غول مرحله اخر شیائومی 13 اولترا معرفی شد. تا انتها همراه ما باشید با بررسی شیائومی 13 اولترا.

اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۳ می‌گردید، باید به شما شیائومی ۱۳ اولترا را معرفی کنیم. این گوشی فوق العاده شیائومی نه تنها قیمت بالایی دارد بلکه با جدیدترین فناوری‌های روز مخصوصا در قسمت دوربین، راهی بازار شده است.

طراحی گوشی شیائومی 13 اولترا

از طراحی عجیب این گوشی میشه فهمید که فدای دوربین ها شده است. اولین چیزی که در شیائومی ۱۳ اولترا سریع نظر شما را به خودش جلب می‌کند، ماژول بزرگ دوربین است که در پشت این گوشی دیده می‌شود.ماژول دوربین به صورت دایره‌ای بسیار بزرگ دیده می‌شود.

شیائومی ۱۳ اولترا ازنظر خوش‌دستی نیز حرفی برای گفتن ندارد؛ چراکه قاب بزرگ دوربین کاربر را به نگه‌داشتن نیمه پایینی دستگاه مجبور می‌کند و برخلاف پیکسل ۷ پرو، ماژول دوربین روی انگشت تکیه نمی‌دهد و همواره گوشی لنگر می‌اندازد.

دایره‌ای بزرگ که چهار دوربین و فلش LED را در خودش قرار داده است. روی ماژول دوربین هم لوگوی LEICA را مشاهده می‌کنید. ماژول دوربین برآمدگی زیادی هم در پشت گوشی ایجاد کرده و باعث شده  که گوشی واقعا برآمدگی بزرگی در پشت داشته باشد.طراحی و رنگ بندی شیائومی 13 اولترا

قاب پشتی این گوشی شبیه به چرم طراحی شده، اما چرم واقعی نیست و یک نکته داره اونم خاصیت آنتی باکتریال که به گفته کمپانی حدودا 99% است.

شیائومی در طراحی این گوشی هوشمند از فریم آلومینیومی استفاده کرده که روی لبه بالای این گوشی هوشمند یک اسپیکر و روی لبه پایین هم اسپیکر دیگری دیده می‌شود. روی لبه پایین این گوشی پورت USB-C، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت دیده می‌شود ، در لبه بالا میکروفون و فرستنده IR دیده می‌شوند. روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور به چشم می‌خورند.

این گوشی هوشمند ۲۲۷ گرم وزن دارد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی  s23 ultra نزدیک به ۲۳۴ گرم وزن داشت(بررسی  s23 ultra)و وزن آیفون ۱۴ پرومکس هم به ۲۴۰ گرم می‌رسید.(بررسی ایفون 14پرومکس)

در پنل جلویی طراحی صفحه نمایش کمی خمیدگی درلبه ها داره که نسبت نمایشگر به بدنه حدود 89.5% است

دوربین سلفی هم به صورت یک نقطه ریز جای گرفته است.

این گوشی از گواهی IP68 بهره می‌برد و به همین دلیل در برابر نفوذ اب و گرد و خاک مقاوم است.(IP68چیست؟)

بررسی صفحه نمایش شیائومی 13 اولترا

در ادامه بررسی شیائومی 13 اولترا باید به صفحه نمایش آن اشاره کنیم.

همان‌طور که گفتیم این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۷۳ اینچی LTPO3 AMOLED استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن به ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل می‌رسد و552 پیکسل در اینچ را پوشش میدهد.

از ویژگی‌های این صفحه نمایش این است که نرخ نوسازی آن 120 هرتز است که تا 1 هرتز برای کاهش مصرف باتری پایین می اید.(تفاوت های صفحه 120هرتز/هرتز90هرتز/ 60 هرتز)بررسی شیائومی 13 اولترا

دیگر ویژگی هم میتوان به  دالبی ویژن و همین طور HDR10+اشاره کرد.

از تکنولوژی Always-on-Display هم به کار رفته که قابلیت های شخصی سازی فراوانی دارد.

روشنایی این نمایشگر بی نظیر به صورت دستی 500 نیت و اتوماتیک زیر نور خورشید به 2600 نیت میرسید.

در حالت دستی و در محیط‌های داخلی، حداکثر روشنایی به ۶۵۰ نیت می‌رسد. با چنین نتایجی، ۱۳ اولترا را باید دستگاهی با نمایشگر معمولی معرفی کنیم که حداقل در بخش روشنایی حرف زیادی برای گفتن ندارد. باوجوداین، با پوشش کامل فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 در پروفایل‌های Original Pro و Saturated، توانایی‌های خود را تا حد زیادی ثابت می‌کند. خطای رنگ‌ها نیز در حد رضایت‌بخشی قرار دارد که در پروفایل Original Pro به کمترین حدِ خود می‌رسد.

بررسی دوربین شیائومی 13 اولترا

حالا نوبت به بررسی دوربین شیائومی ۱۳ اولترا می‌رسد. گوشی که روی کاغذ دوربین‌های فوق العاده‌ای دارد. در واقع دوربین‌های به کار رفته روی این گوشی در حال حاضر پیشرفته‌ترین دوربین‌های یک گوشی پرچمدار هستند.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر IMX989 سونی استفاده کرده که 1 اینچی است. در این سنسور از لنز 50.3 مگاپیکسلی استفاده شده که عکس‌های12/5 مگاپیکسلی ثبت کند.

در اولتراواید ،تله ‌فوتو و تله‌ فوتو پریسکوپی هم از لنز 50 مگاپیکسلی استفاده شده است که همگی لرزشگیر اپتیکال دارند.

عکس های دوربین اصلی  جزئیات و کیفیت فوق العادی را ثبت میکنند که  به خاطر استاندارد های شرکت لایکا است. در شب هم بدون شک بهترین عملکرد رو داره.

دوربین‌های تله فوتو این گوشی می‌توانند زوم 3 برابر و 5 برابر در اختیار قرار دهند که عملکردی فوق العاده ای دارند.

عکس های دوربین اولتراواید هم داینامیک رنج و شارپ بودن بی نظیری دارند.بررسی شیائومی 13 اولترا

لنز دوربین سلفی 32 مگاپپیکسل در نظر گرفتن که هم رنگ‌های خوبی دارند، هم جزییات بالایی دارند و هم از اکسپوژر مناسبی بهره می‌برند.

در بخش فیلمبرداری هم گزینه های زیادی داریم که بالاترین کیفیت 8k 24fps که به خاطر حجم زیاد و لرزش نسبتا زیاد همون فیلمبرداری با کیفیت 4k پیشنهاد میشه.

در کیفیت 1080 میتوان با فریم های مختلفی از جمله 30/60/120/240/480/960/1920fps استفاده کرد.

در اپلیکیشن دوربین شیائومی 13 اولترا با امکانات خوبی روبه رو می‌شوید. اپلیکیشن دوربین این گوشی در حالی که حالت‌های مختلف فیلم‌برداری و عکاسی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد، به حالت عکاسی Pro هم مجهز شده است در حالت عکاسی پرو می‌توانید میزان وایت بالانس و ISO و سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم و میزان اکسپوژر را تغییر دهید.

از دیگر ویژگی های فیلمبرداری میشه به  لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری دالبی‌ویژن 10 بیت HDR اشاره کرد.

من به شخصه با توجه به این کیفیت و امکانات نمره 9.5 از10رو به بخش دوربین ها میدم.

اینم نمونه عکس با دوربین اپتیکال:بررسی شیائومی 13 اولتراو اینم عکاسی در شب:بررسی شیائومی 13 اولترا

اسپیکرهای  فوق العاده شیائومی

این گوشی از اسپیکرهای استریو 24  بیتی استفاده می‌کند یکی از اسپیکرها روی لبه بالا و یکی دیگر روی لبه پایین قرار گرفته است. از ویژگی‌های جذاب این اسپیکرها می‌توانیم به پشتیبانی از صدای دالبی اتموس اشاره کنیم.

هر دو اسپیکر حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند و کیفیت مناسبی دارند و همین طور تفکیک صدای فوق خفن.

خبری از جک 3.5 میلی متری هم نیستبررسی شیائومی 13 اولترا

بررسی سخت افزاری شیائومی 13 اولترا

گوشی شیائومی 13 اولترا به تراشه اسنپ دراگون 8نسل 2 مجهز شده است.بررسی شیائومی 13 اولترا

پردازنده‌ای که یک هسته قدرتمند دارد و از چهار هسته پرفورمنس استفاده می‌کند و سه هسته کم مصرف هم دارد.

این پردازنده یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.2گیگاهرتز دارد و از2 هسته Cortex-A715 با فرکانس  2/8گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A710 با فرکانس 2/8 گیگاهرتز و 3 هسته Cortex-A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

در مقایسه با نسل قبلی اسنپدارگون، 35 درصد عملکرد بهتر و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد

روی شیائومی ۱۳ اولترا از رم‌های LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4 استفاده شده است که 256/512/1t گزینه های قابل انتخابه و خبری از پشتیبانی کارت sd  نیست. روی نسخه 256 گیگ از 12 گیگابایت رم و در دیگر نسخه ها 16 گیگابایت رم استفاده شده است.

عملکرد م این گوشی فوق العاده است و همه چیز بسیار سریع و بدون لگ اجرا می‌شود.

بررسی رابط کاربری MIUI

این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 روانه بازار شده و قطعا آپدیت‌های بعدی را هم دریافت خواهد کرد. رابط کاربری این گوشی دقیقا شبیه به چیزی است که روی سایر گوشی‌های شیائومی که با MIUI 14 بود، دیدیم. همه چیز بسیار نرم و روان اجرا می‌شود. تنظیمات شخصی‌سازی خوبی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید هر کاری که دوست داشتید انجام دهید.

بررسی باتری شیائومی 13 اولترا

برای این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. طبق ازمایش های مختلف در دنیا این باتری میتواند برای 15.30 ساعت وب گردی کرد و تا 19ساعت با آن ویدیو تماشا کرد.

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا از PowerDelivery 3 و QuickCharge 4 پشتیبانی می‌کند که یک شارژر ۹۰ واتی در جعبه قرار دارد.

طبق ادعای شرکت شیائومی این باتری نسبتا بزرگ از 0تا 100 درصد در 35 دقیقه شارژ می شود.

شارژ بی سیم هم 50 واتی است که در 50 دقیقه فول شارژ می شود.

یکی از  قابلیت جذاب اینه که  میتواند هندزفری های بی سیم رو تا 10 وات شارژ کند.بررسی شیائومی 13 اولترا

ویژگی های جانبی شیائومی 13 اولترا

  • حسگر اثرانگشت اپتیکال
  • بلوتوث 5.3
  • وای فای 6E
  • شتاب‌سنج
  • ژیروسکوپ
  • قطب‌نما
  • حسگر طیف رنگ
  • فشارسنج هوا
  • دوسیم کارت
  • پشتیبانی از 5Gبررسی شیائومی 13 اولترا

جمع بندی

اگر به دنبال خرید گوشی پرچمدار هستید که صفحه نمایش،دوربین ، سخت افزار و باتری براتون مهمه میتونه یکی از بهترین گزینه ها باشه.اما باید با طراحی عجیبش، وزن زیاد و طبیعتا قیمت زیاد اون کنار بیاید.

شما بین شیائومی 13 اولترا و ایفون 14 پرومکس و s23 ultra کدوم یکی رو انتخاب میکنید؟

حتما تو کامنت ها نظرتون رو بگید…

مرسی که تا اینجا با بررسی شیائومی 13 اولترا همراه ما بودید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *