سلام دوستان امروز با بررسی بازی Rocket league خدمت شما دوستان عزیز هستیم. این بازی فوتبال ماشینی جذاب برای Play station 3 که به عنوان Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars منشر شد. که متاسفانه با شکست رو به رو شد. به قول خیلی از منتقدین که ( فوتبال را  نمیتوان با ماشین بازی کرد و سرگرم کننده نیست.)

با مجله خبری مستر مگ برای بررسی این بازی  همراه باشید.

معرفی بازی Rocket league

 

ماشین های جذاب Rocket league

بازی Rocket league  فوتبالی که همراه با ماشین های قدرتی بازی میشه شناخته میشه. اوایل این بازی برای گیمر ها زیاد جذاب نبود .خب شماهم میتوایند درک کنید که خود فوتبال به معنی ( پا و توپ هستش.)

ولی خوشبختانه شرکت توسعه دهنده عنوان یعن Psyonix ناامید نشد و بار دیگر ایده فوتبال با ماشین را، با نام Rocket League ایجاد کرد. با این تلاش نه تنها شکست نخورد بلکه تبدیل به برترین گیم دنیا شد.

در فوری

ه سال 2014 این استودیو  شروع به توسعه نسخه دوم Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars کرد. البته این شرکت در تلاش بود نام مناسب تری برای این بازی در نظر بگیرد تا مخاطب ها راحتتر بتوانند آن را تلفظ و بهتر در یاد آنها نفوذ کند.

این شرکت دو سال را به توسعه Rocket League اختصاص داد و دو میلیون دلار هزینه این بازی کرد. این درحالی بود که استودیوی سازنده در وضعیت مالی جالبی نبود. توسعه دهندگان برای پیدا کردن سرمایه موردنیاز با کار کردن برروی عناوین AAA مثل Mass Effect 3 و Gears of War هزینه توسعه Rocket League را جمع آوری می‌کرد.

استودیوی Psyonix در بهترین حالت داشتن 10 هزار کاربر آنلاین را رویایی می‌دید اما تا آمار امروز، این عنوان دارای ۱۹۵ هزار کاربر آنلاین بوده است و در کنار آن بیش از ۱۰ میلیون نفر این عنوان را تجربه کرده‌اند. هفتاد میلیون دلار درآمد در کنار هزینه دو میلیون دلاری از جمله دستاوردهای Rocket League برای سازندگان خود بوده است.

شاید سوالی داشته باشید که (فوتبال با ماشین؟چطور؟) خب بیاید ادامه بررسی این بازی جذاب را با ما همراه باشید.

گیم پلی متفاوت فوتبال با ماشین

فوتبال با ماشین؟ چطور؟

اول میتونم بگم که این بازی فاقد پاور آپ کردن و پرداخت های درون برنامه ای هستش.(حقیقتا خودم هم تعجب کردم:))  در این بازی مثل بازی های آنلاین دیگر پول شما مهم نبوده و بیشتر توانایی و استراتژی شما در این بازی نقش داره. خبری از شوت های قدرتی و کارت های یک بار مصرف و چیزهای پولی دیگر نیست. تنها توپ و زمین و نحوه بازی کردن شما نتیجه را مشخص می‌کند. دلیل شگستتون نمیشه پرداخت نکردن پول به بازی برای اسکین بهتر یا کارت بهتر یا هر چیز دیگه ای فقط به طرز پلی دادن خودتون بستگی داره.

در Rocket League پس از انتخاب ماشین خود به زمین فرستاده می‌شوید و از آن برای ضربه زدن به توپی که از شما بزرگ‌تر است، استفاده می‌کنید.

بازی شما می‌تواند 1v1 تا 4v4 باشد، البته شما می‌توانید قوانین بازی را شخصی سازی کنید. ماشین‌ها توانایی پریدن را دارند و در زمین نیز مکان‌های مشخص شده‌ای وجود دارد که با گذشتن از روی آن‌ها می‌توانید سرعت خود را با نیترو افزایش دهید و از آن برای نابود کردن خودروی حریف یا به‌سرعت طی کردن طول زمین استفاده کنید.

یادتون نره کار تیمی تو این بازی به شدت توصیه میشه اینجا مثل فوتبال نیست که ترکیب چیده شده ای باشه شما با دوستانتون باید یک طرح جذاب از دفاع و حمله رو بسازید.

( تک روی اضافه نکنید که به باختتون نزدیک بشید:))

 جدول رده‌بندی نیز در حین بازی

وجود دارد که بازیکنان براساس عملکردشان و امتیازی که کسب کردند رتبه‌بندی شدند. در آخر نیز با توجه به امتیازی که کسب کردید جایزه‌ای دریافت می‌کنید که می‌تواند یک خودروی نو یا وسیله شخصی سازی جدیدی باشد.

ایونت جذاب و پرترفدار این بازی

اواخر سال 2015 با الهام گیری از مسابقات هاکی به بازی اضافه شد. که در زمینی یخ زده با پوک هاکی به بازی می‌پرداختید، بازخورد پلیر ها  نسبت به این بخش بسیار عالی بود و بخاطر ترفداران زیادش  در 10 فوریه 2016 این بخش به‌صورت دائمی به بازی اضافه گردید.

Rocket League دارای ویژگی Splitscreen است و تا 4 نفر می‌توانند به‌صورت همزمان برروی یک دستگاه به تجربه بازی بپردازند. شما می‌توانید در تیم یکدیگر با همکاری هم بازی کنید و یا درمقابل هم به رقابت بپردازید.

پرواز با ماشین

تاریخ انتشار

Rocket League در هفتم جولای سال 2015 برای PC و play station منتشر شد

نقاط ضعف و قدرت Rocket league

نقاط ضعف

متاسفانه این بازی در ایران فیلتر میباشد

باگ های حرکتی

لگ بودن در حین بازی

نقاط قوت

گیم خیلی جذاب برای علاقه مندان ماشین و فوتبال

بازی بدو حصور پول و فقط مهارت

نیاز به کار تیمی و حتی تک نفره

داشتن ایونت های متنوع

 

پردازنده مورد نیاز این بازی

میتواننید با داشتن پردازنده های بهتر بازی بهتری تجربه کنید.

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای بازی راکت لیگ

  • پردازنده : حداقل دو هسته ای و 2.5 گیگاهرتزی
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 20 گیگابایت فضای خالی در یکی از درایوها جهت نصب بازی
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 760 یا AMD Radeon R7 270X یا قوی تر
  • سیستم عامل:ویندوز 7 (64 بیت)
  • دایرکت اکس: نسخه 11
  • رزولوشن تصویر: 720p

مشخصات بهترین و ایده آل ترین سیستم جهت اجرای بازی راکت لیگ به بهترین شکل ممکن

  • پردازنده: حداقل چهار هسته ای و 3 گیگاهرتزی یا بالاتر
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 20 گیگابایت فضای خالی در یکی از درایوها جهت نصب بازی
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1060 یا AMD Radeon RX 470 یا قوی تر
  • سیستم عامل: ویندوز 10 (64 بیت)
  • دایرکت اکس: نسخه 12
  • رزولوشن تصویر: 1080p

جمع بندی

این بازی برای افراد عشق ماشین و فوتبال به شدت پیشنهاد میشه و میتوان گفت تکنیکی ترین بازی بدون پرداخت پول حساب میشه. خیلی ممنون که تا اینجا با مجله خبری مستر مگ همراه بودید روز و روزگارتون خوش.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *