سلام دوستان وقتتون بخیر امروز با بررسی بازی جذاب و فضایی و همینطور جهان باز Starfield در خدمت شما هستیم. ساخت استودیو Bethesda که البته این شرکت رو نیز به دو سری گیم جذاب  میشناسیم. اولی  Elder Scrolls  و دیگری fall out .

با مجله خبری مستر مگ همراه باشید تا به بررسی این بازی جذاب بپردازیم.

معرفیسفر در فضا و داستان جذاب Starfield

اگر skyrim گیمر‌ها را به دنیایی اسطوره‌ای می‌برد. که با شمشیر و سپر باید با اژدها میجنگید. و در fall out پا به زمینی آخرالزمانی می‌گذاشتیم. که حتی سوسک‌هایش هم جهش‌یافته بودند و باید از این وضعیت خطرناک جون سالم به در میبردیم.

Starfield لذت کاوش و گشت‌و‌گذار در فضا و کهشکانی که هیچ محدودیتی ندارد برای ما بوجود می آورد . جادوی داستانی Starfield آنجاست که خودِ شما به‌عنوان گیمر و هدایت‌کننده کرکتر بازی، مرکز داستان آن هستید. و خود شما تصمیم می‌گیرید که قدم بعدی‌تان در این جهان ناشناخته چگونه باشد.

بله این امکان فراهم است که فقط مسیر آشنا شدن با گروه Constellation و گشتن دنبال تکه‌های بعدی آن شی ناشناخته را پی بگیرید و در حدود ۲۰ ساعت به پایان مشخص بازی برسید که اصلا هم مسیر اشتباهی نیست و شاید بد هم نباشد که در بار اول همین کار را انجام دهید ولی در نظر داشته باشید که با این کار، انگار فقط اولین لایه از یک روایت با صدها لایه بیشتر را لمس کرده‌اید.

بیشتر افراد وقتی وارد گیم جدیدی میشوند اول خط داستانی اصلی رو تموم میکنند بعد به سراغ باقی داستان های فرعی میروند به نظر شخصه اول به دنبال داستان های فرعی برید و بعد داستان اصلی رو روایت کنید.

 

داستان گیمگرافیک جذاب و حالت سوم شخص

در Starfield همه‌چیز از یک معدن به‌ظاهر معمولی آغاز می‌شود. شخصیت اصلی همراه‌با دو شخص دیگر وارد معدن شده. و پس از برداشتن کاتر. مشغول استخراج سنگ‌های معدنی میشوند.

بااین‌حال پس از مدتی، حفاری قسمت جدیدی از معدن به‌وسیله ماشین‌های سنگین به پایان می‌رسد و در مسیر جدید ایجاد‌شده، وارد محیطی غار‌مانند می‌شویم.

محیطی که در آن سنگی مدفون در بین خرده سنگ‌های دیگر دیده می‌شود و پس از کنار زدن آن‌ها، دست زدن به این سنگ باعث بیهوش شدن کرکتر گیم شما میشود. اینجا، نقطه‌ای است که بازی شما شروع میشود بلکه کرتکری به وجود می آید که در جهان Starfield بتواند دوام بیاورد.  سنگ عجیبی که عامل بی‌هوشی کاراکتر بازی شد، در اصل یک جسم ناشناخته یا به‌طور دقیق‌تر، تکه‌ای از آن است و از اینجا به بعد، باید دنبال تکه‌های بعدی این سنگ باشیم که خط اصلی داستان Starfield را تشکیل می‌دهند.

شاید برای شما سوال باشد که فقط لاین داستان درمورد همین سنگ هستش؟

خیر دوستان من با این جهان بازی که گیم در اختیارتون قرار میده میتونین کلی جاهای مپ رو برگدید و داستان های جذاب تری پیدا کنید و کلی سرگرم بشید.

بیشتر از آنچه بدانید میل برای تمام کردن این بازی پیدا میکنید بیشتر از این قرار نیست داستان بازی رو براتون اسپویل کنم. 🙂

ولی بدونید هنگام پلی دادن توسط تمومی متن ها تمومی اتفاقات قراره پشت سر هم براتون سوال پیش بیاد . سعی کنید زیاد صفحه های نمایشی گیم رو رد نکنید.

Game Modeآیتم ها و انتخاب اسلحه و اسکیل مورد نیاز Starfield

دوستان باید بگم Starfield  بیشتر به جای نقش آفرینی حالت کاوش کردن داره. شما کرتکر خودتون رو با دستگاها و چیز های دیگری و سلاح های دیگری مسلح میکنید . و با سفینه خود به کهکشان ها و سیاره های دیگه سفر میکنید.

اصولا افرادی که کلا به بحث فضا علاقه دارند. افرادی هستند که از کشف ناشناخته‌ها لذت زیادی می‌برند. و هنر تیمی که مسئولیت خلق داستان Starfield  را داشته‌اند، همین است که این لذت را تقدیم چنین افرادی می‌کند.

در گوشه و کنار جهان بازی، شخصیت‌های زیادی حضور دارند که می‌تواند یک فرد معروف در یکی از شهرهای اصلی باشد یا یک کارگر ساده که در معدن یا کارگاهی در وسط سیاره‌ای کوچک مشغول کار است و اکثر این افراد، داستان‌های خاص خودشان را دارند و می‌توان مدتی مشغول صحبت با آن‌ها شد که شاید به یک مأموریت ختم شود یا حتی چنین اتفاقی رخ ندهد ولی در دلِ همین دیالوگ‌ها که نه همیشه ولی اکثرا با ظرافت خاصی هم نوشته شده‌اند.

می‌توان تکه‌های کوچکی از پازل کلی را کشف و پیدا کرد و کمی بهتر داستان استارفیلد را متوجه شد.

گیم شما در حالت سوم شخص و هم اول شخص میتواند تنظیم شود و با اسلحه به جون موجودات فضایی و دشمنان خودتون میوفتید. ( دیگه چی از این بهتر که تو زمین نباشی و هر آشوبی میخوای به پا کنی نه.؟)

پردازنده مورد نیاز 

انجام مراحل جذاب

حداقل پردازنده مورد نیازی برای Starfield:

سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 21H1

پردازنده : AMD Ryzen 5 2600X یا Intel Core i7-6800K

رم: 16 گیگابایت

کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5700 یا NVIDIA GeForce 1070 Ti

DirectX: نسخه 12

فضای خالی: 125 گیگابایت SSD

پردازنده پیشنهادی تیم مستر مگ:

سیستم عامل: ویندوز ۱۰ یا ۱۱

پردازنده : AMD Ryzen 5 3600X یا Intel i5-10600K

رم: ۱۶ گیگابایت

کارت گرافیک: AMD Radeon RX 6800 XT یا NVIDIA GeForce RTX 2080

DirectX: نسخه ۱۲

فضای خالی: ۱۲۵ گیگابایت SSD

با کارت گرافیک های بهتر هم میتونید گیم خفن تری رو تجربه کنید.

نقاط ضعف و قدرت 

تصمیمی گیری در نحوه درخواست یا گفت و گو

 

نقاط ضعف

هوش مصنوعی مشکل‌دار و عجیب برخی از دشمنان.

خالی و بی‌روح بودن برخی از سیاره‌ها و محیط‌ها.

افت فریم محسوس مخصوصا در مناطق شلوغ شهری.

باگ‌های همیشگی بازی‌های بتسد.

نقاط قدرت 

داستان عمیق با ترکیب خط اصلی روایت و خرده‌روایت‌های جانبی بسیار ارزشمند.

شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترها و دیالوگ‌نویسی مناسب برای آن‌ها.

ارائه لذت کاوش در جهانی گسترده با شگفتی‌های مختلف.

گان پلی باکیفیت و ارائه درست حس استفاده از سلاح‌ها.

سیستم کارامد ارتقا کاراکتر که کاملا در روند بازی تاثیرگذار است.

جزییات مناسب مکانیک‌های ساخت و ساز.

جمع بندی

برای دوستانی که به گیم های اکتشافی و فضایی علاقه مد هستند شدیدا این بازی پیشنهاد میشه. فکر نکنم بشه گله یا شکایتی از مپ بزرگ گیم کرد ولی خب مثل همه گیم های دیگه هرچیزی پایانی داره.

ممنون که تا اینجا با مجله خبری مستر مگ همراه بودید روزگارتون خوش:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *