اگه سراغ گوشی ارزان قیمت هستید که در کنار قیمت مناسب ، کارایی خوبی برای شما داشته باشه بدون شک گوشی Redmi Note13 یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود . گوشی که در تاریخ 10 ژانویه 2024 در دسترس کاربران قرار گرفت . قیمت فعلی این گوشی در حال حاضر چیزی بین 7 تا 8 میلیون تومان(200 دلار) هست . Redmi Note 13 همانند بسیاری از تولیدات شیائومی قیمت کم اما کارایی خوبی داشت و تونست مخاطب های زیادی رو به خودش جذب کنه . با ما در مقاله بررسی گوشی Redmi Note 13 همراه باشید تا این  محصول پرطرفدار شیائومی رو بررسی کنیم .

طراحی Redmi Note 13:

توی بخش اول مقاله بررسی گوشی Redmi Note 13 میپردازیم به بررسی طراحی اون . شیائومی توی طراحی این محصول از پلاستیک استفاده کرده . این طراحی استفاده شده با توجه به بازه قیمتی که داره این مدل طراحی منطقی و قابل قبول هست.در کنار طراحی پلاستیکی ، این گوشی به شدت خوش دست هست به طوری که هنگام استفاده از اون حس سنگینی یا سختی رو احساس نخواهید کرد. ابعاد این گوشی (6.34*2.95*0.3) اینچ  همچنین وزن 174.5 گرم هست . شیائومی از پنل AMOLED برای قاب جلویی گوشی استفاده کرده . صفجه نمایش Redmi Note 13 چیزی در حدود 90 درصد(88.9) از فضای جلویی اون رو تشکیل داده . حاشیه ها کم هست و دوربین سلفی توی قسمت بالایی اون قرار گرفته .

طراحی Redmi Note 13

قسمت پشتی این گوشی شامل دو بخش قاب پشتی و دوربین ها میشه .

قاب پشتی این گوشی براق هست .براق بودن قاب پشتی باعث شده اثر انگشت روی گوشی موندگار بشه که با استفاده از قاب سیلیکونی موجود در باکس گوشی  این مشکل هم حل شدنی هست.

همچنین سه دوربین و یک فلش دوربین در قسمت بالایی قاب پشتی قرار داره و طراحی زیبایی داره . توی قسمت بررسی دوربین گوشی بیشتر به اون میپردازیم.

دور تا دور گوشی پلاستیکی هست . قسمت پایینی گوشی درگاه Type-C ، اسپیکر و خشاب سیم کارت قرار داره . لبه سمت راست دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا  و لبه سمت چپ خالی . قسمت بالایی جک 3.5 میلی متری ،  میکروفون و یک پورت مادون قرمز قرار داره .

همچنین Redmi Note 13 در چهار رنگ مشکی ، طلایی ، آبی تیره و سفید منتشر شده.

شیائومی برای ساخت گوشی خودش از گواهی IP54 استفاده میکنه( این گواهی نشان دهنده این هست که گوشی در برابر جریان های کم فشار آب و گرد غبار مفاوم هست).

صفحه نمایش:

صفحه نمایش Redmi Note 13

توی ادامه بررسی گوشی Redmi Note 13 به صفحه نمایش اون میپردازیم . صفحه نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی 120 هرتزی مدل AMOLED هست که برای این گوشی در چنین رنج قیمتی ایده آل و قابل قبول محسوب میشه. رزولوشن تصویر ردمی 1080* 2400 هست  و قابلیت تشخیص یک میلیارد رنگ رو داره .  از نظر روشنایی صفحه این گوشی بسیار خوب عمل کرده و میزان روشنایی اون به 1000 نیت میرسه. یعنی حتی در زیر نور آفتاب هم به شکل خوبی رو نشون میده . همچنین از گوریلا گلس 5 هم برای محافظ صفحه استفاده شده که برای این گوشی با چنین رنج قیمتی نسبتا قابل قبول هست.

این گوشی از یک سنسور اثر انگشت در قسمت پایینی خودش بهره برده .

عکسبرداری Redmi Note 13:

همونطور که توی قسمت بررسی طراحی گوشی Redmi Note 13 اشاره کردیم . این گوشی در قسمت پشتی خودش سه دوربین و یک فلش دوربین داره و در قسمت جلویی از یک دوربین سلفی بهره برده .

دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی با f/1.7 هست . کیفیت عکس برداری خوبی رو  هم توی روز هم شب داره و عکس برداری اون با نویز کمی همراه هست. عکاسی پرتره اما زیاد جالب نبوده و تصاویر رو کمی غیر طبیعی ثبت میکنه.

محیط دوربین

دوربین التراواید این گوشی هم 8 مگاپیکسل با f/2.2 هست. این دوربین توی نور کم نویز دار هست و توی نور سنجی کمی مشکل داره

دوربین ماکرو   این گوشی هم 2 مگاپیکسل با f/2.4 که طبعا برای عکس برداری از سوژه های نزدیک استفاده میشه و به نسبت کیفیت خوبی رو داره.

دوربین سلفی  Redmi Note 13 هم 16 مگاپیکسل با f/2.4 هست که کیفیت خوبی رو داره و سوژه ها رو به خوبی میتونه ثبت کنه. این لنز از قابلیت واید هم بهره برده و همچنین توی شب قادر به ثبت تصاویر به شکل خوب و راضی کننده ای هست.

فیلمبرداری Redmi Note 13:

لنز اصلی و سلفی هر دو با کیفیت 1080 30fps قادر به فیلمبرداری هست . دوربین اصلی Redmi Note 13 دارای لرزشگیر دیجیتال هست . اما با این وجود هنگام کار و استفاده از دوربین کمی نویز دار هست .

دوربین سلفی این گوشی اما بسیار وابسته به نور و دقت در ثبت سوژه هست . در صورت رعایت این دو مورد از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود .

دوربین و صفحه نمایش Redmi Note 13

نرم افزار :

شیائومی از رابط کاربری HyperOS  برای محصول خودش استفاده کرده .  همچنین سیستم عامل Redmi Note 13 اندروید 13 هست که قابل ارتقا به اندروید 14 هم هست . از نظر محیط کاربری هم شما با یک محصول همانند باقی سری محصولات شیائومی هستید و اگه از کاربران و طرفدارای این سری گوشی باشید کار کردن با اون برای شما مشکل نخواهد بود .

سخت افزار و پردازنده:

توی ادامه بررسی گوشی Redmi Note 13 میرسیم به سخت افزار و پردازنده اون .

شیائومی از پردازنده Mediatek Dimensity 6080 استفاده کرده که پردازنده خوبی برای این گوشی هست (از سری گوشی هایی که از این مدل پردازنده استفاده کردن میشه به lava iris 88 اشاره کرد که مقاله بررسی اون رو هم در سایت قرار دادیم برای مشاهده کلیک کنید) . این پردازنده 8 هسته ای هست که به ترتیب 2 هسته 2.4 گیگاهرتز  Cortex-A76 و 6 هسته اون 2 گیگاهرتز  Cortex-A55 هست.

 

بدنه گوشی Redmi Note 13

پردازنده گرافیکی Redmi Note 13 از مدل Mali-G57 MC2 هست .

اما توی بحث حافظه گوشی ؛ شیائومی ردمی نوت 13 رو با 4 مدل : 128 گیگابایت حافظه اصلی  – 6 گیگابایت رم ، 256 گیگابایت حافظه اصلی – 8 گیگابایت رم ،  256 گیگابایت حافظه اصلی – 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه اصلی – 12 گیگابایت رم عرضه کرده .

باتری

بخش انتهایی مقاله بررسی گوشی Redmi Note 13 رو اختصاص دادیم به باتری این گوشی . Redmi Note 13 از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده . میزان شارژدهی اون خیلی خوب هست . به طوری که با 1 ساعت بازی کال آف دیوتی موبایل چیزی در حدود 10 درصد از شارژ گوشی شما کاسته می شود .

آداپتور شارژر Redmi Note 13

همچنین این گوشی از یک شارژر 33 وات در جعبه اصلی خود گوشی بهره برده . شارژدهی با این شارژر هم قابل قبول هست و در زمانی حدود 1 ساعت و ده دقیقه میتونه به صورت کامل گوشی رو شارژ کنه.

جمع بندی :

میرسیم به جمع بندی نهایی بررسی گوشی Redmi Note 13 . به صورت کلی ما با یک محصول با کارایی متوسط از شیائومی طرف هستیم که ببا توجه به قیمت پایین خودش عملکرد خوبی رو داره . از نقاط قوت ردمی نوت 13 میشه به طراحی خوب ، صفحه نمایش قابل قبول ، باتری قوی و سخت افزار اون اشاره کرد . در باقی موارد عملکرد در حد متوسط هست و برای این رنج قیمت راضی کننده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *