سلام دوستان وقتتون بخیر امروز با بررسی یک بازی نوستالژیک و ریسینگ جذاب یعنی Need for speed most wanted (NFS MW) خدمت شما هستیم. بازی شرکت Electronic Arts (EA) . که خیلی از گیمر های قدیمی باهاش خاطره دارن.

برای بررسی این گیم جذاب با مجله خبری مستر مگ همراه باشید.

یکی از جذاب ترین و خاطره انگیز ترین بازی ریسینگ دنیا Need for speed most wanted

معرفی

Need for speed most wanted  در تاریخ 25 نوامبر سال 2005 در ایلات متحده منتشر شده. و تا امروزه طرفداران زیادی رو به خودش جذب کرده . این بازی ریسینگ در یک شهر که فضای بازی دارد . 

رانندگی و سرعت خیلی از گیمر ها و حتی افراد دیگر عاشق این دو چیز هستند. در این گیم کمی هم قانون شکنی وجود داره فکر نکنید مسابقات این گیم قانونی هستش . ولی خب فک نکنم کسی بخواد زیاد در گیمی قانون رو دنبال کنن:) .

سری گیم NFS مثل خیلی از گیم های ریسینگ های دیگه فراز و نشیب های خودش رو داشته. ولی اگر از بیشتر گیمر ها بپرسید بهترین سری اول گیم NFS چه گیمی بوده بی شک اسم Need for speed most wanted به گوشتون میخوره .  

شما باید مسابقات و همینطور مراحل خواستی رو طی کنید تا دشمنان خودتون رو کنار بزنید تا به رقیب اصلی خودتون یعنی RZ برسید. این نوجون یکی از مهم ترین ماشین بازی رو در اختیار داره.

البته بگم اگر باس های هر مرحله یا همون نوچه های RZ  تموم تلاششونو میکنند شمارو شکست بدن. ولی از طرفی شما راننده خفن تری هستین درسته؟ پس شکستشون بدین و اون ها بهتون حق انتخاب 2 تا 3 فیلد آپگرید یا کمک برای دستگیر نشدن ماشینتون میدن و بهتر از همه ماشین خودشون رو میتونید بگیرید.

البته بگم این آپشن ها به صورت یک علامت سوال در صفحه خودتون هستش و انتخاب درست ممکنه ماشین آنهارو در اختیار شما بزاره.

داستان گیم

مسیر داستانی به شدت جذاب و دو کرکتر اصلی این گیم به همراه 3 ماشین خاص

 

شما در شروع Need for speed most wanted به سمت ششهر خودتون به همراه یک BMW M3 خیلی زیبا و همینطور محبوب رانندگی میکنید. و در شروع یک شخصیت زن که اسمش Mia Townsend به عنوان دوست شما و مشیه گفت همکارتو به دنبالتون میاد. 

بعد. از گشت زدن. توی شهر. کم کم پلیس ها به دنبالتون میوفتن. که البته بگم رییس پلیس شدیدا ازتون کینه به دل داره و میخواد سریعا ماشین رو بخوابونه و آوارتون کنه.(نپرسین چرا سادیسم داره) البته جوابش اینه که مسابقات خیابونی و بدون مجوز شدیدا در ایالات متحده جرم بزرگی محسوب میشه و پلیس حتی اجازه شلیک به راننده دار.

وقتی از پلیس ها فرار کردید Mia رو پیدا میکنید اون به شما خوش آمد میگه. و خوشحاله که برگشتید و بعد از جدا شدنش از شما رییس پلیس محبوب ما میاد با شما یکم معاشرت کنه و یه خط خیلی ریزی رو ماشینتون بکشه 🙁 

در ادامه شما با سردسته ماشین باز های اون شهر یعنی RAIZOR ملاقات میکنید. که یکم تیکه بهتون میندازه و البته این میون Mia پیداش میشه و پشتتون در میاد در این لحظه بخاطر اینکه این بشر دهنش رو ببنده Mia باهاش شرط میبنده که اه بتونه شمارو توی یک مسابقه دونفره شکست بده ماشین شما و همینطور خودش به گروه اون ملحق میشن. (نمیدونم چرا از ماشین خودش مایه نزاشت)

حالا گیم شروع شده. و امیدوارم باقی این داستان رو وقتی خودتون پلی دادید بفهمید قرار نیست که همه این استوری مود رو اسپویل کنم که. 🙂

Game PLAY

درمورد یک گیم پلی جذاب Need for speed most wanted  میشه از مراحل سرگرم گننده و خستگی ناپذیرش هستندشروع کرد.

باید بگم که که از نظر تنوع مراحل، گوناگونی ماموریت‌ها، آزادی عمل و … این نسخه حتی از عناوین نسل هشتمی سری هم چند سر و گردن بالاتر قرار داره و از این نظر واقعا فوق‌العاده عمل کرده.

تنوع مراحل در بازی بسیار رضایت بخش بوده و انواع مختلفی را از جمله رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر. با حداکثر سرعت از یک سری چک پوینت‌ها گذشتن. در یک حلقه‌ی مشخص سه بار رانندگی کردن و اول شدن. و یا مراحلی که فرار یا از بین بردن ماشین‌های پلیس. را شامل میشه. چندین و چند نوع مرحله‌ی گوناگون را در خودش جای داده. که میشه گفت از این نظر، بهترین نسخه در سری محسوب میشه.

برخلاف نسخه‌ی 2012 که مانع‌های متعدد و غیرمنطقی در جای جای بازی. لذت سریع رانندگی کردن را اونم برای یک عنوان آرکید. (که قرار نیست خیلی زیاد مهارت محور باشه) از بین می‌برد. موانع و پیچ‌های جاده‌ای در این نسخه. در عالی‌ترین شکل ممکن قرار داده شدن. به طوری که نه بازی خیلی زیاد آسون باشه، نه خیلی زیاد هم سخت و رو اعصاب.

مسیرهای فرعی متعددی. در بعضی مراحل و خیابان‌های واقع در مسابقات بازی جای گرفته.

که بعضا نقش یک میانبر و shortcut داشته. و استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌تونه شما رو در مرحله‌ای که نهایتا قراره به شکست منتهی بشه. برنده بسازه؛ البته در برخی موارد هم برعکس این قضیه را شاهد هستیم. بله بعضا مسیرهای فرعی بازی در مسابقات نه تنها میانبر نبوده. بلکه به دلیل زمین خاکی یا گلی. طولانی‌تر کردن مسیر مسابقه و یا وجود مانع‌های عجیب و غریب که در بدترین جای ممکن برای بازی‌باز قرار گرفتن.

فرار از پلیس و از همه مهمتر نابود کردن ماشین اونهافضای گیم

باید بگم که با این که گرافیک قدیمی Need for speed most wanted  این گیم همچنان چشم نوازه و شما در یک پاییز زیبا و هر از گاهی بارانی لذت میبرید. شما در گیم مکان هایی مثل یه تکه از استخوان ساختمان نیمه کاره. پمپ بنزین. دونات فروشی. و همینطور تریلر هایی که چوب و همینطور ماشین حمل میکنند میتونید برای فرار از دست پلیس کمک بگیرید. و ماشینشون رو خورد کنید.

چند نوع لول بری پلیس ها داریم هرچقدر بیشتر پلیس هارو ازیت کنید بیشتر دنبالتون میوفتن و در پایین صفحه دست چپ نقشه درجه سختی پلیس هارو میبنید. که وحشی ترینشون شماره 5 هستش که با با یک Chevrolet Corvette خیلی سر و سنگین میوفتن دنبالتون که البته فرار ازش مقداری سخته چون اون ماشین ها هم مجهز به نیترو هستند. و هلیکوپتر هم شمارو تعقیب میکنه تا وقتی نتونید یک جا با سقف و یا از دست این هلیکوپتر فرار کنید نمیتونید پلیس رو قال بزارید. 

بهترین حسی که به شما میده این گیم وقتی هستش که سرعن میگیرید و از رقابتون جلو میزنید. نصبت به موتور گرافیکی اون زمان میشه گفت قشنگ حس سرعت رو به گیمر انتقال میده مخصوصا وقتی از نیتروژن استفاده کنید.

شما باید در گیم حتما با پلیس سر و کله بزنید چون برای مسابقه با نوچه های RAIZOR باید یک مراحل خاصی رو پشت سر بزارید. برای مثال جدا از مساقه باید تعدادی ماشین پلیس سرنگون کنید و یا مقداری خرج رو دست دولت با ترکوندن تابلو و جاهای دولتی که باعث میشه جلوی پلیس رو بتونید با خراب کردنشون بگیرید بزارید. و از محاصره پلیس هم فرار کنید.

BMW که بیشتر شما گیمر های عزیز با اون خاطره دارین

حداقل سیستم مورد نیاز Need for speed most wanted

سیستم عامل: Windows Vista ( SP 2 ) – 32 bit

پردازنده سی پی یو :CPU:2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHZ or Althon X2 2.7 GHz)

کارت گرافیک: ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 series, with ATI RADEON 3870 – NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 series with NVIDIA GEFORCE 8800 GT

حافظه رم: 2 گیگابایت

فضای هارد دیسک: 20 گیگابایت

دایرکت ایکس: دایرکت ایکس 10

سیستم پیشنهادی برای این گیم

سیستم عامل: Windows 7 – 64-Bit

پردازنده سی پی یو  : Quad – Core CPU

کارت گرافیک: NVIDIA GEFORCE GTX 560 – ATI RADEON 6950

حافظه رم: 4 گیگابایت

فضای هارد دیسک: 20 گیگابایت

دایرکت ایکس: دایرکت ایکس 11

صدا گذاری گیم

طبق سنت همیشگی سری بازی‌های نید فور اسپید، این نسخه‌ هم از ساندترک‌ها و موزیک‌های فوق‌العاده‌ای تشکیل شده. که از تنوع بالایی هم برخوردار هستند و از این نظر هم سازندگان سنگ تموم گذاشتن.

در حین مسابقات، در مواقعی که تحت تعقیب پلیس قرار می‌گیریم و یا زمانی که از دست آن‌ها فرار می‌کنیم، در منوهای بازی و خلاصه در همه جا آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای پخش میشه که کاملا هم با تم و فضای اون لحظه هماهنگ هستن و بدون شک از نظر صداگذاری بازی نمره‌ی کامل دریافت میکنه.

صدا گذاری انجین و موتور ماشین‌ها هم هرچند که در حد عناوینی مثل Forza Horizon نیست. (و توقعی هم ازش نمیره که باشه)، خیلی خوب کار شده و ایراد خاصی به آن وارد نیست.

ویژگی های مفید گیم

یکی از ویژگی‌های خیلی مفید و کارآمد Need for speed most wanted  اینه که می‌تونین موقعیت خودتون در بازی را ریست کنین و مثلا اگر از مسیر مسابقه خیلی زیاد منحرف شدین، دوباره خیلی سریع  به مسیر اصلی برگردین و به این ترتیب به خاطر یک اشتباه، شانس برنده شدنتون به کلی از بین نره.
جدا از اینکه در نسخه‌های جدید این فرنچایز، حسابی نبود این ریست کردن به چشم میاد.

ولی این نسخه یک مشکل و شایدم باگ در این مکانیسم داره و اون هم اینه که اگه تحت تعقیب پلیس باشین و این دکمه ریست رو بزنید، یهو علامت busted در صفحه‌ی نمایش پدیدار میشه و می‌بینین که پلیس‌ها دور تا دور شما رو احاطه کردن و شمارو رو دستگیر و ماشین شمارو میخوابونند که اگر 3 بار این اتفاق بیوفته کلا باید با ماشینتون خداحافظی کنید یا با همان پرک ها یا ابیلیتی هایی که از نوچه ها میگیرید تعداد دستگیریتون رو ببریدی بالاتر یا کلا از دست پلیسا فرار کنید.
هرچند  این نکته ایراد بزرگی حساب نمیاد ولی این ریست کردن یک چیز مهم در گیم ریسنگ هستش مخصوصا در حالت آفلاین این گیم.

جمع بندی

بازی قدیمی و جذاب Need for speed most wanted برای خیلی از شماها خاطره به همراه داشته و بهتره بگم یک شایعه و همینطور تریلر خواستی از این گیم اومده که خبر داده این گیم قراره ریمیک بشه. و تا 2025 قراره خیلی خبرهای خوبی بشنویم حتی قراره GTA VI در این سال رسما منتشر بشه . برای سری جنون سرعت سری most wanted رسما یک انقلاب تکرار نشدنی بوده و امیدواریم شرکت EA بتونه یک ریمیک جذاب برای فن های این سری جذاب تهیه بکنه.

ممنون که تا اینجا با مجله خبری مستر مگ همراه بودید روز و روزگارتون خوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *