به مجله خبری مسترمگ خوش آمدید. در این مقاله به بررسی پردازنده i5 1230u که توسط شرکت بزرگ اینتل ساخته شده است خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی پردازنده i5 1230u

 

پردازنده های core i5  اینتل : یکی از پر استفاده ترین و پر درخواست ترین سری های پردازنده میباشد که نسبت به پردازنده core i3 دارای قدرت بیشتر و نسبت به core i7 دارای قدرت کمتری است.به همین علت یکی از بهترین انتخاب ها برای سیستم های میان رده میباشد.

یکی از سری پردازنده های کامپیوتری شرکت اینتل  و از خانواده پردازنده های core هستند که در کامپیوتر ها و لپ تاپ ها به منظور انجام فرآیند های پردازشی و در شرایطی گرافیکی به کار گرفته می شوند، این پردازنده ها با توجه به ساختار و عملکرد خود در رده بندی میان رده و متوسط در بین پردازنده های خانواده Core قرار می گیرند اما به طور کلی در مقایسه با پردازنده های نوع Core i3، سلرون و پنتیوم از توان پردازشی و گرافیکی بالاتری برخوردار اند.
ویژگی اصلی این پردازنده ها که آنها را برای استفاده در سیستم های مختلف کامپیوتری مناسب می کند قیمت مناسب و توان پردازشی بسیار خوب نسبت به قیمت آنهاست. مثلا در نسل ۴ پردازنده های اینتل core i5  قادر به انجام تمامی کاربرد هایی مورد نیاز کاربر بود و حتی بسیاری از آنها را بهتر و پیشرفته تر از رقیب خود یعنی شرکت AMD انجام میدادند.

بررسی پردازنده i5 1230u

بررسی رشته فرکانس و معماری پردانده core i5 1230u :

  • تعداد هسته : ۱۰
  • تعداد رشته :۱۲
  • لیتوگرافی : intel7 
  • حافظه کش : ۱۲
  • فرکانس مرجع : ۱ گیگاهرتز
  • فرکانس توربو : ۴.۴ گیگاهرتز

لیتوگرافی چیست :

معیار لیتوگرافی در حقیقت نشان دهنده فاصله ی بین ترانزیستور ها و قطعات سازنده ی پردازنده (CPU) است، برای مشاهده اطلاعات کامل در رابطه با مبحث لیتوگرافی اینجا کلیک کنید.

هسته های پردازنده چیست :

هسته های پردازنده، ریز پردازنده هایی هستند که در بیشتر مواقع  مواقع پردازش اطلاعات بین آنها تقسیم می شود، برای مشاهده اطلاعات کامل در رابطه با مبحث هسته های پردازنده اینجا کلیک کنید.

رشته های پردانده چیست :

ترد یا رشته های پردازنده به عنوانی  نشان دهنده ی راه های ورودی اطلاعات به هسته های اضلی  پردازنده هستند ، برای مشاهده اطلاعات کامل در رابطه با مبحث رشته – ترد های پردازنده اینجا کلیک کنید.

 

برای درک بهتر شما خواننده های عزیز چند بنچ مارک که توست تیم مسترمگ از این پردانده گرفته شده است را در اختیارتان گزاشته ایم.

بررسی پردازنده i5 1230u

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *