با مقاله بررسی گوشی Huawei Ascend P6 با ما همراه باشید. گوشی که از محصولات شرکت پرطرفدار هواوی هست . این گوشی تو سال 2013 تولید به بازار فروش ورود پیدا کرد که موفقیت آمیز بود و با استقبال خوبی از سمت مردم همراه بود. تو این مقاله میخوایم شما رو با مشخصات و ویژگی های این گوشی بیشتر آسنا کنیم و نقاط قوت و ضعفش رو بررسی کنیم پس این مقاله رو از دست ندید.

مشخصات گوشی Huawei Ascend P6

تو اولین قسمت مقاله بررسی گوشی Huawei Ascend P6 میپردازیم به بررسی مشخصات مهم این گوشی و توضیح مختصر درباره هر کدوم از اونها.

صفحه نمایش : معمولا مهم ترین چیزی که تو برخورد اول با این گوشی خیلی برای مخاطب جلب توجه میکنه صفحه نمایش اون هست . این گوشی با اندازه صفحه 4.7 اینچی یک گوشی با اندازه متوسط هست . همچنین استفاده از تکنولوژی TFT LCD باعث شده تا تشخیص رنگ ها برای مخاطب به خوبی انجام بگیره و نمایش اونها روی صفحه واسه مخاطب جذاب باشه که این مورد یک نقطه قوت قابل توجه برای این گوشی به حساب میاد.

همچنین رزولوشن این گوشی 720در 1280 پیکسل هست. از دیگر نکات جالب این گوشی تو قسمت صفحه نمایش اون میشه به حساسیت چند لمسی اشاره کرد. این ویژگی طوری هست که شما میتونید همزمان چند قسمت مختلف رو روی صفحه نمایش کنترل کنید.

ابعاد گوشی: این گوشی به عنوان یکی از گوشی های با ضخامت کم هواوی شناخته میشه . این مورد باعص شده که این گوشی به عنوان یکی از خوش دست ترین گوشی های شناخته شده بین علاقمندان به حساب بیاد. ضخامت این گوشی 6 میلی متر و همچنین طول و عرض این گوشی به ترتیب 132 و 65 میلی متر هست.

بررسی گوشی هواوی P6

دوربین: گوشی Huawei Ascend P6 یک دوربین اصلی با رزولوشن 8 مگاپیکسل داره. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت Full HD (1080p) داره که تو مقایسه با گوشی های زمان خودش کیفیت خوبی  به حساب میاد. همچنین دوربین جلویی این گوشی با رزولوشن 5 مگاپیکسل و ویژگی‌ های عکاسی سلفی قابل توجه، میتونه نیاز شما رو در حد معمول براورده کنه . ا گه بخوایم یک ایراد به این دوربین(دوربین پشت) بگیریم باید بگیم که توی هوای تاریک، تصویر ها به صورت تار و ضعیف ثبت میشن که ایراد بزرگی برای این گوشی محسوب میشه. اما این مشکل  توی روز آفتابی نیست و مثل باقی دوربین ها تصویر برداری با کیفیت خوبی صورت میگیره.

حافظه داخلی :حافظه داخلی اون در حالت نرمال 8 گیگابایت هست که چیزی در حدود 4.5 گیگابایت اون قابل دسترس هست . این میزان حافظه با استفاده از کارت حافظه microSD  تا 32 گیگابایت هم قابل ارتقاء هست . در کل تو مقایسه با گوشی های هم رده حافظه داخلی مناسبی رو این گوشی داره.

از دیگر ویژگی های مهم  این گوشی میشه به سخت افزار ، سیستم عامل و میزان مصرف انرژی اون اشاره کرد که جلوتر خیلی کامل تر به اون ها میپردازیم.

سخت افزار گوشی Huawei Ascend P6:

این گوشی با سخت افزار قدرتمندی برای استفاده روزمره کاربر عرضه شده . این سخت افزار شامل چند قسمت مثل رم و پردازنده میشه که اونها رو بررسی میکنیم.

صفحه نمایش گوشی Huawei Ascend P6

مهم ترین قسمت سخت افزار یک گوشی پردازنده اون هست که در ابتدا بهش میپردازیم. پردازنده این گوشی توسط شرکت Hisilicon که یک شرکت وابسته به خود هواوی هست ساحته میشه، یک پردازنده چهار هسته ای Cortex-A9 Huawei K3V2 هست که سرعت پردازنده اون 1.5 گیگاهرتز هست. این سرعت برای چنین گوشی قابل قبول هست . فقط تو اجرای بعضی از بازی های سنگین ممکنه به مشکل بربخورید. گوشی از چیپست GPU Mali-400MP4 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌ کنه.

قسمت بعدی سخت افزار این گوشی که بررسی میکنیم ، RAM اون هست. گوشی  Huawei Ascend P6 دارای 2 گیگابایت حافظه رم هست که این میزان رم باعث بالاتر رفتن کارایی این گوشی شده.

نرم افزار و سیستم عاملHuawei Ascend P6:

بررسی گوشی هواوی P6

گوشی Huawei Ascend P6 مثل سایر گوشی های شرکت هواوی از سیستم عامل Android استفاده می‌ کنه. این گوشی از نسخه‌ ی Android 4.2.2 Jelly Bean استفاده می‌ کنه. همچنین، Huawei بر روی این گوشی خودش از رابط کاربری EMUI (Emotion UI) بهره برده.

سیستم عامل Android 4.2.2 Jelly Bean یک نسخه قدیمی‌ تر از سیستم عامل Android هست و برخی از قابلیتا و بروزرسانی‌ های جدیدتر تو نسخه‌ های بعدی وجود داره .با این حال، این سیستم عامل هنوز قابلیت‌ های مهمی رو به کاربرا ارائه داده، از جمله دسترسی به Google Play Store برای دانلود و نصب برنامه‌ ها و بازی‌های مختلف، پشتیبانی از اپلیکیشن‌ های گوگل مثل Gmail و Google Maps، و قابلیت‌ های امنیتی مثل قفل صفحه و رمزگذاری دستگاه(که توی اکثر گوشی های پیشرفته فعلی هم هست) رو داره .پس میشه به این نتیجه رسید که از نظر نرم افزاری Huawei Ascend P6 عملکرد نسبتا قابل قبولی رو داشته و تونسته انتظارات رو براورده کنه .

به عنوان یک سیستم عامل قدیمی‌ تر، ممکنه شما نتونید بعضی از برنامه‌ ها و بازی‌ های جدیدتر رو  روی این گوشی نصب کنید، چون لازم هست به نسخه‌ های جدیدتری از Android دسترسی داشته باشید. اگر از Huawei Ascend P6 استفاده می‌ کنید و بروزرسانی سیستم عامل رو در دسترستون ندارید، ممکن هست با محدودیت‌ هایی در استفاده از برنامه‌ ها و بازی‌ های جدید مواجه بشید پس در کنار موارد مثبتی که بالاتر ذکر شد باید به این محدودیت ها هم توجه کرد.

صفحه نمایش گوشی هواوی p6

باتری و مصرف انرژی:

تو قسمت انتهایی بررسی گوشی Huawei Ascend P6 میپردازیم به باتری و به طور کلی مصرف انرژی این گوشی. این گوشی از یک باتری 2000 میلی آمپری لیتیومی بهره برده  که این باتری برای چنین گوشی با این مشخصات مقدار آمپر مناسبی هست .حالا چرا این مقدار مناسب هست؟ بالاتر هم گفتیم این گوشی ضخامت کمی داره و این میزان یک میزان آمپر قابل قبول هست .

همچنین این باتری عیر قابل تعویض هست . در کنار اون این باتری ماندگاری زیادی هم نداره (منظور استفاده معمول اون هست) و شما به سختی قادر هستید توی یک روز از اون استفاده عادی داشته باشید و نیاز به شارژ مجدد گوشی نداشته باشید.

در صورت استفاده فعال از ویژگی‌ های مصرف بالا مثل بازی‌ های سنگین گرافیکی یا استفاده مداوم از اینترنت و ویدئو، ممکن هست نیاز به شارژ با دفعات زیاد تو طول شبانه روز داشته باشید. برای استفاده بهینه از عمر باتری، شما میتونید از روش‌ هایی مثل کاهش روشنایی صفحه نمایش، غیرفعال کردن قابلیت‌ های بی‌ استفاده، و استفاده از حالت صرفه‌ جویی انرژی تو قسمت تنظیمات گوشی استفاده کنید که روش رایجی توی اکثر گوشی ها برای پایین بردن مصرف انرژی هست.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *