.سلام دوستان امروز با بررسی کیم ترسناک Alan wake 2 در خدمت شما هستیم. گیمی که فکر کنم   قراره سخت از یاد  پلیر های بره. گیم ساخت شرکت Remedy games  و سم لیک سم لیک. که حسابی در سال 2023 ترکونده.

برای بررسی این گیم خفن با مستر مگ همراه باشید.

معرفی

 

تم دارک و ترسناک Alan wake 2Alan wake 2 در سال 2023 تا همین‌جا هم حسابی برای طرفداران بازی‌های ویدیویی سخاوتمند بوده است. و بهتر است بدانید در لیست 10 گیم برتر سال قرار گرفته.! شما تغریبا هر سبکی از گیم را دوست داشته باشید غیز ممکن است که از این گیم هیجان و حس خفنی رو نگیرید. این گیم به شخصه یکی از ترسناک ترین عنواین های شرکت Remedy را دریافت کرده.

البته خود شخصه بنده این گیم را ترسناک حساب نمیکنم. بلکه فقط برای گیمر‌ها ترسناک نیست. بلکه آنقدر تجربه محشر و درجه‌یکی است. که می‌تواند ترس بر اندام تمام بازی‌ها و بازیسازهایی بی‌اندازد.

وقتی اسامی نویسنده ها و افراد سازنده این بازی روی پرده آخر این گیم قرار گرفت از خودم پرسیدم.

چطور یه بازی توسط چند انسان معمولی میتواند.

اینقدر پر محتوا و فراتر از تصور شود.

خیلی از پلیر ها قبل از پلی دادن این بازی تفکری میکنند که بازی زیاد جذابی نیست ولی باید بگم شدیدا در اشتباهید. تجربه این گیم برای خیلیا یک تجربه جدید حساب میشه.

این گیم جذاب در تاریخ 27 اکتبر 2023 برای Xbox one  و  Playstation  و  pc  منتشر شد و تا به امروز طرفداران زیادی داشته.

داستان گیم

گرافیک دیدنی Alan wake 2

اول باید بگوییم داستان بازی از دید دو شخصیت روایت می‌شود؛ ساگا اندرسون، مامور FBI که ماجرایش یک روایت کاراگاهی و جنایی تمام‌عیار است و الن ویک معروف و محبوب که بخش‌های مربوط به او، بیشتر در قسمت ترس داستان است.

سم لیک برای Alan wake 2. سراغ روایت یک داستان. دو وجهی است. وجه اول این ماجرا یک مامور FBI به اسم Saga anderson است که همراه‌با همکارش به نام Casey با بازی خود سم لیک، راهی برایت فالز می‌شود تا پرونده قتلی را مورد بررسی قرار دهد. این پرونده از همان ابتدا هم عجیب و مرموز است و مخصوصا سکانس آغازین بازی و پیش از اینکه اصلا با ساگا و کیسی آشنا شویم، حسابی غافلگیرمان کرده است.

اما قضیه رفته رفته عجیب‌تر هم می‌شود و اولین‌بار در زیرزمین اداره پلیس محلی است. که بازی شوک اول را مثل یک مشت محکم بر صورت‌مان می‌کوبد. از اینجا به بعد هم کل ماجرا وارد یک هزارتوی پر پیچ و خم می‌شود که قدرت روایت آن، شانه به شانه با آثار جنایی درجه‌یکی مثل فصل اول True Detective یا Twin Peaks پیش می‌رود و درست مثل آن‌ها، حتی یک لحظه هم به مغز بی‌نوای ما اجازه رسیدن به آرامش و سکون را نمی‌دهد.

game mode

شما میتوانبد بخ عنوان دو کارکتر در بازی پلی بدید و در یک کنسول و یا به صورت آنلاین با  رفیق خود یک گیم عالی را تجربه کنید . یادتون نره این گیم برای افرادی هستش که استوری مود و کار تیمی را علاقه خاصی بهش دارند.

شما در دو حالت به این گیم میپردازیدن پس کار تیمی فراموش نشود بهترین اندینگ داستان را میتوانید با کار تیمی بدست آورید.

داستان بازی چیزی شبیه به یکی از آن پازل‌های چند هزار تکه می‌شود.

درست مثل وقتی که جعبه چنین پازلی را باز کرده‌اید و آنقدر تکه‌های ریز و به‌ظاهر نامفهوم جلوی روی‌تان پخش زمین شده‌اند که ناخودآگاه فکر می‌کنید اگر خود طراح این پازل را هم بیاورید، نمی‌تواند دیگر از آن یک شکل واحد و زیبا بسازد. اما دقیقا اینجا است که می‌توان هنر سم لیک را در داستان‌گویی لمس کرد؛

سم لیک با چنان ظرافتی این به‌ظاهر آشفتگی را تبدیل به داستانی شدیدا منسجم می‌کند و هارمونی موزونی از آن می‌نوازد که فقط می‌توان نظاره‌گر آن بود و از تجربه‌اش لذت برد.

درAlan wake 2. داستان همه‌چیز است. و هر ویژگی دیگر بازی هم ابزاری است.  به همین دلیل هم متعقدم الن ویک ۲ را نمی‌توان بخش بخش بررسی کرد؛ نمی‌توان گفت که چه می‌دانم بازی از نظر شخصیت‌پردازی فلان خوبی‌ها یا بدی‌ها را دارد؛ گیم‌پلی آن به این دلیل خوب است یا بد و گرافیک آن نسل نهمی است یا خیر.

حالت های سینماتیک جذاب حداقل سیستم مورد نیاز برای Alan wake 2

کارت گرافیک: انویدیا GeForce RTX 2060 یا AMD Radeon RX 6600

حافظه وی‌رم: 6 گیگابایت

DLSS/FSR2: حالت Quality

پردازنده: اینتل i5-7600K یا پردازنده معادل از AMD

حافظه رم: 16 گیگابایت

سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11 نسخه 64 بیتی

فضای ذخیره‌سازی: 90 گیگابایت از نوع حافظه SSD

سیستم پیسنهادی

کارت گرافیک: انویدیا GeForce RTX 4080

حافظه وی‌رم: 16 گیگابایت

DLSS/FSR2: حالت Performance

پردازنده: AMD Ryzen 7 3700X یا پردازنده معادل از اینتل

حافظه رم: 16 گیگابایت

سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11 نسخه 64 بیتی

فضای ذخیره‌سازی: 90 گیگابایت از نوع حافظه SSD

شما میتوانید با پردازنده بهتر  یا حتی لپ تاب گیمینگ بهتر گیم بهتری را تجربه کنید.

نقاط ضعف و قدرت

نقاط ضعفحس ترس واقعی همراه با حل معما

باگ های غیر منطقی

در قسمت دو نفره افت فریم.

در حالت آنلاین شدیدا لگ.

در بعضی سیستم ها افت فریم شدید .

نقاط قوت 

بهترین داستان سرایی

باحال ترین گیم دو نفره

گرافیک بسیار مناسب

حس بسیار جدید و جذاب

پیشنهاد گیم

دوستان شما  حتما قسمت قبلی این بازی را بازی کردید . و دقت کردید چقدر باید با کار تیمی پیش برید. و همچنین در تاریکی محض و در سرما باشید تا این گیم بهتون اون حس مورد علاقه خودتون رو بده . در هر حالتی این گیم داستان بسیار جذابی داره ترجیحا دو حالت عالی این گیم رو تجربه کنید.

جمع بندی

برای شما دوستان عزیز که علاقه به گیم دو نفره برای پلی دادن همراه با رفیق خود حتی در خانه هستید این گیم پیشنهاد میشه. شاید فکر کنید اینن گیم آنقدر جذاب نیست ولی به شما قول میدم که از این گیم با رفیق خود لذت میبرید.

با سپاس از شما که تا اینجا همراه مجله خبری مستر مگ بودید روز و روزگارتان بخیر:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *