گاهی موارد پیش اومده که قابلیت ریپلای تو برنامه اینستاگرام دایرکت به صورت پیش فرض فعال نیست . برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام اندروید لازمه واسه این کار تغییراتی رو توی گوشی اعمال کنید. تو این مقاله قصد داریم شما رو تو این امر یاری کنیم و راهکار هایی رو برای حل این مشکل پیش روی شما بزاریم.

چرا برای برخی گوشی های اندروید ریپلای اینستاگرام به صورت پیش فرض فعال نیست؟

بعد از ساخته شدن این اپپلیکیشن برای گوشی های هوشمند . حدود دو سال طول کشید تا قابلیت ارسال پیام در دایرکت برای مخاطبان فعال بشه. اما بعضی از کاربرا نتونستن این قابلیت رو برای گوشی خودشون فعال کنن و به مشکل برخوردن.

دلیل اصلی و شایع ترین مورد اون موقعیت مکانی یا همون لوکیشنی هست که ما در اون حضور داریم. این مشکل بیشتر تو اروپا و ژاپن بوده و جدیدا هم برای برخی کاربران ایرانی پیش اومده . دلیل اون هم غیر فعال بودن قابلیت مسنجر توی آپدیت های جدید برای این برنامه هست که باعث شده کاربرانی که از این آی پی ها قصد حضور تو اینتساگرام رو دارن از قابلیت دایرکت بهره مند نشن.

بروز نبودن برنامه هم یکی دیگه از دلایل غیر فعال بودن این قابلیت هست . شما میتونید از گوگل پلی یا اپ استور نسخه های جدید این برنامه رو دانلود کنید تا بتونید از دایرکت اینتساگرام هم استفاده کنید.

فعال کردن ریپلای اینستاگرام

دلیل دیگه اون هم میتونه فعال نبودن بعضی از قابلیت ها از سمت سرور باشه . این اتفاق ممکنه برای برخی از کاربرایی که از نسخه های جدید این برنامه استفاده میکنن هم پیش بیاد و  کسایی که از نسخه های قدیمی تر استفاده میکنن زودتر از اونها به دایرکت مسنجر دسترسی داشته باشن.

دلیل بعدی هم که به اون میپردازیم ممکنه بروز باگ توی نرم افزار باشه. یعنی تا زمانی که شما اون مشکل رو گزارش نکنید، این مشکل از سوی اینستاگرام حل نشه و همچنان باقی بمونه.

این چهار موردی که به اونا اشاره کردیم به نوعی شایع ترین دلایل فعال نشدن ریپلای دایرکت اینستاگرام هستن . تو قسمت بعدی میخوایم راهکار های حل این مشکل رو به شما بگیم تا بتونید از این قابلیت استفاده کنید.

راهکار هایی جهت فعال کردن ریپلای اینتساگرام اندروید :

تو قسمت اول دلایل فعال نشدن رو گفتیم، حالا میپردازیم به چند تا از مهم ترین راهکار ها واسه برطرف کردن این مشکل و برگردوندن تنظیمات این برنامه به حالت عادی و روال سابق.

فعال کردن ریپلای اینستاگرام

راهکار اول

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام رو باز کنید و وارد اکانتتون بشید.
  2. بالای صفحه نمایش گوشی و برنامه سه خط رو میبیند. روی اون کلیک کنید تا پنجره جدید برای شما باز بشه.
  3. چند گزینه پیش روی شماست . گزینه report a problem رو انتخاب کنید .
  4. بعد از اون یک قسمت برای شما باز میشه که توی اون باید مشکل خودتون رو به زبان انگلیسی (ترجیحا) بنویسید تا پشتیبانی این نرم افزار اون رو بررسی و حل کنن. شما میتونید متن زیر رو برای مثال توی اون قسمت بنویسید .”.Hello Unfortunately , I can not reply to Harrow’s message directly . Thank you for checking and solving the problem .”

این راهکار یکی از راهکار های معمول واسه حل مشکل عدم وجود بخش دایرکت توی  اینستاگرام شماست

راهکار دوم

برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام اندروید راهکار دومی هم وجود داره که تو این قسمت به اون میپردازیم. اما لازمه این کار بروزرسانی کردن اینستاگرام شما به آخرین نسخه هست.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام رو باز کنید و وارد اکانتتون بشید
  2.  بالای صفحه نمایش گوشی و برنامه سه خط رو میبیند. روی اون کلیک کنید تا پنجره جدید برای شما باز بشه.
  3. تو مرحله بعدی Setting رو لمس کرده و روی گزینه Update messaging ضربه بزنید.
  4. بعد از اون کادر به شما نمایش داده میشه و گزینه Update هست که اون رو باید بزنید تا این قابلیت برای شما فعال بشه.

راهکار سوم

حالا میرسیم به آخرین راهکار تو این مقاله . این راهکار برای کسایی که دو راهکار بالا رو امتحان کردن و به نتیجه ای نرسیدن جوابه و به نوعی میشه گفت آخرین راهکار برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام اندروید( خصوصا تو بخش دایرکت)در این مقاله هست. شما تو این روش باید اکانت اینستاگرام خودتون رو به اکانت فیس‌بوکی که در اختیار دارید متصل کنید. در این صورت می‌تونید از قابلیت ریپلای استفاده کنید.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام رو باز کنید و وارد اکانتتون بشید.
  2.  بالای صفحه نمایش گوشی و برنامه سه خط رو میبیند. روی اون کلیک کنید تا پنجره جدید برای شما باز بشه.
  3. سپس روی گزینه Account ضربه بزنید و بعد از اون گزینه Sharing to Other Apps رو انتخاب کنید.
  4. در این قسمت لازم هست گزینه فیس‌بوک رو انتخاب و به این ترتیب اینستاگرام رو به اکانت فیس‌بوک خود لاگین یا متصل کنید.

این نکته رو هم مدنظر داشته باشید که اکانت فیس بوک شما باید همون اکانتی باشه که با گوشی موبایل به اون وصل هستید و تو فضای مجازی هستید

فعال کردن ریپلای اینستاگرام

این روش سوم میتونه به شما اطمینان این رو بده که مشکل ریپلای شما حل شده و میتونید با دوستان خودتون در تعامل باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *