سلام به همه ی شما دنبال کنندگان و خوانندگان مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی Resident Evil 2 ( نسخه ی اصلی ) و همچنین بررسی سیستم مورد نیاز این بازی با شما هستیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی

شرکت نام آشنای Capcom سالهاست که با انتشار بازی های پرطرفدار ، به استقبال هواداران صنعت بازی و سرگرمی میرود. این شرکت که در سال 1983 تأسیس شده است ، سازنده ی فرانچایز های محبوبی مانند Resident Evil و Dragon’s Dogma است. سری بازی هایی که بین دنبال کنندگان دنیای بازی بسیار شناخته شده هستند.

نسخه ی اوریجینال بازی Resident Evil 2 در سال 1998 ، بعد از گذشت دو سال از عرضه ی اولین Resident Evil منتشر شد. این مجموعه بازی که بعد از انتشار نسخه ی اول ، توانست یک فن بیس ( Fan Base ) بزرگ برای خود پیدا کند ، با انتشار نسخه ی دوم ، مجموعه طرفداران خود را گسترش داد. نقدهای این بازی مخلوطی از نظرات مثبت و منفی بود ، اما در نگاه طرفداران ، این بازی یک اثر موفق به شمار میرود.

در ادامه با نقد و بررسی Resident Evil 2 به بررسی نکاتی که این بازی را به یک اثر خاص تبدیل کردند میپردازیم. بازی ای که بعد از گذشت 21 سال ، با دریافت یک بازسازی ( Remake ) دوباره بر سر زبان ها افتاد. اما قبل از این کار ، به بررسی مشخصات سیستم مورد نیاز Resident Evil 2 برای اجرای روان این بازی میپردازیم.

سیستم مورد نیاز Resident Evil 2

Resident Evil 2 ، با گذشت تقریبا 26 سال از انتشارش ، نیاز به مشخصات بسیار سنگینی نخواهد داشت. و احتمالا هرکسی که علاقه به تجربه ی این بازی کلاسیک داشته باشد ، میتواند این اثر را به راحتی تجربه کند. در ادامه نگاهی به مشخصات لازم برای اجرای این بازی می اندازیم.

نقد و بررسی Resident Evil 2

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Resident Evil 2

  • سیستم عامل (OS): Windows XP
  • پردازنده (CPU): Pentium® III 500 MHz
  • حافظه رم (RAM): 128 MB
  • گرافیک (GPU): 16 MB DirectX-compatible 3D graphics card
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 1.2 GB

مشخصا با دارا بودن مشخصات بهتری نسبت به موارد ذکر شده ، میتوانید تجربه ی بهتری داشته باشید. حال در ادامه ی این مقاله ، به نقد و بررسی Resident Evil 2 میپردازیم.

گیم پلی ( Game Play ) Resident Evil 2

نقد و بررسی Resident Evil 2

نقد و بررسی Resident Evil 2 را با نگاهی به گیم پلی آن آغاز میکنیم. چیزی که این بازی را از دیگر آثار آن زمان جدا میکند. بازی Resident Evil 2 یک اثر ترسناک و معمایی درگیر کننده است. بازی ای که از تکنولوژی محدود زمان خود ، بهترین استفاده را میکند و با نوآوری های مختلف در سطح گیم پلی و داستان سرایی ، منبع الهام بازی های مشابه در این سبک میشود.

شاید در دنیای امروز و سطح گرافیک دیوانه کننده ی بازی های امروزه ، این بازی حرفی برای گفتن نداشته باشد ، اما در زمان خود یکی از بهترین آثار ساخته شده در ژانر ( Genre ) خود محسوب میشد. Resident Evil 2 به خوبی مسیر بازی قبلی را ادامه میدهد. از عناصر معرفی شده توسط بازی قبلی استفاده میکند و آن ها را گسترش میدهد.

دوربین فیکس شده ی بازی در گشتن در محیط های مختلف به بازیکن کمک میکند. معمای های بازی در بیشتر موارد به خوبی طرح شده اند و حل آنها باعث شوق بازیکن به ادامه ی بازی میشود. همچنین بازی به خوبی از عنصر ترس استفاده میکند. با توجه به فناوری محدود ، بازی همچنان کار قابل قبولی در ترساندن مخاطب خود انجام میدهد. اما همه چیز در مورد Resident Evil 2 بی نقص نیست.

نقد و بررسی Resident Evil 2

انتقادات

البته که نمرات یک بازی سند قابل استنادی برای خوب یا بد بودن آن به شمار نمی آید. اما یک جلوه ی کلی از بازی را برای کاربر رقم میزند که میتواند به تصمیم گیری کاربر در تهیه ی یک بازی کمک کند. نمرات بازی Resident Evil 2 که طی سال های اخیر دچار تغییرات شده اند نیز را ، نمیتوان بهترین منبع برای نقد بازی انتخاب کرد. این بازی توانسته است از سایت متاکریتیک نمره ی 59 از 100 را دریافت کند. اما نمرات هواداران به بازی کاملا متفاوت است. این بازی با دریافت نمره ی 8.9 از 10 از کاربران ، توانسته یکی از محبوب ترین بازی های مجموعه Resident Evil از این نظر باشد.

اما این بازی مشکلاتی هم دارد که نباید کاملا از آنها چشم پوشی کرد. یکی از مهم ترین عناصر بازی ، دو شخصیت داشتن این بازی است. اما جایی که این بازی شکست میخورد ، ایجاد تفاوت میان گیم پلی این دو شخصیت است. روند بازی و گیم پلی آن برای این دو شخصیت تقریبا مشابه یک دیگر است و کاربر را با این سوال رو به رو میکند که آیا Resident Evil 2 نیاز به داشتن دو شخصیت دارد یا خیر؟ شاید تمام تفاوت میان آنها اسلحه های مخصوص به هر شخصیت است.

دیگر مشکلی که با Resident Evil 2 از بازی قبلی به همراه خود آورده است اما ، کنترل به شدت سخت آن است. مشکلی که نکته ای ثابت در بازی های قدیمی به حساب می آید. با اینکه نمیتوان آن را به به عنوان یک ایراد بزرگ بیان کرد ، اما موردی به اندازه ی کافی بزرگ است که باید به آن اشاره کرد. کنترل بازی در جاهایی به شکلی غیرممکن میشود و این مورد میتواند روی تجربه ی بازیکن تأثیر بگذارد.

نقد و بررسی Resident Evil 2

داستان بازی 

یکی از بهترین بخش های بازی اما ، داستان آن است. در زمانی که بازی ها شاید عمق زیادی در داستان های خود نداشتند ، Resident Evil 2 این کار را به خوبی انجام میدهد. داستان Resident Evil 2 در ادامه ی بازی قبلی است. حدود دو ماه از اتفاقات در عمارت گذشته است و حالا ویروس علی رغم تلاش نیروهای S.T.A.R.S به طور کامل در شهر پخش شده است و زامبی ها شهر را گرفته اند.

دو شخصیت بازی یعنی Leon Kennedy که یک افسر پلیس است و باید تلاش به زنده ماندن در شهر بکند و Claire Redfield ، یک دختر جوان که به دنبال برادر خود یعنی Chris Redfield میگردد ، داستان جدای خود را دارند و برای فهمیدن کامل بازی ، باید بازی را از نگاه هر دو شخصیت تمام کنید. این دو کاراکتر هر دو به تازگی به شهر آمده اند و باید با مبارزه راهی برای زنده ماندن و رسیدن به هدف خود پیدا کنند.

کاری که این بازی متفاوت از هر چیز دیگری انجام میدهد ، نحوه ی داستان گویی است. Resident Evil 2 داستان خود را با گیم پلی خود مخلوط میکند. با توجه به این که با چه سناریویی بازی را شروع میکنید و پیش میبرید ، مکان های بازی ، آیتم های مختلف ، دشمنان و حتی کات سین های ( Cut Scene ) بازی نیز تغییر میکنند. و این مورد باعث خاص شدن روش داستان گویی این بازی میشود.

نقد و بررسی Resident Evil 2

فروش

Resident Evil 2 به دلیل اینکه دنباله ی یک بازی موفق و پرطرفدار بود ، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این بازی با فروش حدود 5 میلیون نسخه ، در رده ی هشتم پرفروش ترین Resident Evil تاریخ قرار میگیرد. محبوبیت این بازی جایی بیشتر معلوم میشود که نسخه ی ریمیک آن ، پرفروش ترین Resident Evil به حساب می آید.

تعداد بالای فروش ، Resident Evil 2 را بالاتر از بازی های کلاسیک محبوبی مانند Super Mario 64 و Final Fantasy 7 قرار میدهد ، که نشان دهنده ی تأثیر بزرگ این بازی روی صنعت گیمینگ است. البته که این بازی جزو بازی های ژانر معمایی و ترسناک به شمار میرود که در آن زمان ، نماینده های زیادی نداشت. و همین مورد باعث در چشم قرار گرفتن این بازی شد.

نقد و بررسی Resident Evil 2

جمع بندی

بازی Resident Evil 2 یک اثر کلاسیک ، نوستالژی و نوآور است که باعث شد فرانچایز Resident Evil که بین همه ی دنبال کنندگان دنیای گیمینگ شناخته شده است ، به این شکل ادامه پیدا کند. شاید در حال حاضر این بازی از لحاظ بصری ، بهترین نباشد ، اما همچنان عنوانی لایق تجربه توسط گیمر های علاقه مند به ژانر ترسناک و معمایی استو تجربه ی آن توسط مجله ی مستر مگ ، به شما پیشنهاد میشود.

همچنین اگر به خواندن نقد و بررسی دیگر بازی های محبوب مانند Assassin’s Creed Odyssey و یا Assassin’s Creed Origins علاقه مند هستید ، میتوانید با کلیک روی این عناوین ، نقد و بررسی مربوط به آنها را در مجله ی خبری مستر مگ مطالعه کنید.

نمره ی  (1998) Resident Evil 2 از نگاه مجله ی خبری مستر مگ : 8.0 از 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *