تو این مقاله قراره یک گوشی دیگه از سری گوشی های Galaxy سامسونگ یعنی گوشی سامسونگ a11 رو بررسی کنیم . این گوشی که در ماه می 2020 عرضه شد ، در واقع جایگزین گوشی A10 E بود.گوشی که بعد از انتشار دو سری a10 و  a10s وارد بازار شد،در زمان خودش جز گوشی های اقتصادی و قابل قبول از نظر عملکردی به حساب می اومد . حال با گذشت چیزی در حدود 4 سال از عرضه خودش همچنان جز پر فروش ترین و محبوب ترین گوشی ها در ایران هست . با ما همراه باشید تا در ادامه مشخصات و ویژگی های شاخص گوشی سامسونگ a11 رو بررسی و تجزیه تحلیل کنیم.

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ a11:

توی قسمت ابتدایی مقاله بررسی گوشی Galaxy A11 میپردازیم به بررسی مشخصات اون، با ما همراه باشید.

نمایشگر: این گوشی مجهز به  صفحه نمایش لمسی PLS TFT هست  که در اندازه 6.4 اینچ عرضه شده .این اندازه کمی بزرگتر از دو سری قبلی این گوشی یعنی  a10  و a10s هست . اختلاف اندازه a11 با این دو سری چیزی در حدود 0.2 اینچ هست که در نوع خودش نقطه قوتی به حساب میاد . همچنین این صفحه نمایش رزولوشن HD+ (1560 * 720 پیکسل) هست که از نظر بصری میتونه تجریه خوبی رو برای مخاطب به ارمغان بیاره .

گوشی a11

دوربین: این گوشی شامل چهار دوربین با استفاده های محدود هست . یک دوربین سلفی و سه دوربین در پشت قرار داره . دوربین های پشتی ترتیبشون به این شکل هست که از بالا به پایین، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی ، بعد از اون دوربین اصلی هست که کیفیت 12 مگاپیکسلی رو ارائه میده و سومین و پایین ترین دوربین ، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هست . برای دوربین سلفی همانند گوشی A10s  یک دوربین 8 مگاپیکسلی وجود داره که کیفیت متوسطی رو ارائه میده . در مجموع کیفیت دوربین های این گوشی در حد متوسط هست ؛ اگه براتون کیفیت دوربین خیلی مهمه این گوشی ممکنه گزینه ایده آلی برای شما نباشه!

سیستم عامل: این گوشی ها از سیستم عامل Android 10 استفاده میکنن و رابط کاربری اونها هم One UI 2.1 سامسونگ هست . البته از زمان انتشار این گوشی تا به الان بروزرسانی های متعددی صورت گرفته. این گوشی One UI 3.1 سامسونگ رو توی ماه می 2021 دریافت کرده و در حال حاضر این گوشی سیستم عامل اندروید 11 رو اجرا میکنه.

معماری و پردازنده : Galaxy A11 به واسطه پردازنده ی هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 450 و 3 گیگابایت حافظه RAM،  سامسونگ a11 عملکرد قابل قبولی رو توی بحث پردازش ارائه میده. این گوشی همچنین دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی هست که شما میتونید با استفاده از کارت حافظه مجزا اون رو به حداکثر 512 گیابایت ارتقا بدید .

این گوشی همچنین از بلوتوث 4.2 ، 4G LTE ، Wi-Fi (نوعی خاص از اینترنت که تجربه سریعتر از اینترنت موبایل رو ارائه میده)، شتاب سنج ، ژیروسکوپ  و حسگر اثر انگشت در پشت گوشی برای راستی آزمایی در برنامه های مختلف بهره برده.

Galaxy a11

سایر ویژگی های این گوشی رو توی بخش های بعدی مورد بررسی قرار میدیم.

بررسی طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a11:

این گوشی جز گوشی های پایین رده به حساب میاد . معمولا این مدل گوشی ها بدنه تمام پلاستیکی دارن و این گوشی هم طبعا وضعیتی مشابه اونا داره . این گوشی در رنگ های قرمز ، آبی و سفید با حاشیه مشکی رنگ در بازار به فروش میرسن.این گوشی وزنی نزدیک به 180 گرم رو داره. همچنین بدنه این گوشی از روکش براقی بهره برده. ابن روکش از نظر عده ای باعث زیبایی این گوشی میشه که حرف درستی هم هست ، اما این روکش به مشکل اساسی داره؛ اونم اینکه این براق بودنه و شفافیت بدنه باعث جذب اثر انگشت و چربی روی پوست میشه که این مورد باعث کثیف شدن گوشی میشه. در کنار این دو مورد باید بگیم که این گوشی فاقد گواهینامه IP هست در نتیجه مقاومتی هم در برابر ورود گرد و غبار و مایعات از خودش نشون نمیده؛ در نتیجه نیاز هست که شما برای این گوشی حتما یک محافظ گوشی تهیه کنید تا از گوشی دربرابر آسیب های احتمالی به بدنه پلاستیکی محافظت کنه.

بخش زیادی از بخش جلویی صفحه نمایش قابل استفاده برای کاربر هست و این نکته مثبتی برای این گوشی هست . یعنی کمتر شدن میزان حاشیه های صفحه و  بر خلاف مدل های قبلی و این مورد برای این گوشی قابل قبول هست.  قرار گرفتن دوربین سلفی درون یک ماژول در خود نمایشگر گوشی که این مورد هم جز نکات مثبت درباره این گوشی هست.

مثل بسیاری  از گوشی های تلفن همراه ، صفحه نمایش این گوشی هم از جنس شیشه هست . سامسونگ درباره میزان مقاومت این صفحه نمایش چیزی نگفته ؛ ما به شما پیشنهاد میکنیم همانند محافظ بدنه گوشی ، برای صفحه نمایش این گوشی هم از محافظ مخصوص صفحه نمایش استفاده کنید.

گوشی Samsung a11

اما در پشت گوشی در کنار سه دوربینی که به اونها اشاره کردیم یک فلش دوربین هم به چشم میخوره  که در کنار دوربین اول ( 5 مگاپیکسلی ) قرار گرفته. کمی پایین تر از دوربین ها هم حسگر اثر انگشت قرار گرفته که جز ویژگی های خاص و منحصر به فرد این گوشی به حساب میاد ، شما از اون میتونید به عنوان محافظ ، هم برای خود گوشی و هم برنامه های مختلف گوشی استفاده کنید ؛ اما یک ابراد موجود هست اونم اینکه این حسگر در بلند مدت ممکنه دچار عیب و ایراداتی بشه و کار با اون برای مخاطب سخت بشه پس همیشه در کنار این روش از روش های دیگه برای بالا بردن امنیت گوشیتون استفاده کنید.

در قسمت پایینی گوشی هم درگاه USB 2.0 Type-C میبنید. در سمت راست اون بلندگوی گوشی و در سمت چپ میکروفون قرار داره . در سمت راست گوشی کلید پاور و کمی بالاتر از اون کلید تنظیم صدا قرار داره، در سمت چپ هم درگاه سیم کارت قرار داره که شما میتونید با استفاده از سوزن مخصوص تعبیه شده در بسته خود گوشی اون رو باز کرده و سیم کارت خودتون رو داخلش قرار بدید. در قسمت بالای گوشی سامسونگ a11 هم یک میکروفون در کنار جک هدفون 3.5 میلی متری مشاهده میشه.

بررسی نرم افزار گوشی:

تو این قسمت میپردازیم به بررسی نرم افزار گوشی سامسونگ a11 . این گوشی همونطور که بالاتر گفتیم با رابط کاربری One UI 2.1 عرضه شده .  همچنین قابلیت ارتقا تا UI 3.1 رو هم داره . این میزان یعنی اینکه این رابط کاربری میتونه به شما تجربه خوب استفاده از گوشی رو حتی در حد گوشی های رده بالایی مثل  a23 و سری گوشی های (Note) رو هم منتقل کنه که این میزان برای این گوشی رده پایین بسیار خوب هست . اما در کنار این ویژگی های مثبت نقاط ضعفی هم درباره رابط کاربری و بحث نرم افزار این گوشی مطرح هست مثل نبود قابلیت هایی نظیر Samsung pay  که تو این گوشی مشهود هست.

طرح و رنگبندی گوشی سامسونگ a11

در کنار این ها، شما در ابتدای استفاده از این گوشی اپلیکیشن های زیادی رو دارید که کاربرد آنچنانی شاید برای شما نداشته باشن ؛ از طرفی شما قابلیت حذف اون ها رو هم ندارید  وفقط میتونید اونها رو غیر فعال کنید .  در کنار اون هم نرم افزار های کاربردی دیگه نصب هستن. در مجموع این موارد حجم زیادی از گوشی رو اشغال میکنن.

به صورت کلی عملکرد این گوشی با توجه به قیمتی که داره توی بحث نرم افزار در حد متوسط هست.

میزان مصرف انرژی

این گوشی  دارای باتری لیتیوم-یون غیر قابل تعویض با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت هست. این باتری به طور کلی قادر هست برای استفاده روزانه به مدت یک روز نیاز های شما رو براورده کنه. البته، این میزان مصرف باتری ممکن هست متغیر باشه و به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی داره.

شما میتونید از چندین راه مختلف این بهره برداری و استفاده از گوشی رو به صورت نرمال تنظیم کنید.

میتونید با کاهش نور صفحه و رسوندن اون به حالت نرمال خودش این استفاده از انرژی رو کمتر کنید.

اتصالات بیسیم رو قطع کنید . مثل غیر فعال سازی Wi-Fi ، بلوتوث و NFC

تو بررسی های صورت گرفته این سه تا کار برای مصرف بهینه اکثر گوشی ها به خصوص گوشی سامسونگ a11 کاربرد زبادی داره.

به طور کلی بخوایم ارزیابی کنیم، مصرف انرژی و عملکرد باتری گوشی سامسونگ a11 به میزان استفاده شما و تنظیماتی که بر روی گوشی انجام میدید وابسته هست. با رعایت

توصیه‌های فوق، شما قادر هستید مصرف انرژی گوشی رو در حد بهینه حفظ کنید.

سامسونگ گلکسی a11

جمع بندی:

در مجموع این گوشی یک مدل متوسط از سری گوشی های سامسونگ هست که برای استفاده های معمولی و روزانه میتونه مورد استفاده قرار بگیره و گزینه خوبی هست. به طور خلاصه بخوایم این گوشی رو جمع بندی کنیم باید بگیم که کیفیت دوربین متوسط ، پردازنده متوسط ،  نمایشگر و طراحی متوسط ( البته تو بحث مقاومت گوشی شما حتما نیاز به محافظ خواهید داشت ) ،نرم افزار و رابط کاربری خوب و قابل قبول برای استفاده های معمولی روزانه و مصرف انرژی در حد خوب و قابل قبول هست . امیدوارم از این مقاله استفاده لازم رو برده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *