تو این مقاله قراره بررسی گوشی سامسونگ A14 رو واستون انجام بدیم و ویژگی هاش رو تجزیه تحلیل کنیم. این گوشی یکی از گوشی های نسبتا ارزان بازار با ویژگی های خاص خودش هست که با گذشت چند ماه از ورود اون به بازار فروش خوبی داشته. این گوشی نسبت به مدل قبلی خودش یعنی A13 پیشرفت ها و پسرفت هایی داشته اما همچنان جز گوشی های پر طرفدار بازار هست. با ما همراه باشید در ادامه بیشتر و کامل تر این گوشی رو مورد بررسی قرار بدیم .

مشخصات سامسونگ گلکسی A1

این گوشی با قیمت حدود 130 دلار در بازار موجود هست حال با بررسی مشخصات و اظلاعات این گوشی به این سوال جواب خواهیم داد که آیا این گوشی ارزش این رقم رو داره یا نه ابتدا نگاه کلی خواهیم داشت به مشخصات این گوشی.

ابعاد و اندازه گوشی :این گوشی تو ابعاد 167.7 در 78 میلی متری عرضه شده. ضخامت این گوشی هم 9.1  میلی متر هست . وزن اون هم 201 گرمه که با توجه به توضیع مناسب و خوب ورن این گوشی شما موقع استفاده از اون هرگز احساس فشار و سنگینی رو روی دستتون احساس نمیکنید .

صفحه نمایش و دوربین سامسونگ A14

صفحه نمایش: صفحه نمایش گوشی سامسونگ A14  با توجه به قیمتی که داره با کیفیت و راضی کننده هست و این مورد یکی از ویژگی‌ های خوب این گوشی قلمداد میشه. نمایشگر ۶.۶ اینچی FullHD. این نمایشگر از پنل PLS LCD توی ساختار خودش بهره برده که  این پنل کیفیت متوسطی رو داره . اما این گوشی توی این مورد هم نقطه ضعفی داره اونم  اینکه شما برای استفاده و تماشای صفحه نمایش این گوشی توی نور زیاد برای تشخیص رنگ ها به مشکل خواهید خورد و برای دیدن بهتر صفحه نمایش نیاز به قرار گیری تو موقعیت سایه دارید. اما در کل کیفیت صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با مدل A13 پیشرفت خوبی داشته.

معماری و سخت افزار : این گوشی با رم  4 و یا 6 گیگابایت عرضه شده که از این نظر نمره قبولی رو میگیره همچنین حافظه اصلی و فضای ذخیره این گوشی هم 64 و  128 گیگابایت هست.تو ادامه مقاله بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت.

دوربین : گوشی سامسونگ A14 مجهز به چهار دوربین هست . این دوربین ها دوربین اصلی ، دوربین سلفی ، ماکرو و اولتراواید هستن . دوربین اصلی اون 50 مگاپیکسله که برای یک گوشی با چنین قیمتی از نظر کیفی سطح مطلوبی رو دارا هست. دوربین سلفی اون 13 مگاپیکسل هست که کیفیت نسبتا خوبی رو در مقایسه با سری  A13 که با 8 مگاپیکسلی عرضه شده بود داره.

جدای از این مورد این گوشی تو بحث نمایش رنگ ها و وضوح تصویر هم قدرتمند تر هست خصوصا تو زمانی که شما در مکان با میزان نور زیاد هستید این تفاوت بیشتر نمایان میشه. دو دوربین اولتراواید و ماکرو هم به ترتیب 5 و 2 مگاپیکسل هستن که کیفیت راضی کننده ای ندارند.

دوربین فیلم برداری آن هم توانایی ضبط فیلم با کیفیت 1080p رو دارا هست که سرعتی معادل 30 فریم بر ثانیه داره که کفیت متوسطی به حساب میاد و آنچنان تغریفی نداره.

بدنه پشتی

از دیگر مشخصات این گوشی میشه به وجود حسگر اثر انگشت فیزیکی ،وجود USB تایپ سی 2.0 ، اسپیکر مونو با صدای بلند و وضوح متوسط ، بلوتوث ورژن 5.1 و همچنین قابلیت NFC  اشاره کرد.

رابط کاربری و نرم افزار گوشی سامسونگ A14:

تو بخش بعدی مقاله بررسی گوشی سامسونگ A14 میپردازیم به رابط کاربری این محصول . این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری  One UI 5.1 Core  عرضه شده . این رابط کاربری و کلا نسخه های Core برای گوشی های متوسط و  اقتصادی این چنینی مناسب هست سیستم عامل و رابط کاربری هنگام کار بدون مشکل برنامه های گوشی شما رو اجرا میکنند و توی این مورد این گوشی در حد متوسط هست و تعریفی نداره .

البته این رابط کاربری و سیستم عامل اندروید تا دو سال بعد از انتشار مرتبا بروزرسانی میشن و کاربرا میتونن از اون استفاده کنن. لازم به ذکره که در حال حاضر دارندگان این گوشی در برخی کشور های اروپایی نظیر آلمان انگلستان و جمهوری چک قادر هستن با بروزرسانی گوشی خودشون از نسخه اندروید 14 و رابط کاربری قدرتمند تره One UI 6 استفاده کنن. این آپدیت هم به زودی در اختیار کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت.

بررسی سامسونگ A14

همچنین ساختار منو و برنامه های اون هم برای دوستداران گوشی های سامسونگ کاملا آشنا هست و نکته خاصی که بشه اون رو مطرح کرد دربارش وجود نداره .

اما اگه بخوایم مهم ترین برتری این گوشی و سایر گوشی های اقتصادی میان رده سامسونگ رو در مقایسه با سایر گوشی ها بگیم میتونیم به پشتیبانی دراز مدت تو بحث نرم افزار اشاره کنیم.

سخت افزار گوشی:

تراشه ی بکار رفته تو این گوشی مدل Helio G80 هست که از تکنولوژی ساخت 12 نانومتری استفاده کرده .این تراشه توی اجرای برنامه ها و بازی ها با گرافیک معمولی مشکلی نداره فقط باید انتظار لگ و فریم پایین رو داشته باشید و اگه میخواید تجربه روون تری داشته باشید باید جزئیات گرافیکی رو کمی کاهش بدید. اما نکته مثبتی که درباره این تراشه هست اینه که شما زمان بازی خیل با بالارفتن دمای گوشی مواجه نمیشید اما اگر مدت زمان طولانی رو صرف این کار کنیم ممکنه با کم شدن قدرت این تراشه مواجه بشیم. گوشی سامسونگ A14 4G توی 2 دو نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 حافظه ذخیره سازی عرضه میشه. البته بابت فضای ذخیره سازی خیلی مشکلی نخواهید داشت و میتونید در آینده با استفاده از کارت حافظه جانبی(microSD) اون رو  افزایش بدید.

این نوع تراشه 8 هسته‌ ای از 2 کلاستر تشکیل شده ، که این کلاستر شامل 2 هسته‌ ی پرقدرت Cortex-A75 با فرکانس 0.2 گیگاهرتز و 6 هسته‌ ی کم‌ مصرف Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده میکنه.

یک نوع دیگه از پردازنده ها ، پردازنده‌ ی گرافیکی Mali-G52 MP2 هست این پردازنده با فرکانس 950 مگاهرتزی خودشون وظیفه‌ ی پردازش سه‌ بعدی و بافت‌ های گرافیکی رو به‌ عهده داره.

صفحه نمایش گوشی:

رنگبندی گوشی Galaxy A14

در ادامه  مقاله بررسی گوشی a14 سامسونگ،  می‌خواهیم شما رو با ظاهر این محصول آشنا کنیم.

سامسونگ واقعا سعی کرده این گوشی رو به صورتی طراحی کنه که بتونه نظر افرادی که قصد خرید گوشی پرچم‌دار یا میان‌رده رو ندارن جلب کنه. تو نگاه اول به ظاهر این گوشی ، موضوعی که خیلی سریع نظر شما را به سمت خودش جلب میکنه این هست که گوشی A14 نسبتا بزرگ به نظر میرسه. اما همونطور که بالاتر هم اشاره کردیم تقسیم خوب وزن این گوشی به شکل مناسب روی دست باعث میشه که شما این سنگینی رو احساس نکنید.

از نکات دیگه درباره این گوشی مسطح ساخته شدن اون هست به شکلی که برآمدگی وجود نداره و حتی در قسمت دوربین ها هم چنین چیزی رو مشاهده نخواهید کرد.

مورد بعدی که مشاهده میشه استفاده از فریم پلاستیکی تو این گوشی هست؛ اما این فریم کیفیت بالایی داره و باعث افزایش دوام گوشی شده.

روی لبه سمت چپ این گوشی هوشمند محل قرار گرفتن سیم‌ کارت و کارت حافظه هست. روی لبه پایین گوشی هم جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا، پورت USB-C، میکروفن و اسپیکر قابل مشاهده هست . روی لبه سمت راست هم دکمه‌ های تنظیم صدا و دکمه پاور رو مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده . روی لبه بالای گوشی هم  میکروفن ذوم گوشی رو مشاهده میکنید.

رنگبندی Galaxy A14
صرف انرژی و باتری گوشی سامسونگ A14:

باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی سامسونگ A14 انرژی کافی برای استفاده‌ی حدودا نیم روزه (بین 12 تا 13 ساعت) میتونه دستگاه شمارو سر پا و بدون نیاز به شارژ مجدد نگهداره .که این میزان بسته به فعالیت ما متفاوت خواهد بود این عدد برای پخش ویدیو نیز برابر با ۱۳ هست . برای اینکه لازم باشه این گوشی رو شارژ مجدد کنید لازم هست شارژر ۱۵ واتی خریداری کنید ؛ که البته این مقدار شارژر برای این گوشی مناسب نیست و متاسفانه باتوجه به حجم بالای باتری و پایین بودن سرعت شارژ بیش از 2 ساعت رو  برای شارژ مجدد باتری زمان احتیاج خواهید داشت.

جمع بندی

خب تو مقاله بررسی گوشی سامسونگ A14 موارد مهم رو درباره این گوشی بررسی کردیم .با توجه به مطالبی که گفتیم اگه بخوایم یک جمع بندی درباره این گوشی داشته یاشیم باید بگیم که یک گوشی معمولی هست که واسه استفاده های عادی و روزمره توصیه میشه . یه سری نقاط ضعف و قوت هم داره که به اونها اشاره کردیم .مثل دوربین پشت باکیفیت . وزن مناسب و خوش دست بودن، عمر باتری خوب و طراحی  زیبا .اما از نقاط ضعف این گوشی میشه به کیفیت پایین دوربین فیلم برداری ، دوربین های ماکرو و اولتراوایلد ضعیف ،پردازنده ضعیف برای بازی ها و فعالیت های سنگین و همچنین رابط کاربری ضعیف One UI 5 Core اشاره کرد، که البته اینها در مقایسه با گوشی های هم رده هست ولی در کل در مقایسه با قیمیتی که این گوشی داره (130 دلار فعلی) انتخاب خوبی هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *