اگر به دنبال گوشی در رده قیمتی مقرون به صرفه هستید موتورولا edge g13 یکی از گزینه های خرید میتونه باشه.

بریم سراغ بررسی موبایل موتورولا moto edge g13 ،همراهمون باشید.

جعبه موتورولا Moto G13

  • کابل شارژ
  • آداپتور شارژ گوشی
  • سوزن سیم کارت
  • گارد محافظ گوشی
  • دفترچه راهنمای گوشی

بررسی طراحی moto edge g13

پنل پشتی این گوشی پلاستیکی است ولی پلاستیک باکیفیتی محسوب می‌شود و مات بودن این پنل، جذابیت ظاهری گوشی را دوچندان کرده است. موتورولا moto edge g13

ماژول دوربین ابعاد کوچکی دارد که در آن سه دوربین به چشم می‌خورد.این ناحیه مستطیلی شکل برآمدگی زیادی ندارد و اگر گوشی را روی میز بگذارید، گوشی از یک سمت لق نمی‌زند.

وزن گوشی به ۱۸۴ گرم می‌رسد و بنابراین با یک گوشی سنگین روبرو نیستیم.

در بدنه‌ی گوشی، با جک هدفون روبرو هستیم که یک خبر خوب میتونه باشه برای خیلی از علاقه مندان موسیقی و بر روی فریم، به پشتیبانی از استاندارد صوتی Dolby Atmos اشاره شده است.

حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده که مکان آن کمی بالاتر از حد انتظار است ولی در هر صورت خیلی زود به مکان این دکمه عادت می‌کنید. برای این گوشی، می‌توانید به طور همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه بهره ببرید و برای کارت حافظه لازم نیست یکی از سیم‌کارت‌ها را فدا کنید. موتورولا moto edge g13

 

رنگبندی هم میتوانید در عکس زیر مشاهده کنید. موتورولا moto edge g13

نمایشگر ۶.۵ اینچی قسمت جلویی گوشی را پوشانده است و دوربین سلفی نیز درون حفره نمایشگر تعبیه شده است.

بررسی صفحه نمایش moto edge g13

نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD داره که داخل این بازه قیمتی عادی و مناسب اما رزولوشن 720 پیکسلی داره که خیلی جذاب نیست و یک مقداری پیکسل پیکسل شدن تصاویر و ویدیوها رو موقع کار با گوشی میتونید ببینید که این برای کاربران زیاد جالب نیست! اما رفرش ریت 90 هرتزی داره که باعث میشه یه مقداری کار با گوشی روون تر باشه و تجربه بهتری بهتون بده.

زاویه دید به خاطر LCD بودن یک مقداری محدوده و از گوشه ها به تصویر نگاه کنید یه مقداری تیره و تار میشه. روشنایی 400 نیتی دستی دارد که خیلی جذاب نیست و در استفاده از گوشی توی محیط بیرون از خونه و روشن به مشکل میخورید و تا حدود 550 نیت هم میتونه در محیط روشن افزایش پیدا کنه اما این مورد در بازه اقتصادی طبیعی هست.

از نظر دقت رنگ و کنتراست وضعیت خوبی دارد. موتورولا moto edge g13

بررسی سخت افزار در کنار رابط کاربری

تراشه مدیاتک هلیو G85 تراشه خیلی قدرتمندی نیست اما میتونه از پس اجرای کارهای روزمره با گوشی بربیاد و در کنار رفرش ریت 90 هرتزی یه تجربه نسبتا خوب و روان رو بهتون میده. البته لگ و باگ توی کار با گوشی دیده میشه و نباید انتظار یه تجربه کاملا روان و بدون مشکل رو با گوشی داشته باشید.

این گوشی دارای یک پردازنده گرافیکی MaliG52 MC2 با فرکانس 1.0 گیگاهرتز است. این پردازنده از حافظه‌ی رم LPDDR4X و حافظه‌ی داخلی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

این چیپست با پردازنده هشت هسته‌ای خود برای اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و کمی بازی عملکرد رضایت‌بخشی را از خود نشان می‌دهد. همچنین حداکثر حافظه رم در این گوشی ۴ گیگابایت است که گاهی اوقات اجرای همزمان چند اپلیکیشن را با چالش مواجه می‌کند.

گوشی G13 در دوتا نسخه با 4 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه شده که به نسبت قیمت میتونه حافظه رم و فضای ذخیره سازی مناسبی رو به شما بدهد.

در این گوشی از اندروید خالص 13 استفاده شده است و هیچ رابط کاربری سنگین و کاستوم شده ای نصب نشده است.edge g13

 

بررسی اسپیکر استریو

صدا بلندی خوب و کیفیت صدای مناسبی هم دارد و با کمک برنامه دالبی اتموس میتونید از حالت های مختلف پخش صدا استفاده کنید تا با توجه به نوع موسیقی یا کاربری که دارید تجربه بهتر و شفاف تری داشته باشید. جک 3.5 میلیمتری صدا و بلوتوث 5.1 هم امکانات این بخش رو تکمیل میکنند.

بررسی دوربین g13

گوشی موتورولا Moto G13 دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است. دوربین اصلی پشت گوشی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی است که با استفاده از تکنولوژی Quad Pixel، تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با کیفیت بالا تولید می‌کند.

این دوربین دارای لنزی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار لیزری است که باعث می‌شود که تصاویر روشن و واضح باشند. همچنین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه را دارد.

دوربین دوم پشت گوشی دارای سنسور 2 مگاپیکسلی است که یک لنز ماکرو است و به شما اجازه می‌دهد که تصاویری از جزئیات کوچک و نزدیک بگیرید. این دوربین نیز قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه را دارد.

دوربین سوم پشت گوشی دارای سنسور 2 مگاپیکسلی است که یک لنز عمق است که به شما اجازه می‌دهد تصاویری با افکت بوکه یا تاری پس‌زمینه بگیرید. این دوربین هیچ قابلیت ضبط ویدیویی ندارد.

دوربین جلوی گوشی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است که با استفاده از تکنولوژی Quad Pixel، تصاویر 3.25 مگاپیکسلی با کیفیت بالا تولید می‌کند.

این دوربین دارای لنزی با دیافراگم f/2.0 است که باعث می‌شود که تصاویر سلفی روشن و واضح باشند. این دوربین همچنین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه را دارد.

یکی از مهم‌ترین معایب دوربین گوشی موتورولا Moto G13، این است که این دوربین نمی‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K یا فریم ریت بالا ضبط کند.

این دوربین حداکثر می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه ضبط کند که برای یک دوربین 50 مگاپیکسلی کافی نیست.

این دوربین نمی‌تواند جزئیات و رنگ‌های ویدیوها را به خوبی نشان دهد و ویدیوها کند و لرزان می‌شوند.

edge g13

 

شارژدهی باتری

باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد. نمی توان آن را تعویض کرد و با شارژر USB تایپ سی 2.0 می توان آن را در کمتر از 2 ساعت شارژ کرد. این باتری از شارژ سریع 20 وات وات پشتیبانی می کند.

باتری گوشی موتورولا Moto G13 خیلی بزرگه و می تونه گوشی رو تا مدت طولانی روشن نگه داره. این باتری می تونه گوشی رو تا 48 ساعت در حالت استندبای، تا 20 ساعت در حالت پخش ویدیو، تا 15 ساعت در حالت بازی و تا 10 ساعت در حالت مکالمه تلفنی روشن نگه داره. این باتری برای کسانی که دنبال گوشی با عمر باتری طولانی هستن، مناسبه.

edge g13

جمع بندی

ر کل موتورولا G13 انتخاب بسیار خوبی است که البته بین ضعف‌های آن می‌توانیم به چیپست معمولی و فقدان دوربین اولترا واید اشاره کنیم. این گوشی یک گوشی میان‌رده و ارزون قیمته که حدود 6 میلیون تومن قیمت داره که همراه با نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، پردازنده Helio G85، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 20 وات یک گزینه کاملا مناسب نسبت به قیمت پایین آن است.

 

مقاله پیشنهادی: بررسی s24 ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *