شرکت اپل جدید ترین نسحه macOS با نام Sonoma رو تولید کرد. این سیستم عامل ویژگی های فراوانی داره که تو این مقاله به اون میپردازیم. پس برای به دست آوردن این اطلاعات دقیق درباره سیستم عامل macOS Sonoma با ما همراه باشید.

MacOS Sonoma چه ویژگی هایی داره؟

Sonoma جدیدترین نسخه macOS و سیستم عامل اپل هست که روی مک اجرا می شه. تو این قسمت میخوایم اطلاعات دقیق درباره سیستم عامل macOS Sonoma به همراه ویژگی های اصلی در اختیارتون بزاریم.

macOS Sonoma ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ ای رو در مقایسه با نسخه‌ های قبلی از سیستم عامل macOS ارائه می‌ ده. برخی از ویژگی‌های کلیدی آن شامل موارد زیر هست:

ویجت‌ های macOS Sonoma جدید در صورت باز کردن پنجره جدید به داخل والپیپر غیب میشن که انیمیشن جذابی رو ایجاد میکنه.. قابلیت ویدئو کنفرانس نیز بهبود پیدا کرده است و حالا ویژگی Presenter Overlay می‌ تونه محتوای پشت اسکرین رو به خوبی به نمایش بزاره در حالی که صورت فرد همچنان در دوربین دیده می‌ شه. این ویژگی با اجرای برخی ژست‌های خاص فعال می‌ شه. قابلیت جدید ویدئو کنفرانس مک از حالت‌های واقعیت مجازی و Video Reactions هم پشتیبانی می‌ کنه.

کسایی که میخوان ویدئو کنفرانس های مختلفی رو برگزار کنن هم از ویژگی های جدید این سیستم میتونن بهره مند بشن . تو این سیستم عامل یک جلوه ویدیویی Presenter Overlay وجود داره که آواتار اونا رو تو قسمت بالایی تصویر به نمایش میزاره . زمانی که شما این کار رو انجام میدید حالت جدیدی با کارایی بالا وجود داره که امکان دسترسی به پاسخگویی از راه دور به کارهای حرفه ‌ای رو فراهم می‌ کنه. این ویژگی صوتی با تاخیر کم، نرخ فریم بالا، و پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر مجازی هست که در نوع خودش جالب به نظر میرسه.

macOS Sonoma از نظر ظاهری میشه تو سه بخش طبقه بندی کرد : طرح های Lacsk، Cauliflower و Purpula جز مواردی هستن  که تغييرات جديد در رابط کاربر پذیر فراگيري بر روي سيستم عامل mac هستن.

بهبودات رابط کاربر: Sonoma دارای طرح جديده pillowعه كه شبيۀ iOS 15 هست . همچنین، حالت Active mode برای منوبار و CarPlay نيز ارائه شده .

بهبودات عملکرد و سرعت: Sonoma با بهبودات در زمینه بهره‌ وری منابع سیستم، رفع مشکلات قدیمی و بهبود کارایی، تجربه کاربر رو بهبود داده.

ویژگی های جدید و کاربردی MacOS Sonoma

macOS Sonoma شامل طیف وسیعی از محافظ‌ های صفحه ‌نمایش ویدیویی جدید، شبیه به Apple TV است، که سرعتشان کاهش می‌یابد و به‌ طور وسیعی والپیپر صفحه نمایش شما به یک تصویر ثابت تبدیل می‌ شه و ویدیوهای حرکت آهسته از مکان ‌های دیدنی سراسر جهان رو نشان میدن.

جعبه ابزار انتقال

برای آسون تر کردن انتقال بازی‌ ها از سایر پلتفرم‌ ها و دستگاه‌ ها مثل پلی استیشن . ایکس باکس به macOS، اپل اکنون یک جعبه ابزار جدید انتقال بازی با Metal رو ارائه می کنه که به توسعه‌ دهندگان این امکان رو داده تا ببینن بازی هاشون تا چقدر میتونن تو دستگاه های مک اجرا بشن. همچنین فرآیند تبدیل شیدرها و کدهای گرافیکی بازی برای استفاده از سیلیکون اپل رو ساده می‌ کنه و کل زمان توسعه مورد نیاز برای آوردن یک بازی از پلتفرم دیگه به macOS رو به میزان قابل توجهی کاهش میده.

این سیستم عامل نسخه بتای خودش رو تو جولای همین امسال منتشر کرد و هم اکنون برای همه کاربرا در دسترس هست.

 

این سیستم عامل همچنین  از حالت جدیدی به اسم Game Mode هم پشتیبانی می‌ کنه و امکان پورت بازی‌های مختلف هم برای این سیستم عامل وجود داره. این ویژگی جدید با بازی‌ های مختلف سازگار هست و نرخ تاخیر بسیار پایین با استفاده از ایرپادز رو برای کاربران به وجود آورده. به علاوه، اتصال کنترلرهای کنسول های گیمینگ Xbox و Play Station هم از دیرگ ویژگی های این سیستم عامل هست . Game Mode با اولویت ‌بندی بازی‌ ها بر روی CPU و GPU یک تجربه بازی بهینه‌ شده رو  ارائه داده؛ به این معنی که گیمرا میتونن انتظار نرخ فریم بهتر و ثابت ‌تری داشته باشن.

 

این بود خلاصه ای از اطلاعات درباره سیستم عامل macOS Sonoma و ویژگی های اون که به شما گفتیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *