آیفون 6 وقتی تو سال 2014 عرضه شد، یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند در بازار بود. اپل با طراحی کاملاً جدید، آیفون 6 را با کلی از ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری سفارشی عرضه کرد. اینطوری شد که آیفون 6 به یکی از خلاقانه‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار تبدیل شد.

مشخصات فنی

اپل وقتی پردازنده A7 را در آیفون 5S به نمایش گذاشت، همه را شگفت‌زده کرد. پردازنده 64 بیتی دو هسته‌ای در برابر پردازنده‌های چهار هسته‌ای و هشت هسته‌ای از برندهای مختلف برتری عظیمی پیدا کرد. iOS 8 هنوز در S5 خیلی خوب اجرا می‌شود، که نشان می‌دهد هنوز A7 عمر زیادی دارد، ولی خب اپل همیشه آیفون پرچمدار جدیدی را با یه پردازنده قویتر منتشر می‌کند. که در آیفون 6 و 6 پلاس شاهد پردازنده A8 بودیم.

اگر بخوایم پردازنده A7 و A8 را مقایسه کنیم، به نظر نمی‌رسد که افزایش زیادی در عملکرد وجود داشته باشد. A8 دارای یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است که در مقایسه با A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، یه کم بالاتر است. پردازنده گرافیکی PowerVR از Imagination نیز چهار هسته دارد، دقیقا مثل مدل قبلی.

نگاهی به طراحی بدنه آیفون ۶

صفحه نمایش

اگر قبلاً اسم رتینا را نشنیده‌اید، باید بگم که این اصطلاحی است که توسط اپل استفاده می‌شود که  به وضوح صفحه نمایش اشاره دارد. همچنین اصطلاح پیکسل در هر اینچ (ppi) یک نمایشگر، فاصله دیدی است که معمولاً از آن استفاده می‌کنید. یعنی حتی اگر دید کاملی داشته باشید، در استفاده معمولی نمی‌توانید پیکسل‌ها را تشخیص دهید. نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 6، دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ که مثل آیفون‌های 4 به بعد است ولی آیفون 6 پلاس تراکم 401ppi دارد.

اگر فقط به اعداد و ارقام نگاه کنیم، نمیشه انکار کرد که صفحه نمایش آیفون 6 از رقبا عقب است. رزولوشن 1334 در 750 پیکسل در مقایسه با صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD در LG G3 خیلی پایین به نظر می‌رسد. اما درست مانند تعداد مگاپیکسل سنسور دوربین، این فقط بخشی از داستان را بیان می کند.

صفحه نمایش آیفون 6

دوربین

دوربین آیفون 6 دقیقاً شبیه دوربین آیفون 5 اس است. هر دو دارای سنسور 8 مگاپیکسلی 1/3 اینچی با اندازه پیکسل 1.5 میکرومتر هستند. اما این لزوما چیز بدی نیست، آیفون 5S هنوز یکی از بهترین دوربین‌ها را دارد.

با این حال، این یک دوربین جدید iSight است و تفاوت‌های آن موقع استفاده معلوم میشن. اپل برای کمک به فوکوس سریع، چیزی به نام «فوکوس پیکسل» به دوربین اضافه کرده است. این فناوری‌ای است که سال‌ها در دوربین‌های بدون آینه (DSLR) و دوربین‌های کامپکت موجود بوده و همچنین همان فناوری‌ای است که گلکسی S5 برای کمک به فوکوس سریع از آن استفاده می‌کند.

عکس گرفته شده با آیفون 6

طراحی بدنه

آیفون 6 منحنی‌های نرم و اتصالات بدون درز بین صفحه‌نمایش و پشت را انتخاب می‌کند. ظاهری بسیار متفاوت از آیفون 5S دارد که دارای لبه‌های ماشینکاری شده براق است. جدا از برخی جزئیات پلاستیکی در پشت، تمام شیشه و فلز است و روی آن خیلی خوب به نظر می‌رسه.

طراحی بدنه آیفون ۶

امکانات

آیفون 6 و 6 پلاس همچنین از Apple Pay پشتیبانی می‌کنند، یک سرویس پرداخت موبایلی که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های خود در جاهایی مثل سوپرمارکت‌ها راحتتر خرید کنن. Apple Pay یک ویژگی جدید برای آیفون بود و با هیجان زیادی از سوی کاربران مواجه شد. استفاده از Apple Pay آسان و روشی راحت برای پرداخت بود.

آیفون 6 به طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که به دلیل نمایشگر بزرگتر، عملکرد بهبود یافته و ویژگی های جدیدی مانند Apple Pay تحسین شد. با این حال، این دستگاه ها به دلیل قیمت بالای آنها و مقاوم نبودن آنها در برابر آب نیز مورد انتقاد قرار گرفتند.

صحته نمایش آیفون ۶

خلاصه

آیفون 6 و 6 پلاس دارای طراحی جدید با صفحه نمایش بزرگتر 4.7 و 5.5 اینچی Retina HD هستند که به ترتیب دارای رزولوشن 1334 در 750 پیکسل و 1920 در 1080 پیکسل هستند. در این دستگاه‌ها از پردازنده اپل A8 با معماری 64 بیتی استفاده شده است و دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت با لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو هستند. آیفون 6 و 6 پلاس همچنین از Apple Pay پشتیبانی می‌کنند، یک سرویس پرداخت موبایلی که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های خود، پرداخت‌ها را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *