در مقاله بررسی گوشی موبایل وکال v0 را می بینیم که با وجود قیمت بسیار پایین، بسیار خوب طراحی شده است.

با وجود اینکه قیمت آن بسیار پایین است اما لوازم مختلفی را در جعبه آن خواهید یافت. به طور خاص می توان به وجود باطری، گلس، شارژر و هندزفری اشاره کرد. بررسی موبایل وکال مدل v0

ابعاد و وزن۱۶۴ در ۷۶ در ۸.۹ میلی‌متر – ۱۸۷ گرم
جنس بدنهپلاستیک مات PMMA
صفحه‌نمایش۶.۵۶ اینچی LCD – نرخ ۶۰ هرتزی – وضوح ۱۶۱۲ در ۷۲۰ پیکسل
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ گو با تضمین آپدیت به اندروید ۱۴
پردازندهUnisoc T310 – چهار هسته‌ای

چهارهسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A55

پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320

 

حافظه رم۳ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۶۴ گیگابایت eMMC
دوربین۱۳ مگاپیکسلی اصلی

۰.۰۸ مگاپیکسلی ماکرو

۸ مگاپیکسلی سلفی f/1.8

فیلم‌برداری 1080p اصلی و 720p سلفی

باتری و شارژ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۰ وات
اتصالاتUSB-C 2.0 – بلوتوث ۵.۰ – وای‌فای b/g/n – جک هدفون – اتصال 4G
سایر قابلیت‌هادرگاه کارت حافظه microSD

شارژر – کابل – هندزفری- کیس درون جعبه

حسگر اثر انگشت

قیمت حدودی۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

 

طراحی موبایل وکال v0

در نگاه اول طراحی جذاب Vocal V0 جلب توجه می کند و نمیگذارد شما قیمت این گوشی را حدس بزنید. بدنه استفاده شده در آن پلاستیکی است و به لطف پنل پشتی مات به هیچ وجه اثر انگشت را جذب نمی کند.

با این‌که حاشیه‌های ضخیم نمایشگر و همچنین جنس پلاستیکی بدنه ارزان بودن گوشی‌ها را فریاد می‌زنند، وکال طراحی مناسبی را برای سفارش انتخاب کرده است. استفاده از پلاستیک مات PMMA باعث شده تا اثر انگشت روی بدنه باقی نماند. همچنین در رنگ سفید صدفی، بازتاب نور از زوایای مختلف افکت جذابی را خلق می‌کند. همچنین خوشحالیم که وکال تصمیم گرفته برخلاف برخی رقبا، طراحی گوشی‌های مطرح بازار را مستقیماً کپی نکند!بررسی موبایل وکال مدل v0

از سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند هستند. به این ترتیب استفاده از آن‌ها ساده‌تر است و در صورتی که از دستتان بیفتند، احتمالاً آسیب کمتری خواهند دید.

بررسی صفحه نمایش موبایل وکال v0

در این رده قیمتی انتظار نمایشگر عالی را نباید داشت؛ با این‌حال گوشی‌های وکال ما را ناامید کردند. نمایشگر وکال v0 زوایای دید بسیار محدودی دارد؛ به‌طوری‌که حتا وقتی مستقیماً به آن نگاه می‌کنید، بخش پایینی یا بالایی آن روشنایی و تن‌رنگی متفاوتی دارد!بررسی موبایل وکال مدل v0

صفحه نمایش استفاده شده مبتنی بر پنل LCD است و از وضوح HD پشتیبانی می کند و 60 هرتزی است که کلا در همه بخش ناامید کننده است و فقط درحد نمایش دادن محتوا عمل میکند.

باتری

باتری مورد استفاده 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و تا 1.5 روز قابل استفاده است. البته با توجه به سرعت شارژ 10 واتی، برای شارژ کامل باتری گوشی Vocal V0 خود باید مدت زیادی صبر کنید.

در ترکیب با نمایشگر 720p و تراشه نه‌چندان قدرتمند، شارژدهی خوبی را به همراه آورده است. به این ترتیب چه به عنوان گوشی اصلی و چه کمکی می‌توانید روی شارژدهی وکال حساب کنید. مدل V0 در آزمون PCMark حدود ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه و مدل V1 حدود ۱۰ ساعت و ۴۵ دقیقه دوام آوردند. البته اگر وکال از تراشه مدرن‌تر و بهینه‌تری استفاده می‌کرد، می‌توانستیم انتظار شارژدهی حتی بالاتری را داشته باشیم.بررسی موبایل وکال مدل v0

بررسی امنیت موبایل وکال v0

گوشی وکال v0 در پشت مجهز شده‌است. با این‌که دقت این حسگرها عالی نیست اما اگر یک انگشت خود را چندبار در تنظیمات ثبت کنید، می‌توان روی این حسگرها هم حساب باز کرد.بررسی موبایل وکال مدل v0

دوربین ناامید کننده

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی می تواند نیاز شما را برای عکاسی برطرف کند اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. در کنار آن هم با یک سنسور تشخیص عمق روبرو هستیم. برای نور سلفی هم می‌توانید عکس‌های قابل قبولی ثبت کنید. رابط کاربری نیز بسیار ساده است و می تواند شما را راضی نگه دارد.

این مشکل در دوربین سلفی حتی جدی‌تر است. تصاویر vocal v0 برای رده قیمتی خود قابل قبول هستند.

در نور کم اما موقعیت تقریباً برعکس می‌شود. تصاویر دوربین vocal v0 در نور کم پر از نویز و خالی از جزئیات هستند.

در فیلم‌برداری هم یک‌بار دیگر v0 عملکرد بسیار بهتری دارد. در واقع ویدئوهای v1 درست مثل تصاویر دوربین اصلی دامنه دینامیکی پایین و رنگ‌های بی‌روحی دارد؛ درست مثل این‌که وکال فراموش کرده باشد پردازش‌های لازم را روی ویدئو مدل V1 اعمال کند!

سخت افزار نامناسب و نرم افزاری پرباگ

گوشی‌های وکال خوشبختانه با اندروید نزدیک به خام عرضه می‌شوند. به این ترتیب خبری از اپلیکیشن‌های جانبی اضافه و یا اپلیکیشن‌های ایرانی و bloatware نیست. این درحالیست که برخی تصور می‌کنند با خرید یک گوشی ایرانی مجبور هستند با نرم‌افزارهای اجباری هم سروکله بزنند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نرم‌افزاری که در وکال v0 وجود دارد تشخیص اشتباه شارژ باتری است. این مشکل که احتمالاً در سطح کرنل یا فرمور است، باعث می‌شود گوشی تصور کند آن را به شارژ متصل کرده‌اید؛ در صورتی‌که شارژر را جدا کرده‌اید. این مشکل البته با خاموش و روشن کردن گوشی رفع می‌شود و با شارژر درون جعبه اتفاق نمی‌افتد. با این‌حال بی‌شک مشکل بزرگی است که بایستی با آپدیت‌ها رفع شود.

تراشه

unisoc SC۹۸۶۳A۱ (۲۲nm)

پردازنده‌ مرکزی

Octa-core(CortexTM A۵۵ processor, up to ۱.۶GHz)

فرکانس پردازنده‌ مرکزی

تا ۱.۶ گیگاهرتز

پردازنده‌ گرافیکی

IMG GE۸۳۲۲

حافظه

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

مقدار RAM

۳ گیگابایت

اگر به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت برای سرگرمی هستید، این گوشی در صورتی که انتظار بالایی نداشته باشید، می‌تواند مناسب باشد. اگر عمده فعالیت شما را وبگردی و مرور شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌دهد، هر دو گوشی عملکرد راضی‌کننده‌ای دارند. با این‌حال خصوصاً‌ مدل v0 در اپلیکیشن‌های نسبتاً سنگین‌تری مثل گوگل مپس، دچار افت فریم می‌شودبررسی موبایل وکال مدل v0

جمع بندی

در کل اگر دنبال گوشی بسیار ارزان‌قیمتی هستید که برای کارهای ساده استفاده شود،میتوان خریداری کرد در صورتی که قطعات سخت افزاری و یا گلس و قاب برای این گوشی پیدا نمیشود.

خدمات پس از فروش هم اطلاعاتی ازش در دسترس نمیباشد.

مرسی از اینکه تا انتها با بررسی موبایل وکال v0 همراه مسترمگ بودید.

مقاله پیشنهادی:

بررسی گوشی موبایل ویکو t10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *