سلام دوستان:) امروز با نقد و بررسی بازی استراتژیک Dota 2 در خدمت شما هستیم ;  گیم زیبایی و جذاب.

که البته خیلی زبان زد گیمر ها و یوتیوبر ها هستش . ساخت شرکت محبوب  Blizzard . با مجله خبری مستر مگ  با بررسی این بازی خفن همراه باشید.

معرفی بازی

معرفی بازی محبوب PC Dota 2

بهتر است بدانید همه چیز  از گیم شاهکار شرکت Blizzard یعنی گیم War Craft  شروع شد. با اینکه خیلی ها در دنیا هنوز محو این بازی زیبا هستند. و البته دنبال عنواین و آیتم های ریز و درشت این بازی هستند.

 

شاید اسم DDAY به گوشتون رسیده باشه.!و باید بگم این اولین قدم برای ساخت عیده خفن به نام سبک MOBA هستش. زیاد زمانی نبرد که DDAY در حد War Carft 3 محبوبیت جهانی بدست آورد .

که البته بین این مادها گیم خفنی به نام Dota 2 (Defense of the Ancient) که خودش به تنهایی داستان کل بازی رو شرح میده خلق شد.

گیمی که باید از سرزمینتون به عنوان یک قهرمان محافظت کنید ولی در همان حین هم باید حمله کنید تا خاک سرزمینتون به خطر نیوفته.!

دوتا در نسخه اولیه خود که در سال 2007 تا 2013 به عنوان یک ماد عرضه شد همچنان در حال قدرت نمایی میباشد.

البته بماند گیم  Dota با پی سی های گرون و خفن با گرافیکی پایین که بازی عرضه کرد در حال ضعیف شدن بود . و حس بازی رو از پلیر ها گرفته بود و خود بازی جداگانه ای نبود که مکانیزم و کد های مناسب خود گیم برایش عرضه شده باشد .

و در این هین دو گروه که متوجه باگ های این بازی شدند یعنی Riot Games که بازی  League of Legends رو با کیفیت مناسب در آسیای شرقی عرضه کرد و همینطور Dota 2 که داستان VALVE را عرضه کرد و دنیای غرب رو محو خودش کرد.

البته این بازی با نداشتن حرکت شرکت های محترم یعنی  Pay to win و پول ندادن برای وضعیت بهتر شدن بازی گیمر های زیادی رو جذب کردن. البته بماند بجای هزینه های زیاد آیتم های ریز و درشتی رو داخل بازی جای دادند که حتی خیلی از آنها هم به فروش میرسه .

داستان بازی

انتخاب کرکتر متناسب با حالت پلی دادن شما

 

شما به عنوان یک قرهمان در Dota 2  باید منطقه خود را حفظ کنید و با کمک دوستان خود از منطقه خود محافظت و همینطور با تیم حریف در جنگ باشید . بالاخره این یک بازی بجنگ تا بجنگیه . شما با دیدی از بالا به قهرمان خود دستور میدهید به کجا حرکت کنه و چه آیتم هایی رو استفاده کنه .

کی باید فرار کنه و کی باید وارد جنگ بشه.

البته بازی ان پی سی هایی هم برای شما تدارک دیده. که بتوانید از آنها به عنوان سپر  استفاده کنید و از برجک های تیم حریف دمیج و یا ضربه زیادی دریافت نکنید.

به میزان کیل هایی که میگیرید و  هیولایی که داخل نقشه هستند حمله میکنید و شکستشون میدید .

سکه دریافت میکنید و میتوانید با آن آیتم ها و قدرت خاصی از قهرمانتون فعال کنید .

با وجود بیش از ۱۱۰ هیرو قابل بازی ( البته تعداد هیرو ها روز به روز در حال افزایش هستش.) که در هر بازی هر تیم توانایی انتخاب ۵ عدد از آن ها را دارد.، اگر نگوییم میلیارد ها حالت، بلکه حداقل ملیون ها حالت مختلف برای بازی کردن وجود دارد. همین تنوع باعث می شود با وجود آن که ۴ سال از عرضه بازی میگذره هنوز هم هیچ مسابقه ای نبوده که شبیه به هم باشد، نتیجه یکسانی داشته باشند یا حداقل در آن ها از آیتم های مشابهی استفاده شود.

و البته همچنین با بروز رسانی های بازی قابلی جدید دیگری نیز به هیرو های بازی اضافه شد. که نام آن درخت ارتقا است! و با رسیدن با سطح خاصی (۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵) شما می توانید یا قدرت های خود را قوی تر کنید. یا ویژگی های تازه ای برای آن ها ایجاد کنید.

توضیح بخش کمی از آیتم ها

یکی از محبوب ترین گیم ها

در این بخش کلا یه دنیای دیگه قرار داریم. در بازی هر هیرو میتواند 6 آیتم اجرایی و 2 آیتم سیف همراه خود بیاورد. ( البته بهتره بگم بعضی آیتم ها برای تعدادی از هیروها قابل خرید نمیباشد). به قدری آیتم وجود دارد که مغزتون سوت بکشه . بعضی از آیتم هارا میتوایند خریداری کنید که قدرت کامل را دارد ولی با خرید ریز آیتم ها میتوایند هم قدرت آیتم رو افزایش بدید هم قدرت بهتریم داشته باشید.

هم آیتم ها و هم قدرت های هیرو ها در دو دسته بندی Active  و  Passive قرار می گیرند که همان طور که نامشان پیداست قدرت های پسیو در همه حال تاثیر خود را دارند ولی قدرت های اکتیو فقط در زمان فعال شدن با کلیک قدرت خود را نشان می دهند ولی البته قدرت ها و یا آیتم هایی نیز وجود دارد که دارای هر دو حالت پسیو و اکتیو هستند و تنها گذشت زمان و تمرین می تواند شما را به طور کامل با تمام توانایی های آن ها آشنا کند.

نقاط ضعف و قدرت بازی

گرافیک و حالت 3D گیم

 

نقاط ضعف

همچنان باگ هایی در بازی مشاهده میشه

وضعیت سرور های نامناسب

در بعضی سیستم ها افت قریم

نابود کردن موس شما:)

نقاط قوت

بازی استراتژیک به شدت خفن

بهتریم بازی برای کوری خوندن

تصمیمی گیری سرعتی

فضایی با قدرت ها و کارکتر های بسیار جالب

تاریخ انتشار

این بازی در  9 ژوئیهٔ 2013 روانه سیستم های پیسی شد و کلی پلیر رو محو خود و رمز و راز هایش کرد.

پردازنده مورد نیاز

حداقل سیستم مورد نیاز Dota 2 برای ویندوز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا
  • پردازنده: Dual core from Intel or AMD at 2.8 GHz
  • رم: 4گیگابایت به بالا
  • گرافیک: NVIDIA GeForce 8600/9600GT, ATI/AMD Radeon HD2600/3600
  • دایرکت ایکس: نسخه 9 به بالا
  • فضای مورد نیاز: 43.5 گیگابایت
  • حجم اینترنت مورد نیاز برای دانلود: تقریبا 18 گیگابایت
  • کارت صدا: DirectX Compatible

حداکثر سیستم مورد نیازِ Dota 2

  • سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا
  • پردازنده: core i5 دو هسته‌ای به بالا(بالا تر از پردازنده قبلی)
  • رم: 8 گیگابایت به بالا
  • گرافیک: 2 گیگابایت به بالا
  • دایرکت ایکس: نسخه 12
  • فضای مورد نیاز: 43.5 گیگ
  • حجم اینترنت مورد نیاز برای دانلود: تقریبا 18گیگ
  • کارت صدا: DirectX Compatible

شما میتوایند با داشتن پردازنده مناسب تری گیم بهتری رو تجربه کنید.

جمع بندی

گیم Dota 2 برای افرادی که علاقه به داستان های علمی تخیلی و همینطور قهرمان های بسیار جذاب . و همینطور فایت های استراتژیکی هستش بسیار بازی خفنیه .

حتما بهتون پیشنهاد میکنم این بازی جذاب رو بازی کنید و در محو شدنش موفق باشید:)

خیلی ممنون که تا اینجا با مجله خبری مستر مگ همراه بودید روزگارتون خوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *