بعد از انتشار Poco f3 که یکی از برترین گوشی های شیائومی بود انتظارات از این برند برای ساخت یکی گوشی قوی و منحصر به فرد بالا رفت تا بعد از گذشت چیزی در حدود یک سال تولید بعدی شیائومی یعنی موبایل Poco f4 وارد بازار شد. توی این مقاله قراره این میان رده شیائومی رو مورد بررسی قرار بدیم . موبایلی که در سال 2022 عرضه شد و ویژگی های خاص خودش رو داشت که به اونها میپردازیم.

بررسی مشخصات موبایل Poco f4:

صفحه نمایش : این گوشی به صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع E4 AMOLED مجهز شده ، این صفحه نمایش وضوح تصویر Full HD رو در اختیار کاربر قرار میده که برای یک گوشی میان رده کیفیت مناسبی هست.

دوربین : در قسمت پشتی این گوشی سه دوربین قرار گرفته . به ترتیب 64 مگاپیکسل که دوربین اصلی به حساب میاد . بعد از اون دوربین 8  مگاپیکسلی اولتراواید هست که  برای عکسبرداری عریض مورد استفاده قرار میگیره و دوربین سوم که یک حسگر 2 مگاپیکسلی هست برای عمق به عکس های گرفته شده  . این گوشی همچنین یک دوربین سلفی در ساختار خودش داره که کیفیت اون 20 مگاپیکسل هست و  این میزان برای یک گوشی میان رده بسیار خوب هست .

پردازنده و سخت افزار : این گوشی با تراشه اسنپ دراگون 5G 870 وارد بازار شده . حافظه این گوشی 128 و 256 هست و قابل ارتقا هم نیست ، چون این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنه.  رم این گوشی هم 6 و 8 گیگابایت هست . موبایل Poco f4  همچنین قابلیت بهره وری از رم های LPDDR5  هم داره.

Poco f4

باتری : باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت هست که از نظر شارژدهی ، این میزان قابل قبول هست . توی جعبه این گوشی هم یک آداپتور شارژر 67 واتی وجود داره که با سرعت خوبی قادر هست گوشی رو شارژ کنه.

این گوشی ویژگی های دیگه مثل استفاده از قابلیت NFC ،  اسپیکرهای استریو  و  IR Blaster رو هم دارا هست . در کنار این موارد برخورداری از حسگر اثر انگشت و داشتن گواهی IP53  از ویژگی های خاص موبایل Poco f4 به‌ حساب میاد.

طراحی موبایل Poco f4:

توی ادامه بررسی موبایل Poco f4 میرسیم به  بررسی طراحی اون .موبایل Poco f4 از طراحی معمولی Gorilla Glass توی ساختارش بهره برده . توی قسمت پشتی و دور و اطراف این گوشی، ساختار تماما پلاستیک هست . این گوشی با سه رنگ سبز ،  سفید و مشکی در بازار به فروش میرسه که رنگ سیز اون به شخصه برای من جذاب ترین هست.

توی قسمت پشتی این گوشی  یک برامدگی وجود داره که داخل اون سه تا لنز در یک قاب وجود دارن و این لنز ها داخل یک قسمت دایره شکل قرار گرفتن. یک بیرون زدگی دیگه هم زیر این قسمت قرار گرفته که اون قسمت ، محل قرار گیری فلش دوربین هست . زیر این فلش هم با اشاره به دوربین اصلی و کیفیت 64 مگاپیکسلی اون نوشته شده ” 64 MP OIS ” .

در قسمت جلویی گوشی ، پنل نمایشگر قرار گرفته که نمایشگر AMOLED 120 روی اون قرار داره . این صفحه نمایش چیزی در حدود 86.6 فضای جلویی گوشی رو در بر گرفته . باقی فضای جلوی این گوشی به حاشیه اون و دوربین سلفی اختصاص داده شده که اندازه کمی هم هست . توی قسمت بالایی اون علاوه بر دوربین سلفی که اشاره کردیم ، یک اسپیکر مکالمه خیلی ریز هم وجود داره .

بررسی موبایل Poco f4

سمت راست این گوشی همانند بسیار از گوشی های هوشمند دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور وجود دارن . همچنین حسگر اثر انگشت هم در این قسمت وجود داره.

در سمت بالای موبایل Poco f4 یک اسپیکر ، یک میکروفون و یک حسگر IR Blaster وجود داره . این حسگر IR BLaster در واقع نوعی فناوری هست که به ما این امکان رو میده تا دستورات خودمون رو توسط پرتور های مادون قرمز به دستگاه دیگه ای مثل تلویزیون ، کولر گازی و .. انتقال بدیم .

و در نهایت ، قسمت پایینی این گوشی درگاه Type-c وجود داره که مناسب اتصالات و همچنین شارژ گوشی هست . در کنار اون خشاب سیمکارت هم قرار داره که تنها دو سیمکارت رو پشتیبانی میکنه و همونطور که بالاتر هم اشاره کردیم این گوشی قابلیت استفاده از حافظه جانبی رو نداره در نتیجه این آیتم در خشاب سیمکارت وجود نداره.

رابط کاربری و نرم افزار :

این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 (با میزانی تغییر از طرف شرکت پوکو ) وارد بازار شد؛ اما به صورت کلی بخواهیم ارزابی صورت بدهیم این رابط کاربری تفاوتی با نسخه استاندارد MIUI نداره .

گوشی Poco f4

این گوشی از افکت مخصوص پشتیبانی میکنه . زمانی که اعلانی دریافت می کنید ، لبه های کناری گوشی هم روشن میشوند که در نوع خودش جذاب هست .

شما قادر هستید قفل گوشی رو با حسگر تشخیص اثر انگشت همانند آنر 9x و galaxy a11 باز کنید. البته این گوشی از حسگر دو بعدی برای تشخیص صورت استفاده میکنه که این حسگر دارای خطا هست ؛ به شما توصیه میکنیم از حسگر اثر انگشت استفاده کنید که ایمن تر هست .

این رابط کاربری ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش رو داره . شما قادر هستید تنظیماتی رو شبیه به گوشی آیفون برای اعلان ها و کنترل سنتر مشاهده کنید. اگه سمت بالای صفحه نمایش رو به پایین ببرید به اعلان ها ی گوشی و اگه از سمت چپ این کار رو انجام بدید به کنترل سنتر گوشی میرید. این تنظیمات کاملا به سلیقه شخصی شما وابسته هست و میتونید بسته به علاقه خودتون اون رو فعال یا غیر فعال کنید.

صفحه نمایش گوشی Poco f4:

توی ادامه بررسی گوشی Poco f4 میپردازیم به بررسی صفحه نمایش این گوشی. صفحه نمایش این گوشی در اندازه 6.67 اینچی E4 AMOLED هست . وضوح تصویر این صفحه نمایش Full HD (1080 در 2400 پیکسل ) و این صفحه نمایش از استاندارد دالبی ویژن و HDR+ 10  بهره برده  این دو ویژگی باعث شده نا این صفحه نمایش برای تماشای ویدئو های دالبی ویژن با وضوح 1080 عالی باشه و تجربه خوبی رو برای مخاطب به ارمغان بیاره . صفحه نمایش این گوشی با یک لایه محافظ Gorilla Glass هم محافظت میشه.

گوشی های شیائومی poco

صفحه نمایش این گوشی از حاشیه کمتری بهره برده و 86.6 درصد از فضای صفحه اون به پخش تصاویر و فیلم ها اختصاص داده شده . در کنار این مورد شما قادر هستید با روشنایی در حدود 1300 نیت ، تصاویر رو با کیفیت خوب حتی زیر نور خورشید هم ببینید .و این نقطه قوت بخصوصی برای این گوشی به حساب میاد.

اسپیکر Poco f4:

یکی دیگه از نقاط قوت گوشی Poco f4 ، بدون شک اسپیکر اون هست . گوشی Poco f4 از بلندگو های استریو بهره برده . همونطور که در ساختار گوشی هم اشاره کردیم یکی از بلندگو ها در بالا  و دیگری در پایین اون قرار دارن . در مقایسه قدرت دو اسپیکر به این نتیجه میتوان رسید که اسپیکر بالایی نسبت به اسپیکر پایینی ضعیف تر هست ، اما با این وجود باز هم اسپیکر قوی به حساب میاد و صدا رو با جزئیات و  کیفیت خوبی منتشر میکنه.

پردازنده :

تو ادامه بررسی موبایل Poco f4 رسیدیم به بررسی پردازنده اون .  این گوشی با تراشه اسنپ دراگون 5G 870 وارد بازار شد که جز سریع ترین پردازنده ها بود و با افزایش سرعت به 3.2 گیگاهرتز درصد رضایت بالایی رو از طرف مخاطب ها به دنبال داشت .

این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای تشکیل شده  که به ترتیب : 1 هسته 3.2 گیگاهرتز Kyro 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585  بهره برده . پردازنده گرافیکی اون یعنی Adreno 650  جز پردازنده های نسبتا قوی هست و میتونه تجربه گوشی‌ های پرچم‌ دار رو به شما منتقل کنه.

Poco f4

جمع‌بندی

تو این مقاله به مضوعات مختلفی درباره موبایل Poco f4 اشاره کردیم . این محصول جز تولیدات خوب و با کیفیت شیائومی هست و میتونه در حد قابل قبولی نیاز های شما رو براورده کنه . چه توی بحث صفحه نمایش ، چه دوربین و حتی باتری و شارژ ، موبایل Poco f4 جز موارد  با کیفیت بازار به حساب میاد.

تنها مشکلی که میشه درباره این گوشی بهش اشاره کرد قدرت پایین پردازنده اون برای بازی های گوشی هست و اگه به دنبال مدل گمینگ هستید پیشنهاد ما گوشی Poco f3 هست ولی در بقیه موارد همین گوشی ایده آل و مناسب شما هست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *