سلام دوستان وقتتون بخیر امروز هم با بررسی یک بازی استراتژیک دیگر یعنی جنگ های صلیبی 3 خدمت شما هستیم. گیم ساخت شرکت Firefly یک جورایی شبیه به نسخه قبلی این بازی ولی با داستان سرایی متفاوت این نسخه از این گیم رو منتشر کرد.

با بررسی این گیم جالب همراه ما باشید.

معرفی

 تایم شب و روز در جنگ های صلیبی 3

جنگ های صلیبی  از چندین بخش تشکیل میشود  از جمله Campain و Skirmish که این دو مد به تنهایی، ساعات زیادی گیمر هارو را مشغول به خود می کرد. موفقیت این بازی، سازندگان را بر آن داشت که نسخه ی دیگری از این بازی بسازند. در سال 2005 نسخه ی دوم این گیم منتشر شد ولی به هیچ وجه در حد و اندازه های سری های قبلی این گیم نبود. چیز های جدیدی که سازنده ها به گیم اضافه کرده بودند برای گیمر های زیاد خوشایند نبود.  و موجب شد که اعتراض های زیادی به استودیوی سازنده بشود. از این ماجرا سال ها می گذرد ولی هنوز سازندگان بازی، یعنی اعضای Firefly به این انتقادات گیمر ها محلی ندادند و تغییری ایجاد نشد. 

زمانی که جنگ های صلیبی 3 معرفی شد.  همه خوشحال بودند و فکر می کردند که این سری می خواهد باز هم روزهای خوب و به یاد ماندنی سری اول را برایشان تکرار کنند. انتظارات از بازی به شدت بالا بود و همه منتظر بازگشت باشکوه این بازی بودن. ولی وقتی بازی عرضه شد، شوک بزرگی را به همه گیمر وارد کرد. گیم آنچنان ضعیف است که نمی توان آن را یک Stronghold نامید. داستان بازی ادامه ی نسخه ی اولیه بازی است. شما همچنان در نقش The Boy هستید. 10 سال از آخرین حمله ی دشمن اصلی شما یعنی Wolf گذشته و او در حالی که همه فکر می کنند مرده است، بازگشته و می خواهد انتقام شکست خود را از The Boy بگیرد. اما شما و همراهان خود باید جلوی او را بگیرید و از مردمتان در برابر او محافظت کنید.

Game mode

ساخت قلعه و انجام مراحل گیم

جنگ های صلیبی 3 همانند نسخه ی قبل دو نوع Campain  دارد. یکی مقابله با دشمن های دیگر و دیگری ساخت سرزمین خود، در قسمت مقابله با دشمن ها شما خط اصلی داستان را دنبال می کنید. بازی از آنجا شروع می شود که Wolf شبانه به قلعه شما حمله کرده است. و شما و همسرتان باید از قلعه فرار کنید.

تا اسیر یا کشته نشوید. سپس در مراحل بعدی مانند نسخه ی قبل به تجدید قدرت خود. پرداخته و به مقابله با .Wolf. می پردازید. داستان این بازی حتی جذابیت و کشش نسخه ی قبل را ندارد. در بخش کمپین ساخت سرزمین خود هم به دور از جنگ و خون ریزی، به سازمان دهی نیروها می پردازید و ماموریت های شما بیشتر جمع آوری غذا، مهمات و منابع هستند. پس از پایان این بخش ها دیگر بازی چیزی ندارد که به شما ارائه بدهد و یکی از بدترین شوک ها را به شما وارد می کند. در بازی بخش مبارزه آزاد یا Skirmish وجود ندارد. و به دلایل نامعلومی حذف شده است.  شدیدا به نشر بنده یک فشار سنگینی در این قسمت خوردم.

وضعیت گرافیکی

میتوان گفت این گیم گرافیک چشم گیر تری نصبت به سری های دیگر این گیم دارد

گرافیک جنگ های صلیبی 3 بسیار ضعیف هستش. و اصلا در حد و اندازه ی بازی های سال 2011 نیست. مدل ها .و کرکترهای استفاده شده.  در آن هم از سری بازی قبل کپی برداری شده. مدل انسان ها نیز بسیار بد و حرکت کردنشان مانند ربات است، انیمیشن ذراتی که پس از تخریب بناها به اطراف پرتاب می شوند بسیار ضعیف است. و باعث افت فریم شدیدی می گردد. تنها پیشرفتی که این بازی در زمینه گرافیک کرده، ورود سیستم شب و روز و بارش باران به بازی و تاثیر گذاشتن آن ها بر روند بازی است که انصافا خوب کار شده. صداگذاری و موسیقی هم فرق چندانی با نسخه ی قبلی نکرده و بجز چند آهنگ جدید که به اندازه انگشتان یک دست نیستند چیز زیادی به بازی اضافه نشده است.
در آخر می توان گفت که همه ی این اشکالات دست به دست هم دادند و یکی از بهترین بازی های رایانه ای تاریخ را به یاد ها سپردند و کاری کردند که فقط یک خاطره از اسم Stronghold باقی بماند. سازندگان با این کار، خود را در میان بازیبازها منفور و غیر قابل بخشش کردند و آبروی خود را از دست دادند. به امید روز بازگشت با شکوه Stronghold.

سیستم مورد نیاز

محافظت از قلعه

سیستم عامل: ویندوز های XP SP3 /Vista SP2 /7
پردازنده:۲.۲ گیگاهرتز اینتل پنتیوم ۴ / + AMD Athlon 64 3000
رم:۱ گیگا بایت برای XP و ۲ گیگا بایت برای Vista و ۷
گرافیک: ۱۲۸ مگابایت و از DirectX 9.0c پشتییانی کند(ATI Radeon X1000 / GeForce 6 serie)
حجم: ۲ گیگابایت بر روی هارد

مزایا و معایب گیم

مزایا

سیستم بارندگی و شب روز بازی

کمی تغییر کیفیت

معایب

تکراری بودن بیشتر گیم

نداشتن حالت Skirmish

گرافیک ضعیف

داستان ضعیف

جمع بندی

برای دوستانی که سری قبلی این بازی رو پلی دادند پیشنهاد نمیشه ولی اگر میخواهید داستان گیم رو ادامه دهید و پایان داستانی از این سری گیم استراتژیک رو ببینید این گیم پیشنهاد میشه و قدرت شب و روز و بارانی این بازی هم بنظرم یک تغییر بزرگ در این گیم بوده .

ممنون که تا اینجا با مجله خبری مستر مگ همراه بودید روز و روزگارتون بخیر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *