از نظر شما مهم ترین نکته در مورد یک بازسازی ( Remake ) موفق چیست؟ میتوان گفت که مهم ترین موردی که یک بازسازی باید از آن پیروی کند ، یک نماینده درست از بازی اصلی بودن است. یک ریمیک ، باید تمام نکات خوب بازی اصلی را با خود نگه داشته و نکات منفی را بهبود ببخشد. اما Resident Evil 3 Remake به شکلی کامل موفق به انجام این کار نمی شود. امروز با نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake با شما هستیم و میخواهیم تمام ایراداتی که باعث محبوبیت به نسبت کم این بازی شدند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی

شرکت Capcom با انتشار اولین Resident Evil ، توسط بازیکنان شناخته شد. این بازی با معرفی عناصر جدید و ژانری که در آن زمان کمتر شناخته شده بود (ترس و بقا) به عنوان یک اثر انقلابی ، پا به دنیای گیمینگ گذاشت. بعد از موفقیت این بازی ، ساخت نسخه های بعدی تقریبا حتمی بود و این اتفاق افتاد. با فاصله ی دوساله از نسخه ی نخستین ، Resident Evil 2 و بعد از آن ، Resident Evil 3 (که با کلیک روی آن ، میتوانید نقد و بررسی این بازی را در سایت مستر مگ مطالعه کنید) به دست هواداران این مجموعه رسیدند.

نسخه ی اوریجینال Resident Evil 3 را می توان به عنوان یکی از بهترین نسخه های این سری بازی در نظر گرفت. Resident Evil 3 Remake تصمیمی درست برای بازسازی یک اثر ماندگار است. بازی ای که اگر به درستی بازسازی می شد ، میتوانست یکی از بهترین ریمیک های تاریخ باشد! اما این فرصت توسط شرکت Capcom از دست می رود. اما چرا؟ چه دلیلی باعث این اتفاق می شود؟

بزرگ ترین ایراد این بازی را میتوان در بازسازی ناقص آن از بازی اصلی دید. در ادامه ی این مقاله بیشتر به نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake و مشکلات آن می پردازیم ، اما مانند همیشه ، قبل از این کار ، به معرفی سیستم مورد نیاز Resident Evil 3 Remake میرسیم. در این بخش ، به بررسی مشخصات حداقلی و پیشنهادی برای اجرای روان این بازی می پردازیم.

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

سیستم مورد نیاز Resident Evil 3 Remake

یکی از مواردی که در بازی های اخیر شرکت Capcom ، به خصوص سری Resident Evil به وضوح میتوان دید ، کیفیت بالای این بازی ها از نظر گرافیکی است. Resident Evil 3 Remake نیز در بخش گرافیک و زیبایی بصری ، واقعا موفق است. این بازی موفق می شودکه بخشی از مکان های نوستالژی بازی اوریجینال را دوباره زنده کند و هواداران را با دیدن آنها ، خوشحال کند.

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Resident Evil 3 Remake

  • سیستم عامل (OS): (Windows 10 (64-BIT
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5-4460 یا AMD FX-6300
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 960 یا AMD Radeon RX 460
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 45 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مستر مگ برای اجرای Resident Evil 3 Remake

  • سیستم عامل (OS): (Windows 10 (64-BIT
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-3770 یا AMD FX-9590
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 1060 یا AMD Radeon RX 480 with 3GB VRAM
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 45 GB

با داشتن مشخصات بهتر نسبت به موارد ذکر شده نیز ، می توانید تجربه ی بهتری داشته باشید و این بازی را روان تر اجرا کنید. در ادامه ی مطلب به نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake به شکلی کامل می پردازیم و نکات مثبت و منفی این بازی را بازگو می کنیم تا در نهایت به یک نتیجه ی عادلانه و درست برسیم.

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

Resident Evil 3 Remake چه چیزی را درست انجام می دهد؟

این بازی مطمئناً کوهی از ایراد نیست. موارد مثبت بسیاری در Resident Evil 3 Remake قابل مشاهده است. یکی از بزرگ ترین ها همین کیفیت بازی از لحاظ گرافیکی است. طراحی شخصیت ها و محیط بازی بسیار خوب است. حس شیوع یک بیماری خطرناک و نابودی شهر بعد از آن به خوبی به بازیکن بعد از قدم زدن در خیابان های شهر منتقل می شود و این یکی از مهم ترین نکات مثبت در مورد این بازی است. کاری که Capcom به طور معمول در انجام ان موفق بوده است.

یکی دیگر از مواردی که به خوبی در Resident Evil 3 Remake انجام شده است ، گیم پلی آن است. هسته ی اصلی گیم پلی بازی بسیار به Resident Evil 2 Remake نزدیک است. یعنی شما باید محیط بازی را برای پیدا کردن مهمات مختلف جستوجو کنید و با یاد گرفتن مسیرهای مختلف ، راه خود را پیدا کنید. بازی در ارائه ی پازل ها و معماهای مختلف به بازیکن شکست می خورد اما همین تعداد کم پازل ها در محیط ، همچنان لذت بخش هستند و بازیکن را به حل آنها تشویق می کنند.

همچنین یکی از بهترین لحظات بازی ، رو به رویی ابتدایی بازیکن با Nemesis است. البته که این شخصیت ، مانند خیلی های دیگر ، با نسخه ی اصلی خود در بازی اوریجینال بسیار فاصله دارد و Resident Evil 3 Remake نمی تواند او را به خوبی بازی اصلی به تصویر بکشد ، اما رویارویی نخستین با این کاراکتر ، پر از ترس و دلهره است و نشان می دهد که این هیولای شکست ناپذیر ، تا آخر بازی شما را رها نخواهد کرد!

Resident Evil 3 Remake چه چیزی را درست انجام نمی دهد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، مهم ترین نکته ای که یک بازسازی موفق باید از آن پیروی کند ، بهبود بازی اولیه در کنار نگه داشتن نکات مثبت آن است. چیزی که Resident Evil 3 Remake به شدت در انجام آن شکست می خورد. این بازی که از شما می خواهد هزینه ی یک بازی کامل را برای آن بپردازید ، به کوتاهی یک DLC معمولی است! Resident Evil 3 Remake در یک حرکت جالب ، بعد از اتمام ، زمانی که شما برای اتمام آن صرف کردید را به شما نشان می دهد ، و این عدد برای من روی 5 ساعت بود! مقداری که برای یک بازی 60 دلاری بسیار کم است!

همچنین این بازی از به تصویر کشیدن کامل Resident Evil 3 باز می ماند. بسیاری از بخش های به یاد ماندی آن بازی ، معماهای درگیر کننده و حتی داستان آن در این بازسازی وجود ندارند. مواردی که Resident Evil 3 را به یک بازی فوق العاده تبدیل کردند ، همان چیزهای هستند که در Resident Evil 3 Remake حضور ندارند. این مورد باعث می شود این بازی در بازسازی نسخه ی اصلی شکست بخورد و تبدیل به یک تصویر ناکامل از چیزی که بازی اوریجینال برای ارائه داشت ، بشود.

اگر شما جزو طرفداران پر و پاقرص این مجموعه باشید ، و یا جزو کسانی باشید که Resident Evil 3 را تجربه کرده اند و از آن لذت برده اند ، Resident Evil 3 Remake شما را راضی نخواهد کرد. درست است که این بازی لحظات خوب خود را هم به همراه دارد اما به دلیل این که کلمه ی Remake در نام آن قرار گرفته است ، پس یک وظیفه ی بزرگ در قبال بازی اصلی دارد. آن هم نماینده ی کامل آن بازی بودن است ، در کنار بهبود ایرادات آن. و این همان چیزی است که این بازی انجام نمی دهد.

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

نظر منتقدان در مورد Resident Evil 3 Remake چیست؟

میتوان گفت نظر منتقدان نیز به یک دیگر بسیار مشابه است. به گفته ی آن ها این بازی به نسبت Resident Evil 2 Remake یک سقوط می باشد ، و شرکت Capcom نتوانسته است که موفقیت و نکات مثبت آن بازی را به اینجا منتقل کند. Resident Evil 3 Remake در تمام مدتی که آن را تجربه می کنید این حس را به شما می دهد که این بازی چیزی کم دارد و آن احساس یک بازی کامل بودن را به شما نمی دهد.

همین مورد باعث شده است که Resident Evil 3 Remake از نگاه منتقدان ، نمره ی 79 از 100 را دریافت کند ، که نشان دهنده ی افت شدید این بازی نسبت به Resident Evil 2 Remake (که با کلیک روی آن ، میتوانید نقد و بررسی این بازی را در سایت مستر مگ مطالعه کنید) می باشد. تصمیم ناموفق و ناگهانی Capcom برای حذف بسیاری از محتوای بازی اصلی ، باعث شد که Resident Evil 3 Remake نتواند به یک اثر محبوب تبدیل شود.

همچنین از نظر کاربران ، این بازی نمره ی 6.7 از 10 را دریافت کرده است. عددی که این بازی را در کنار آثار ناموفق دیگری مانند Resident Evil 6 و Resident Evil Zero قرار می دهد. به گفته ی کاربران Resident Evil 3 Remake به شدت کوتاه است ، خسته کننده است و هرچیزی که بازی اصلی را تبدیل به یک اثر موفق می کند را در خود ندارد. نظراتی که متأسفانه تا حد زیادی درست هستند.

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

داستان Resident Evil 3 Remake و فروش آن

داستان بازی تقریبا مسیر مشابه به Resident Evil 3 (1999) را پیش می رود. اما حتی در بازسازی کامل داستان بازی هم موفق نیست! در این بازی شما در نقش Jill Valentine قرار می گیرید. او که یک مأمور رده بالای سابق است ، در داستان Resident Evil 3 Remake تلاش می کند که از نابودی شهر توسط زامبی ها جان سالم به در ببرد و همچنین به دنبال ساخت یک واکسن برای درمان آن است.

همچنین بازیکن در بخش های از داستان Resident Evil 3 Remake کنترل Carlos Oliveira را به دست می گیرد. Carlos یک سرباز است و به Jill در مأموریت او برای ساخت واکسن و فرار از شهر کمک می کند. این شخصیت با اینکه در بازی اصلی هم حضور داشت اما تمرکز زیادی روی او نبود ، اما در Resident Evil 3 Remake ، نقش پررنگ تری دارد و کاربر مدت بیشتری را صرف کنترل او می کند.

Resident Evil 3 Remake با وجود محبوبیت کم و نظرات منفی زیاد ، توانست فروش خوبی را تجربه کند. این بازی با فروش حدود 8.7 میلیون نسخه ، بالاتر از فروش نسخه اصلی Resident Evil 3 قرار گرفته است. البته این مورد که بازی های نه چندان خوب سری Resident Evil فروش خوبی را تجربه می کنند اتفاق کمیابی نیست! بازی های ناموفق دیگری مانند Resident Evil 6 نیز فروش خوبی را به همراه داشته اند.

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

بررسی نهایی Resident Evil 3 Remake

با بررسی تمام نکات مثبت و منفی بازی Resident Evil 3 Remake ، در نهایت ، در این بخش به یک نتیجه ی کلی خواهیم رسید. این بازی بعد از انتشار Resident Evil 2 Remake یک اثر مورد انتظار برای طرفداران این مجموعه بود. اما نتوانست به بهترین شکل ممکن ، نسخه ی اصلی را بازسازی کند و در ذهن هواداران این مجموعه ، همیشه به عنوان یک شکست به یاد خواهد آمد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

زیبایی بصری و گرافیک با کیفیتزمان بسیار کم بازی ، درخواست هزینه ی کامل!
گیم پلی با استفاده از عناصر ثابت در Resident Evil هاحذف بسیاری از مکان های خاطره انگیز بازی
برخورد اولیه با Nemesis ، به یادماندنیNemesis ، سایه ای از خود قبلی اش

———

خسته کننده شدن بازی به دلیل حذف بخش های لذت بخش!

———

ریمیکی که به هیچ شکل یک ریمیک نیست!

نمره ی بازی Resident Evil 3 Remake از نگاه محله ی خبری مستر مگ: 7.1 از 10

نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake

جمع بندی

اگر می خواهید یک Resident Evil کامل ، پر از معماهای لذت بخش ، با داستانی جذاب و دشمنانی استرس آور را تجربه کنید ، بهترین گزینه Resident Evil 3 اصلی است! Resident Evil 3 Remake از هر نظر در بازسازی این بازی ناموفق است. این بازی به عنوان یک تجربه ی کوتاه و کمی لذت بخش بازی بدی نیست ، اما مطمئناً گزینه های بهتری نسبت به آن برای بازی کردن موجود است.

شکست Resident Evil 3 Remake مانند همیشه یک زنگ خطر خوب برای Capcom بود. موردی که باعث شد این شرکت برای ساخت Resident Evil 4 Remake ، وسواس بیشتری خرج کند و باعث شد که آن بازی ، یک اثر موفق باشد. پس شاید Resident Evil 3 Remake در کنار بد بودن ، این چنین خوبی هایی هم داشته است! اما در آخر ، همه چیز به نظر شما بازمیگردد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *