم تماما از پلاستیک ساخته شدند و دوربین در بالا سمت چپ قرار گرفته است. این گوشی در ۴ رنگ خاکستری (Steel Grey)، یاسی (Pale Lilac)، آبی (Sky Blue) و کرمی (Butter Cream) عرضه شده است.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14 رنگ‌های آبی و خاکستری جلوه مات و فلزگونه دارند، اما در رنگ‌های یاسی و کرمی، از چرم وگان استفاده شده که خودش نوعی پلاستیک هست. به دلیل این تفاوت در جنس قاب پشتی، پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید دارید، از نزدیک گوشی‌ها رو دستتون بگیرید تا ببینید با کدوم مدل ارتباط بیشتری برقرار می‌کنید. جلوه فلزی‌ای که رنگ‌های آبی و خاکستری دارن، باعث می‌شود حس کنید با گوشی سطح بالا طرف هستید. روی هم رفته، گوشی موتورولا موتو G14 گوشی خوش‌دستیه و کلا حدود ۱۸۰ گرم وزن دارد.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

روی لبه سمت راست گوشی، کلیدهای ولوم و پاور به چشم می‌خورد و حسگر اثر انگشت هم در کلید پاور تعبیه شده. در لبه پایینی، پورت شارژ تایپ سی، اسپیکر و میکروفون و در لبه بالا، جک ۳.۵ میلی‌متری قرار دارد. درگاه سیم کارت هم در لبه چپ گوشی تعبیه شده که دو سیم کارت رو توی خودش جا میدهد.

صفحه نمایش moto g14

گوشی Motorola Moto G14 از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با پنل IPS LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. تراکم پیکسلی این گوشی ۴۰۵ ppi در هر اینچ که مقدار مناسبی محسوب می‌شود و کیفیت خوبی رو رقم می‌زند. به طور کلی صفحه نمایش گوشی موتورولا موتو G14 از نظر رنگ‌ها و شفافیت، کیفیت خوبی دارد و حتی می‌شه گفت از بعضی از رقیبانش تو این زمینه بهتر عمل می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از گوشی موتورولا Moto G14 برای تماشای فیلم و کلا مالتی مدیا استفاده کنید، کیفیت صفحه شما رو راضی‌ نگه می‌دارد. روی هم رفته صفحه نمایش گوشی موتورولا موتو G14 کیفیت و روشنایی خوبی داردبررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

اسپیکر moto g14

اسپیکرهای استریو گوشی از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند که این ویژگی رو کمتر می‌شود تو گوشی‌هایی با این رنج قیمتی پیدا کرد. بلندی صدا و همچنین تفکیک قابل قبول جزو ویژگی های دیگه این گوشی است.

نرم افزار در کنار سخت افزار ضعیف

پردازنده Unisoc Tiger T616 استفاده شده که کفاف کارهای روزمره رو می‌دهد. کمی عجیبه که موتورولا از این پردازنده که تقریبا ۳ سال از عمرش می‌گذرد، توی این گوشی جدید استفاده کرده. گوشی Motorola Moto G14 با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، عرضه می‌شه که حافظه داخلی رو به وسیله کارت حافظه جانبی مجزا، می‌تونید تا یک ترابایت ارتقا بدید. این روزا ۴ گیگابایت رم، کمترین مقداریه که تو گوشی‌های جدید به چشم می‌خورد و خب انتظار می‌ره فقط از پس کارهای روزمره بر بیاد. با این سخت افزار می‌تونید علاوه بر کارهای روزمره، سراغ بازی‌های سبک هم برید. البته می‌تونید بازی‌های یکم سنگین‌تر رو هم نصب کنید، اما باید بدونید که لود شدن این بازی‌ها زمان‌بره و تجربه با لگ و نسبتا باگ زیادی خواهید داشت.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

وشی موتورولا موتو G14 به صورت پیشفرض با اندروید ۱۳ عرضه شده که البته گفته می‌شه آپدیت اندروید ۱۴ رو هم دریافت می‌کنه. رابط کاربری گوشی‌های موتورولا، ساده و شبیه به اندروید خام هست و کار باهاش خیلی راحت و نسبتا روون است.

دوربین moto g14

به دوربین دوگانه مجهزه که شامل لنز اصلی۵۰ مگاپیکسلی با دریچه‌ دیافراگم f/۱.۸ و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شه. این لنز‌ها به صورت زیر هم در گوشه سمت چپ گوشی، روی جزیره دوربین قرار گرفتن و در کنارشون فلش LED به چشم می‌خوره. دوربین جلویی این گوشی هم ۸ مگاپیکسله و کیفیتش زیاد تعریفی نداره. نسخه پیشین این گوشی یعنی Moto G13، به سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی مجهزه و حذف‌شدن این سنسور از گوشی موتورولا Moto G14، می‌تونه نقطه ضعف به حساب بیاد. البته باید در نظر گرفت که سنسور عمق در این بازه قیمتی، چندان عملکرد جالبی ندارد.

گوشی‌های شرکت موتورولا در زمینه عکسبرداری، یک برتری نسبت به گوشی‌های برندهای دیگه با همین رنج قیمت دارن و اون برتری، طبیعی‌تر بودن عکس‌هاست. در واقع رنگ‌ها و جزئیات مثل خیلی از گوشی‌های اقتصادی، اغراق‌شده نیستن و می‌شه گفت طبیعی به نظر می ایند.
در مورد فیلمبرداری با گوشی موتورولا Moto G14 باید بگیم، می‌تونید تا رزولوشن 1080p با نرخ 30fps ویدئوهاتون رو ضبط کنید. توجه کنید که ویدئوهای ضبط‌شده با این گوشی توی نور خوب، کیفیت مناسبی دارند، اما هر چقدر که نور کمتر بشود، کیفیت ویدیو هم پایین‌تر میاد و به‌عبارتی کدرتر می‌شود.

باتری moto g14

ظرفیت قابل‌توجه ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی باتری. البته این میزان از ظرفیت توی بیشتر گوشی‌های جدید میان‌رده اندرویدی دیده می‌شود. باید در نظر داشت که عملکرد باتری‌ها با ظرفیت یکسان، مشابه همدیگه نیست و ممکنه به‌اندازه ادعایی که شرکت کرده، کارایی نداشته باشد. برای اینکه وضعیت باتری گوشی موتورولا موتو G14 بیشتر دستتون بیاد، مثال می‌زنیم. اگر حدود یک ساعت تمام با باتری پر داخل یوتیوب بچرخید و روشنایی گوشی تا آخرین حدش باشه، حدودا ۱۰ درصد از شارژ باتری کم می‌شه. به طور کلی اگر استفاده متوسطی از گوشی دارید، احتمالا گوشی موتورولا Moto G14 حدود یک روز کامل دوام میاورد.
تا الان در مورد خوبی‌های باتری این گوشی حرف زدیم و حالا نوبت نقطه ضعفشه. گوشی Motorola Moto G14 سرعت شارژ پایینی داره و با شارژر ۱۰ واتی که همراهش میاد، باید مدت زمان نسبتا زیادی رو برای پر شدن باتری صبر کنید.بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

ایا موتورولا moto g14 ارزش خرید دارد؟

اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم که این گوشی برای چه کسانی مناسب‌تره، باید بگیم ترکیب اسپیکرهای قدرتمند و صفحه نمایش خوبش برای کاربری مالتی مدیا گزینه خیلی خوبیه، اما نرخ تازه‌سازی پایین و سخت‌افزار نسبتا ضعیف، برای بازی مناسب نیست. گوشی موتورولا موتو G14 همچنین برای کسانی که دنبال خرید گوشی دوم هستن، گزینه خیلی مناسبیه و به راحتی از پس تسک‌های روزانه با استایل و ظاهر خوب و خوش دست بر میاد. در کل اگر نیاز به انجام کار سنگین و مالتی تسک زیاد ندارید، می‌تونید خرید این گوشی رو در نظر بگیرید.

به نظرتون این گوشی در مقابل گزینه های شیائومی و سامسونگی ارزش خرید داره؟

 

 

 

مقاله پیشنهادی : بررسی موبایل moto edge 40 neo

2 پاسخ به “بررسی موبایل موتورولا مدل moto g14

  • ناشناس
    ناشناس
    پاسخ

    عالی است
    موفق باشید

    • مدیر
      مدیر
      پاسخ

      سلامت باشید خوشحالم مفید واقع شده براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *