این مقاله رو اختصاص دادیم به بررسی یکی از میان رده های سامسنوگ که خواهان زیادی توی بازار ایران داره.این میان رده، گوشی گلکسی A53 هست. با بررسی تخصصی گوشی A53 با ما در مسترمگ همراه باشید.

بررسی طراحی گوشی A53:

سامسونگ از پلاستیک برای طراحی بدنه پشتی و فریم های گلکسی A53 استفاده کرده. جنس بدنه پشتی از پلاستیک مات هست اما همین پلاستیک مات اثر انگشت رو به خودش جذب میکنه. علاوه بر اثر انگشت موارد دیگه مثل خش خوردگی روی صفحه هم موندگاری داره پس لازم هست یک قاب برای این گوشی تهیه بشه. توی قسمت جلویی هم شیشه از جنس Gorilla glass 5 هست .

بررسی طراحی گوشی A53

توی قاب پشتی چهارلنز داخل برامدگی به همراه فلش دوربین قرار دارن.اما این میزان برامدگی خیلی به چشم نمیاد. سمت راست بدنه دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارن.قسمت پایینی اون درگاه ورودی USB Type C ، اسپیکر ، خشاب سیم کارت و میکروفون قرار دارن . قسمت بالایی اون هم یک میکروفون دیگه قرار داره و سمت چپ هم خبری نیست. قسمت جلویی علاوه بر دوربین سلفی و صفحه نمایش یک اسپیکر مکالمه قرار داره.

وزن گوشی 189 گرم و  ابعاد اون (6.28 * 2.94 * 0.32) اینچ هست .

بررسی رنگبندی گلکسی A53

Galaxy A53 از گواهی IP67 بهره برده. همچنین  سامسونگ توی  انتخاب رنگبندی A53 ،رنگ های آبی ، مشکی ، گلبهی و سفید رو در نظر گرفته.

بررسی صفحه نمایش گوشی A53:

تو ادامه بررسی تخصصی گوشی A53 میرسیم به بررسی صفحه نمایش این گوشی. صفجه نمایش Galaxy A53 اندازه 6.5 اینچی داره . به نسبت کل فضای جلو مقداری حاشیه این گوشی بیشتر شده و میزان اون چیزی در حدود 85 درصد براورد شده . سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED  برای  این گوشی استفاده کرده. این صفحه نمایش 120 هرتزی هست و قابلیت پشتیبانی از HDR10+ رو داره. میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 800 نیت هست که این میزان روشنایی برای این گوشی میزان قابل قبولی هست.همچنین از نظر ترکیب رنگ و نمایش اون هم میزان قابل قبولی رو ارائه میده.

صفحه نمایش A53

رزولوشن تصویر گوشی Full HD 1080  هست. تراکم تصویر 405 پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر 20:9 هست.

بررسی نرم افزار و امنیت گوشی A53:

این گوشی از یک سنسور اثر انگشت برای بخش امنیت خودش استفاده کرده چیزی که بین تعداد زیادی از گوشی های سری A سامسونگ مرسوم بوده و هست. همچنین این گوشی از قابلیت تشخیص چهره دو بعدی هم بهره برده که به نسبت اثر انگشت امنیت پایین تری داره .

صفحه نمایش A53

رابط کاربری این گوشی One UI 4.1 بوده که رابط کاربری نسبتا خوبی هم هست . یکی از بهترین رابط کاربری هایی که روی گوشی های سامسونگ پیاده شده و طبق گفته خود سامسونگ تا چهار سال آپدیت برای این رابط کاربری وجود خواهد داشت. سیستم عامل این گوشی هم اندروید 12 هست که قابلیت ارتقا به اندروید 13 رو هم داره.

دوربین گوشی A53:

همونطور که تو بخش طراحی گفتیم این گوشی از چهار دوربین توی بخش پشتی خودش استفاده کرده . چهار دوربین پشتی A53 به ترتیب 64 ، 12 و دوتا 5 مگاپیکسل هستن که به اونها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی این گوشی ، 64 مگاپیکسل هست که دوربین نسبتا قدرتمندی به حساب میاد. میزان f/1.8 هست . این دوربین دو قابلیت داره که به ترتیب لرزشگیر اوپتیکال به همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز هستن.

 

دوربین اولترا واید Galaxy A53 یک دوربین 12 مگاپیکسلی ببا لنز اولتراواید و f/2.2 هست .

دوربین گلکسی A53

دوربین ماکرو هم دارای یک لنز ماکرو  5 مگاپیکسلی استفاده کرده که استفاده آنچنان هم نداره . دوربین تشخیص عمق هم 5 مگاپیکسل هست.

دوربین سلفی این گوشی هم یک دوربین 32 مگاپیکسلی با f/2.2 هست. این دوربین سطح انتظاری که از مخاطب براورده میکنه فراتر از یک گوشی با این رنج قیمت هست.

فیلمبرداری:

توی این بخش گوشی A53 از سطح انتظارات بهتر عملکرده  به نسبت قیمتی که داشته.  دوربین اصلی این گوشی از ماکزیمم رزولوشن فیلمبرداری 4k پشتیبانی میکنه که روی نرخ فریم 30fps هست . همچنین این گوشی از رزولوشن 1080 هم پشتیبانی میکنه که نرخ فریم اون 30 و 60 fps هست.

حداکثر رزولوشن فیلم‌ برداری دوربین‌ سلفی مثل دوربین اصلی 4k هست . همچنین این دوربین قادر هست با رزولوشن 1080 تصاویر رو ثبت کنه اما فقط روی 30 fps قادر به فیلم برداری هست.
عکاسی A53
در کل کیفیت فیلمبرداری با این گوشی توی درجه قابل قبولی هست با توجه به قیمتی که داره.

سخت افزار :

بررسی تخصصی گوشی A53 رو توی بحث جذاب سخت افزار اون پیگیری میکنیم . این گوشی از تراشه Exynos 1280 استفاده کرده . فرایند ساخت اون 5 نانومتری هست . تعداد 8 هسته

توی بخش سخت افزار اون هست .
مشخصات هسته ها : 2 هسته 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته اون 2.0 گیگاهرتز هست .
 این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G68 استفاده کرده .
به صورت کلی این گوشی عملکرد متوسطی رو توی بحث پردازنده و سخت افزار داشت . جلوتر عملکرد اون رو بر اساس بنچمارک های مختلف بررسی میکنیم.
بررسی گوشی A53
اما  رم و حافظه .
A53 با دو مدل حافظه 256 و 128 گیگابایتی عرضه شده . Galaxy A53 با دو مدل رم 6 و 8 گیگابایتی در بازار موجود هست . شما توی بازار قادر هستید این گوشی رو با ترکیب رم  و حافظه های 128/6 ، 128/8 ، 256/8 تهیه کنید . این گوشی همچنین قابلیت استفاده از کارت حافظه micro USB رو داره و تا 1 ترابایت این میزان قابل ارتقا هست.
بررسی بنچمارک ها:
این گوشی رو با دو مدل بنچمارک مختلف بررسی کردیم که نتایجش رو توی عکس های پایین بهش اشاره شده .
بررسی اول روی بنچمارک Antutu صورت گرفته که همونطور که مشاهده میکنید نمره و عملکرد خیلی قابل قبول نیست و از این حیث توی جایگاه بالایی نمیتونیم این گوشی رو قرار بدیم. ( همونطور که میدونید این بنچمارک عملکرد رو تو.ی بحث گرافیکی میسنجه).
بنچمارک Antutu
و اما قسمت دوم بررسی این گوشی و عملکردش بر اساس بنچمارک Geekbench صورت گرفته . توی این قسمت باز هم عملکرد رضایت بخشی رو از این گوشی شاهد نبودیم و اختلاف معناداری بین این گوشی و رقبای شیائومی و سایر تولیدات رقبای مختلف شاهد بودیم.( این بنچمارک توی بحث قدرت پردازشی پردازنده اصلی و عملکرد حافظه نقش داره.)
بنچمارک Geekbench
بررسی باتری گوشی A53:

تو بررسی تخصصی گوشی A53 و بخش باتری اون یکی از نقاط قوت این گوشی بدون شک شارژدهی اون هست . این گوشی از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده میکنه . شارژدهی گوشی A53 خیلی خوب هست و توی استفاده های سنگین به خوبی جواب داده . این گوشی توی جعبه خودش آداپتور شارژ نداره . مناسب ترین آداپتور برای شارژ این گوشی 25 وات هست . با بررسی تخصصی گوشی A53 توی بخش شارژدهی اون متوجه شدیم که نزدیک 2 ساعت زمان لازم هست تا به صورت 100  درصد شارژ بشه.

بررسی عملکرد باتری گوشی A53

توی عکس بالایی عملکرد این گوشی رو بر حسب استفاده ای که از اون میشه مشاهده میکنید.

این گوشی از قابلیت fast charge پشتیبانی میکنه و همچنین قابلیت اتصال به OTG رو داره.

به صورت کلی تو بحث شارژدهی عملکرد در حد خوب و قابل قبولی بوده اما از نظر شارژ شدن توی رده پایین تری به نسبت رقبای هم رده خودش قرار میگیره.

نتیجه گیری :

تو این مقاله بررسی تخصصی گوشی A53 رو صورت دادیم . به صورت کلی این گوشی از عملکرد متوسطی توی بخش های مختلف برخوردار بود . به جز بخش  شارژدهی ، عکس برداری و فیلمبرداری و تا حدودی نرم افزار ، توی بخش های دیگه تعریف آنچنانی نداره و این گوشی توی درجه گوشی های متوسط میشه قرار داد . اگه به دنبال محصولات بهتر و با کارکرد بالاتری از سامسونگ و سری گوشی های A سامسونگ هستید پیشنهاد ما محصولاتی مثل گوشی A54 هست .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *