سلام به شما دوستان و همراهان عزیز مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake و همچنین معرفی سیستم مورد نیاز این بازی تحسین شده با شما هستیم. پس حتما تا آخر این مطلب جذاب ، با ما همراه باشید.

معرفی

بعد از انتشار بازی Resident Evil 7 به شکلی موفق و انتقادات مثبت ، انتظار می رفت که شرکت Capcom راه جدیدی را برای بازی های مجموعه ی Resident Evil انتخاب کند. مسیری که با برگشتن به اصول اولیه یک بازی Resident Evil همراه بود. و همین اتفاق نیز افتاد. حتی به شکلی غیر منتظره تر ، Capcom به جای ساخت یک بازی جدید با استفاده از عناصر کلیدی بازی های Resident Evil ، یکی از بهترین نسخه های این بازی ها را بازسازی ( Remake ) کرد.

بازی Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین Resident Evil های تاریخ به شمار می رود. بازی ای که در صدر پر فروش ترین Resident Evil تاریخ قرار دارد و در سال انتشار خود ( 2019 ) ، نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال نیز شد و این عنوان را به بازی تحسین شده ی Sekiro واگذار کرد. این بازی با زنده کردن خاطرات یک بازی کلاسیک دیگر ، هواداران قدیمی این مجموعه را شدیداً خوشحال کرد.

امروز با نقد و بررسی بازی Resident Evil 2 Remake ، به بررسی دلایلی که این بازی را یک بازسازی موفق از نسخه ی اوریجینال تبدیل کرد و همچنینرایرادات وارد بر این بازی ، می پردازیم. اما قبل از اینکار ، مشخصات سیستم مورد نیاز Resident Evil 2 Remake را معرفی خواهیم کرد. بازی ای که از لحاظ زیبایی بصری نیز ، کاملاً موفق بوده است.

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

سیستم مورد نیاز Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake ، یک سفر نوستالژیک به نسخه ی اصلی است. فضاهای این بازی ، همگی یک برداشت کامل از موارد استفاده شده در نسخه ی سال 1998 هستند و به بهترین شکل طراحی شده اند. در این بازی می توانید با یک زاویه دوربین جدید ، به گشت و گذار در محیط های این بازی که از لحاظ گرافیکی نیز چشم نواز هستند ، بپردازید.

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Resident Evil 2 Remake

  • سیستم عامل (OS): (Windows 10 (64-BIT
  • پردازنده (CPU):Intel Core i5-4460 یا AMD FX-6300
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 960 یا AMD Radeon RX 460
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 26 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مستر مگ برای اجرای Resident Evil 2 Remake

  • سیستم عامل (OS): (Windows 10 (64-BIT
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-3770 یا AMD FX-9590
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 1060 یا AMD Radeon RX 480
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 26 GB

البته به این موضوع توجه داشته باشید که با داشتن مشخصات بهتر نسبت به موارد گفته شده در بالا میتوانید Resident Evil 2 Remake را به شکلی بهینه تر اجرا کنید و تجربه ی بهتری از بازی کرده این اثر موفق داشته باشید. حال در ادامه ی این مطلب ، به نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake به صورت کامل می پردازیم.

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

گیم پلی ( Game Play ) بازی Resident Evil 2 Remake

یکی از مهم ترین دلایلی که بازی Resident Evil 2 Remake به این حجم زیاد از موفقیت دست پیدا کرد ، گیم پلی آن بود. این بازی گیم پلی خود را بر اساس چیزی ساخت که هواداران از آن لذت می بردند. عنصر ترسی که با تلاش برای بقا تلفیق شده ، این موارد نکاتی هستند که این بازی را برای هواداران ، بیش از پیش ، لذت بخش کرده اند. حسی که منحصر به یک بازی از مجموعه ی Resident Evil است و همان چیزی است که بازیکنان سالها بود که انتظار آن را می کشیدند.

Resident Evil 2 Remake از شما می خواهد که هوشیار باشید. مثل همیشه فضای ذخیره سازی ( Inventory ) شما محدود است. پس باید آن را به بهترین شکل مدیریت کنید. فضای هزارتو گونه ی بازی ، از شما می خواهد که در آن گشت و گذار کنید. پیچ و خم مسیر های مختلف را یاد بگیرید و اگر با مانعی رو به رو شدید که در حال حاضر نمیتوانید از آن عبور کنید ، جای آن را به خاطر بسپارید تا وقتی که راه حل آن را یافتید ، به آن برگردید. و همین مورد نیز ، با پاداش همراه است!

در این کشف های مختلف ، می توانید به اسلحه های جدید برسید. که میتوانند رو در رویی های شما با دشمنانتان را راحت تر کنند. اما در این میان ، باید حواستان به یک نفر باشد. بله ، همان Mr.X معروف! این شخصیت که از بازی اوریجینال به Resident Evil 2 Remake هم منتقل شده است ، مثل یک سایه شما را دنبال می کند و منتظر فرصت است تا با یک ضربه شما را بر روی زمین پرتاب کند. البته که هوش مصنوعی او با درها کمی مشکل دارد و نمیتواند به راحتی از آنها رد شود!

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

انتقادات

بازی Resident Evil 2 Remake از لحاظ نمره های دریافتی یکی از موفق ترین Resident Evil های تاریخ است. این بازی با نقدهای مثبت متعدد ، یاد و خاطره ی بازی Resident Evil 4 را برای هواداران این مجموعه زنده کرد. بازی ای که از لحاظ گیم پلی نیز ، به نسخه چهارم مجموعه نزدیک است. Resident Evil 2 Remake با کسب جوایز مختلف ، راه را برای دیگر بازی های مجموعه Resident Evil هموار کرد. و همین مورد باعث شد که ما شاهد بازسازی های بیشتری باشیم.

Resident Evil 2 Remake موفق شد که از سایت متاکریتیک نمره ی 91 از 100 را دریافت کند. عددی که نشان میدهد این بازی ، با یک اثر بی نقص بودن فاصله ی زیادی ندارد. منتقدان بر این باورند که اتمسفر این بازی در کنار گرافیک فوق العاده ، این فرصت را به Resident Evil 2 Remake داده است تا نسخه ی اصلی را دوباره زنده کند ، و حتی از آن بهتر باشد. همچنین آنها از مبارزات Resident Evil 2 Remake بسیار راضی بودند و آن را یکی از بهترین بخش های این بازی میدانند.

هواداران نیز با دادن نمره 8.9 از 10 به Resident Evil 2 Remake ، آن را یکی از بهترین Resident Evil های تاریخ می دانند. تجربه ای که بسیار به حس نوستالژی و کلاسیک نسخه ی اصلی نزدیک است. اما Resident Evil 2 Remake در تلاش برای استفاده از تمام پتانسیل نسخه ی اصلی موفق نیست. جایی که از نظر من ، یکی از مهم ترین مشکلات بازی اتفاق می افتد ، ارتباط بین دو شخصیت اصلی و قابل بازی آن است. موردی که در بخش داستان ، بیشتر به آن می پردازم.

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

داستان بازی

داستان بازی Resident Evil 2 Remake مشابه به نسخه ی اوریجینال می باشد. جایی که در سال 1998 یک ویروس خطرناک در شهر Raccoon City پخش شده است و در حال بیشتر شدن می باشد. ویروسی که مردم را تبدیل به زامبی هایی می کند که تمام فکرشان حمله به دیگران و تغذیه کردن از گوشت آنهاست. و در این وضعیت ، شخصیت های اصلی داستان ، با یکدیگر برخورد می کنند.

Leon Kennedy و Claire Redfield ، شخصیت های اصلی Resident Evil 2 Remake ، هر دو هدف های مخصوص به خودشان ، برای زنده ماندن در این شهر درحال ویرانی تلاش می کنند. Claire Redfield که به دنبال برادر خود ، یعنی همان Chris Redfield معروف می گردد و Leon Kennedy نیز یک افسر تازه کار است که به دنبال پیدا کردن دلیل تمام این اتفاقات است. در نهایت این دو شخصیت به ایستگاه اصلی پلیس شهر می رسند و اینجا مسیر این دو کاراکتر جدا می شود. داستانی که تا حدود زیادی مشابه به نسخه اصلی است.

اما جایی که از نظر من Resident Evil 2 Remake در بازسازی کامل نسخه ی 1998 شکست می خورد ، ارتباط میان دو کاراکتر اصلی است. در بازی نخست ، این دو کاراکتر حین پیش رفتن داستان بازی از طریق بی سیم با هم در ارتباط هستند ، و همچنین هر تغییری که توسط شما در سناریوی اول ایجاد می شد ، به سناریوی دوم منتقل می شد ، و همین موضوع باعث ایجاد حس ارتباط میان این دو شخصیت بود. حال در Resident Evil 2 Remake ، این موارد وجود ندارند و این دو سناریو ، به شکلی کاملاً جدا از هم به نظر می آیند. این موردی است که این بازسازی ، موفق به انجام آن نشده است.

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

فروش

همان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردم ، Resident Evil 2 Remake پرفروش ترین Resident Evil تاریخ است. این بازی موفق به فروش حدود 14 میلیون نسخه شده است. عددی که نشان می دهد هواداران برای این بازی بسیار مشتاق بوده اند و ساخت بازسازی و Remake از نسخه های کلاسیک این بازی ها ، یک حرکت سودآور می باشد.

به همین دلیل طی سالهای اخیر شاهد بازسازی های دیگری از بازی های کلاسیکی مانند Resident Evil 3 و Resident Evil 4 بوده ایم. مسیری که بعد از موفقیت زیاد ، حتی به راه خود را به دیگر کمپانی ها نیز باز کرده است و در این دوره ، بسیاری از بازی های قدیمی و پرطرفدار ، Remake های مخصوص به خودشان را دریافت کرده اند. البته نمیتوان گفت که همه ی آنها به خوبی این بازسازی بوده اند.

بررسی نهایی

حال در این بخش ، به بررسی کلی نکات گفته شده در نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake می پردازیم. بازی ای که از بسیاری از جهات ، بی نقص است. این مورد را میتوانید پس از تجربه ی بازی نیز متوجه شوید. Resident Evil 2 Remake با تفکر برگرداندن خاطرات شیرین نسخه ی اصلی ساخته شده و در انجام این امر ، کاملاً موفق بوده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

جلوه های بصری بی نظیرارتباط پایین دو سناریوی بازی بر خلاف نسخه ای اصلی
محیطی که گشت و گذار در خود را تشویق می کندهوش مصنوعی عجیب Mr.X ( در بعضی مواقع )
انتقال حس ترس و بقا توسط بازی به خوبی اتفاق می افتددرصد اتمام پایین دو سناریو توسط بازیکنان ، اشکال بنیادی
معماهای درگیر کننده و پازل های کلاسیک Resident Evil

———

دو سناریوی مختلف با کاراکترهای جدید

———

نمره ی بازی Resident Evil 2 Remake از نگاه مجله ی خبری مستر مگ: 8.9 از 10

نقد و بررسی Resident Evil 2 Remake

جمع بندی

Resident Evil 2 Remake در ژانر ترس و بقا ، یکی از بهترین آثاری است که می توانید تجربه کنید. این بازی تا مدت ها به یاد شما می ماند و با داشتن دو سناریوی مختلف ، شیرینی این تجربه را دو برابر می کند. Resident Evil 2 Remake دلیل محبوبیت و شهرت زیاد امروزه ی مجموعه ی Resident Evil است و بدون آن ، شاید هرگز شاهد بازسازی دیگر آثار این سری بازی نمی بودیم. تجربه ی Resident Evil 2 Remake ، به تمام طرفداران سبک ترس و بقا توصیه می شود.

همچنین اگر به خواندن در مورد دیگر بازی های مجموعه ی Resident Evil علاقه مند هستید ، میتوانید با کلیک روی اسامی این بازی ها ، نقد و بررسی مربوط به نسخه ی اوریجینال سال 1998 ، یعنی Resident Evil 2 و همچنین اثر تحسین شده ی Resident Evil 7 را در مجله ی خبری مستر مگ مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *