سلام به همه ی شما دنبال کنندگان و دوست داران مجله ی خبری مستر مگ. امروز با بررسی سیستم گیمینگ مورد نیاز PES 2014 و همچنین نقد گیم پلی این بازی با شما هستیم. پس تا آخر ، همراه ما باشید.

معرفی

مجموعه بازی های PES ، شبیه ساز فوتبال شناخته شده در همه جای جهان ، حدودا 20 سال است که با انتشار نسخه های سالانه ، به استقبال طرفداران خود میرود. بازی که با اسم Goal Storm یا در ژاپن با نام World Soccer Winning Eleven در سال 1995 به صورت انحصاری برای پلی استیشن شرکت Sony منتشر شد و از آن موقع تا به حال ، هر سال نسخه ای جدید به دست طرفداران خود میرساند.

نسخه PES 2014 با انتشار ، یکسال پس از نسخه 2013 این بازی ، مسؤلیت زیادی برای ادامه ی موفقیت این نسخه داشت. در این مقاله با بررسی سیستم گیمینگ مورد نیاز PES 2014 و گیم پلی آن ، خواهیم دید که آیا این بازی موفق به انجام این کار شد یا خیر.

مشخصات سیستم مورد نیاز PES 2014

سیستم گیمینگ مورد نیاز PES 2014

حداقل مشخصات مورد نیاز PES 2014

  • سیستم عامل (OS): Windows Vista SP2/ Windows 7 SP1
  • پردازنده (CPU): AMD Athlon II X2 240 یا Intel Core2 Duo 1.8GHz
  • حافظه رم (RAM): 1GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce 6800 یا ATI Radeon X1300 یا Intel HD Graphics 2000/3000
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 8GB

مشخصات پیشنهادی سیستم مورد نیاز PES 2014 توسط مستر مگ

  • سیستم عامل (OS): Windows Vista SP2, 7 SP1
  • پردازنده (CPU): AMD Phenom II X4 925 یا Intel Core i3 530 2.93GHz
  • حافظه رم (RAM): 2GB
  • گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce 7950 یا AMD/ATI Radeon HD2400
  • فضای حافظه مورد نیاز (STO): 8GB

با داشتن سیستمی با مشخصات بهتر ، میتوانید بازی را روان تر اجرا کرده و تجربه بهتری داشته باشید.

گیم پلی (Game Play)

سیستم گیمینگ مورد نیاز PES 2014

بازی PES 2014 بعد انتشار موفق PES 2013 ، با تلاش به نگه داشتن نکات مثبت آن بازی ، میخواست با استفاده از موتور بازی سازی جدید ، تجربه ای مفرح به بازیکنان انتقال دهد. بازی که به پتانسیل خود بسیار نزدیک میشود اما آن را تکمیل نمیکند.

اولین نکته مثبت در مورد PES 2014 این است که واقعا خوب به نظر میرسد. شباهت بازیکنان به نسخه های اصلی خود فوق العاده نزدیک است و از پوست بازیکنان تا حتی چمن بازی و لباس بازیکنان بسیار پیشرفت کرده است. استادیوم ها کاملا دوباره ساخته شده اند و جو خاص تر و به یاد ماندنی تری به کاربر ارائه میدهند. PES از این لحاظ ، از همیشه بهتر و زنده تر است.

اما بازی از لحاظ فریم ریت ، و تجربه روان مشکل دارد. به دلیل موتور جدید و تغییرات گرافیکی اعمال شده ، بازی کمی سکته یا لگ دارد. اما این باعث غیر ممکن شدن تجربه بازی نمی شود. اگرچه در زمان هایی مانند دیدن بازپخش یک همه یا گل ، یا زمانی که یک شوت با فاصله از دروازه رد میشود ، بازی همچنان گیر دارد. با این که ممکن است تجربه ی شما را خراب نکند ، اما احتمال به یاد شما میماند.

تغییرات

PES 2014 روی گیم پلی سال قبل خود را بنا میکند. بنابراین پاس ها به مانند نسخه قبل جزو نقاط قوت بازی هستند و مثل همیشه از نکات اصلی گیم پلی سری بازی PES به شمار میرود. شوت ها خوب ، اما تماما راضی کننده نیستند. در چارچوب زدن شوت ها راحت ، اما پیدا کردن راه برای ضربه به توپ سخت شده است. ضربات آزاد کمی نسبت به قبل تغییر کرده اند و حالا ضربات نزدیک به محوطه جریمه ، میتوانند به گل یا موقعیت های خطرناک روی دروازه حریف تبدیل شوند.

دو تکنولوژی جدید معرفی شده یعنی TrueBall و MASS ، درحالی که پیشرفت هایی در انیمشین و بازخورد بازیکنان در زمین ارائه میکند ، اما در کنار آن در بعضی از موارد با خود گیم پلی بازی ، ممانعت میکنند. شاید پیشرفتی رو به جلو باشند ، اما به سختی میتواند آنها را به عنوان  تغییراتی بنیادی و تاثیر گذار نام برد.

بازی خارج از زمین از مشکل کمبود عمق رنج میبرد. با اینکه رقابت هایی مانند لیگ قهرمانان ، کوپا لیبرتادورس و رقابت هایی آسیایی را پشتیبانی میکند اما بسیاری از تیم ها و بازیکنان در آن حاضر نیستند. برای طرفداران PES شاید این نکته آشنا باشد ، اما برای بازیکنان جدید این مورد باعث دل سرد شدن آنها میشود.

جمع بندی

PES 2014 برای این سری ، با اینکه در درون زمین قدمی رو به جلو است ، اما خارج از آن از مشکلاتی پایه رنج میبرد. بازی از لحاظ گیم پلی به صورت قابل ملاحظه پیشرفت کرده است اما احساس اینکه بازی در خارج از زمین و از لحاظ محتوا نیاز به تغییر دارد با کاربر و بازیکن همراه است.

با تمام این نکات اما ، PES 2014 از طریق گیم پلی بازی ، تجربه ای مفرح است. که احساس خلاقیت و آزادی را در شما زنده میکند. این بازی با تمام نقاط ضعفی که دارد ، اما همچنان با تغییرات از لحاظ انیمیشن و گیم پلی که در نسخه های بعدی مانند PES 2015 و PES 2016 ( که میتوانید سیستم مورد نیاز آنها را در سایت مستر مگ با کلیک روی آنها مطالعه کنید ) دیده میشوند ، در ذهن طرفداران باقی میماند.

تجربه بازی PES 2014 ، در کنار توجه به نقاط ضعف ، به تمام طرفداران این سری و نیازمندان حس نوستالژی این مجموعه ، توسط مجله خبری مستر مگ ،  توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *