اخیرا استفاده از یک گوشی در کنار گوشی اصلی که بتونه در حد معقول نیاز مارو برطرف کنه جز دغدغه های تعداد زیادی از مردم تبدیل شده . توی این مقاله قرار یکی از این گوشی هارو به شما معرفی کنیم که میتونه توی این امر به شما کمک کنه و گزینه ایده آل و کم خرجی هم هست . این گوشی ، محصول برند lava یعنی lava z51 هست . با بررسی موبایل lava z51 و ویژگی هاش با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بررسی طراحی موبایل lava z51:

اندازه کوچک(9.7 ×66.3 × 136 mm)و وزن بسیار پایین و 135 گرمی موبایل لاوا z51 اولین چیزهایی هستن که تو نگاه اول خیلی جلب توجه میکنن. این گوشی کوچک در کنار اینکه خیلی خوش دست و راحت هست، جنس بدنه مناسبی هم داره و لاوا توی ظاهر این گوشی از طراحی بروزی بهره برده. نکته بعدی که جالب به نظر اومد رنگبندی قاب پشتی این گوشی بود. موبایل lava z51 توی دو رنگ زرد و سبز تو بازار عرضه میشه. این رنگ بندی رو معمولا ما عادت داشتیم توی گوشی های گرون قیمت شاهدش باشیم رو اینجا توی گوشی ارزون قیمت لاوا دیدیم. قاب پشتی این موبایل توی رنگ بندی سبز بسیار جالب هست و ترکیب رنگ جذابی داره به این صورت که شما هرچقدر به سمس قسمت های بالایی قاب پشتی برید رنگ اون به مشکی نزدیک میشه و هرچقدر به سمت پایین برید به سبز روشن و این ترکیب رنگ ، یکی از جذاب ترین ترکیب رنگ های ممکن برای طراحی یک گوشی هست.

 

طراحی lava z51

حاشیه های این موبایل کم نیستن که برای چنین گوشی این میزان طبیعی هست . اما با این وجود همونطور که گفتیم این گوشی جز خوش دست ترین گوشی های حال حاضر بازار هست و این حاشیه های کناری مشکل ساز نشده .

توی بررسی موبایل lava z51 و قسمت پشتی این گوشی دوربین و فلش LED اون قرار داره . قاب پلاستیکی پشتی مثل لاوا iris 88 به راحتی قابل جدا سازی هست و با جدا کردن اون میتونید به باتری و دوتا سیم کارت دسترسی داشته باشید. این قسمت برخلاف قاب پشتی دستگاه مات طراحی شده. قاب پشتی طراحی براق داره و اثر انگشت روی اون باقی میمونه. سمت راست گوشی دو کلید پاور و تنظیم صدا رو مبینبیم . توی قسمت بالایی گوشی جک 3.5 میلی متری به اضافه درگاه ارتباطی microUSB که یک محل نا متعارف بریا این بخش به حساب میاد( عادت داشتیم این قسمت رو توی پایین گوشی ها ببینیم) . اسپکیر  مثل گوشی لاوا iris 88 توی قاب پشتی قرار داره که با سه سوراخ صدا رو به خارج انتقال میده . کناره های اسپیکر دو برامدگی دیده میشه که این دو برامدگی هنگام قرار گرفتن گوشی از پشت روی سطح ، صدا رو به خوبی منتقل کنه.

جلوی گوشی صفحه‌ نمایش قرار داره و قسمتی از اون هم مخصوص قرارگیری لنز های دوربین سلفی هست.همونطور که  گفتیم حاشیه‌ های زیادی بالا، کناره ها و پایین اون هست. جنس بدنه گوشی از پلاستیک است و هم در قاب پشتی و هم در فریم از پلاستیک ساخته شده.

نمای جلو پشتی گوشی lava z51

بررسی صفحه نمایش موبایل lava z51:

صفحه نمایش موبایل لاوا z51 اندازه کوچکی داره و ابعاد اون هم بین 4.5 تا 5 اینچ هست. این صفحه نمایش به خاطر نبود محافظ گوریلا گلس ، آسیب پدیز نشون داده. این صفحه نمایش کیفیت 960 در 480 پیکسل داره و نور صغحه در حالت متوسط و متناسب با کیفیت گوشی هست . راویه دید صفحه نمایش خوب نبیست . سرعت پاسخ گویی و تشخیص رنگ در حد قابل قبول.

سخت افزار :

چیپست طراحی شده برای موبایل lava z51 ساخت کمپانی‌ چینی به اسم Spreadtrum هست.پردازنده‌ این گوشی 4 هسته‌ ای هست و فرکانس اون 1.4 گیگاهرتز هست در کنار اون  حافظه رم  لاوا z51 هم 1 گیگابایتی هست . حافظه ذخیره سازی این گوشی هم 16 گیگابایته  اما جالبه بدونید از این حجم فقط 5.2 گیگابایت در اختیار کاربر هست و همین موضوع میتونه دلیل خوبی برای خرید یک کارت حافظه برای این گوشی باشه . وقتی این کار رو انجام بدید طبیعتا بازدهی و فضای ذخیره سازی گوشیتون رو هم بالاتر میبرید و این خودش یک نکیته مثبت برای این گوشی هست .همچنین این گوشی از شبکه 4G پشتیبانی میکنه .

lava z51 اطلاعاتی از

با توجه به صحبت هایی که شد شما به عنوان یک مخاطب چه انتظاری از این گوشی دارید؟ به نظرتون آیا قادر به انجام کار های سنگین با این گوشی هستید؟ مطمئن هستم با این مشخصات که اشاره کردیم ، کسی به هیچ عنوان سراغ انجام کار های سنگین با این گوشی نمیره و در حد یک گوشی معمولی با استفاده های سبک هست و نه بیشتر.

سیستم عامل و نرم افزار موبایل لاوا z51:

توی بخش بعدی از بررسی موبایل lava z51 میرسیم به سیستم عامل اون . سیستم عامل این گوشی اندروید 8.1 هست.گوشی لاوا از نسخه اندروید گو (Android Go) برای این گوشی استفاده میکنه  که این نسخه مخصوص گوشی های سبک و ضعیف تر بازار هست که حافظه رم پایین تر و بهینه شده تری دارن و همین امر باعث شده تا ما لگ و یا مشکل خاص دیگه رو. توی اجرای برنامه ها با این گوشی تجربه نکنیم.سیستم عامل lava z51 رابط کاربری مخصوص لاوا یعنی Star OS و نسخه 5 اون هست. ظاهر نرم افزاری دستگاه به روز هست .

همچنین این گوشی از قابلیت تشخیص چهره هم استفاده میکنه که راه خوبی برای امنیت گوشی هست و حتی در شرایط نا متعادل و زاویه دار بودن با دوربین هم قادر به تشخیص چهره هست.

دوربین

تک دوربین اصلی توی قاب پشتی گوشی قرار گرفته و قابل مشاهده هست . در کنار اون هم یک LED برای عکاسی توی زمان هایی که نور به قدر کافی نیست تعبیه شده. دوربین اصلی lava z51 مقدار  5 مگاپیکسلی هست و دوربین سلفی گوشی همچنین از لنز 5 مگاپیکسلی بهره مند هست و مثل دوربین اصلی فلش LED هم در کنارش هست . این گوشی فوکوس دستی در نطر گرفته نشده و تنظمیات و .. مربوط به عکس تماما در اختیار خود برنامه دوربین هست که توی چه بخشی قراره این فوکوس رو انجام بده.

 

صفحه نمایش و رابط کاربری lava z51

منوی دوربین خلیی ساده و در کنار سادگی هر چه برای عکس برداری و فیلم برداری لازم دارید در اون تعبیه شده . حتی دوربی نسلفی هم اینچنینی هست اما یک قابلیت اضافی داره اونم عکسبرداری پرتره هست .

دوربین اصلی از HDR  پشتیبانی میکنه که شما قادر هستید از طریق منوی دوربین اون رو فعال یا غیر فعال کنید . این تنظیمات و شرایط هم برای دوربین سلفی وجود داره .

به صورت کلی بخوایم بگیم این گوشی از کیفیت دوربین مطلوبی برخوردار نیست و حتی عکسبرداری تو طول روز هم برای شما از اون کیفیت نرمال برخوردار نیست( شاید بتونه رنگ ها رو به خوبی ثبت کنه اما توی بحث جزئیات، چیزی که مد نظر مخاطب باشه نیست) در نتیجه به شما توصیه میکنیم اگه به سراغ گوشی با کیفیت خوب دوربین هستید سراغ مورد دیگه ای برید.

باتری

برای این گوشی یک باتری 2550 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده. این باتری حتی در صورت استفاده های سنگین از گوشی باز هم توانایی این رو داره که گوشی شما رو به مدت یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد روشن نگه داره .

نتیجه گیری:

توی این مقاله برای شما بررسی موبایل lava z51 رو انجام دادیم .این گوشی ، جز گوشی های قوی نیست و همونطور که ابتدای مقاله هم گفتیم  به عنوان یک گوشی سبک با کارایی های معمولی و حتی به عنوان یک گوشی در کنار گوشی اصلی برای شما قابل استفاده هست و نه بیشتتر. برای کسایی که کار های سبک ترشون رو قصد دارن انجام بدن مثل استفاده از همراه بانک ها و برخی از شبکه های اجتماعی و حتی بازی های سبک این گوشی میتونه برای شما ایده آل باشه و نیاز شما رو تا حد خوبی تامین کنه . اگه علاقه مند به خرید چنین کیسی هستید به شما توصیه میشه از این گوشی استفاده کنید.

امیدوارم از این مقاله استفاده لازم رو برده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *