سلام به همه خوانندگان و همراهان همیشگی مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Assassin’s Creed Origins و همچنین معرفی مشخصات سیستم مورد نیاز این بازی با شما هستیم. پس حتما تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی

شرکت بازی سازی Ubisoft که کار خود را از سال 1986 با انتشار اولین بازی خود به نام Zombi آغاز کرده است ، پایه گذار یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مجموعه بازی هایی است که تا به حال منتشر شده است. بازی Assassin’s Creed که در سال 2007 منتشر شد و شروع کننده ی یک راه طولانی برای این مجموعه بازی بود.

شرکت Ubisoft در سال 2017 بعد از گذشت حدود 2 سال از انتشار بازی Assassin’s Creed Syndicate شروع سه گانه Origins با انتشار بازی Assassin’s Creed Origins رقم زد. بازی ای که از نگاه هواداران و منتقدان ، اثر قابل بحثی است. Assassin’s Creed Origins شروع مسیری جدید از بازی های Assassin’s Creed بود که شاید هیچ کسی برای مواجه شدن با آن آماده نبود.

در ادامه ی این مقاله به نقد و بررسی Assassin’s Creed Origins میپردازیم و نگاهی به دنیای تازه ای که این بازی با انتشار خود برای سری Assassin’s Creed به وجود آورد می اندازیم و بررسی میکنیم که چرا این بازی آن طور که انتظار می رفت عمل نکرد و مورد استقبال قرار نگرفت. اما در ابتدا نگاهی به سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Origins می اندازیم.

سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Origins

یکی از نکات مثبت در مورد Assassin’s Creed Origins شاید ، زیبایی بصری آن است. دنیایی که در مصر باستان در جریان است و تمام جلوه های چشم نواز آن دوره را به خوبی در جهت زیبایی خود استفاده میکند و بازیکن را در گشت و گذار در خودش غرق میکند. به همین دلیل ، برای داشتن تجربه ای روان در این دنیای زیبا ، نیاز به مشخصات زیر دارید.

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Assassin’s Creed Origins

  • سیستم عامل (OS): Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz یا AMD FX-6350 @ 3.9 GHz
  • حافظه رم (RAM): 6 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD R9 270
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 42 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مجله ی مستر مگ برای اجرای Assassin’s Creed Origins

  • سیستم عامل (OS): Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 760 یا AMD R9 280X
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 42 GB

البته که توجه داشته باشید که با داشتن سیستمی با مشخصات بهتر نسبت به موارد ذکر شده ، میتوانید تجربه ی روان تر و بهینه تری از Assassin’s Creed Origins داشته باشید. حال در ادامه مطلب به نقد و بررسی Assassin’s Creed Origins میپردازیم و همچنین نگاهی به انقادات وارد بر بازی و داستان این بازی می اندازیم.

گیم پلی ( Game Play ) Assassin’s Creed Origins

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

نقد و بررسی Assassin’s Creed Origins را با بررسی گیم پلی این بازی آغاز میکنیم. جایی که تغییرات اساسی در آن ایجاد شده اند. این بازی با شروع راه خود و پایه گذاری سه گانه ی Origins ، گیم پلی سری بازی های Assassin’s Creed را نیز تغییر داد. جایی که شما به کمتر در تاریکی ها مخفی شده و به مبارزه با دشمنان خود به شکلی مخفیانه میپردازید و بیشتر روی به مبارزه ی تن به تن می آورید.

Assassin’s Creed Origins این مورد را به خوبی انجام میدهد. مبارزات روان هستند و به خوبی طراحی شده اند. بازیکن با تنوعی زیاد در اسلحه های در دسترس برای مبارزه رو به رو است که بیشتر به بازیکن شوق امتحان آنها را میدهند. اما بعد از گذشت زمان نه چندان زیادی ، این رو در رویی ها تکراری میشوند. روند یکسان این برخورد ها باعث میشوند که کاربر بعد از تجربه ی چندین باره ی آنها ، از آنها خسته شود.

انیمیشن های تقریبا یکسان سلاح های بازی ، ثابت بودن روند مبارزات و کمبود تنوع در دشمنان بازی ، گیم پلی Assassin’s Creed Origins را بدون اتفاق و حتی خسته کننده میکنند. همچنین بیشتر محیط های بازی به شکلی مشابه طراحی شدن که عنصر تازگی را از بازی میگیرند. و همین مورد حتی تلاش برای مخفیانه پیش بردن مبارزات را سخت میکند. درست است که بازی ابزار مختلف برای انجام این کار را به بازیکن میدهد ، اما دلیلی برای تلاش به انجام آن را به کاربر نمیدهد.

اما بخش ثابت و همیشه موجود در این سری یعنی پارکور را شاید بتوان نکته ی مثبت این بازی در نظر گرفت. در Assassin’s Creed Origins شما توانایی بالا رفتن از ساختمان های حاضر در دنیا را به طور کامل دارید و میتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. حتی میتوانید اهرام غول پیکر را فتح کنید و از بالای آنها به دنیای بازی نگاه کنید!

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

انتقادات

بازی Assassin’s Creed Origins از لحاظ دریافت نمرات قابل قبول ، تقریبا موفق بوده است. این بازی از سایت معتبر Metacritic ، متا اسکور قابل قبول 81 را دریافت کرده است. بسیاری از منتقدان از این بازی راضی هستند و آن را یک موفقیت برای این مجموعه خطاب کرده اند. و البته برخی از منتقدان نیز آن را یک تلاش ناموفق برای تغییر مسیر سری Assassin’s Creed نامیده اند.

اما نمره ی کاربران به این بازی متفاوت است. جایی که Assassin’s Creed Origins از نمره ی کامل 10 فقط نمره متوسط 7.3 را دریافت کرده است. نکاتی که توسط کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است ، یکنواخت بودن داستان بازی در کنار سیستم مبارزه ی تکراری است. همچنین کاربران با روش لول آپ جدید بازی ارتباط برقرار نکرده اند.

به گفته ی منتقدان Assassin’s Creed Origins ، این بازی برای این که سیستم آپگرید جدید خود را به کاربران بشناساند ، از مأموریت های فرعی بی مورد و تکراری استفاده میکند. جایی که شما برای این که تجربه و XP کافی به دست بیاورید تا به لول مورد نیاز برای ادامه داستان برسید ، نیاز دارید که مأموریت های فرعی بازی را انجام دهید. مأموریت هایی که بیشتر آنها اصلا چیز جدیدی به بازی اضافه نمیکنند و از فرمول ثابتی استفاده میکنند.

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

داستان بازی

داستان بازی Assassin’s Creed Origins را میتوان بررسی گذشته ی این فرقه دانست. بازی در سال 49 تا 43 قبل از میلاد مسیح جریان دارد و پایه گذاری و دلیل ساخت Brotherhood را بررسی میکند. بازیکنان کنترل شخصیت اصلی که Bayek نام دارد را بر عهده دارند و از این طریق به مبارزه با افراد فاسدی که قدرت را در دست دارند میپردازند.

از لحاظ داستان اصلی ، Assassin’s Creed Origins حرفی برای گفتن دارد. داستانی که گذشته ی یکی از محبوب ترین نسخه های این سری را بررسی میکند و این کار را به شکلی انجام میدهد که کاربر را با خود همراه میکند. متاسفانه جریان داستان اصلی با مجبور کردن بازیکن به انجام مأموریت های فرعی در بعضی موارد قطع میشود اما همیشه کاربر را به ادامه ی خود امیدوار میکند.

اما یکی از نکات قابل انتقاد در این مورد نیز ، صدا گذاری شخصیت ها و همچنین سخت بودن برقراری ارتباط با شخصیت اصلی بازی است. در این مورد منتقدان میگویند که صداگذاری و لهجه ی شخصیت های بازی به شدت ضعیف است و در مواردی آنقدر بد می باشد که انگار همه ی این صدا گذاری ها در یک روز انجام شده اند!

فروش

بازی Assassin’s Creed Origins از لحاظ فروش در رده ی 11 ام پرفروش ترین بازی ساخته شده توسط شرکت Ubisoft قرار دارد و با فروش حدود 10 میلیون نسخه ، عضوی از موفق ترین Assassin’s Creed ها از لحاظ فروش می باشد.

تعداد فروش بالایی که Assassin’s Creed Origins را بالاتر از بازی هایی مانند Far Cry 6 و Assassin’s Creed Unity قرار میدهد. البته که نسبت به دیگر بازی های سه گانه ی Origins یعنی Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Valhalla فروش کمتری داشته و پایین تر از آنها قرار میگیرد.

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

محتوای افزوده ( DLC )

برای Assassin’s Creed Origins تعدادی DLC مختلف منتشر شده است که یکی از اصلی ترین های آنها The Hidden Ones نام دارد و یک منطقه ی کوچک را نیز به مپ اضافه میکند.

بخش داستانی این DLC حدود سه الی چهار ساعت زمان میبرد که دارای شش مرحله ی اصلی داستانی میباشد. که البته در کنار آن چند مأموریت فرعی نیز به بازی اضافه میشود. البته که این DLC رایگان نیست و باید با پرداخت مبلغی مشخص ، خریداری شود.

نقد و بررسی Assassin's Creed Origins

جمع بندی

بازی Assassin’s Creed Origins به هیچ وجه تجربه ی بدی نیست. این بازی با نگاه به گذشته ی داستان Assassin’s Creed از روی رازهای این مجموعه پرده برمیدارد و شکل گیری این فرقه را تا حدودی توضیح میدهد. در کنار تمام مشکلات ذکر شده ، این بازی همچنان تجربه ای ارزشمند به شمار می آید. و بازی کردن آن به طور حتم خالی از لطف نیست و میتواند بسیار مفرح باشد.

همچنین اگر به تجربه ی دیگر بازی های این سه گانه یعنی Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Valhalla علاقه مند هستید میتوانید نقد و بررسی این بازی ها را در مجله ی مستر مگ مطالعه کنید و از سیستم مورد نیاز آنها مطلع شوید. برای این کار فقط کافیست روی این عناوین کلیک کنید.

نمره ی Assassin’s Creed Origins از نگاه مجله ی خبری مستر مگ : 7.9 از 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *