با مقاله ی فرق لیگ کنفرانس با لیگ اروپا  همراه و هم قدم هم هستیم خب بدون گزافه گویی و توضیحات اضافه بریم سر اصل مطلب تا و

  1. سطح رقابت:
    • لیگ اروپا (UEFA Europa League): این لیگ دومین تورنمنت معتبر باشگاهی اروپا بعد از لیگ قهرمانان اروپا است. تیم‌هایی که نتوانسته‌اند به لیگ قهرمانان راه پیدا کنند، به لیگ اروپا می‌روند. همچنین تیم‌هایی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در جایگاه سوم قرار می‌گیرند، به مرحله حذفی لیگ اروپا منتقل می‌شوند.
    • لیگ کنفرانس اروپا (UEFA Europa Conference League): این تورنمنت جدیدترین مسابقات باشگاهی اروپا است و برای تیم‌هایی در نظر گرفته شده که نتوانسته‌اند به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا راه پیدا کنند. سطح رقابت در این لیگ پایین‌تر از لیگ اروپا است.

تفاوت‌های اصلی این دو رقابت به شرح زیر است:

ویژگیلیگ اروپالیگ کنفرانس اروپا
سطح رقابتبالاترپایین‌تر
نحوه راه‌یابیاز طریق لیگ‌های داخلی و مراحل مقدماتی لیگ قهرماناناز طریق لیگ‌های داخلی و مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا
تعداد تیم‌هاکمتربیشتر
اهمیتبیشترکمتر (در حال افزایش)
  1. تعداد تیم‌ها:
    • لیگ اروپا: 32 تیم در مرحله گروهی شرکت می‌کنند.
    • لیگ کنفرانس اروپا: 32 تیم در مرحله گروهی شرکت می‌کنند.

فرق لیگ کنفرانس با لیگ اروپا

 

  1. اهداف برگزاری:
    • لیگ اروپا: به عنوان دومین لیگ معتبر اروپا برای تیم‌هایی است که در لیگ‌های داخلی خود به جایگاه بالایی دست پیدا کرده‌اند ولی نتوانسته‌اند به لیگ قهرمانان راه پیدا کنند.
    • لیگ کنفرانس اروپا: هدف این لیگ ایجاد فرصت بیشتر برای تیم‌های از کشورهای کوچک‌تر و تیم‌های میانی لیگ‌های بزرگ‌تر است که کمتر فرصت حضور در رقابت‌های اروپایی را دارند.
  2. سهمیه‌ها:
    • لیگ اروپا: تیم‌های برتر لیگ‌های معتبر اروپا به این تورنمنت راه پیدا می‌کنند، اما تیم‌هایی که از مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان حذف می‌شوند، به لیگ اروپا منتقل می‌شوند.
    • لیگ کنفرانس اروپا: تیم‌هایی از لیگ‌های داخلی که در رده‌های پایین‌تری قرار دارند و نتوانسته‌اند به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا راه پیدا کنند، در این تورنمنت حضور پیدا می‌کنند.

در مجموع، لیگ کنفرانس اروپا یک سطح پایین‌تر از لیگ اروپا قرار دارد و برای تیم‌هایی است که نتوانسته‌اند به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *