.با سلام خدمت همه ی همراهان مسترمگ امروز با بررسی بازی جذاب God of War Ragnarok در خدمت شما هستیم،با ما همراه باشید .تا جزایات بازی را بررسی کنیم و سیستم مورد نیاز و پلتفرم قابل بازی کردنش را معرفی کنیم.

معرفی بازی God of War Ragnarok

رگناراک اخرین سری گاد اف وار هستش که به تازگی در تاریخ 9 نوامبر 2022 منتشر شد.اما حالا باید برگردیم به اولین نسخه ی این بازی تا درک بهتری را برای شما درست کنیم.اولین سری ان بازی در سال 2005 معرفی شد،که بازخورد های خوبی را دریافت کرد.بعد از گذشت سه سری از این بازی پلیر ها به این فکر فرو رفتند که ایا باز هم مجموعه ی گاد اف وار را خواهند دید.(دارای اسپولیل برید خط پایینی اگر بازی نکردید) با وجود کاراکتر معروفش یعنی کریتوس.ایا واقعا کریتوس با قدرتی که داشت مرده است؟

این سوال ذهن پلیر هارا مشغول کرد تا زمانی که سونی این بازی که یکی از مورد انتظار ترین انحصاری های کنسول های نسل 8ام ان بود را معرفی کرد. و با  استقبال بسیار خوب مردم برای دیدار با کریتوس پیر داستان ما مواجه شد.اگر بخواهیم بازی را خلاصه توصیف کنیم .باید بگم یک بازی با فضای متفاوت. با چاشنی احساسات که مدام سعی به جریحه دار کرد روحیه پلیر دارد و ، مدام این فکر رو به سر شما می اندازد که ایا پایان بازی به چه شکلی خواهد بود.

God of War Ragnarok
God of War Ragnarok

داستان بازیGod of War Ragnarok

داستان بازی طبق روال ادامه ی سری های قبلی می باشد.کیریتوس و  اترئوس(پسر کریتوس) در حال رفتن به شکار می باشند که در مسیر ناگهان فریا به انها حمله می کند.شخصی بنام بالدور نیز به دنیال انتقام است.و اما خطری بزرگ بنام رگناراک که اسم همین بازی هم از ان الهام گرفته(God of War Ragnarok) نیز در راه است.شخصی بنام اترعوس قصد دارد با پیدا کردن قطعه ای بنام تیِر جلوی رگناراک را بگیرد،اما هیچ چیز باب میل او پیش نمیرود.

مقدمه ی داستان بسیار امید بخش می باشد. به طوری که شما به شخصیت پردازی و داستان بازی ایمان می اورید.از وسطای گیم به بعد داستان بازی کمی رو به یکواختی می رود .که این چیز بدی نیست و نیاز است تا باقی داستان را به صورت یک بخش اروم تر و کم نبرد تر پیش ببریم .که بتوانیم درک بهتری از این پیدا کنیم که در انتهای بازی چگونگی داستان رو درک کنیم.اگر بخواهم به یکی از نقاط قوت این بازی به صورت جدی بنگریم ،می توانیم به شخصیت پردازی فوق العاده بازی اشاره کرد.

God of War Ragnarok
God of War Ragnarok

زیبایی های داستان

یکی از پررنگ ترین و زیبایی های داستان رابطه ی پدر پسری کریتوس،و پسرش اترعوس میباشد.و یکی از دلایلی که در بالاتر گفتیم ،که داستان شمارا به فکر واحساسات فرو می برد همین رابطه ی کریتوس وفرزندش است.البته باید به این هم اشاره بکنیم که اترعوس هم نقش پررنگی در بازی دارا می باشد.نویسندگی سانتا مونیکا داستانی را برای مخاطب تدارک دیده که شما به یک روند تکامل سه شخصیت داستان اگاه می شوید(فریا،کریتوس،اترعوس).

همین مورد برای شخصیت های ویلن یا منفی داستان صدق میکند.ادین و ثور.اما روابط پدر و پسری فقط ختص کرتوس نیست بلکه اودین و تور هم بالا و پایین های زیادی دارند.God of War Ragnarok به شخصیت پردازی دقت زیادی داشته حتی باقی شخصیت ها مانند تیِر بالدورو… و همین موجب این شده که شما از بازی کدن این گیم یک خط داستانی بی عیب و زیبا را تجربه کنید.

God of War Ragnarok
God of War Ragnarok

مبارزه ها و گیم پلی

گیم های زیادی با گیم پلی ها خوب و متفاوت وجود دارند که ما بررسی کردیم،اما یکی از بهترین گیم هم خود همین بازی یعنی گاد اف وار می باشد.پایه و اساس گیم پلی مشابه چیزی هست که ما در سال 2018 تجربه کردیم.اما بهبود ها و اوپتیمایز تر شدن گیم برای ما تجربه ای متفاوت و بهتر رو به ارمغان اورده.یکی از جذاب ترین سلاح های بازی که کریتوس از ان استفاده می کند،تبر لاوایتان و شمشیر چاوس است.این دو سلاح موجب شدن که فایت ها و مراحل جذاب تری را پشت سر بگذارید.الته این دو سلاح تنها قابلیت های بازی ما نیستند.شما میتوانید با مشت ،شیلد، ریج مود و … دشمنان خودتونو از پا در بیارید.یکی از مهم ترین قابلیت ها موقع فایت قابلیت stun هست که با پرکردن این نوار میتوانید با یک ضربه ی کاری دشمن مورد نظر را نابود کنید.

 

سیستم مورد نیاز

برای تجربه ی استاندارد از بازی میتوانید از کانفیگ زیر استفاده کنید.

  • ویندوز: Windows 10 – 64 بیتی
  • پردازنده: Intel i5-6600k یا AMD Ryzen 5 2400 G
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 1060 یا AMD RX 570
  • حافظه ی رم: 8 گیگ
  • فضای ذخیره سازی: 70 گیگابایت

برای سیستم های ضعیف تر نیز می توانید از کانفیگ زیر استفاده کنید.

  • ویندوز: Windows 10 – 64 بیتی
  • پردازنده: Intel Core i3-560 3.3GHz یا AMD Phenom II X4 805
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 960 یا AMD R9 290X
  • رم: 8 گیگ
  • فضا: 70 گیگ
God of War Ragnarok
God of War Ragnarok

جمع بندی

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بازی موسیقی هستش که واقعا به جذابیت صحنه های بازی و حتی باس فایت ها بسیار می افزاید.موسقی یکی ارکان مهم در انتقال احساسات به همراه القای حس اتمسفر و محیط و صحنه سازی بازی هستش که بسیار عالی توانستیم در God of War Ragnarok شاهد ان باشیم.و در اخر هم باید بگوییم که بخش های فرعی داستانی میتوانست بهتر باشد اما این ضعف مراحل فرعی را ما با داشتن داستان و شخصیت های قوی جبران میکنیم.و به راحتی به عمق داستان فرو می رویم.

 

موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *