توی این مقاله قرار هست یک برنامه خاص توی زمینه دیتابیس و مدیریت اون رو  به شما معرفی کنیم . برای شناخت بهتر روی این مدل برنامه ها بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم . فرض کنید  شما مسئولیت ثبت و ضبط اطلاعات تعدادی افراد رو در یک شرکت یا یک ارگان خاص به عهده دارید .شما برای اطلاعات خودتون نیاز به یک منبع دارید تا بتونید اون اطلاعات رو به خوبی مدیریت کنید . برای مثال اطلاعاتی نظیر اسم ، شماره شناسنامه ، محل تولد و .. در اون ذخیره کنید . هر وقت هم که نیاز شد به اون دسترسی پیدا بکنید . یکی از مناسب ترین برنامه ها برای مدیریت این پایگاه داده Sql Server هست . توی این مقاله قرار هست سیستم مورد نیاز Sql Server رو به شما معرفی و کمی هم درباره اون و ویژگی هاش به شما اطلاعاتی رو بدیم با ما همراه باشید.

معرفی:

همون طور که اشاره کردیم ، Sql server یک سیستم مدیریت دیتابیس هست. زمان انتشار اولین نسخه از این برنامه به حدود 35 سال پیش یعنی سال 1989 برمیگرده . جایی که مایکروسافت یک سرور 16 بیتی با اسم SQL Server سیستم عامل OS/2 رو منتشر کرد و این برنامه تا به الان در حال گسترش هست .

این برنامه در کنار Oracle ، DB2 و .. سایر برنامه ها در این حوزه قرار میگیرند . از شاخص های این برنامه میشه به امنیت بالای اطلاعات ، یکپارچه بودن اطلاعات ، قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات و مقاومت بالای اون دربرابر آسیب های سخت افزاری اشاره کرد.

نماد Sql Server

 

در کنار موارد بالا یک مورد خیلی مهم رو هم باید بهش اشاره کرد . از اونجایی که این برنامه توسط مایکروسافت بهبود و توسعه پیدا کرده ، اکثر شرکت ها به شما اجازه ساخت دیتا بیس با  SQL Server رو میدن .( از نرم افزار های مایکروسافت میشه به Visual Studio اشاره کرد برای مشاهده مقاله کلیک کنید)

حداقل سیستم مورد نیاز SQL Server:

توی این قسمت میپردازیم به حداقل سیستمی که شما برای اجرای این برنامه به اون احتیاج دارید.

حافظه:

حداقل 6 گیگابایت روی هارد دیسک

البته این مورد بسته به استفاده از برنامه و اجزای اون داره.

رزولوشن تصویر: 

حداقل (800*600)

عملکرد اینترنت:

نیاز به دسترسی دارد.

محیط Sql server

رم:

نسخه اکسپرس: 512 مگابایت

نسخه های دیگر: 1 گیگابایت.

سرعت پردازنده:

پردازنده با سرعت حداقل 1.4 گیگاهرتز .

سیستم مورد نیاز SQL Server پیشنهادی:

حافظه:

حداقل 6 گیگابایت روی هارد دیسک

البته این مورد بسته به استفاده از برنامه و اجزای اون داره.

رزولوشن تصویر:

(1920*1080)

عملکرد اینترنت :

نیاز به دسترسی دارد

رم:

نسخه اکسپرس : 1 گیگابایت

سایر نسخه ها: 4 گیگابایت و بالاتر با توجه به گسترش پایگاه داده.

سرعت پردازنده :

پردازنده با سرعت حداقل 2.0 گیگاهرتز

جمع بندی :

توی این مقاله سیستم مورد نیاز sql server رو مورد بررسی قرار دادیم. بدون شک یکی از بهترین برنامه ها برای مدیریت دیتابیس همین برنامه SQL server هست . برنامه ای که با یک سیستم معمولی هم حتی شما قادر به اجرای اون هستید و میتونید به خوبی از داده های خودتون محافظت کنید و به اونها دسترسی داشته باشید.اگه از این برنامه استفاده داشتید حتما توی بخش نظرات ، دیدگاهتون رو با ما در اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *