تو این مقاله میریم سراغ بررسی یکی از تولیدات شرکت هواوی یعنی موبایل هواوی p50 pro . این گوشی که یکی از گوشی های پیشرفته و محبوب این شرکت محسوب میشه ویژگی های مخصوص خودش رو داره که اون رو جز یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت قرار داده. با ما همراه باشید تا این گوشی رو بیشتر و بهتر برای شما وارسی کنیم.

بررسی مشخصات هواوی p50 pro

با ارائه مشخصات کلی این گوشی ، یک تصویر و نمای کلی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

نمایشگر و ساخت گوشی: یکی از مواردی که خیلی جلب توجه میکنه در رابطه با این محصول طراحی زیبا و منحصر به فرد اون هست. طراحی  که از جنس شیشه و فلز هست. همچنین  صفجه نمایش OLED با اندازه 6.6 اینچ یک اندازه استاندارد و خوب رو داره.

سخت افزار و معماری : این گوشی از یک چیپست قدرتمند به اسم Huawei Kirin 9000 بهره برده همجنین پردازنده اون Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G با سرعت قابل قبول 3.13 گیگاهرتز هست. این گوشی از چیپ پردازنده‌ ی ۵ نانومتری  بهره برده که جزو بهترین پردازنده‌ های موبایلی سال گذشته هست.این پردازنده از چهار هسته‌ شامل یک هسته‌ ی Cortex-A77 با فرکانس کاری حداکثر ۳.۱ گیگاهرتز و ۳ هسته ۲.۵۴ گیگاهرتزی Cortex-A77 و چهار هسته‌ ی Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتزی هست که در کلاس پرچمدار هم بسیار مهم محسوب میشه. رم این دستگاه ۸ الی ۱۲ گیگابایت هست و حافظه داخلی  ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود.

دوربین: دوربین این گوشی جز مواردی هست که میشه اون رو جز موارد خاص و ویژگی های منحصر به فرد این گوشی معرفی کرد. حالا شاید بپرسید چرا؟ دلیل اون تعداد 5 عدد دوربین با کارایی های مختلف هست که چلوتر به اون خواهیم پرداخت.

سیستم عامل: هواوی p50 pro با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 وارد بازار شده که این سیستم عامل هم توسط خود هواوی توسعه داده شده.

موارد دیگه ای که میشه به اونها اشاره کرد مثل ارتباطات این گوشی هست که شامل  Wifi ، بلوتوث ، NFC و موارد دیگه میشه.

ظاهر Huawei p50 pro از پشت

تو ادامه مقاله ب قسمت های شاخص بالا رو در کنار باقی موراد بررسی میکنیم.

صفحه نمایش و بدنه گوشی:

هواوی که به ساخت پرچدارانی با ظاهر زیبا و با کیفیت معروفه تو این محصول هم به خوبی تونسته این رو به اثبات برسونه . شما در همون ابتدای کار که گوشی رو به دستتون میگیرید به خوبی این رو متوجه میشید . ترکیب فلز و شیشه که شیشه روی نمایشگر و  شیشه پشتی با خمیدگی مشابه و یکسان به فریم آلومینیومی اطراف میرسن و همین موضوع تقارن زیبایی به گوشی داده. جالا جالبه بدونید این شرکت با همکاری با کمپانی BYD نوع خاصی از شیشه رو توی ساختارش به کار برده که البته هواوی چیزی درباره نوع شیشه به کار رفته تو ساختار اون نگفته.

تو بحث خمیدگی لبه های این گوشی باید بگیم که این محصول تو مقایسه با سری های قبلی تو میزان خمیدگی لبه های گوشی بیشتر بوده ؛ به همین دلیل هست که شما وقتی گوشی رو توی دستتون میگیرید احساس لیز بودن  میکنید که هر آن گوشی از دست شما خارج بشه !  جدیدترین پرچمدار هواوی همچنین تو مقایسه با نسل قبل ۱۴ گرم سبک‌ تر شده و از این نظر،‌ یکی از مناسب‌ ترین پرچمداران بازار با دوربین پیشرفته محسوب میشه. از نظر نفوذ آب هم نباید نگران باشید چون هواوی P50 پرو از گواهینامه استاندارد IP68 بهره میبره.( گواهی نامه ای که اثبات میکنه این محصول ضد آب هست که قبلا هم به اون شاشاره کردیم.)

هواوی P50 Pro با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED (تقریبا ۹۱.۲ درصد پنل جلویی) طراحی شده. پنل صفحه نمایش داینامیک این گوشی از وضوح ۱۲۲۸×۲۷۰۰ پیکسل بهره برده که قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را در HDR ده بیتی داره.

بررسی گوشی هواوی p50 pro

وضوح تصویر FHD و همچنین دقت رنگ بسیار بالا از دیگر ویژگی‌ های این گوشی هست که در مجموع به مخاطب تصاویری شفاف، درخشان و با وضوح بسیار بالا رو میتونه به مخاطب ارائه کنه. همچنین این گوشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی که داره تجربه بصری خیلی خوبی رو به کاربر عرضه میکنه.

بروز رسانی این گوشی به منظور حفظ باتری و انرژی گوشی به صورت داینامیک بین ۶۰ الی ۱۲۰ هرتز متغیره. با این شرایط که نرخ بروزرسانی در بسیاری از گوشی های موجود در بازار خصوصا گوشی های شاخص و پرطرفدار بین 1 تا 120 قابل تعییر هست.

بررسی دوربین موبایل هواوی p50 pro:

از نظر کیفیت دوربین این گوشی جز شاخص ترین های بازار به شمار میره . به بررسی مشخصات 5 دوربین این گوشی میپردازیم و تا بیشتر با اون آشنا بشید.

دوربین واید ۵۰ مگاپیکسل، xf۱.۸، فوکوس خودکار لیزری ، لرزشگیر اپتیکال

دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسل، xf۲.۲، فوکوس خودکار

دوربین تله‌ فوتو ۶۴ مگاپیکسل، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳.۵ برابری، xf۳.۵، فوکوس خودکار ، لرزشگیر اپتیکال

دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسل ( دوربین مناسب برای ثبت تصاویر سیاه و سفید)، xf۱.۶، فوکوس خودکار

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل، xf۲.۴، فوکوس خودکار

همونطور که بالاتر میبینید این گوشی ویژگی جالبی داره اون هم خودکار بودن فوکوس تمام دوربین ها هست ..

بررسی هواوی p50 pro

تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو بهترین تصاویری هستند که از یک گوشی موبایل می‌توانید انتظار داشته باشید. این تصاویر ترکیب کم‌نقصی از نور، کنتراست و رنگ را در اختیار شما قرار میدن و حتی اگه اونها را دو برابر بزرگ کنید، باز هم جزئیات در سطح قابل قبولی رو به مخاطب ارائه میدن.

سیستم عامل و رابط کاربری موبایل هواوی p50 pro:

تو ادامه بررسی موبایل هواوی p50 pro میپردازیم به سیستم عامل و رابط کاربری این گوشی .موبایل هواوی P50 Pro با سیستم‌ عامل خام  اندروید 11 و رابط کاربری EMUI 12.0.1 ارائه شده .هواوی تو محصول جدیدش مطابق انتظار باز هم سرویس های گوگل رو پشتیبانی نکرده برای حل این معضل اقدام به توسعه‌ ی اپلیکیشن جایگزین Huawei AppGallery و اضافه کردن سیستم های دیگه بوده و نرم افزار های زیادی رو به عنوان جایگزین برای این محصول تولید کرده.

هواوی برای دسترسی بیشتر کاربرای خودش به خدمات و اپ های جایگزین مثل گوگل استور و .. قابلیت ایجاد اکانت موسوم به Huawei ID رو برای p50 pro ایجاد کرده که البته این قابلیت برای کاربرای کشور هایی مثل ایران وجود نداره و کاربر ایرانی مجبور هست تا اکانتی رو با ریجن جدای از ایران تهیه کنه که اون هم باز ممکنه مشکلاتی رو برای کاربر به وجود بیاره.

نگاهی به نرم افزار و رابط کاربری P50 Pro داشته باشیم. همونطور که گفتیم این گوشی از پوسته EMUI 12 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه.

گوشی P50 Pro رابط کاربری ساده و جمع و جوری داره. این گوشی به واسطه‌ ی بهره‌ بردن از اندروید خام تا حدود زیادی امکان شخصی سازی رابط کاربری رو فراهم کرده. قابلیت جابه‌ جایی با سوآپ به راست و چپ و تنظیمات متنوع دیگه در کنار پوسته‌ ی زیبای این محصول باعث شده تا یک تجربه خوب رو از کار کردن با این گوشی بتونید داشته باشید.

بررسی Huawei p50 pro
بررسی میزان مصرف انرژی و باتری گوشی

گوشی هواوی P50 Pro از باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده میکنه که برای یک روز کامل نیاز کاربر رو پاسخگو خواهد بود. انتظار میرفت با توجه به وجود یک نمایشگر برزگ 120 هرتزی  باطری با حداقل ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) مورد استفاده قرار بگیره اما اینطور نبود.

با این وجود شارژ سریع این گوشی به واسطه‌‌ ی پشتیبانی از آداپتور بزرگ ۶۶ واتی قابل توجه هست. بر اساس تجارب مختلف کاربران ، این گوشی تو بازه ی زمانی کمتر از 90 دقیقه  به میزان شارژ کامل میرسه و میتونید از اون برای کار های روزمره خودتون استفاده کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *