تو این مقاله قصد داریم یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین تولیدات اپل یعنی بررسی گوشی آیفون 14 پلاس رو انجام بدیم و اون رو تجزیه و تحلیل کنیم . گوشی جدید و 900 دلاری اپل که بدون شک یکی از بهترین و پیشرفته ترین تولیدات فعلی اپل هست و طرفداران زیادی داره .با ما تا انتهای این مقاله و بررسی گوشی آیفون 14 پلاس همراه باشید.

طراحی گوشی آیفون 14 پلاس

این گوشی اندازه ای در حدود 6.7 اینچ داشته که به نوعی میشه گفت یکی از مهم ترین تغییرات این گوشی در مقایسه با سری های قبلی آیفون هست .

از جمله اونها میشه به بزرگتر شدن ابعاد گوشی اشاره کرد. اندازه 6.7 اینچی این گوشی رو میشه مهم ترین تغییر این محصول و یا به عبارتی مهم ترین تفاوت این محصول با سری های قبلی اپل قلمداد کرد.

همونطور که تو مقدمه گفتیم این گوشی اندازه بزرگتری به نسبت آیفون 13 و 14 داره و همین ویژگی باعث شده تا صفحه نمایش بزرگتری داشته باشه . همچنین شیشه به کار برده شده تو بدنه پشتی پنل اون به سادگی جدا میشه و باعث شده تا تعمیر و چکاب این گوشی رو برای ما ساده تر کنه.

وزن این گوشی هم به نسبت سایر گوشی های هم اندازه مثل آیفون 14 پرو مکس سبک تر هست به شکلی که این گوشی 203  گرم و سری پرومکس 240 گرم هست که نقطه قوت به حساب میاد.

این گوشی اپل با رنگ های قرمز ، سفید ، مشکی ، بنفش و آبی عرضه شده.

وجود (سرامیک شیلد) برای محافظت از صفحه نمایش جز آپشن های جدید این محصول هست . تو باقی موارد مثل دکمه پاور، صدا و .. این گوشی کاملا مشابه گوشی آیفون 14  هست.

ظاهر آیفون 14 پلاس

صفحه نمایش آیفون 14 پلاس

صفحه نمایش تو ابعاد 6.7 اینچی و پنل به کار رفته در اون Super Retina  و XDR OLED هستش وضوح تصویری 2778*1284 پیکسل و  نسبت تصویر 19.47.9 رو ارائه میده

دو تا از فناوری های مهمی که این محصول پشتیبانی میکنه رو میشه به  HDR 10 و Dolby vision اشاره کرد. به صورت خلاصه میشه این دو فناوری رو به اشکال زیر توصیف کرد.

*Dolby vision در واقع یک اسم تجاری HDR هست که توسط Dolby Labs ساخته شده .  اما ویژگی خاص این فناوری تنظیم بر اساس فریم به فریم و دقت رنگ بالاتر میباشد بر اساس اون میتونیم تصاویر رو با کیفیت و وضوح بهتری ببینیم .(توضیحات کامل تر)

*HDR 10 هم جز فناوری های مهمی به شمار میاد که نقاط تیره رو تیره تر و نقاط روشن رو روشن تر جلوه میده همین قضیه تو کیفیت تصویر تاثیر بسزایی میزاره.(توضیحات کامل تر و تفاوت آن با HDR10+)

اما در کنار تمام موارد ذکر شده، این محصول نقاط ضعفی هم در مقایسه با سایر تولیدات اپل داشته. Dynamic Island که نمایش برخی فعالیت ها و برنامه ی ما نظیر کرنومتر را در نوار بالای تصویر بر عهده دارد را در نشخه اپل آیفون 14 پلاس مشاهده نمیکنید. همین ویژگی یکی از نقاط ضعف بسیار بزرگ این محصول هست چرا که از محصول با صفحه نمایش 6.7 اینچی انتظار میرود که چنین قابلیتی را داشته باشد چراکه در نسخه اپل آیفون 14، 6.1 اینچ هم این قابلیت وجود دارد.

یک نقطه ضعف دیگه هم میشه به نبود قابلیت Always-on Display اشاره کرد. همان قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن که باعث کاهش مصرف باتری و افزایش شارژدهی میشه و برای هر کاربری بسیار مفید و کاردبری هست که متاسفانه این قابلیت رو ما در آیفون 14 پلاس شاهد نیستیم.

سخت افزار  iPhone 14 plus

این محصول همانند مدل های قبلی از چیپست A15 Bionic استفاده میکند که همچنان جز قدرتمند ترین و سریع ترین چیپست های موجود هست. این چیپست توانایی خوبی در اجرای بازی هایی نظیر PUBG Mobile داره و نشون داده که توانایی اجرای بازی های سنگین را نیز دارد.

همچنین این چیپست توانایی حفظ دما و به عبارتی مدیریت بهتر منابع گرما را دارا است و همین امر باعث میشه که گوشی یازدهی خوبی رو داشته باشه .

صفحه نمایش آیفون 14 پلاس

نرم افزار  iPhone 14 plus

این محصول همانند سایر تولیدات اپل از نرم افزار هایی بهره می برد که به طور خودکار به IOS 16 مجهز هستند . از شاخص ترین ویژگی های IOS 16 می توان به شخصی سازی Lock Screen اشاره کرد جایی که ما میتونیم شکل ساعت ،تصویر زمینه و مابقی آیتم های موجود در Lock Screen رو برای خودمون شخصی سازی بکنیم.

همچنین قابلیت iMessage که توی اون می تونیم به فاصله 10 الی 15 دقیقه پیامی که ارسال کردیم رو ویرایش کنیم و یا حذف کنیم. همچنین اضافه شدن ایموجی های جدید (بیش از 30 ایموجی) جز ویژگی های iMessage هست.

یکی دیگه از ویژگی های جذاب IOS 16 وجود قابلیت Live Photo هست که میتونیم با اون سوژه رو از عکس اصلی جدا و در قسمت دیگه ذخیره کنیم .

این سه مورد از مهم ترین موارد قابل دکر درباره IOS 16 هست که تو این محصول اپل به کار برده شده.

دوربین گوشی آیفون 14 پلاس:

گوشی آیفون 14 پلاس دو دوربین توی قسمت پشتی خودش داره.

دوربین اصلی یک دوربین 12 مگاپیکسلی ، دیافراگم f1.5 ، فاصله کانونی 26 میلی متر ، سنسور 1.7اینچی با پیکسل 1.9 میلی متری هست همچنین این دوربین از قابلیت های فاز تشخیص خودکار دو پیکسل(PDAF) استیپلایزر اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی میکنه .

دوربین اولترا واید دومین دوربین تعبیه شده توی قسمت پشتی این گوشی هست که 12 مگاپیکسلی هست ، دیافراگم f/2.4 ، فاصله کانونی 13 میلی متر  و زاویه دید اون هم 120 درجه هست

همچنین آیفون 14 پلاس توی قسمت جلویی هم یک دوربین سلفی داره.

دوربین سلفی این گوشی یک دوربین 12 مگاپیکسلی هست که دیافگرام اون f/1.9 و فاصله کانونی 23 میلی متری داره . دوربین سلفی این گوشی از فناوری PDAF همانند دوربین های سلفی استفاده میکنهو از تکنولوژی SL 3D برای تشخیص عمق تصویر استفاده میکنه.

فیلم‌برداری 14 پلاس

دوربین عقب این گوشی قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K رو داره که بین 20 تا 30 فریم بر ثانیه توانایی ضبط فیلم رو داره ، همچنین از کیفیت 1080 هم پشتیبانی میکنه که با فریم بهتری هم قابلیت ضبط فیلم رو داره (حداکثر تا 240 فریم) آیفون 14 پلاس از دو قابلیت HDR و Dolby Vision HDR هم پشتیبانی میکنه است.

دوربین جلو  هم تمام ویژگی های بالا توی ضبط فیلم 4K و 1080 رو داره ، دوربین سلفی آیفون 14 پلاس از فناوری gyro-EIS پشتیبانی میکنه که به پایداری تصویر کمک خوب میکنه

ظرفیت باتری

آیفون 14 پلاس از باتری با ظرفیت 4323 میلی‌آمپر ساعت پشتیبانی میکنه. این گوشی از قابلیت Fast charge هم پشتیبانی میکنه . در کنار این موارد ما در بررسی گوشی آیفون 14 پلاس با قابلیت شارژ بی سیم این گوشی هم آشنا شدیم این گوشی از استاندارد USB Power Delivery 2.0 و تکنولوژی Magsafe هم پشتیبانی میکنه.

جمع بندی 

بررسی گوشی آیفون 14 پلاس رو توی این مقاله صورت دادیم . به طور کلی بخوایم بگیم ، اگه به دنبال گوشی با طراحی خوب و متریال با کیفیت هستید ما این محصول رو به شما معرفی میکنیم از ویژگی های مثبت این محصول میشه به نمایشگر بزرگ اشاره کرد بدنه سبک ، دوربین اصلی و سلفی خوب این گوشی با قابلیت های جذاب همچنین شارژدهی خوب این محصول در مقایسه با سری های قبلی آیفون هم جلب توجه میکنه.

اما اگر قرار باشه نقاط ضعف این گوشی رو هم بررسی کنیم باید بگیم که مشخصات این گوشی با آیفون 14 خیلی تفاوتی نداره و با توجه به اختلاف 100 دلاری قیمت ها (قیمت آیفون 14 ، 800 دلار) شاید خیلی ها گوشی آیفون 14 رو به این محصول ترجیح بدن.

از دیگر تولیدات سری گوشی های اپل بررسی شده در سایت هم میتونید مقاله آیفون X رو مشاهده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *