تو این مقاله قراره یکی از گوشی های سامسونگ یعنی گوشی S8 رو به صورت تخصصی بررسی کنیم. گوشی که در زمان عرضه و ورودش به بازار و ثبت آمار خوب فروش ،ثابت کرد که سامسونگ محصول خوب و منحصر به فردی رو وارد بازار رقابت با سایر شرکت های معروف کرده .سامسونگ ، محصولی رو با قیمت 750 دلار وارد بازار کرد که با وجود سال ها گذشت زمان از انتشار اون همچنان جز محصولات با فروش خوب هست . برای آشنایی بیشتر با گوشی S8 و بررسی ویژگی های اون با ما در مسترمگ همراه باشید.

بررسی مشخصات گوشی S8:

تو قسمت ابتدایی مقاله به صورت کوتاه میپردازیم به بررسی کلی مشخصات این گوشی .

حافظه: این گوشی فقط با حافظه 64 گیگ در بازار موجود هست البته شما به وسیله microSD قادر هستید اون رو به 256 گیگ هم ارتقا بدید.

سیستم عامل : سیستم عامل این گوشی Android 7.0 هست.

رم: این گوشی از حافظه رم 4GB پشتیبانی میکنه.

رنگبندی: این گوشی تو رنگ های مشکی ، آبی ، طلایی ، خاکستری  و نقره ای عرضه شده

سایر قابلیت های این گوشی هم میشه به پشتیبانی از USB تایپ C ، بلوتوث 5.0 ، GPS و NFC اشاره کرد

موارد بعدی رو توی ادامه مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی گوشی گلکسی S8

بررسی طراحی و ساخت گوشی S8:

از نظر طراحی ، تو بررسی تخصصی گوشی S8 ، میتونیم به این نتیجه برسیم که S8 یکی از زیباترین و خوش دست ترین مدل های سامسونگ به حساب میاد.

گوشی سامسونگ گلکسی S8 طراحی خوبی داره، به طوری که با ابعاد 148.9 *68.1 * 8 میلی متری که داره ، استفاده از این گوشی برای کاربر تجربه خوبی هست .  مدل قبلی این گوشی یعنی سامسونگ S7 در مقایسه با S8 نکته قابل توجهی رو متوجه شما میکنه و اون هم افزایش 7 سانتی متری ارتفاع این گوشی در مقایسه با مدل S7 هست. جایی که شما هنگام استفاده با یک دست از این گوشی ، به خاطر طول زیاد اون شاید نتونید قسمت بالایی صفحه نمایش رو به خوبی لمس کنید.

اما سامسونگ برای این مشکل هم راه حلی رو پیش روی شما گذاشته، اونم استفاده از قابلیت دکمه‌ ی لمسی هوم هست . قابلیتی که شما  از طریق سه بار لمس دکمه هوم به اون دسترسی خواهید داشت و میتونید استفاده از تک دست رو برای خودتون فعال کنید.

این گوشی از نظر طراحی نکات مثبت دیگه ای هم داشته ، برای مثال حذف کردن کناره های گوشی و باریک تر شدن حاشیه های بالا و پایین جز نکات مثبت این گوشی هست و باعث شده شما هنگام استفاده از این محصول شرکت سامسونگ ، احساس راحتی کنید.

همانند نسخه S7 دکمه پاور در سمت راست و دکمه تنظیم صدا در سمت چپ دتسگاه قرار داره . پایین دکمه تنظیم صدا هم دکمه قابلیت Bixby قرارداره که جلوتر به اون خواهیم پرداخت.

ویژگی بعدی سامسونگ S8 ضد آب بودن و ضد گرد غبار بودن این گوشی هست. شما قادر هستید تا نیم ساعت این گوشی رو درون آب قرار بدید بدون اینکه گوشی آسیبی ببینه . این قابلیت باعث شده تا این گوشی گواهی IP68 رو داشته باشه .

طراحی و ضخامت گوشی S8

نمایشگر گوشی S8:

یکی از مهم ترین قسمت های هر گوشی برای یک کاربر نمایشگر اون هست. نمایشگر اس ۸، از نوع Super AMOLED با رزولوشن 2960 در 1440 هست و تراکم بالای 570 پیکسلی این نمایشگر،یک نقطه قوت به خصوص برای اون هست. این گوشی نمایشگری تو ابعاد 18.5 در 9 داره . ابعادی که بزرگتر از نسخه S7 هست . این بزرگ بودن نمایشگر گوشی یک سری نقاط ضعف و نقاط قوت داره که به اونها میپردازیم.

ابتدا میپردازیم به نقاط قوت اون.

این گوشی با لبه خمیده ای که داره یک گزینه ایده آل برای گیمر ها هست و انجام بازی های مختلف رو براشون ساده تر میکنه . همچنین این گوشی مجهز به گواهی Mobile HDR Premium هست . بدین معنا که گوشی S8 شما قادر هست نمایشی در حد یک تلویزیون با قابلیت  4k UHD Premium داشته باشه که البته این مورد هم به تصویر و صفحه ای که شما قرار هست به نمایش بزارید بستگی داره.

اما به صورت کلی این قابلیت باعث میشه شما رنگ ها و تصاویر رو با عمق بهتری بتونید ببینید و لذت تماشای فیلم ها و عکس های با کیفیت رو براتون دو چندان میکنه.

و اما نقاط ضعف این نمایشگر .

بزرگتر بودن ابعاد تصویر نقاط ضعفی رو هم در پی داره. ابعاد 18.5 در 9 این نمایشگر معمول نیست و شما هنگام نمایش یک فیلم یا بازی تصاویر رو با یک حالت تیرگی و تار بودن در کناره تصویر میبینید که البته این مشکل هم با زوم کردن تصویر قابل حل هست ولی خب در حالت های دیگه مثل انجام بازی و .. ممکنه یه مقدار برای کاربر آزار دهنده باشه.

پردازنده و سخت افزار سامسونگ S8:

تو ادامه بررسی تخصصی گوشی سامسونگ S8 میپردازیم به بررسی پردازنده و سخت افزار این گوشی .

بررسسی گلکسی S8

این گوشی در ابتدای کار با دو مدل پردازنده وارد بازار شد. یکی با اسنگ دراگون 835  و دیگری اکسینوس 8895 در بازارهای مختلف عرضه شدن. گلکسی s8 هایی که وارد بازار کشور شدن، پردازنده اونها اکسینوس هست. بنابراین ما هم این پردازنده رو مورد بررسی قرار میدیم.

پردازنده Exynos 8895 برپایه‌ تکنولوژی 10 نانومتری FinFET ساخته شده  . این مدل پردازنده مصرف انرژی بهینه ای داره و از نظر گرما مقدار کمی رو در مقایسه با پردازنده های دیگه نظیر 14 نانومتری ایجاد میکنه.

 Exynos 8895 از 8 هسته‌ ی پردازشی توی ساختارش بهره برده  که این 8 هسته خودشون به دو نوع کم مصرف و پرقدرت تقسیم میشن و هر کدوم از اونها 4 هسته رو شامل میشن . 4 هسته‌  کم‌ مصرف اون با فرکانس 1.7 گیگاهرتز مبتنی بر معماری Cortex-A53 هست و 4 هسته‌ پر قدرت اون بر پایه‌ معماری سفارشی شده‌ Samsung M2 هستن که فرکانسشون 2.5 گیگاهرتز هست.

اکسینوس همچنین قادر به پشتیبانی از پخش ویدئو ها با قابلیت 4K UHD با نرخ 120 فریم بر ثانیه هست.

پردازنده گرافیکی 8895، هم Mali-G71 هست که توسط ARM ساخته شده .  پردازنده 12 هسته پردازش گرافیکی داره و طبق بررسی های انجام شده 60 درصد قدرت بیشتری به نسبت پردازنده گرافیکی نسل قبلی یعنی Midgard داره .

از ویژگی های جالب این پردازنده گرافیکی میشه به پشتیبانی از پخش ویدئو ها با قابلیت 4K UHD با نرخ 120 فریم بر ثانیه اشاره کرد . این پردازنده گرافیکی همچنین از API های مختلف مثل Vulkan پشتیبانی میکنه که قابلیت اجرای بازی های مختلف و با کیفیت بالا رو برای گوشی داره.

برنامه ها و صفحه نمایش گوشی S8

دوربین گوشی S8:

تو ادامه بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی S8 میرسیم به بررسی دوربین اون . این گوشی از نظر دوربین کیفیت متوسطی رو داره و آنچنان تغییری به نسبت نسل های قبلی نداشته. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل هست با لنز بازتابی (Dual Pixel) و دیافراگم f/1.7 هست. این دو قابلیت در کنار هم باعث شدن که دوربین اصلی این گوشی قابلیت ثبت تصاویر در شب رو به خوبی داشته باشه.

دوربین اصلی Galaxy S8 همچنین از امکاناتی مثل فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز، فوکوس لمسی، عکاسی پانوراما و عکاسی HDR هم پشتیبانی میکنه. همچنین، شما قادر هستید، با این دوربین فیلم‌ های با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

دوربین جلو گوشی سامسونگ S8 هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی هست با دیافراگم f/1.7 دارای قابلیت عکاسی HDR است. این دوربین برای عکس‌ های سلفی با کیفیت بالا و تماس‌ های تصویری ویدئویی واضح و واقعی بسیار مناسب هست.

Bixby قابلیت جذاب سامسونگ S8:

استفاده از هوش مصنوعی تو گوشی های سامسونگ در سری های قبل از گوشی S8 هم بود . کسایی که قبلا از Galaxy S3 و S4 حتما به یاد دارن که سامسنوگ با هوش مصنوعی S voice را طراحی کرده بود که این ویژگی نوعی دستیار صوتی برای کاربر به حساب می اومد و شما قادر بودید به وسیله اون فرامینی رو به گوشی بدید که البته با استقبال خوبی هم مواجه نشد و در تاریخ 11 جولای 2020 این قابلیت برای همیشه از دسترس خارج شد.

اما در زمان انتشار این گوشی سامسونگ یک قابلیت جدید به اسم Bixby رو به نمایش گذاشت.

این قابلیت علاوه برا ویژگی های S voice که تو این محصول به اسم Bixby Voice شناخته میشه، یک سری ویژگی های منحصر به فرد دیگه رو برای گوشی S8 به همراه داشه که سه مورد مهم اونها رو ذکر میکنیم.

گلکسی S8

Bixby Vision: این قابلیت به شما امکان تشخیص و شناسایی اشیاء، موقعیت‌ ها و معلومات اضافی در مورد اونها  رو میده. با استفاده از دوربین گوشی، شما قادر هستید عکس‌ بگیرید و اطلاعاتی مثل قیمت محصولات، مکان‌ ها، اطلاعات تاریخی و ترجمه متون رو دریافت کنید.

نحوه کار با اون هم به این صورت هست که ابتدا دوربین گوشی رو فعال میکنید ، روی حالت More ضربه بزنید و از قسمت بالا سمت چپ گوشی این قابلیت رو فعال کنید و عکس برداری خودتون رو آغاز کنید. با این قابلیت شما قادر به اسکن اشیا مختلف ،ترجمه متون ، قیمت و .. از طریق عکس برداری و ثبت تصاویر هستید.

Bixby Home: این قابلیت به شما امکان مشاهده اخبار، پیام‌ ها، تقویم، پیشنهادات شخصی و برنامه‌ های مورد علاقه رو توی صفحه مرکزی فراهم میکنه.

Bixby Reminder: با استفاده از این قابلیت، شما قادر هستید ،یادآوری‌ها و وظایف رو برنامه‌ ریزی کنید تا Bixby شما رو در جریان اونها قرار بده.

این سه ویژگی مهم ترین و شاخص ترین ویژگی های تکنولوژی Bixby موجود در گوشی S8 بودن .

باتری و مصرف انرژی:

تو قسمت انتهایی بررسی تخصصی گوشی S8 باتری این گوشی رو بررسی خواهیم کرد .گوشی S8 دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت (mAh) هست. این باتری به طور کلی قادر هست برای استفاده روزانه شما کافی باشه، اما در هر صورت این مورد بستگی به میزان مصرف شما هم داره.

این انرژی و مصرف گوشی بستگی به چند عامل مختلف داره که به اونها میپردازیم.

صفحه نمایش: گوشی s8 دارای صفحه نمایش Super AMOLED با سایز 5.8 اینچ هست. صفحه نمایش با کیفیت بالا و رزولوشن بزرگ میتونه مصرف باتری رو تحت تأثیر قرار بده. استفاده از تنظیمات صفحه نمایش، مثل روشنایی و زمان خاموشی خودکار، میتونه روی مصرف انرژی تأثیر بزاره.

پردازنده: Galaxy S8 از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 8895 استفاده میکنه. استفاده از برنامه‌ های سنگین و بازی‌ های گرافیکی ممکنه باعث مصرف بیشتر انرژی بشه.

فناورزی Bixby

اتصالات بی سیم: استفاده از وای‌فای، بلوتوث، GPS و دیگر اتصالات بی سیم میتونن روی مصرف باتری تأثیر بزارن. همچنین، استفاده از ارتباطات داده‌ های سیار ممکن است به مصرف انرژی بیشتر منجر بشه.

جمع بندی :

تو این مقاله بررسی تخصصی گوشی s8 رو صورت دادیم و ویژگی های خاص اون رو بررسی کردیم . طراحی خوبی رو این گوشی داشت در کنار این مورد ،صفحه نمایش بزرگتر نسبت به مدل قبلی و همچنین قابلیت پشتیبانی از تصاویر و ویدئو های با کیفیت 4k جز نقاط قوت این گوشی بودن که تو  بررسی ابتدایی داشتیم. اما در بررسی سخت افزار و نرم افزار اون هم به نقاط قوت زیادی اشاره کردیم که مهم ترین اونها اضافه شدن قابلیت Bixby بود که قسمت Bixby Vision جز مهم ترین قسمت های بررسی این نرم افزار بود که نقطه قوت خاصی برای سامسونگ و S8 به حساب می اومد و در نهایت هم مصرف انرژی و باتری اون که در حد معمولی بود.

در کل اگر به دنبال یک گوشی با چنین قابلیت های خوبی خصوصا تو بحث هوش مصنوعی هستید ما به شما این محصول رو پیشنهاد میکنیم . امیدوارم از مقاله استفاده لازم رو برده باشید.

اگه به سری گوشی های S سامسونگ علاقه مند هستید میتونید مقاله بررسی گوشی S23 رو از همین سایت بخونید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *