با سلام به مجله خبری مسترمگ خوش آمدید. در این مقاله به بررسی آیفون ۱۳ خواهیم پرداخت.

آیفون ۱۳ بهبود ها و ارتقاهای بسیاری را نسبت به سری های پیشین داشته است . اما بیشتر به کسانی پیشنهاد میشود که ار آیفون ۱۱ یا مدل های قدیمی تر استفاده میکنند.

آیفون ۱۱ ,آیفون ۱۲ , آیفون XR  که پرچمداران اقتصادی اپل محسوب میشوند و با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه شدند همچنان محبوب ترین گوشی های این شرکت بوده اند و هستند.

سال های گذشته آیفون۱۲ با تفاوت بسیار اندک و ناچیز خود با آیفون۱۲ پرو و قیمتی بسیار معقول و اقتصادی حتی در بازار نابسامان ایران نیز جزو بهترین و پرچمداران پرفروش آیفون بود.

مهمترین و کلیدی ترین تغییرات آیفون۱۳ در مقایسه با نسل گذشته خود را میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش و بزرگتر شدن حسگر دوربین اصلی و افزایش شارژدهی و سریع تر شدن پردازنده اختصاص داد.

بررسی آیفون ۱۳

طراحی و کیفیت ساخت آیفون۱۳

به احتمال بسیار بالایی یکی از فاکتور های تغیرات در آیفون های جدید که به آن اهمیت داده نمیشود طراحی آنها میباشد. زیرا آیفون۱۳ از نظر ظاهری و طراحی تغیرابا هیچ تفاوتی با آيفون۱۲ ندارد. بریدگی نمایشگر با حدود ۲۰ درصد عرض کمتر و یا چینش ضربدری دوربین های پشتی و البته رنگ بندی های جدید تنها و مهمترین تغیرات آیفون۱۳ در مقایسه با نسل های قبلی خود هستند.

البته نمیتوان گفت که از این طراحی و سبک طراحی ناراحت شده ایم زیرا در نسل قبلی آيفون ۱۲ با طراحی تخت و مدرنی که داشت باعث شد بسیاری از کاربران را هیجان زده و خوشحال کند و اکنون با طراحی به همان سبک تغیرات زیادی در آیفون ۱۳ مشاهده نمیشود.

آیفون۱۳ و آیفون۱۳ مینی با ابعاد ۶/۱ و ۵/۴ اینچ بسیار راحت در دست کاربر میشنید و بسیار خوش دست هستند به گونه ای که حتی در گوشی بزرگتر نیز میتوان به راحتی و با کمترین مشکلی تک دست کار کرد. این دو دستگاه با وزن های ۱۷۴ و ۱۴۱ گرمیشان سنگین تر از گذشته شده اند ولی باعث خستگی در دست نمیشوند.

طراحی فرم آلومینیومی و پنل پشتی آیفون که از جنس شیشه است حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل میکند برخلاف آیفون۱۳ پرو که فریم دستگاه مات و پنل پشتی آن براق است بدنه براقی که در آیفون۱۳ تبعیه شده  است بسار راحت تمامی چربی های  اطراف را به خود جذب میکند و به راحتی کثیف میشود.که باعث میشود کاربر همیشه دستمال های مخصپصی را برای تمیز نگه داشتن آن به  دنبال خود داشته باشد.

بهترین و به صرفه ترین رنگ هایی که میتوان آیفون۱۳ را در آن سفارش داد رنگ های آبی و کرم و قرمز و صورتی و سرمه ایی تیره میباشند .

آیفون۱۳ مانند نسل های قبلی خود از کیفیت ساخت بسار بالایی بهره میبرد. زیرا که کلیه قطعات به خوبی بر روی هم اسمبل و متصل شده اند و به گونه ایست که به سختی میتوان متوجه شکاف بین فریم و پوشش نمایشگر شد.

بررسی آیفون ۱۳

بررسی اسپیکر و صفحه نمایش آیفون۱۳

صفحه نمایش آیفون۱۳ و آیفون۱۳ مینی مانند نسل گذشته به ترتیب ۶/۱ و ۵/۴ اینچی میباشند.

آیفون۱۳ مثل نسل قبلی خود از نمایشگرهای OLED  با نام تجاری Super Retina XDR  بهره میبرند که این نمایشگرها با وضوح ۲۵۳۲در۱۱۷۰  و ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به ترتیب تراکم پیکسلیه ۴۶۰و۴۷۶ پیکسل در اینچ به بازار اراعه میشوند که دارای شفافیت و وضوح بسیار بالایی هستند.

براساس آزمایشاتی که انجام شده صفحه نمایش آيفون۱۳ هنگام پخش محتوای SDR بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد روشن تر از نسل قبلی خود یعنی آیفون۱۲ میشود که این موضوع را در استفاده عادی نیز میتوان فهمید و متوجه آن شد.

بررسی آیفون ۱۳

بررسی نرم افزارهای آیفون۱۳

آیفون۱۳ به صورت کارخانه ایی و پیشفرز با IOS 15  به فروش میرسد. که البته نسخه جدید سیستم عامل گوشی های آیفون فرق چندادن قابل توجی با نسل قبلی خود ندارد. اما دارای چندین ویژگی جدید و جذاب میباشد مصلا قابلیت Live Text که برای استخراج متن ها از تصاویر استفاده میشود یکی از این قابلیت ها میباشد.بررسی آیفون ۱۳

بررسی دوربین آیفون۱۳

اما یکی از مهم ترین و جذاب ترنی بخص های آیفون قدرت عکس برداری و کیفیت دوربین آن می باشد. دوربین آیفون۱۳ دستخوش تغیراتی شده است که در نسل قبلی وجود نداشتند.

آیفون۱۳ مانند نسل قبلی خود از ترکیب ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت خود که لنز های واید و اولتراواید استفاده میکند. البته حسگر دوربین اصلی در این نسل از ابعاد بزرگتری بهره میبرد. تغییری که تنها در دفترچه راهنمای این گوشی آمده و عکاسی در تاریکی را برای کاربران آيفون۱۳ ارتقا داده است.

بررسی آیفون ۱۳

جع بندی نهایی بررسی آیفون۱۳

همانطور که گفته شد آیفون۱۳ چنان تغیری نسبت به نسل های قبلی خود نداشته است و کاربران آیفون۱۲ برتری زیادی را در رابطه با آیفون۱۳ حس نمیکنند.در کل آيفون۱۳ سریعتر و خوش دست تر از نسل های قبلی خود بوده و در کل انتخابی مناسب برای خرید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *