سلام دوستان وقتتون بخیر باشه امروز با بررسی گیم سنگین و جذاب Elden ring. ساخت شرکت From software گیمی open World (جهان بازی) در خدمت شما هستیم.

در این چند سال اخیر شاهد افزایش بازی‌های Souls like بودیم. مانند گیم Sekiro Shadow dies twice.

با مجله خبری مستر مگ برای بررسی این بازی جذاب همراه باشید.

معرفی گیم

ساخت کرکتر دلخواه در Elden ring

طی سری های Souls like اگر دقت کنید شرکت From Software زیاد به کیفیت و Quality گیم دقت جندانی نداشت. ولی در گیم Elden ring شما شاهد بهترین طرح گرافیکی و فایت های چشم نواز این گیم میشوید. در مراسم E3 2019 معرفی شد و میتوان گفت طرفدار های سولزلایک به شدت خوشحال شدند چون میتوان گفت این گیم برای این شرکت دقیقا یک نوع جدید گیم جدید حساب میشد.

بااین‌حال الدرینگ دو سال در سکوت خبری به‌ سر برد تا اینکه تریلرهایی از گیم‌پلی و جهان بازی منتشر شد. ازاین‌رو شاهد شباهت‌هایی به ساخته‌های قبلی From Software، مخصوصا سری Dark souls بودیم. و این نگرانی. به‌وجود آمد: که  Elden ring آن المان‌های جدید را نداشته باشد. و صرفا همان Dark souls در دنیایی open World باشد.

Elden Ring محصولی است که شباهت‌هایی به ساخته‌های قبلی From Software دارد. اما المان‌هایی را هم در دل خود قرار داده تا حس و حال یک محصول جدید و تازه به هواداران این استودیو ژاپنی انتقال داده شود

داستان گیم

داستان بازی حول سرزمینی به نام Lands Between روایت می‌شود که لردهای آن پس از ناپدید شدن ملکه ماریکا و تکه تکه شدن الدن رینگ، هرکدام یکی از شاردها را به‌دست آورده‌اند. حال بازیکن در نقش یک Tarnished تبعید شده. به سرزمین لندز بیتوین فراخوانده می‌شود تا تمامی لردها را از بین برد و شاردهای الدن رینگ را جمع‌آوری کند. در نتیجه، مسیر تبدیل شدن به الدن لرد را طی خواهید کرد.

گیم پلی

گرافیک بسیار زیبای جهان باز Elden ringگیم‌پلی اصلی‌ترین فاکتوری است که Elden Ring را به یک محصول جذاب، دوست داشتنی و ارزشمند تبدیل کرده است. شما با شروع گیم باید اول کرکتر خود را بسازید. سیستم کرکتر سازی این گیم به شما این اجازه رو میده تا رهجور که میخواهید کرکتر خود را بازسازی کنید. همچنین به‌دنبال آن باید یکی از 10 Class بازی را انتخاب کنید. کلاس‌هایی که بعضی از آن‌ها مثل سامورای نوار stamina زیادی را در ابتدای بازی در اختیار شما قرار می‌دهند و بعضی دیگر مثل Astrologer، به شما اجازه می‌دهد تا در استفاده از جادو قدرت بالایی داشته باشید.

البته که رفته رفته. به‌لطف سیستم ارتقای کاراکتر. می‌توانید تغییراتی را روی کلاس خود اعمال کنید. و بعضی از آن‌ها را به یک کلاس هیبریدی تبدیل کرده تا مزیت‌های بیشتری کسب کنید. به‌عبارتی این شما هستید که شیوه مبارزه‌ای خود را تعیین می‌کنید. شخصی‌سازی شیوه مبارزه فقط به انتخاب کلاس و ارتقای کاراکتر ختم نمی‌شود، بلکه سیستم مبارزات و مواردی مثل سلاح‌ها و مهارت‌ها چیزی است که این مورد را بیش‌ازپیش عمیق‌تر می‌کند. بستگی به علاقه شما دارد که میخواهید چه نوع فایتری باشید و چگونه از سلاح خود استفاده کنید(شخصه فقط شمشیر سنگین.)  سلاح‌های بازی طراحی متنوع و متعددی دارند و می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود، یکی از سلاح‌ها را انتخاب کنید. دراین‌میان جدا از جادوها که مختص‌به کلاس‌های استفاده کننده از جادو است، تعدادی مهارت‌ هم برای Weapon(سلاح) بازی طراحی شده است.

نوع استفاده از مهارت ها

نوع استفاده از مهارت‌ها بدین شکل است که هرکدام مختص به یک Weapon نیست و می‌توانید آن‌ها را روی سلاح‌های مختلفی قرار دهید. ازاین‌رو دست شما برای استفاده از یک شمشیر با مهارت دلخواه، باز است. و میتوانید skill خود را ارتقا دهید. From Software برای گشت‌وگذار بهتر بازیکن در سرزمین Lands Between از یک اسپریت مونت (Spirit Mount) به نام تورنت استفاده کرده است. به‌واسطه‌ی تورنت. می‌توانید در محیط به گشت‌وگذار پرداخته.و ازطریق Spiritspring ها به نقاط مختلف محیط دسترسی پیدا کنید.حواستون به Fast Travel  هم باشه شخصه بنظرم خیلی مهمه که اول نقاط فست ترول رو بدست اورد و بعد ادامه گیم بپردازیم. فکر نکنید این تورنت ها فقط برای گشت و گذار و مسافرت شما میباشد بلکه شما در فایت ها هم میتوانید از آنها استفاده کنید. بعضی از Mini boss بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید از تورنت در میدان نبرد استفاده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز Elden ring

برای مشاهده سیستم مورد نیاز و سیستم ایده ال + پاسخ به وسالا شما راجب سیستم مورد نیاز شما کلیک کنید.

Online Mode

پیدا کردن مسیر و مراحل مهم سیستم Coap بازی به شما اجازه می‌دهد. این گیم به شما اجازه میدهد تا با دو نفر دوستان خود این گیم را تجربه کنید و یا دنیای دیگر پلیر هار ار را Invade کنید. از نظر بصری، Elden Ring یک بازی چشم‌نواز و زیبا به حساب می‌آید. دراینجا نه‌تنها شاهد نورپردازی‌های بسیار خوبی برای محیط‌های بازی هستیم، بلکه از نظر جزئیات محیطی و کیفیت بافت‌ها هم الدن رینگ در سطح بسیار خوبی قرار دارد. با ورود به بعضی از محیط‌ها فقط دوست دارید به محیط خیره شده و زیبایی آن لذت ببرید. جدا از همه چیز باس های این گیم به شدت زیبا طراحی شده و همینطور داستان خیلی دارک و همنطور جالبی دارند.

شاید در ابتدا بگویید که این بخش تنوع پایینی دارد، اما هرقدر که بیشتر بگردید و دستورهای ساخت بیشتری را کسب کنید، سیستم ساخت و ساز Elden Ring جذاب و جذابتر می‌شود. از وضعیت فنی هم بازی در سطح خوبی قرار دارد و شاهد پایین آمدن فریم و لگ یا باگ خاصی نیستیم. موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی ساخته‌های From Software به حساب می‌آید و الدن رینگ هم از این قاعده مستثنا نیست. مخصوصا زمانی‌که وارد باس فایت‌های بازی می‌شوید، موسیقی‌های گوش‌نواز و حماسی بازی به‌هیچ‌وجه حواس شما را پرت نکرده و باعث تمرکز بیشتر روی مبارزه با باس مورد نظر می‌شود.

 

نقاط قوت و ضعف بازی

فایت با باس های بسیار سخت

نقاط ضعف

این گیم به سختی بودنش معروفه و خب بیشتر پلیر ها برای آروم کردن خشم خوئ کل خانه را رو سرشون گذاشته و بیشتر پیز هارا شکستند:)

در بعضی فایت ها باگ هایی دیده میشه که شدیدا به باخت شما کمک میکنند

برای کسی که سری های قبلی سولزلایک بازی نکرده کمی سخت قابل فهم هست

و مثل همیشه لگ بودن در نسخه آنلاین

نقاط قوت

آنلاین بودن این گیم شدیدا پیشنهاد میشه چون با دوستان خود یک حماسه رو به اتمام میرسونید و البته راحت تر باس هارا شکست میدهید

گرافیک چشم نواز این سری صدرصد در شبکه های اجتماعی مشاهده کردید

موسیقی و همینطور صدا گذاری گیم به شدت پیشنهاد میشه مخصوصا در هنگام فایت با باس های اصلی

داستان خاص هر یک از باس ها اصلی گیم و غیر مرتبط نبودن آنها به گیم

جمع بندی

این گیم به شدت برای افرادی که به شمشیر و دنیای جادویی علاقه دارند پیشنهاد میشه چه بهتری که میتوایند آن را آنلاین نیز همراه با دوستانتون بازی کنید. امیدواریم از این نقد و بررسی گیم هم راضی بوده باشید و  ممنون که  همراه ما بودید روز و روزگارتون خوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *