گوشی Moto G23 یکی از چهار دستگاه اقتصادی موتورولا است که بقیه آن‌ها Moto G13 ، Moto G53 و Moto G73 هستند.  در این بررسی از مسترمگ به بررسی قابلیت‌ها، مزایا و معایب این گوشی  میپردازیم و نکاتی را که باید قبل از خرید آن در نظر داشته باشید را به شما می‌گویم.بررسی گوشی موتورولا مدل MOTO G23

جدول مشخصات گوشی Motorola Moto G23

مشخصات گوشیموتورولا موتو G23
صفحه نمایشIPS LCD (90 هرتز)
ابعاد صفحه نمایش6.5 اینچ (~83.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
ابعاد بدنه162.7 در 74.7 در 8.2 میلی‌متر
وزن بدنه184.3 گرم
ساخت بدنهجلو شیشه ای، پشت و فریم پلاستیکی
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم)
سیستم عامل در زمان عرضهاندروید 13
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 170 یورو
پردازندهمدیاتک هلیو G85 (12 نانومتر)
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (2 هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و 6 هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2
حافظه داخلی و رم64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
نوع حافظهUFS 2.2
سنسورهای دوربین50 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 0.64 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8)
5 مگاپیکسل (لنز اولتراواید، پوشش 118 درجه ای، f/2.2)
2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
قابلیت های دوربینفلاش LED، پانوراما و HDR
فیلمبرداری1080p@30fps
دوربین سلفی16 مگاپیکسل (لنز واید، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)
فیلمبرداری دوربین سلفی1080p@30fps
بلندگواستریو
جک 3.5 میلی متری صدادارد
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژدهیشارژ 30 وات
حسگرحسگر اثر انگشت کنار گوشی، شتاب سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE
بلوتوث5.1، A2DP، LE
فناوری مکانیابی (GPS)بله، با GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
NFCدارد
رادیودارد
USBUSB Type-C 2.0
رنگ هازغالی، سفید، آبی

بررسی طراحی موتورولا moto g23

گوشی موتو جی۲۳ یک پشت پلاستیکی دارد که ترکیبی از سطح بازتابنده و پوشش مات است. این ترکیب سعی می‌کند رنگ‌های مختلف را به هم بیامیزد. رنگ‌های موجود برای این گوشی عبارتند از:

  • مات کاربن
  • آبی فولادی
  • سفید مرواریدی بررسی گوشی موتورولا مدل MOTO G23

ابعاد گوشی Moto G23 موتورولا برابر است با  ۱۶۲.۷ × ۷۴.۶۶ × ۸.۱۹ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۸۴.۲ گرم دارد. همچنین این گوشی در دست بسیار راحت قرار می‌گیرد.

جزیره دوربین به صورت مستطیلی و با یه برآمدگی نسبتا کم و معمولی در قاب پشتی قرار گرفته و سه تا لنز اصلی به صورت مثلثی توی اون قرار دارند. جنس این جزیره بر خلاف بدنه از شیشه ساخته شده و باعث زیبا و جذاب شدن این قسمت میشود. یه فلش LED و نوشته 50MP هم در این قسمت دیده میشود. وسط پنل پشتی لوگو M موتو جا خوش کرده است.بررسی گوشی موتورولا مدل MOTO G23

در سمت راست گوشی، دو دکمه کوچک تنظیم صدا و یک دکمه روشن قرار دارند که همچنین شامل یک اسکنر اثر انگشت باریک است.

در طرف مقابل گوشی Moto G23 فقط یک شیار کارت سیم وجود دارد که دو کارت سیم و یک کارت میکرو اس‌دی جداگانه را در خود جای می‌دهد. در صورتی که حافظه داخلی گوشی کافی نباشد، می‌توانید کارت استفاده کنید.

کیفیت ساخت مناسب و قابل قبولی داره ولی قسمت پشتی یه صیقل شبیه به شیشه خورده که مقداری نور رو منعکس میکند، البته این بدنه براق باعث میشود اثر انگشت و کثیفی روی بدنه بیشتر مشخص بشود. یه قاب ژله ای شفاف داخل باکس گوشی قرار دارد و شما میتونید برای محافظت بیشتر از گوشی ازش استفاده کنید.

صفحه نمایش تخت حاشیه معمولی رو به زیاد دارد، مخصوصا از پایین گوشی و دوربین سلفی توی یه پانچ هول وسط نمایشگر قرار گرفته است. از گواهی IP و گوریلا گلس برای گوشی G23 استفاده نشده و به گفته موتورولا گوشی تا حدودی در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاوم میباشد.

بررسی صفحه نمایش moto g23

گوشی موتورولا موتو G23 دارای یک صفحه نمایش IPS LCD 6.5 اینچی با وضوح 1600×720 پیکسل از نوع IPS است. رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد و کنتراست خوبی دارد، اما دامنه رنگ محدودی دارد و زاویه دید آن باریک است.

صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که در این رده قیمتی کمتر گوشی با این مشخصات یافت میشود و نرخ فرم بالا باعث میشود حرکات صفحه روان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

صفحه نمایش دارای یک حفره در وسط صفحه برای دوربین سلفی است که کمی بزرگ به نظر می‌رسد. همچنین یک حاشیه پایینی ضخیم وجود دارد که باعث می‌شود نسبت صفحه نمایش به بدنه 82 درصد باشد.

در مجموع نمایشگر گوشی موتورولا G23 نمیتونه در مقابل گزینه های دیگه خیلی جذاب به نظر برسه اما برای استفاده روزمره و عادی عملکرد بدی نداره و میتواند کارهایتان را راه بیاندازد.بررسی گوشی موتورولا مدل MOTO G23

مشخصات باتری موتورولا

گوشی موتورولا Moto G23 با یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود که می‌تواند گوشی را برای مدت زمان طولانی روشن نگه دارد. با استفاده معمولی از گوشی، می‌توانید حدود دو روز بدون نیاز به شارژ کردن از گوشی استفاده کنید. اگر استفاده شما از گوشی بیشتر باشد، مانند بازی کردن، فیلم دیدن یا استفاده از برنامه‌های سنگین، ممکن است باتری گوشی را در یک روز تمام کنید.

Moto G23 از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در حدود یک ساعت کاملا شارژ کند. این سرعت شارژ کردن برای این رده قیمتی عالی است.

در مقایسه با رقبا، Moto G23 از سرعت شارژ سریع بالاتر برخوردار است. برخی از رقبای این گوشی تنها از شارژ سریع 20 واتی یا 18 واتی پشتیبانی می‌کنند.

در مجموع، Moto G23 از نظر باتری و شارژ عملکرد خوبی دارد. باتری بزرگ این گوشی می‌تواند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورد و سرعت شارژ سریع آن نیز برای این رده قیمتی عالی است.moto g23

بررسی پکیج دوربین

گوشی Moto G23 دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که می‌تواند تصاویر با وضوح 12.5 مگاپیکسل را ثبت کند. این دوربین می‌تواند تصاویر با رنگ‌های طبیعی، جزئیات خوب و کنتراست مناسب را ثبت کند. اما در نور کم، کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد و نویز زیادی را می‌بینید. دوربین دارای یک حالت شب است که می‌تواند تصاویر را روشن‌تر کند.moto g23

عکس های پرتره خوبی گرفته میشود اما خطا توی تشخیص سوژه دیده میشود و محو کردن پس زمینه به درستی انجام میشه. لنز اولترا واید عکس های با کیفیت نسبتا خوبی به شما میده اما یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت دارد و در گوشه های تصویر نویز دیده میشه. در نور کم نویز نسبتا زیاد میشه و چون لرزشگیر خاصی نداره برای گرفتن عکس از سوژه های متحرک هم خیلی مناسب نیست.

دوربین دوم 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که یک دوربین فوق عریض است و می‌تواند زاویه دید بیشتری را در تصاویر شما قرار دهد. این دوربین کیفیت پایین‌تری از دوربین اصلی دارد و رنگ‌ها کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسند.

دوربین سوم 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که یک دوربین ماکرو است و برای عکاسی از اشیاء نزدیک استفاده می‌شود. این دوربین می‌تواند تصاویر با جزئیات خوبی را از فاصله 4 سانتی‌متری بگیرد. . لنز ماکرو هم تعریف خاصی نداره.

دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 است که برای عکاسی سلفی و ویدئو چت استفاده می‌شود. این دوربین می‌تواند تصاویر با رنگ‌های زنده، جزئیات خوب و نوردهی مناسب را ثبت کند. اما در نور کم، کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد و نویز زیادی را می‌بینید. همچنین دوربین جلویی دارای یک حالت پرتره است که می‌تواند پس‌زمینه را تار کند، اما باعث از دست رفتن جزئیات و رنگ‌ها می‌شود.

سخت افزار در کنار نرم افزار

ر بخش پردازنده، Moto G23 از چیپست Helio G85 مدیاتک استفاده می‌کند. این چیپست عملکرد مناسبی دارد. Moto G23 می‌تواند تمام کارهای روزمره مانند وب‌گردی، ارسال ایمیل، پیام‌رسانی و برنامه‌های اجتماعی، استفاده از گوگل مپس و استریم فیلم را به‌خوبی انجام دهد. با این حال، بارگذاری برنامه‌ها یا بیدار کردن گوشی از حالت استندبای ممکن است گاهی اوقات با تاخیر همراه باشد.

در بخش گرافیک، Moto G23 عملکرد بهتری نسبت به انتظارات دارد. این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده می‌کند که می‌تواند بازی‌های نسبتاً سنگینی را با تنظیمات متوسط اجرا کند.

در مجموع، Moto G23 از نظر عملکرد و حافظه گوشی خوبی است. این گوشی با 128 گیگابایت حافظه داخلی و رم 8 گیگابایت، فضای زیادی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها و برنامه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.حافظه ذخیره سازی از نوع eMMC 5.1 عرضه میشه که در این بخش هم خیلی جذاب نیست و حافظه نسبتا کندی داره و موقع اجرا بازی ها یه خورد کند میشه و لگ میزنه.

همچنین، پردازنده Helio G85 مدیاتک عملکرد مناسبی برای کارهای روزمره دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 می‌تواند بازی‌های نسبتاً سنگینی را با تنظیمات متوسط اجرا کند.

گوشی G23 از اندروید 13 بدون هیچ پوسته خاصی و به صورت خام استفاده میکنه که باعث میشه ظاهر باحالی داشته باشه و فشار کمتری موقع کار کردن به سخت افزار نسبتا ضعیف گوشی وارد بشه. امکانات شخصی سازی مخصوص موتورولا به شما اجازه میده که یه مقداری گوشی رو شخصی سازی کنید.

  • موتو اکشنز : که به شما امکان می‌دهد با حرکات خاصی گوشی را کنترل کنید. برای مثال، شما می‌توانید با چرخاندن گوشی دوربین را باز کنید، یا با دو بار ضربه زدن به گوشی چراغ قوه را روشن کنید.
  • موتو گیم تایم : که به شما امکان می‌دهد بازی‌های خود را با حداقل اختلال اجرا کنید. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به صدا، اعلان‌ها، صفحه‌نمایش و باتری را برای بهینه‌سازی عملکرد بازی‌ها تغییر دهید.
  • موتو دیسپلی : که به شما امکان می‌دهد اطلاعات مهم را در صفحه‌نمایش خاموش گوشی ببینید. شما می‌توانید اعلان‌ها، ساعت، تاریخ، آب و هوا و باتری را در صفحه‌نمایش خاموش مشاهده کنید و با لمس کردن آن‌ها عملیاتی را انجام دهید.
  • موتو پاور تاچ : که به شما امکان می‌دهد با نگه داشتن انگشت خود روی اسکنر اثر انگشت، یک منوی شناور را باز کنید که شامل میان‌برهای مورد علاقه شما است. شما می‌توانید این منو را با انتخاب برنامه‌ها، تنظیمات یا قابلیت‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید، شخصی‌سازی کنید.

اسپیکر

اسپیکر استریو برای گوشی G23 موتورولا استفاده شده. صدا بلندی مناسبی داره اما خیلی رسا و گیرا نیست اما کیفیت صدا قابل قبوله. با کمک برنامه دالبی اتموس میتونید از حالت های مختلف پخش صدا استفاده کنیدmoto g23

ایا ارزش خرید دارد؟

گوشی موتورولا Moto G23 یه طراحی به روز و زیبا داره و با داشتن یه کیفیت ساخت مناسب و نوع بدنه سبک گوشی خوش دستی هم به حساب میاد البته نمایشگر LCD و با رزولوشن پایین و روشنایی کم این گوشی یکی از نقاط ضعف بزرگش به شما میره. سخت افزار ضعیف و تراشه G85 که بیشتر برای گوشی های اقتصادی استفاده میشه یکی دیگه از نقاط ضعف این گوشیه که باعث میشه به نسبت قیمت خیلی قدرت پردازشی خوبی به شما نده و تجربه خیلی سریع و مناسبی نداشه باشید. عملکرد دوربین به نسبت قیمت و باقی گزینه ها مناسبه و میتونه برای عکسبرداری و فیلمبرداری تفریحی مناسب باشه. شارژدهی و سرعت شارژ مناسب هم یکی دیگه از نقاط قوت این گوشیه که هم میتونه در استفاده سنگین شما رو یک روز همراهی کنه و هم با سرعت مناسبی شارژ بشه. داشتن اسپیکر استریو با صدای مناسب هم یکی دیگه از نقاط مثبت این گوشی به حساب میاد.

در اخر تصمیم خریدن این گوشی بر عهده شما همراهان عزیز است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *