با بررسی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege ساخت شرکت Ubisoft در خدمت شما هستیم. این بازی حول محور دو تیم defender(مدافعان) و attacker(مهاجمان) میچرخد و بهترین گیم چند نفره آنلاین شناخنه شده.که البته مثل تموم بازی های آنلاین دیگر نقطه ضعف ها و نکات مثبتی دارد.

با master mag همراه باشید تا به بررسی این گیم زیبا بپردازیم.

معرفی بازی Tom Clancy’s Rainbow six siege

کرکتر RAM در فصل ۳ Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege در سال 2015 روانه  گیم شاپ های سیستم یا کنسول های گیمینگ شد.یک بازی ویدئویی آنلاین در سبک تیراندازی تاکتیکی است که توسط Ubisoft Montreal توسعه یافته و به‌وسیلهٔ Ubisoft منتشر شده‌.

که نامزدی چهار جایزه و جایزه بهترین نمایش بازی و جایزه بهترین شخصیت سازی و جایزه بهترین بازی چند نفره آنلاین سال و همینطور جایزه بهترین و بی نقص ترین بازی چندنفره از لحاظ بصری و گرافیکی را کسب نمود.

این بازی جنگ بین گروه های defender و attacker میباشد. گروه attacker که مهاجمین نام دارد برای ورود به یک مکان مهم ( برای آزاد سازی گروگان و خنثی سازی بمب )

و گروه defender که دفاع کننده نام دارند برای دفاع مکان ( حفظ گروگان و بمب ) .

این بازی 10 نفره که هر گروه دارای 5 نفر میباشد با هر شخصیت های مجزا که هرکدام اسلحه مخصوص  و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. در این بازی میتوانید با کمک دوستانتون و کار تیمی بهترین بازی رو تجربه کنید.

البته برای افرادی که به صورت تکی یا حالا دونفره بازی میکنند مشکلی نداره در بازی افرادی به صورت آنلاین برای شما به صورت یار و دشمن قرار میگیرند.

بازی شامل دو مود  Ranked game و مود ساده بازی هستش (مود رنک بازی سخت تر و حرفه ای تری رو از بازیکن ها انتضار دارد و جوایز بیشتر و بهتری به بازیکنان میدهد).

 داستان بازی

ترکیب تیم برای فایت های گیم Tom Clancy's Rainbow Six Siege

اصل داستان Tom Clancy’s Rainbow Six Siege درباره مقابله گروه Rainbow با یک گروه تروریستی به نام White mask است ( که میتوان تروریست بهشون گفت) که برای ایجاد آشوب و رعب و وحشت

به صورت بی‌هدف در چند کشور و لوکیشن های مختلف دست به عملیات‌های گروگان‌گیری و بیو تروریستی میزنند. زنی با نام مستعار «شش» (با بازی Angela bast) که لیدرگروه Rainbow می‌باشد از اعضای گروه می‌خواهد تا برای مردم مظلوم 🙁 و بی دفاع در برابر White mask به عنوان یک نیروی کمکی و سپر و از مردم دفاع کنند.

 

حالت های بازی (Game modes)

این بازی بیشتر در قسمت آنلاین مانور دارد که شامل مراحل :انتخاب کرکتر مناسب یه عمر مهم برای Tom Clancy's Rainbow Six Siege

گروگان (Hostage): که در این حال بازیکن های attacker باید برای رهایی و آزادی گروگان به کمک هم تیمی های خود تلاش کنند. و گروه defender باید گروگان رو حفظ کنند ( لازم به ذکز است اگر این گروه گروگان رو به قتل برسانند بازی به نفع تیم مفابل حساب میشود).

تصرف منطقه (Capture area): در این قسمت بازیکنان defender باید از یک محموله که شامل خطر زیست محیطی هست دفاع کنند. تیم attacker تلاش کنند تیم نقابل را کشته و یا در یک زمان معینی آن منطقه را فتح کنند. و تیم defender باید از این منطقه محافظت کند و افراد تیم مقابل را به قتل برساند.

بمب ( The Bomb):  در این قسمت تیم attacker باید

دو عدد بمب را در زمان معینی خنثی کنند . برخلاف مود های دیگرپ در صورتی که بازیکنان defender تمام attacker رو به قتل رسوندن  ولی خنثی کننده فعال شده باشد یکی از تیم defender باید در زمان باقی‌مانده خنثی کننده را پیدا کند و بمب را غیر فعال کند آن را غیرفعال کند.

شکارترورسی(Terrorist hunting): در این مود خودش یک حالت مجزا محسوب می‌شود. در این قسمت بازیکن می‌تواند به تنهایی یا با کمک هم تیمی‌های خود علیه تروریست‌ها (Bots) بجنگد. در این بخش همانند بخش چند نفره خنثی کردن بمب، آزاد سازی یا حفاظت از گروگان وجود دارد ولی به جای حالت تصرف منطقه بازیکنان باید تمام تروریست‌ها را در تمام نقشه از بین ببرند.

نقاط ضعف و قدرت بازی

بدست اوردن اسکین های محبوب از طریق پک هایTom Clancy's Rainbow Six Siege

نقاط ضعف

پینگ غیر مناسب برای گیمر های ایرانی

بسیاری از آیتم های پولی

امکان کرش در نسخه ps4

زمان پیدا شدن گیم بالا

بیش از حد قوی بودن اپراتور ها پولی

در بیشتر سیستم ها مشکلات fps drop

نقاط قوت

کیفیت عالی

اسلحه های مودرن

اوپراتور های متغاوت با قدرت متفاوت

قابلیت تکان دادن اسلحه به چپ و راست بازیکن برای حالتی که پشت دیوار و یا جایی را میخواهند چک کنند

سرور فیکس شده

تاریخ انتشار

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege در تاریخ 2015/12/1 در بازار Steam و کنسول های Play station

 4 و Xbox one منشتر شد که البته مثل گیم های دیگر نسخه بتا این بازی و نسخه پیش خرید شده آن در دست گیمر ها قرار گرفت. این بازی دقیقا 5 سال بعد برای 2020/12/1  برای کنسول‌های play station 5 و Xbox series x در دسترس قرار گرفت.

البته لازم به ذکر هست که همچنان در حال آپدیت های جدید برای مراسمات و مناسبت های خاص و یا آوردن یک اپراتور خاص به بازی میباشیم.

سیستم مورد نیازگرافیک گیم در حالت شخصیت اولTom Clancy's Rainbow Six Siege

حداقل سیستم مورد نیاز:

پردازنده: intel core i5-4460  یا AMD Ryzen 3 1200

کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 960 با 4 گیگ VRAM یا AMD RX 560 با ۴ گیگابایت VRAM

حافظه‌ی رم: 8 Gig (حالت دو کاناله)

سیستم‌عامل: windows 10 (64 bit)

فضای ذخیره‌سازی:  85 Gig

حداکثر سیستم مورد نیاز:

پردازنده: intel i9-9900K یا AMD Ryzen 7 3700X

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3080 با ۱۰ گیگ Vram یا AMD RX 6800XT با ۱۶ گیگ Vram

حافظه‌ی رم:16 Gig  (حالت دو کاناله)

سیستم‌عامل: Windows 10 or 11 (64 bit )

فضای ذخیره‌سازی: 85 Gig (به‌علاوه 9 گیگابایت برای HD Textureها)

گرافیک بازی

در این بازی شامل بهترین حالت گرافیکی هستیم که جنگ های شما و تیر های اسلحه بازیکنان و البته مهم ترین چیز قدرت های بازیکن ها بسیار چشم نواز هستند. به طوری که به شما حس یه فایت و دفاع عالی  رو تجربه کنید . (با اینکه خیلیا Ubi soft رو یو باگ صدا میکنند 🙂 ولی این بازی منحصر به فرد این شرکت هستش)

جمع بندی

بازی بسیار مناسب برای دوستان آنلاین شما . همینطور افزایش سرعت عمل و یادگیری کار تیمی یکی از مزایا این بازی هست . با کیفیت عالی در اختیار شما گیمر های عزیز قرار گرفته مننون که تا اینجا با  مجله Master Mag همراه بودید. اوقات خوشی را برای شما عزیزان آرزو مندیم.

(با مجله Master mag برای بررسی گیم های دیگر در خدمت شما هستیم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *