moto e13  موتورولا یکی از بهترین گوشی های هوشمند اقتصادی بازار است که با نسخه 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. از این رو می خواهیم این گوشی مقرون بصرفه را به طور کامل بررسی کنیم. بررسی موبایل موتورولا moto e13

بررسی طراحی موتورولا moto e13

دنه این گوشی کاملا پلاستیکی است که در هنگام استفاده حس نسبتا خوبی را به شما القا می کند. قاب پشتی گوشی طرح مات است. اثر انگشت و کثیفی زیادی روی قاب پشتی باقی نمی‌ماند. بدنه گوشی به صورت تخت و صاف ساخته شده است، اما لبه‌ها کمی خمیده هستند تا بهتر در دست قرار بگیرند.moto e13 با 179 گرم وزن و 8.5 میلی‌متر ضخامت به بازار عرضه شده است.

نکته مهمی که در بخش طراحی باید به آن اشاره کرد، استفاده از گواهی IP52 در ساخت گوشی Moto E13 است که باعث شده این گوشی در برابر پاشیدن ذرات آب مقاوم باشد. در مجموع کیفیت ساخت و طراحی برای یک گوشی اقتصادی بسیار خوب است.

کاربران همچنین می‌توانند این گوشی را در سه رنگ سبز، مشکی و سفید تهیه کنند.بررسی موبایل موتورولا moto e13

بررسی نمایشگر موتورولا moto e13

صفحه نمایش هیچ نکته خفن و قابل ذکری ندارد.نمایشگر گوشی Moto E13 موتورولا تمام استانداردهای لازم برای گوشی‌های این رده قیمتی را دارد. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با پنل IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰، جزئیات را به خوبی به نمایش می‌گذارد. نسبت بدنه به صفحه نمایش ۸۲.۸ درصد است. صفحه LCD در محیط بیرون از خانه به دلیل زاویه دید و روشنایی کمی که دارد، تا حدودی کاربر را در استفاده از گوشی دچار مشکل خواهد کرد. در مجموع کیفیت رنگ گوشی موتورولا مدل Motorola Moto E13 در حد یک پرچمدار نیست.بررسی موبایل موتورولا moto e13

در مجموع نمایشگر میتواند در استفاده روزمره و عادی تجربه مناسبی به شما ارائه کند و با توجه به قیمت نقطه ضعف خیلی بزرگ و اذیت کننده ای ندارد.

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto E13

گوشی موتورولا مدل Moto E13 با داشتن تنها یک دوربین پشت و یک دوربین سلفی،حرفی برای گفتن ندارد.

موتورولا را یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی از نوع عریض، با دیافراگم ۲.۲/f و قابلیت فوکوس خودکار تشکیل داده است. این دوربین، به صورت Main عکس‌برداری انجام می‌دهد که مخصوص ثبت تصاویر با کیفیت بسیار بالا در نمای باز است. دوربین سلفی این گوشی با وضوح ۵ مگاپیکسلی از نوع عریض است که با دریچه دیافراگم f/2.4، مخصوص ثبت تصاویر به صورت سلفی است.

کیفیت صدا در تصاویر ضبط شده در حد نرمال است و جزئیات نسبتا کمی در فیلم‌ها با رنگ‌های پریده دیده می‌شود. همچنین اگر سوژه بیش از حد حرکت کند، فوکوس خودکار دچار مشکل شده و سوژه تار خواهد شد.بررسی موبایل موتورولا moto e13

بررسی سخت افزار و نرم افزار موتورولا

از تراشه Unisoc T606 با تکنولوژی ساخت ۱۲ نانومتری برای این گوشی استفاده شده که نه داخل بنچمارک ها میتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و نه در استفاده روزمره و عادی میتواند تجربه خوبی رو به شما بدهد

گوشی موتورولا Moto E13 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 است که دارای بازه سرعتی ۴۰۰ تا ۶۵۰ مگاهرتز است.

گوشی Moto E13 توی یه نسخه با رم ۲ و حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شده که باعث میشود خیلی عملکرد خوبی در استفاده مولتی تسک نداشته باشد. البته یه نسخه با رم ۴ هم دارد که فقط برای بازار هند عرضه شده و شاید به بازار ایران هم راه پیدا کند.

به خاطر همین پایین بودن قدرت پردازشی موتو از اندروید ۱۳ گو برای گوشی استفاده شده که نسخه سبک شده و با امکانات کمتر اندروید ۱۳ به حساب میاد و از لحاظ ظاهری و امکانات شخصی سازی به اندروید خام شباهت های زیادی دارد.بررسی موبایل موتورولا moto e13

بررسی اسپیکر

یه اسپیکر برای گوشی استفاده شده که بلندی مناسبی داره اما نباید انتظار کیفیت صدای بالایی رو از این گوشی داشته باشید. البته قرار گرفتن جک ۳.۵ میلیمتری صدا به شما اجازه میده از هندزفری یا هدست با سیم خودتون به راحتی استفاده کنید و صدای با کیفیت بهتری رو داشته باشید.

باتری moto e13

ظرفیت بالای ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی Moto E13 دوام یک روز و نیم را در حالت استفاده معمولی و روزمره خواهد داشت. داخل جعبه گوشی موتورولا Moto E13 یک آداپتور ۱۰ واتی وجود دارد، اما این گوشی از شارژ سریع ۲۰ وات هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان آداپتور جداگانه تهیه کرد.

جمع بندی

گوشی Moto E13 موتورولا با داشتن یه طراحی ساده اما خوش ساخت و خوش دست و استفاده از گواهی IP52 یه گوشی با کیفیت ساخت بالا در بین گوشی های اقتصادی به حساب میاد. صفحه نمایش با اندازه مناسب ۶.۵ اینچی و جزئیات و روشنایی مناسبی دارد و باتری با عملکرد بسیار خوبی که دارد میتواند در استفاده معمولی رو به سبک حدود ۲ روز به شما شارژ بدهد و به عنوان یک گوشی برای استفاده عادی میتواند یک گزینه خوش دست و راحت باشد.

مرسی از اینکه تا انتها با بررسی این گوشی از برند موتورلا همراه مسترمگ بودید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *