سلام به شما خوانندگان و دنبال کنندگان مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Resident Evil Village و همچنین معرفی سیستم مورد نیاز این بازی و مشخصات آن با شما هستیم. پس تا آخر این مطلب جذاب ، با ما همراه باشید.

معرفی

بازی Resident Evil 7 یک تغییر جدید در بازی های Resident Evil بود. زاویه دوربین جدید ، شخصیت های جدید و داستانی متفاوت نسبت به دیگر بازی ها نکاتی بود که در این بازی به هواداران معرفی شد. شرکت Capcom نیز ، بعد از دریافت واکنش مثبت نسبت به Resident Evil 7 و فروش به مراتب خوب این بازی ، به فکر ساخت بازی ای دیگر ، برای ادامه ی این داستان افتاد.

Resident Evil Village به عنوان ادامه دهنده ی Resident Evil 7 ساخته شد و داستان آن وقایع بعد از این بازی را روایت می کند. Resident Evil Village از نظر بعضی از بازیکنان ، در ادامه ی راه بازی قبلی ناموفق بود و نتوانست به شکلی که Resident Evil 7 ترس و اضطراب را به بازیکنان منتقل کرد ، این کار را انجام دهد. به همین دلیل بود که از Resident Evil Village ، به اندازه ی Resident Evil 7 استقبال نشد.

امروز با نقد و بررسی Resident Evil Village ، میخواهیم بررسی کنیم که چرا این بازی نتوانست از پتانسیل موجود استفاده کند و همان کاری که بازی قبلی به بهترین شکل انجام داد را ادامه دهد. آیا ایراد در گیم پلی Resident Evil Village نهفته است یا داستان آن؟ اما قبل از پرداختن به این موارد ، به معرفی سیستم مورد نیاز Resident Evil Village می پردازیم.

نقد و بررسی Resident Evil Village

سیستم مورد نیاز Resident Evil Village

یکی از مواردی که شرکت Capcom به طور معمول در طراحی یک فضای ترسناک و مرموز موفق بوده است. یکی از نکاتی که Resident Evil 7 آن را به کمال رساند نیز ، همین مورد است. در Resident Evil Village نیز ، در بعضی قسمت های بازی این خصوصیت دیده می شود. طراحی بازی از لحاظ گرافیکی بسیار خوب است ، اما در قسمت های مختلفی ( مانند روستای بازی یا کارخانه ی هایزنبرگ ) حس ترسی که انتقال آن به بازیکن هدف اصلی بازی است ، حس نمی شود.

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Resident Evil Village

  • سیستم عامل (OS): Windows 10 (64 bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5-7500 یا AMD Ryzen 3 1200
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): AMD Radeon RX 560 یا NVIDIA GeForce GTX 1050
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 50 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مستر مگ برای اجرای Resident Evil Village

  • سیستم عامل (OS): Windows 10 (64 bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-8700 یا AMD Ryzen 5 3600
  • حافظه رم (RAM): 16 GB
  • گرافیک (GPU): AMD Radeon RX 5700 یا NVIDIA GeForce GTX 1070
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 50 GB

با داشتن سیستمی مناسب یا سیستمی با مشخصات بهتر نسبت به موارد ذکر شده ، می توانید تجربه ی بهتری داشته باشید و Resident Evil Village را به شکلی روان تر اجرا کنید. حال در ادامه ی این مطلب ، به نقد و بررسی Resident Evil Village به شکلی کامل تر می پردازیم و به ایراداتی که باعث شد این بازی به اندازه ی Resident Evil 7 محبوب نباشد نگاهی می اندازیم.

نقد و بررسی Resident Evil Village

گیم پلی ( Game Play ) بازی Resident Evil Village

یکی از چیز هایی که از نظر من Resident Evil Village به درستی انجام نمی دهد ، گیم پلی آن است. بازی شروع خود را با اشاره ای به Resident Evil 4 انجام میدهد. به شکلی شاید تلاش به جلب توجه هواداران آن بازی با ایجاد شباهت میان این دو را دارد. اولین ساعات گیم پلی در یک روستا رقم میخورد که در آن انسان های زامبی شکلی به دنبال شما می آیند و تلاش به کشتن شما دارند ، و وقتی که همه چیز بر علیه شماست ، این موجودات متوقف می شوند ( مانند شروع Resident Evil 4 ) و شما پیش چهار شخصیت اصلی بازی می برند.

چیزی که این مورد را برای من منفی می کند ، تلاش بیش از حد Resident Evil Village برای نشان دادن این شباهت هاست. این اتفاق باعث تغییر مسیر بازی از ترس به شوتر اول شخص می شود. برای چند ساعت اول بازی ، من فقط دور روستا قدم می زدم و به هر چیزی که می دیدم شلیک میکردم. در چند قسمت بازی با Jump Scare های کوتاه تلاش به ترساندن بازیکن می کند ، اما به سختی میتوان گفت که در انجام آن موفق است.

هر یک از این چهار شخصیت اصلی ( سران روستا و کارکنان مادر میراندا ) بخشی از Resident Evil Village را به خود اختصاص می دهند. به شکلی که شما باید زمان خود را صرف گذشتن از موانع طرح شده توسط آنها کنید و در نهایت جلوی آنها را بگیرید. اما این فرآیند ، آنطور که به نظر می رسد پر از لحظات پر اضطراب و هیجان انگیز نیست. موردی که به آن در بخش انتقادات و داستان بازی ، بیشتر می پردازم.

نقد و بررسی Resident Evil Village

انتقادات

همانطور که گفتم ، Resident Evil Village به اندازه ی Resident Evil 7 مورد استقبال هواداران و منتقدان قرار نگرفت. این بازی به هیچ وجه بازی بدی نیست ، اما عنصری که آن را به یک بازی ترسناک تبدیل می کند را کم دارد. شما بیشتر وقت خود را به تیراندازی به موجوداتی که دنبال شما هستند می پردازید و بازی کمترین تلاش را برای ترساندن شما می کند. شاید بهترین قسمت بازی ، بخش اختصاص داده شده به یکی از سران روستاست که یک عروسک است. بازی در اینجا فقط میخواهد که شما اضطراب را تجربه کنید!

بازی در این بخش اسلحه های شما را می گیرد و شما باید اطراف یک خانه ی تاریک و مرموز راه بروید و یک ظرف حاوی بخشی از کودک خود را پیدا کنید! این قسمت ، نشان میدهد که سازندگان ، همچنان فرمول ساخت یک بازی ترساک اول شخص را بلد هستند ، اما از آن در Resident Evil Village به ندرت استفاده میکنند. به غیر از این شخصیت ، بقیه ی کاراکتر های منفی بازی روند کند و در بعضی موارد خسته کننده ای را دارند. و در بیشتر مواقع ، مشکلات شما با شلیک یک گلوله حل می شود.

Resident Evil Village از سایت متاکریتیک موفق به دریافت نمره ی 84 از 100 شده است و همچنین نمره ی کاربران به این بازی ، 7.9 از 10 بوده است. به گفته ی منتقدان Resident Evil Village از تمام عناصر معرفی شده در Resident Evil های قبلی استفاده می کند و آنها را به شکلی مناسب در گیم پلی خود به کار میبرد. به گفته ی کاربران نیز ، هر چند این بازی بی نقص نیست ، اما یک ادامه ی خوب برای Resident Evil 7 است.

نقد و بررسی Resident Evil Village

داستان بازی

Resident Evil Village شروع داستان خود را پس از اتمام بازی قبلی قرار می دهد. جایی که Ethan Winters و همسرش Mia حالا یک دختر نوزاد به نام Rose دارند و زندگی جدیدی را به دور از اتفاقات بازی قبلی شروع کرده اند. اما همه چیز به این شکل باقی نمی ماند زیرا ناگهان مأموران Chris Redfield به همراه خود او به خانه ی Ethan حمله می کنند و با تیراندازی ، همسر او را به قتل میرسانند ( یا حداقل اینطور به نظر می رسد! ) و فرزند او را به همراه خود Ethan با خود می برند.

در راه اما ناگهان ماشینی که حامل Ethan و خانواده ی او است واژگون می شود. در ادامه با به هوش آمدن Ethan ، او می بیند که همسر و دخترش در ماشین حضور ندارند ، پس در جنگل پیش می رود و به روستایی که داستان Resident Evil Village در آن اتفاق می افتد می رسد. و در ادامه ی داستان به دنبال دختر خود می گردد.

Resident Evil Village تلاش می کند با چند اتفاق غیرمنتظره ی داستانی ، بازیکن را متعجب کند و به ادامه ی آن امیدوار ، اما به غیر از لحظات کوتاهی از شوک ، این اتفاقات چیزی به همراه ندارند. مانند زنده بودن Mia و ربوده شدن او توسط Mother Miranda که دلیل حمله ی Chris Redfield و تیمش را توضیح می دهد. دلیل این حمله این است که شخصی که توسط مأموران به او تیراندازی می شود ، در اصل Mother Miranda بوده که خود را به شکل همسر Ethan در آورده است.

نقد و بررسی Resident Evil Village

فروش

Resident Evil Village مانند بازی قبلی این مجموعه ، یعنی همان Resident Evil 7 ، فروش خوبی را تجربه کرد. این بازی با فروش نزدیک به 10 میلیون نسخه ، به عنوان سومین Resident Evil پرفروش تاریخ به شمار می رود. این مورد بازی Resident Evil Village را بالاتر از بازی هایی مانند Resident Evil 4 و Resident Evil 5 قرار می دهد.

همچنین عرضه ی Resident Evil Village برای گوشی های آیفون و سیستم عامل IOS ، این عدد را بالاتر می برد. تمام این آمارها نشان می دهند که اگرچه این بازی کمی ناامید کننده ظاهر شده است ، اما همچنان طرفداران سری Resident Evil به تجربه ی آن علاقه مند بوده اند. بازی ای که در کنار تمام نواقصش ، همچنان یک Resident Evil است!

بررسی نهایی

حال در این بخش ، به نقد و بررسی Resident Evil Village به شکل نهایی می پردازیم. در اینجا با در کنار هم گذاشتن نکات مثبت و منفی این بازی ، به یک نتیجه گیری کلی در مورد Resident Evil Village می رسیم. البته که تمام این موارد ممکن است از دید شخص متفاوتی ، کاملاً فرق داشته باشند. در نهایت ، تمام این نکات ، به تجربه ی شخصی فرد برمی گردند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی گرافیکی چشم نوازکمبود عنصر ترس نسبت به بازی قبلی
پیچش های داستانی غیرمنتظرهباس فایت هایی با فرمول تکراری و خسته کننده
گیم پلی روان و خستگی ناپذیر ، اما بدون ترس!شخصیت های منفی ای که به یادماندنی نیستند
بخش مربوط به عروسک ، اوج حس ترس بازیResident Evil 4 به عنوان مرجع تقلید ، نه منبع الهام!

بازی از عناصر موجود در یک بازی Resident Evil به طور کامل استفاده می کند

———

نمره ی بازی Resident Evil Village از نگاه مجله ی خبری مستر مگ: 8.0 از 10

نقد و بررسی Resident Evil Village

جمع بندی

بازی Resident Evil Village ، در نهایت با تمام ایرادات وارد بر آن ، تجربه ی بدی نیست. این بازی از اتفاقات رخ داده در بازی Resident Evil 7 استفاده می کند تا یک داستان درگیرکننده و شنیدنی را تعریف کند. داستانی که با پایان خود ، راه را برای ساخت قسمت های بیشتر نیز ، هموار می کند. تجربه ی Resident Evil Village ، به تمام کسانی که از یک تجربه ی کم و بیش ترسناک با یک داستان خوب لذت می برند ، توسط مستر مگ ، توصیه می شود.

همچنین اگر به خواندن نقد و بررسی بازی های دیگر این مجموعه مانند Resident Evil 7 و Resident Evil 6 علاقه مند هستید ، می توانید با کلیک روی این عناوین ، به صفحه ی مربوط به نقد و بررسی این بازی ها رفته و آن را در مجله ی خبری مستر مگ مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *