سلام به شما همراهان و دوست داران مجله ی خبری مستر مگ. امروز با نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey و همچنین معرفی سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی با شما هستیم. پس حتما تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی

مجموعه شناخته شده ی Assassin’s Creed سالهاست که با انتشار نسخه های جدید برگی جدید در دفتر داستان خود ایجاد میکند. از سفر در دریاها با Black Flag تا مبارزه در انقلاب فرانسه در Unity و حال ، گشت و گذار در یونان باستان. هر نسخه از این مجموعه داستانی با فراز و نشیب خود را داشته است اما همیشه آن طعم خاص یک Assassin بودن را با خود داشته اند.

اما این نکته در مورد Assassin’s Creed Odyssey کاملا درست نیست. این بازی که دومین بازی از سه گانه Origin به حساب می آید به تنهایی یک اثر جهان باز بی نظیر به حساب می آید. اما به سختی میتوان حس یک Assassin بودن را از آن دریافت کرد. چیزی که در تمام بازی های این سه گانه مشکلی ثابت به نظر میرسد.

در ادامه با نقد و بررسی Assassin’s Creed Odyssey به این نکته یپردازیم که چه چیزی باعث میشود این بازی نتواند حس کامل یک قاتل مخفی بودن را به بازیکن منتقل کند و با نگاه به انتقادات مثبت و منفی وارد بر بازی ، نظر کلی جامعه ی گیمینگ در مورد این بازی را بررسی کنیم. اما اول نگاهی به سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Odyssey می اندازیم.

سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Odyssey

بازی Assassin’s Creed Odyssey دنیایی چشم نواز و تاریخی را با خود به بازیکنان تقدیم میکند. جایی که گشت و گذار در دنیای این بازی هرگز باعث خستگی کاربر نمیشود. چیزی که در نسخه های مختلف Assassin’s Creed ثابت بوده است همین دنیای غنی و چشم نواز آنهاست. و همین باعث میشود که این بازی برای اجرای روان نیازمند مشخصاتی که ذکر خواهد شد باشد.

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای Assassin’s Creed Odyssey

  • سیستم عامل (OS): Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz یا AMD FX 6300 @ 3.8 GHz
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): AMD Radeon R9 285 یا NVIDIA GeForce GTX 660
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 46 GB

مشخصات پیشنهادی توسط مجله مستر مگ برای اجرای Assassin’s Creed Odyssey

  • سیستم عامل (OS): Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • حافظه رم (RAM): 8 GB
  • گرافیک (GPU): AMD Radeon R9 290 یا NVIDIA GeForce GTX 970
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 46 GB

البته که با دارا بودن مشخصات بهتر نسبت به موارد گفته شده میتوانید این بازی را به شکلی روان تر اجرا کرده و تجربه بهتری از گشت و گذار در دنیای وسیع این بازی داشته باشید. در ادامه به نقد و بررسی Assassin’s Creed Odyssey میپردازیم.

گیم پلی ( Game Play ) Assassin’s Creed Odyssey

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

برای نقد و بررسی Assassin’s Creed Odyssey به صورت کامل باید نگاهی به گیم پلی این بازی انداخت. جایی که میتوان گفت برگ برنده ی این بازی است. به خصوص در مبارزات و برخورد های مختلف با دشمنان ، بازی به طور کامل به هدف خود میرسد. مبارزه با سلاح های مختلفی که بازی در اختیار شما قرار میدهد روان است و هیچ وقت احساس یک نواخت بودن به شما نمیدهد. و به همین دلیل بازی تلاش میکند که در نقاط زیادی از این قابلیت استفاده کند.

در نقاط متعددی از داستان بازی شما مجبور به مبارزات تن به تن با دشمنان مختلف می شوید ، که نشان دهنده اصرار بازی بر روی این مبارزات است. همچنین حس و حال استفاده از اسلحه هایی که مربوط به زمان یونان باستان هستند نیز درست و به جا طراحی شده است. از نیزه تا شمشیر و تیر کمان و سپر های مختلف ، همه و همه را میتوانید در جهت مبارزه استفاده کنید.

همچنین بخش پارکور و بالا رفتن از ساختمان های مختلف که همیشه قسمتی ثابت از این سری بودند در Assassin’s Creed Odyssey نیز حاضر هستند. و به دلیل وسیع بودن نقشه ی بازی ، مکان های مختلف زیادی برای فتح و استفاده به نفع شما برای پیدا کردن راه جدید برای شکست دشمنان طراحی شده است. از ساختمان های بلند با معماری خاص یونانی تا مجسمه های غول پیکر در محیط بازی موجود هستند. و تقریبا همه ی آنها قابل بالا رفتن و استفاده نیز می باشند.

اما جایی که گیم پلی بازی متفاوت از سری های اولیه میشود ، کمبود عنصر مخفی کاریست. درست است که این بخش در Assassin’s Creed Odyssey حاضر است و اگر بخواهید میتوانید به طور کامل از آن استفاده کنید اما نمیتوان گفت که تمرکز اصلی گیم پلی بازی به شمار میرود. بازی بیشتر از این که شما را تشویق به مخفیانه حرکت کردن در سایه ها بکند از شما میخواهد به دل مشکلات بروید و با مبارزه رو در رو آن ها را حل کنید!

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

انتقادات

بازی Assassin’s Creed Odyssey از نظر منتقدان نیز یک موفقیت به شمار میرود. این بازی با دریافت نمره 83 از متاکریتیک به عنوان اثری موفق و تحسین شده در مجموعه Assassin’s Creed معرفی شده است. اما جایی که نظرات کمی متفاوت می شوند در نمره ی کاربران به بازی است. این بازی نمره 6.7 از 10 را از کاربران دریافت کرده است که نشان میدهد هواداران به اندازه کافی از این بازی راضی نیستند. اما چه چیزی باعث این موضوع میشود؟

نکته ی اصلی را شاید میتوان همین دوری از سری های قبل معرفی کرد. چیزی که هواداران این مجموعه میخواهند برگشتن به حس نوستالژی و خاص نخستین بازی های Assassin’s Creed است و Assassin’s Creed Odyssey نمیتواند این خواسته را به طور کامل برآورده کند. حتی بازی با مبارزات دریایی تلاش به زنده کردن خاطرات Black Flag دارد اما نمیتواند آن را به شکلی کامل به بازیکن ارائه دهد.

بازی از باگ های همیشگی سری Assassin’s Creed رنج میبرد. چیزی که شاید آنچنان مشکل بزرگی در این بازی نباشد اما باز هم در نقاطی از بازی احساس میشود. البته که این مورد به طور کلی در بازی های شرکت Ubisoft به طور معمول پیدا میشود! اما در این بازی شاید بتوان گفت به بزرگی نسخه های قبل نیست.

در نهایت این بازی به تنهایی یک اثر مفرح ، دارای جهانی بزرگ و غنی است. دنیایی که با روش های مختلف مانند سفر در دریا ها یا گشتن در شهرهای یونان باستان بازیکن را تشویق به کاوش در خود میکند. اما در آخر در انتقال حس Assassin’s Creed به بازیکن ناتوان است و این همان چیزی است که دنبال کنندگان این مجموعه سالهاست که میخواهند. یک Assassin بودن!

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

داستان Assassin’s Creed Odyssey

داستان بازی Assassin’s Creed Odyssey در سال های 431 تا 422 قبل از میلاد مسیح را دنبال میکند. جایی که داستانی در مورد مبارزات و جنگ بین Athens و Sparta را تعریف میکند و به بازیکن اجازه میدهد تا طرفی که در این مبارزات میخواهد باشد را انتخاب کند. و با جنگیدن برای هدف خود داستان بازی را پیش ببرد.

همچنین بازی اجازه ی انتخاب بین دو شخصیت مرد و زن را به کاربر میدهد. شخصیت مرد ( Alexios ) و شخصیت زن ( Kassandra ) که خواهر و برادر یکدیگر به حساب می آیند ، هر دو رفتار خاص شخصیتی خود را دارند و بازی در طراحی این دو کاراکتر به شکلی منحصر به فرد ، موفق بوده است. و این موضوع ارتباط گرفتن با این شخصیت ها را راحت تر میکند.

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

فروش

بازی Assassin’s Creed Odyssey تا اکنون حدود 10 میلیون نسخه را به فروش رسانده است. عددی که آن را با بازی هایی مانند Assassin’s Creed Unity در یک رده قرار میدهد. و نشان دهنده ی محبوبیت این بازی است. بازی ای که با این که نمرات کاربران بالایی دریافت نکرد ، اما همچنان اثری تقدیر شده از Ubisoft به شمار میرود.

همچنین این تعداد فروش Assassin’s Creed Odyssey را در رده ی هشتم در پر فروش ترین بازی ساخته شده توسط Ubisoft قرار میدهد. بالا تر از بازی هایی مانند Watch Dogs 2 و Far Cry 3.

محتوای افزوده ( DLC )

بازی Assassin’s Creed Odyssey تا الان 6 قسمت محتوای افزوده و قابل دانلود دارد. که در میان آنها دی ال سی The Lost Tales of Greece رایگان است و برای دانلود همگان در دسترس میباشد. همچنین با تهیه نسخه Ultimate Edition بازی میتوانید به تمام محتوای های افزوده دسترسی داشته باشید.

Assassin’s Creed Odyssey همچنین مانند نسخه های قبلی دارای Season Pass می باشد و از طریق آن بازیکنان میتوانند به اسلحه ها و زره های مختلف و همچنین محتوا های داستانی جدید دسترسی داشته باشند.

نقد و بررسی Assassin's Creed Odyssey

جمع بندی

بازی Assassin’s Creed Odyssey یک تجربه ی مفرح خواهد بود. از داستانی درگیر کننده تا دنیایی قابل تعامل و همچنین مبارزات هیجان انگیز ، این بازی همه ی نکات لازم برای تجربه ای به یاد ماندنی بودن را دارد. شاید احساس یک قاتل مخفی در سایه ها را به شما ندهد ، اما میتواند احساس یک مبارز در یونان باستان را به شما منتقل کند. چیزی که میتواند تجربه ای خاص به همراه داشته باشد.

همچنین اگر به تجربه ی بازی دیگر این سه گانه ، یعنی Assassin’s Creed Valhalla علاقه دارید و میخواهید از سیستم مورد نیاز آن مطلع شوید یا علاقه به خواندن نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Unity  دارید ، میتوانید این مقالات را با کلیک روی این عناوین در مجله ی خبری مستر مگ ، مطالعه کنید.

نمره ی Assassin’s Creed Odyssey از نگاه مجله ی خبری مستر مگ : 8.4 از 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *