تو این مقاله میریم سراغ یکی دیگه از تولیدات شیائومی و سری گوشی های ردمی یعنی بررسی موبایل ردمی نوت 11 پرو 5G . این گوشی در ژانویه سال 2022 عرضه شد . گوشی که بعد از مدت ها قرار بود تفاوت خاصی رو با سایر گوشی های سری ردمی شیائومی داشته باشه و یک تغییر منحصر به فرد رو در اونها ایجاد کنه تا مخاطب رو به خودش جذب کنه ، حال بررسی میکنیم که آیا موبایل ردمی نوت 11 پرو 5G تونسته انتظارات رو در حد قابل قبولی براورده کنه یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال ،با ما در مستر مگ همراه باشید .

بررسی مشخصات موبایل ردمی نوت 11 پرو 5G:

میریم سراغ بررسی مشخصات این گوشی و ببینیم شیائومی توی ساخت گوشی جدیدش از چه تکنیک هایی بهره برده.

نمایشگر موبایل:یکی از نکات قابل توجه درباره این گوشی این هست که شیائومی همچنان مثل قبل در زمینه نمایشگر قوی ظاهر شده و جز بهترین گوشی ها هست. این گوشی از پنل Super Amoled 6.7 اینچی سامسونگ بهره برده که رزولوشن Full HD (1080 در 2400 پیکسلی رو داره) که کیفیت خوبی هست رو ارائه میده. حداکثر روشنایی هم 750 نیت و حداقل 450 نیت برای این گوشی هست . البته این دو مورد ذکر شده مربوط به حالت دستی هست . در حالت های خاص این مقدار حداکثری به 1200 نیت هم میرسه.

نمای پشتی گوشی ردمی نوت 11 پرو

ابعاد گوشی: ابعاد این گوشی 6.7 اینچ هست . ابعادی که در مقایسه با سری های قبلی این گوشی به ما میفهمونه که تفاوت بین این مدل ها محسوس هست!  برای مثال در مقایسه با ردمی نوت 10 میشه به افزایش ارتفاع و وزن این گوشی اشاره کرد. همین تغییرات باعث شده این گوشی توی دست خیلی خوب و راحت قرار نگیره و مقداری از این جهت برای کاربر آزاردهنده باشه.

نرم افزار و رابط کاربری : رابط کاربری این گوشی در ابتدای عرضه  MIUI13 بود که این رابط کاربری اختصاصی خود شیائومی هست . این رابط کاربری مبتنی برا اندروید 11 هست و عملکرد نسبتا خوبی رو هم داره . این گوشی همچنین قابلیت ارتقاء تا اندروید 14 هم داره .

سخت افزار :  موبایل ردمی نوت 11 پرو 5G با چیپ معمولی اسنپدراگون 695 عرضه شده . این چیپ از پردازنده 8 هسته‌ ای با 2 هسته  پرمصرف 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. در ضمن این گوشی با دو مدل رم 6 و 8 گیگابایت عرضه شده. در ارتباط با حافظه این گوشی هم باید بگیم که این گوشی با سه نوع حافظه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده.

دوربین : ردمی نوت 11 پرو 5G در ساختار خودش از سه دوربین پشت به اضافه یک دوربین سلفی بهره برده.  دوربین اصلی این گوشی ، یک دوربین 108 مگاپیکسلی هست که از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز در ساختارش بهره برده.

دوربین اولترا وایلد ، دومین دوربین این گوشی هست که از حسگر 8 مگاپیکسلی بهره برده و سومین دوربین پشت این گوشی ، دوربین ماکرو هست که از حسگر 2 مگاپیکسلی استفاده کرده در ساختار خودش . اما دوربین سلفی اون ؛ این دوربین از حسگر 16 مگاپیکسلی بهره برده که کیفیت قابل قبولی برای یک دوربین سلفی و چنین گوشی به حساب میاد.

تو بحث فیلمبرداری این گوشی نواقصی رو داره که میشه به محدودیت توی فیلمبرداری اشاره کرد جایی که شما تنها قادر به ضبط ویدئوها با رزولوشن Full HD هستید.

شیائومی ردمی نوت 11

سایر مشخصات گوشی رو میشه به اسپیکر استریو ، حسگر اثر انگشت روی فریم ، جک هدفون و درگاه USB-C اشاره کرد. این گوشی دارای گواهی IP53 هست و نسبتا دربرابر آسیب هایی مثل مایعات و گرد و غبار مقاوم هست گرچه ما به شما توصیه میکنیم این گوشی رو اصلا در معرض چنینی آسیب هایی قرار ندید .همچنین این گوشی در رنگ های سفید ، آبی و خاکستری در بازار هست و به فروش میرسه.

بررسی طراحی و ساخت موبایل :

تو این بخش میپردازیم به بررسی ظاهری و طراحی موبایل ردمی نوت 11 پرو 5G  .

ابتدا میپردازیم به بررسی ابعاد این گوشی . وزن موبایل نوت 11 پرو 5G حدود 202 گرم ، ضخامت اون 8.1 میلی متر هست که با این مشخصات متوجه میشیم این گوشی ، گوشی سبکی به حساب نمیاد . اما به خاطر طراحی خوبی که داره به راحتی توی دستان شما قرار میگیره و میتونید از اون استفاده کنید.

حالا میپردازیم به مشخصات ظاهری نوت 11 پرو 5G. توی بررسی ظاهری اون هم ابتدا با بخش جلویی گوشی آغاز میکنیم. مثل همه گوشی ها بخش زیادی از فضای جلویی گوشی به نمایشگر اون اختصاص داده شده .حاشیه های این گوشی نسبت به مدل های قبلی مقداری باریک تر شده . دوربین سلفی این گوشی توی  قسمت نمایشگر و قسمت بالایی اون قرار گرفته.

در سمت راست گوشی هم دکمه پاور رو مشاهده میکنید . همچنین در قسمت بالایی این دکمه، دکمه کم و زیاد کردن صدا دیده میشه.

رنگبندی های گوشی ردمی نوت 11

در قسمت پشتی این موبایل ، یک پنل شیشه ای وجود داره که روکش محافظ اون گوریلا گلس 5 هست که این مشخصات اون رو به یک گوشی خوش ساخت تبدیل کرده . ماژول دوربین مشاهده میشه که دو قسمتی هست . قسمت بالایی اون دوربین 108 مگاپیکسلی و اصلی رو نشون میده . قسمت پایینی اونم هم خودش به چهرا بخش تقسیم میشه ؛ یکی از آن ها فلاش دوربین ، دو مورد مربوط به دوربین اصلی یعنی اولتراواید و ماکرو و قسمت چهارم هم کاربرد تزئینی و ظاهری برای گوشی داره.

همچنین یکی دیگه از نکات قابل توجه درباره این گوشی ، ظاهر کاملا تخت اون هست . چیزی که ما توی سری های قبلی این گوشی کمتر شاهدش بودیم و همیشه انتظار داشتیم ظاهر پشتی اون کمی حالت خمیده داشته باشه ولی خب این سری از گوشی های ردمی از این قائده مستثنا بود.

در قسمت بالایی گوشی جک هدفون ، خروجی های اسپیکر استریو هم به چشم میخورن و در قسمت پایینی هم درگاه USB-C برای شارژ و همچنین انتقال فایل وجود داره.

عملکرد باتری و میزان مصرف انرژی:

تو ادامه بررسی موبایل نوت11 پرو 5G میپردازیم به نحوه مصرف برق و انرژی این گوشی .

نوت11 پرو شیائومی توی ساختار باتریش از یک مدل باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که میزان قدرت اون با باتری نسل قبلی این مدل گوشی شائومی برابری میکنه. با توجه به میزان انرژی و شارژدهی این گوشی شما میتونید حتی بیشتر از یک روز هم با استفاده معمولی و سبک از این گوشی استفاده کنید.

رنگ بندی های ردمی نوت 11

همچنین این گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژر پرقدرت 67 واتی رو داره و شما با این شارژر قادر هستید طی زمانی کمتر از نیم ساعت بیش از 70 درصد شارژ گوشی خودتون رو پر کنید.

جمع بندی:

این گوشی جز میان رده های خوب شیائومی هست که با توجه به بررسی های صورت گرفته میتونه در حد معمول نیاز های کاربر رو برطرف کنه . حافظه مناسب ، دوربین اصلی خوب ، نمایشگر خوب و باکیفیت ، طراحی زیبای گوشی که استفاده از اون رو برای مخاطب لذت بخش میکنه، شارژدهی قوی ، پشتیبانی از شبکه 5G و  ساختار پردازنده نسبتا قابل قبول که میتونه تا حدودی نیازهای شما رو تامین کنه . البته این گوشی توی بحث کیفیت دوربین مقداری افت داشته ولی بازم دوربین “اصلی” اون کیفیت قابل قبولی رو ارائه میده. همچنین این کیفیت دوربین هم در مقایسه با گوشی های هم نسل سامسونگ کیفیت خوبی رو دارا هست.

در کنار این موارد هم این گوشی از نقاط ضعفی هم برخوردار هست . همونطور که اشاره کردیم کیفیت پایینتر دوربین اصلی و سلفی نسبت به نسل قبل ، رابط کاربری قدیمی  و ناتوانی در ضبط ویدئو های 4K با کیفیت و بازدهی بالاتر هم جز موارد قابل ذکر منفی درباره این گوشی هست.

خب حالا نوبت نظردهی شماست. به نظرتون این گوشی تونسته انتظارات رو در حد معمول براورده کنه یا نه؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *