با بررسی گوشی سامسونگ a13 با ما همراه باشید. این گوشی یکی از تولیدات شرکت سامسونگ و از سری گوشی های گلکسی به شمار میره . گوشی نسبتا ارزان قیمت هست و به این واسطه هم با استقبال خوبی از سوی کاربرا مواجه شده. ما میخوایم این گوشی پرطرفدار رو بررسی و تحلیل کنیم با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ a13:

طبق روال سنتی مقاله هامون ابتدا میپردازیم به ارائه مشخصات کلی گوشی سامسونگ a13

صفحه نمایش:صفحه نمایش این گوشی در ابعاد 6.6 اینچی هست . از نوع LCD  که وضوح تصویر 1080 در 1920 رو برای مخاطب داره.

پردازنده: این گوشی از پردازنده 8 هسته ای Helio80 استفاده میکنه که یم پردازنده متوسط به شمار میره.

حافظه: حافظه داخلی این گوشی 64 گیگابایت هست و این مقدار قابل ارتقا نیست .

دوربین: دوربین با کیفیت نسبتا متوسط هست به طوری که دوربین جلو و اصلی این گوشی 50 مکاپیکسلی هستن . در کنار اون دورببین اولتراوایلد 5 مگاپیکسلی هست . دو دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و پرتره هم وجود دارن. در مجموع میتونیم بگیم  در مقایسه با سایر رقبا  کیفیت دوربین این گوشی در سطح معمولی هست.

 

بررسی گلکسی a13

سیستم عامل: سیستم عامل این گوشی اندروید 12 و  رابطه کاربری اون هم One UI 4.1 میباشد.

باتری:  این گوشی دارای باتری 5000 میلی‌ آمپری و شارژر پر سرعت 15 واتی هست.

بررسی صفحه نمایش گوشی a13:

در ادامه مقاله بررسی گوشی سامسونگ a13 میپردازیم به صفحه نمایش این گوشی.  این گوشی دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل هست که 400 پیکسل در اینچ رو به نمایش میزاره. پنل به کار برده شده تو این گوشی برای صفحه نمایش ، LCD هست.

این گوشی تو صفحه نمایش و مشخصات اون نقاط ضعف زیادی رو داره .

برای مثال قدرت تشخیص رنگ بسیار پایین هست . در کنار اون این گوشی برای کار های سخت افزاری و همچنین کار هایی که نیاز به روشنایی بالا گوشی هست گزینه مناسبی نیست . برای مثال نرخ نوسازی تو این گوشی 60 هرتز هست و به این معنی که فقط برای کار های معمولی گزینه مناسبیه .

با بررسی های صورت گرفته تو این قسمت میشه به خوبی فهمید که این گوشی صفحه نمایش معمولی داره و خیلی نمیشه برای کار های سنگین روی اون حساب باز کرد.

بررسی سامسونگ a13

طراحی و ساخت گوشی:

تو قسمت بعدی میپردازیم به طراحی این گوشی و متریال به کار گرفته شده تو ساخت این گوشی.

این گوشی اقتصادی و ارزون قیمت از بدنه تمام پلاستیکی تو ساختار خودش داره . یان گوشی تو چهار رنگ سفید آبی آسمانی و گلبهی وارد بازار شده . ابعاد این گوشی  8.8 در 76.4 در 156.1 میلی متر هست در کنار اون حاشیه نمایشگر  6.6 اینچی گوشی  هست و خود صفحه نمایش هم که از جنس Gloria Glass5 هست.

اما قسمت پایینی گوشی که یک درگاه مخصوص شارژ USB 2.0 تایپ C هست و در کنار این درگاه جک 3.5  میلی متری، هدفون و اسپیکر مکالمه وجود داره.

در کنار این موارد اگه بخوایم یه مقایسه کلی با سری قبلی این گوشی یعنی A12 داشته باشیم این گوشی شباهت زیادی تو ظاهر خودش به سایر محصولات گلکسی داره ولی این قضیه رو توی مدل قبلی کمتر  شاهد بودیم ،خصوصا تو بحث طراحی و شکل و شمایل دوربین ها این گوشی تفاوت خاصی با سایر سری گوشی های سامسونگ داشت. میشه گفت طراحی a13 بازگشتی بود به سری های قبلی گلکسی و ساختار اونها که در نوع خودش قابل توجه هست.

مصرف انرژی سامسونگ a13:

حالا توضیحات بیشتر درباره مصرف باتری و انرژی در این گوشی .

تو قسمت بعدی مپیردازیم به باتری این گوشی . Galaxy a13 به باتری 500 میل آمپر بر ساعتی مجهز شده که مصرف باتری زیادی نداره البته این مصرف کم باتری رو میدیون تراشه Helio G80 هست .

بررسی سامسونگ a13

همراه این گوشی یک شارژر 15 وات هست که بر اساس تست ها و بررسی های صورت گرفته تو مدت زمان خوبی میتونه شارژر کنه و “حدود” یک درصد در هر دقیقه رو میتونه برای شما داشته باشه که عدد عدد خوبی هست. یعنی شما با صرف زمان حدود 2 ساعت میتونید گوشیتون رو به شارژ 100 درصد برسونید و ازش استفاده کنید.

شاید از نظر شما این زمان ، زمان زیادی به نظر بیاد ولی خب قیمت و شرایط این گوشی طوری هست که فقط این تکنولوژی میتونه جوابگوی اون باشه.

رابط کاربری:

موردی که شاید کمتر به اون اشاره بشه رابط کاربری گوشی ها هست .ما توی این مقاله سعی میکنیم تا جایی که بشه اون رو برای شما بررسی و تجزیه تحلیل کنیم.

همونطور که اشاره کردیم این گوشی از اندروید 12 و رابط کاربری  One UI 4.1 Core بهره برذه . این رابط کاربری در مقایسه با رابط کاربری One UI 4.1  ویژگی های متفاوتی داره. مثلا شما تو رابط کاربری UI 4.1 Core از اپ هایی مثل Easy Mode خبری نیست ! اما در کنار اون این گوشی از Knox به عنوان یک سیستم ایمنی استفاده میکنه که شما میتونید با اون داده های گوشی خودتون رو به کل مناسب و با امنیت بالا تفکیک کنید .

همنچنین شما توی این گوشی قابلیت استراک گذاری و اتصال تلفن همراه خودتون به تلویزیون رو ندارید چرا که اپ Smart View هم در این گوشی وجود نداره در کنار Edge Panle ، Music Share و .. که همه اینها همونطور که گفتیم جز نقاط ضعف این رابط کاربری هستن.

Galaxy 13 رنگ بندی های مختلف

تو ادامه بررسی این گوشی درباره قسمت نرم‌افزاری آن هم باید به این موضوع اشاره کنیم که روش‌ های مختلفی برای هدایت گوشی در اختیار شما هست مثلا میتونید از ژست های حرکتی گوناگونی استفاده کنید و تغییراتی رو روی گوشیتون اعمال کنید.

در رابط کاربری One UI 4.1 Core شما ویژگی های شخصی سازی متنوعی رو در اختیار دارید.برای مثال  می‌ تونید از والپیپرهای مختلفی استفاده کنید و حتی می‌ تونید از سرویس‌ هایی مثل Dynamic Lock Screen استفاده کنید تا هر چند وقت یکبار تغییراتی روی تصویر نمایش ببینید و اون رو به صورت خودکار تعویض خواهد کرد.

در رابط کاربری گوشی A13 به ویژگی Dark Mode هم دسترسی دارید و می‌ تونید اون رو فعال یا غیر فعال کنید.(توضیحات بیشتر درباره Dark Mode)

گوشی A13 از نظر رابط کاربری و ویژگی‌های که در اختیار کاربران قرار میده، عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی داره ولی همونطور که اشاره کردیم تعداد زیادی از برنامه های مهم رو در اختیار نداره که البته بازم میشه به صورت جداگانه اون رو نصب کرد ازشون استفاده کرد ولی خب جز برنامه های پیش فرض و از قبل نصب شده نیستن مثل Smart view.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *